MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
jean maurice
deric raven schreef:
Nee, de band heet Wish; het album heet Monochrome. Is alleen bijna niet aan te komen. De zanger zong in de eerste versie van The Gathering, op Always.

altijd interessant om uit te vogelen, hebben ze ook een myspace?

Nee, ze zijn al een aantal jaar geleden gestopt.

jean maurice
heb jij iets van ze op cd?

Ja dat wel de 2 cd singles en het album ook wel, maar niet orgineel.

Ben ook op zoek geweest naar Monochrome van Wish, maar vond hem alleen te koop op een e-bay site in het russisch ofzo. Label is Moonlight Records en daar staat hij ook niet op de site.

Dat klopt, ben al een aantal jaar op zoek. Ik kom hem ook nergens in de winkel tegen.

jean maurice
monochrome is trouwens een prachtig nummer van de Sisters vind ik evenals Lights, dat echt in mijn top tien van liedjes staat samen natuurlijk met Body Electric!!uhhh of is het nu een top 20? ach laat ook maar ik maak geen tops of the pops meer!! er zijn zoveel mooie liedjes gemaakt

Enkele bands die ik graag hoor:
Punish Yourself
Diary of dreams
Hocico
Blutengel
Agonoize
ikon
The Cruxshadows
The Cure
Alien Sex Fiend
Suicide Commando
Dive
Qntal
Faith and the muse
Indochine
Marilyn Manson
Depeche Mode
Combichrist
Einsturzende Neubauten

Is nu ook weer niet allemaal gothic.

Bedankt voor je lijstje

Als er iemand tijd heeft mag die voor mij uit deze playlist een nummer zoeken. Ik heb op die fuif eens een nummer gehoord dat mij enorm aansprak.

't Is een rustig nummer, gothrock denk ik. Allezins geen industrial/ electro. 't Is in het duits gezongen en belangrijkste kenmerk is dat er vaak een synthesizer solo stuk in herhaald wordt.

Alleen heb ik totaal geen idee welk dat het is.

/edit: Laat al maar, direct prijs

New wavers check dit: Abecedarians
Kende iemand die band al? Uiteraard ga ik ervan uit dat Jean Maurice hem wel kent.
Ben de albums aan het toevoegen...

Smiling Monarchs is erg lekker verdomd! Nog nooit van gehoord dit Het lijkt wel een Gary Numan incarnatie Panic In Needle Parc btw ook! Van wie was dat ook weer een cover (Dylan ofzo?).

KampF schreef:
Suicidopolis

Waarom eigenlijk?

Niet alleen in geluid veel overeenkomst, ook alle shoegaze bands geven grif toe hevig beïnvloed te zijn door de wavebands. Of vroeg je dat niet?

orbit schreef:
Panic In Needle Parc btw ook! Van wie was dat ook weer een cover (Dylan ofzo?).

Ja lekker soundje he! Heb alle nummers van youtube opgenomen en in mp3 gezet, Smiling Monarchs is ook ergens als mp3 te downloaden, maar hoe verder aan de albums te komen... Smiling Monarchs (rechtsklikken en doel opslaan als... )

Ik zie inderdaad dat alle platen out of stock zijn bij amazon e.d. Zal nog een klus worden, Factory aanschrijven zal ook niet gaan lukken

Ik zit inmiddels op Dinner, en eigenlijk geen zwak nummer tegengekomen. Goede tip reptile

Gechecked reptile...dit is een leuke plaat. Net Smiling Monarchs gedownload. Ben benieuwd naar meer.

Ben blij dat jullie het ook goed vinden.

Sheplays
Frank the Baptist

(Signing Off van Beggars Would Ride)

Arhangel

(Heart Core (Macedonisch))

Abecedarians: CHECK !!

Check ook eens 61 Cygni Ook hiervan heb ik zojuist 2 cd's toegevoegd:

61 Cygni - Binaural Beatings (2003)
61 Cygni - Playing in the Halocline : Live at Rudyard's (2006)

Heeft bij sommige nummers veel weg van Cocteau Twins, maar hier en daar wat steviger geluid ala Curve. Tweede cd is een live album waarop ze naast nummers van de vorige cd ook wat nieuw werk spelen.
Ook die zijn alleen in de VS te koop. Beide zijn 9,99 dollar (7,11 euro), maar vanaf 2 stuks 20% korting. Dusse... ik pik er zelf eentje van mee dus als er nog iemand is die er wat van wil hoor ik het wel.

jean maurice
nog wat tips van gothic/wave bands die de moeite m.i. waard zijn te onderzoeken:

The Horatii
13 Candles
In Mitra Medusa Inri
Endless
Tears of Passion
Suspiria
Forthcoming Fire

Sietse
ok, en dan zal ik nog ff een tip geven voor het stelletje geïnteresseerden hier...iets wat ik wel kan waarderen:

Sleep chamber
Women of the SS (om het eens over een kut naam te hebben)
Suttclife Jugend (maar das meer industrial dan gothic, en ook meer noise)
D.F. Sadist School
Etant Donnes
7 From Life
DKF
Birgther Death Now
In Slaughter Natives

Een lekkere compilatie om in het oude Coldmeat werk te komen is ...and even wolves hid their teeth...

Gothic/ darkwave tip van de dag :
SUBMARINE FLEET - A Very Strange Sight In The Distance (2007)
Staat in de wachtrij voor mume.

In Slaughter Natives kan ik ook beslist waarderen! Brighter Death Now ken ik wel van losse tracks.
Der Blutharsch, Wappenbund, Sophia, Haus Arafna en Coph Nia kan ik ook een ieder die wat meer het avontuurlijk gothpad wil betreden aanraden.

Nog een paar aanraders:

- Calva Y Nada (Duits/Spaanse ebm/goth)
- The Eternal Afflict (Duitse darkwave/elektrogoth)
- Deine Lakaien (Duitse darkwave/elektro)
- Relatives Menschsein (Duitse darkwave)
- Love Like Blood (Duitse gothic rock)
- Dorsetshire (Duitse ebm/goth)
- Pink Turns Blue (Duitse darkwave)

Sietse
@orbit: Sophia en Haus Arafna ben ik zelf niet echt kapot van. Coph Nia dan weer wel. Der Blutharsch ken ik alleen van naam en die andere helemaal niet.

jean maurice
net weer een leuke nieuwe band ontdekt: Adoration

Ik ken een nummer van hen, Follow The Thief, van de verzamelaar New Dark Age Volume 2. Doet me een beetje aan The Mission (UK) denken...

jean maurice
de guitarist is de voormalige guitarist van This Burning Effigy, hij heeft Adoration trouwens ook opgericht, mmm ik vind het ook veel lijken op The Chameleons

This Mortal Coil blijft toch een meeslepende band. Maanden geleden dat ik ze nog beluisterd heb. Dream pop ieste klas.

Eigenlijk geen band, maar project van 4AD. Op beide cd's doen weer andere muzikanten mee. Maar het is iets heel bijzonders, dat zeker!

Deze week (vanaf 29 oktober) new wave week op Kink FM !

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.