Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 00:00 uur
Gaaf! Ik ga gelijk de radio op mijn werk even instellen morgen 

0
geplaatst: 29 oktober 2007, 00:04 uur
Ze zijn al begonnen geloof ik, nu een nummer van Cocteau Twins' Garland. 

0
geplaatst: 29 oktober 2007, 00:39 uur
Hoorde ook al wat van Spandau Ballet, Anne Clark, maar ook verschrikkelijke rommel uit Duitsland en Frankrijk (ze rekenen hedendaagse industrial/ebm en medieval ook al onder wave kennelijk..)
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 00:51 uur
Ik geloof dat het momenteel meer een gothic uurtje is, maar niet allemaal zo geweldig. Ach, in elk geval geen Sky Radio haha...
edit: She's in Parties is dit, een gothic programma wat ze wekelijks hebben op dit uur.
edit: She's in Parties is dit, een gothic programma wat ze wekelijks hebben op dit uur.
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 15:49 uur
Nog wat (algemene) muziektips 
The Public
The Bells
The Prids
The Curtain Society
Croc Shop

The Public
The Bells
The Prids
The Curtain Society
Croc Shop
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 18:50 uur
Téléphone is dit ook een new wave band of vergis ik mij daarin
0
geplaatst: 30 oktober 2007, 00:24 uur
@ the waterboy: Ik ken het niet, heb wel een correctie van de bandnaam doorgegeven: Téléphone. (Hou niet zo van franstalige zang... )
0
geplaatst: 30 oktober 2007, 00:27 uur
Téléphone is een weinig fantastisch!!! Legendarische franse NewWave/ rock band !!!
En werd.. INDOCHINE al vermeld? (ook Frankrijk)
En werd.. INDOCHINE al vermeld? (ook Frankrijk)
0
geplaatst: 1 november 2007, 13:44 uur
zie pb Reptile
Op 16 november staan de gothfathers van de deathrock in belgie. Christian death: een tour voor de overleden frontman Rozz Williams waar het beste album no theatre only pain wordt gespeeld. 25 jaar geleden werd dit meesterwerk gemaakt
Op 16 november staan de gothfathers van de deathrock in belgie. Christian death: een tour voor de overleden frontman Rozz Williams waar het beste album no theatre only pain wordt gespeeld. 25 jaar geleden werd dit meesterwerk gemaakt
0
geplaatst: 7 november 2007, 14:01 uur
Ook hier weet ik niet of ik op de juiste plek ben (genres of lijstje?) maar in ieder geval probeer ik bij deze om mijn top 10 'New Wave' eens op een rij te zetten....
New wave def. ik dan als 'vernieuwende muziek, sfeerisch, melodisch, Neanthertalerrock, alternatieve rock....'
1. Simple Minds-New Gold Dream
2. Stone Roses-Stone Roses
3. Velvet Underground-VU plus Nico ( / Best Of)
4. House Of Love-House Of Love
5. Captian Beefheart & His Magic Band-The Leg. A&M Sessions
6. Joy Division-Substance
7. Talking Heads-Stop Making Sense
8. Lou Reed-Transformer
9. Beck-Mellow Gold
10.Talk Talk-It’s My life
Maar oef, dat valt bijkans niet mee..... Wat zou er ook in hebben kunnen staan:
Beastie Boys (The Sounds Of Science en The In Sound From Way Out!), Eels(Beautiful Freak), Brian Eno en David Byrne(My Life In The Bush Of Ghosts), Moby Grape(Moby Grape), Pavement(Crooked Rain, Crooked Rain), Lou Reed (New York), Simple Minds(Empires And Dances), The Smiths(Hateful Of Hollow), Soul Coughing(Ruby Vroom), Starlings(Too Many Dogs), 22 Piste Pirkko(Rumble City, La La Land), Talking Heads(True Stories), Wilco(Yankee Hotel Foxtrot), Yazoo(Upstairs At Eric’s)....
New wave def. ik dan als 'vernieuwende muziek, sfeerisch, melodisch, Neanthertalerrock, alternatieve rock....'
1. Simple Minds-New Gold Dream
2. Stone Roses-Stone Roses
3. Velvet Underground-VU plus Nico ( / Best Of)
4. House Of Love-House Of Love
5. Captian Beefheart & His Magic Band-The Leg. A&M Sessions
6. Joy Division-Substance
7. Talking Heads-Stop Making Sense
8. Lou Reed-Transformer
9. Beck-Mellow Gold
10.Talk Talk-It’s My life
Maar oef, dat valt bijkans niet mee..... Wat zou er ook in hebben kunnen staan:
Beastie Boys (The Sounds Of Science en The In Sound From Way Out!), Eels(Beautiful Freak), Brian Eno en David Byrne(My Life In The Bush Of Ghosts), Moby Grape(Moby Grape), Pavement(Crooked Rain, Crooked Rain), Lou Reed (New York), Simple Minds(Empires And Dances), The Smiths(Hateful Of Hollow), Soul Coughing(Ruby Vroom), Starlings(Too Many Dogs), 22 Piste Pirkko(Rumble City, La La Land), Talking Heads(True Stories), Wilco(Yankee Hotel Foxtrot), Yazoo(Upstairs At Eric’s)....
0
geplaatst: 10 november 2007, 01:36 uur
0
perfume
geplaatst: 18 december 2007, 02:45 uur
Tja dit kindje is alweer op sterven na dood lijkt het! Maar eens wat leven inblazen! Het valt me op dat er weinig mensen posten op een band als Clan Of Xymox of Gotterdammerung, Kiss The Blade!
Misschien een tip? 
Misschien een tip? 
0
geplaatst: 18 december 2007, 18:23 uur
Misschien moet je Dorsetshire eens proberen perfume, geen echte rock, maar wel erg gothic 

0
perfume
geplaatst: 18 december 2007, 20:18 uur
Dank je orbit die band ken ik nog niet, effe checken!
0
perfume
geplaatst: 18 december 2007, 23:05 uur
Leuke band die Frank de Wederdoper! Bedankt sheplays!
0
geplaatst: 27 januari 2008, 00:51 uur
Lost Highway schreef:
Van the call ken ik slechts 2 nummers, I still believe en When the walls came down. Aardig maar idd vrij vrolijk. Ik zet The Woods alvast op mijn verlanglijstje
Van the call ken ik slechts 2 nummers, I still believe en When the walls came down. Aardig maar idd vrij vrolijk. Ik zet The Woods alvast op mijn verlanglijstje
Van The Call ken ik het album "Modern Romans". Hierop staan drie nummers die typisch new wave genoemd kunnen worden: "Turn A Blind Eye", "Time Of Your Life" en "Modern Romans". Volgens mij is dit album nooit op cd uitgekomen. Ik heb er vaak naar gezocht, zonder succes. Ik heb 'm wel op vinyl.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 02:04 uur
Ik zoek trouwens het volgende:
- serieuze of donkere muziek;
- up-tempo;
- rockabilly-invloeden;
- met veel echo (of d-lay, zoals je wilt) op de (verder nagenoeg cleane) gitaren;
- veel korte, strakke nummers (ligt aan de "verveel-indicatie";
- doet denken aan, of is, new wave of vergelijkbaar.
Dit heb ik al een tijdje in m'n hoofd. Ik heb, zeg maar, een mix gemaakt van mijn favoriete muziek en daar voor mij de typerende aspecten uitgehaald. Ik ben benieuwd of dit in 1 band te vinden is.
Kan iemand mij helpen?
- serieuze of donkere muziek;
- up-tempo;
- rockabilly-invloeden;
- met veel echo (of d-lay, zoals je wilt) op de (verder nagenoeg cleane) gitaren;
- veel korte, strakke nummers (ligt aan de "verveel-indicatie";
- doet denken aan, of is, new wave of vergelijkbaar.
Dit heb ik al een tijdje in m'n hoofd. Ik heb, zeg maar, een mix gemaakt van mijn favoriete muziek en daar voor mij de typerende aspecten uitgehaald. Ik ben benieuwd of dit in 1 band te vinden is.
Kan iemand mij helpen?
0
geplaatst: 27 januari 2008, 03:38 uur
Waverick schreef:
Van The Call ken ik het album "Modern Romans". Hierop staan drie nummers die typisch new wave genoemd kunnen worden: "Turn A Blind Eye", "Time Of Your Life" en "Modern Romans". Volgens mij is dit album nooit op cd uitgekomen. Ik heb er vaak naar gezocht, zonder succes. Ik heb 'm wel op vinyl.
Zie hier voor de volledige tracklisting. Enkel op vinyl uitgebracht, dat klopt, maar er zullen, zoals zo vaak bij dit soort vergane glories, wel van die rechtstreeks van de mastertapes op CD-r opgenomen nummers - zoniet het hele album - op een aantal p2p sites circuleren, vermoed ik

Waverick schreef:
Kan iemand mij helpen?
Kan iemand mij helpen?
Wel 't is niet makkelijk om aan al die ingredieënten te voldoen. ik denk wel al aan een paar bands die in aanmerking komen - maar wat denk je intussen van Zombina & The Skeletons... of zit ik hiermee totaal op het verkeerde spoor

0
geplaatst: 27 januari 2008, 03:58 uur
Zombina klinkt op zich leuk, maar is eigenlijk niet helemaal wat ik zoek... Denk aan live-versies van "Crocodiles" van Echo, maar dan intenser... Ja, ik heb het mezelf ook niet erg makkelijk gemaakt...
Ik heb zelf nog niet op de MuMe-pagina van Modern Romans gekeken, maar ik wist wel dat ie bestaat. Ik zal er eens kijken.
Ik heb zelf nog niet op de MuMe-pagina van Modern Romans gekeken, maar ik wist wel dat ie bestaat. Ik zal er eens kijken.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 04:20 uur
Dan denk ik nog aan The Birthday Party, Scars, Dead Kennedys en Wire, maar ze voldoen misschien niet altijd aan álle strikte voorwaarden de je opdraagt..
Nu bedtijd. Zoek morgenvroeg ook nog wat mee naar wet je precies bedoelt..
Nu bedtijd. Zoek morgenvroeg ook nog wat mee naar wet je precies bedoelt..
0
geplaatst: 27 januari 2008, 04:39 uur
De echo vind ik sowieso niet in Dead Kenedys en Wire. The Birthday Party ben ik nu aan het downloaden en Scars kan ik niet vinden. In ieder geval bedankt voor het meezoeken...
0
geplaatst: 21 februari 2008, 21:25 uur
Een aardig project is de samenwerking tussen Mick Karn en Peter Murphy in Dalis Car, voor liefhebbers van Japan en Bauhaus.
Dalis Car
Dalis Car
0
geplaatst: 22 februari 2008, 10:20 uur
Dank voor de tip. Ik had er nog nooit van gehoord en het klinkt erg lekker. 

0
Harald
geplaatst: 22 februari 2008, 10:47 uur
Echt interessante muziek en ook een aarader. Dit is een project van Mick Karn (Japan) en Peter Murphy (Bauhaus). Ik ken hun Waking Hour plaat maar heb deze helaas niet in mijn bezit, blijkbar een beetje moelijk te krijgen. Misschien een beetje intensiever op zoek gaan.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 18:42 uur
Mijn top 15 van deze meer romantische sub-stroming binnen de new wave:
1. Closer - Joy Division (1980)
2. From the lions mouth - The Sound (1981)
3. Heaven up here - Echo & The Bunnymen (1981)
4. October - U2 (1982)
5. Seventeen Seconds - The Cure (1980)
6. Remain in light - Talking Heads (1980)
7. Empires and dance - Simple Minds (1980)
8. Fiction - Comsat Angels (1982)
9. Script of the bridge - The Chameleons (1983)
10. 154 - Wire (1979)
11. Icicle Works - The Icicle Works (1984)
12. To Each - A Certain Ratio (1981)
13. The correct use of soap - Magazine (1981)
14. LC - The Durutti Column (1981)
15. 1981-1982 - New Order
Vanaf nr. 5 is de volgorde betrekkelijk willekeurig. Van elke band slechts een album genoemd. Het volgende werk had er natuurlijk ook moeiteloos in kunnen staan:
Unknown pleasures - Joy Division
Het gehele werk van de The Sound
Real to real cacophony - Simple Minds
Sons and fascination/Sister feelings call - Simple Minds
New Gold Dream - Simple Minds
Waiting for a miracle - Comsat Angels
Sleep no more - Comsat Angels
Crocodiles - Echo & The Bunnymen
Porcupine - Echo & The Bunnymen
Ocean Rain - Echo & The Bunnymen
Feeding the flame - Sad Lovers & Giants
Chairs missing - Wire
Movement - New Order
Vroege werk van The Cure
Dead Can Dance - Dead Can Dance
Burning blue soul - Matt Johnson
Sandy Born Devotional - The Triffids
Graag andere toplijstjes van jullie kant tav deze sub-stroming binnen de new wave (wellicht ontdek ik nog wat)
Groet aan allen!
1. Closer - Joy Division (1980)
2. From the lions mouth - The Sound (1981)
3. Heaven up here - Echo & The Bunnymen (1981)
4. October - U2 (1982)
5. Seventeen Seconds - The Cure (1980)
6. Remain in light - Talking Heads (1980)
7. Empires and dance - Simple Minds (1980)
8. Fiction - Comsat Angels (1982)
9. Script of the bridge - The Chameleons (1983)
10. 154 - Wire (1979)
11. Icicle Works - The Icicle Works (1984)
12. To Each - A Certain Ratio (1981)
13. The correct use of soap - Magazine (1981)
14. LC - The Durutti Column (1981)
15. 1981-1982 - New Order
Vanaf nr. 5 is de volgorde betrekkelijk willekeurig. Van elke band slechts een album genoemd. Het volgende werk had er natuurlijk ook moeiteloos in kunnen staan:
Unknown pleasures - Joy Division
Het gehele werk van de The Sound
Real to real cacophony - Simple Minds
Sons and fascination/Sister feelings call - Simple Minds
New Gold Dream - Simple Minds
Waiting for a miracle - Comsat Angels
Sleep no more - Comsat Angels
Crocodiles - Echo & The Bunnymen
Porcupine - Echo & The Bunnymen
Ocean Rain - Echo & The Bunnymen
Feeding the flame - Sad Lovers & Giants
Chairs missing - Wire
Movement - New Order
Vroege werk van The Cure
Dead Can Dance - Dead Can Dance
Burning blue soul - Matt Johnson
Sandy Born Devotional - The Triffids
Graag andere toplijstjes van jullie kant tav deze sub-stroming binnen de new wave (wellicht ontdek ik nog wat)
Groet aan allen!
0
geplaatst: 25 februari 2008, 20:14 uur
Die functionaliteit van MuMe moet ik nog ontdekken. Over mijn persoonlijke top-10 (waar ook andere muziek dan wave in moet komen te staan) ben ik aan het reflecteren. Het zou eigenlijk een top-20 moeten zijn. Zoveel platen die er noodgedwongen buiten vallen, maar eigenlijk niet gemist mogen worden.
Kennen jullie 'Burning Blue Soul' van Matt Johnson?
Dit is het eigenlijke debut van The The uit 1981. Naar mijn mening een werkelijk prachtig post-punk album dat een plaatsje behoort te hebben in ieders collectie. Een vergeten album, zeker hier op MuMe. Goed wave-jaar trouwens, 1981
Zie Matt Johnson - Burning Blue Soul
Kennen jullie 'Burning Blue Soul' van Matt Johnson?
Dit is het eigenlijke debut van The The uit 1981. Naar mijn mening een werkelijk prachtig post-punk album dat een plaatsje behoort te hebben in ieders collectie. Een vergeten album, zeker hier op MuMe. Goed wave-jaar trouwens, 1981

Zie Matt Johnson - Burning Blue Soul
* denotes required fields.