Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 17:36 uur
Smiths-liefhebbers opgelet (luister vooral af, de finale is erg mooi en klinkt minder Smiths):
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 17:58 uur
mooi nummer en inderdaad erg op The Smiths gelijkend.
Het einde maakt veel goed. Zal hun CD ook eens proberen
Leuke tip!
Het einde maakt veel goed. Zal hun CD ook eens proberen
Leuke tip!
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 18:52 uur
CD net beluisterd. Ik vind het niet geweldig, maar hier en daar springen er stukken uit, zeker wat betreft gitaarspel.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:41 uur
Toch eens even laten horen waar Malcolm Mclaren destijds de inspiratie haalde voor
Adam And The Ants
YouTube - Adam & The Ants - Kings of the Wild Frontier
en Bow Wow Wow
YouTube - bow wow wow c30 c60 c90 go Annabella Lwin
Dat was namelijk hier, begin jaren '70 bij Burundi Black
YouTube - BURUNDI BLACK - BURUNDI BLACK (SECOND PART) 1971
Ook van invloed op heerlijke industrial als dit nummer van Sonar van Dirk Ivens (Absolute Body Control, The Klinik, Dive) en Patrick Stevens (Hypnoskull). of gaat deze vergelijking te ver??!!
YouTube - Sonar - Main Frame
Adam And The Ants
YouTube - Adam & The Ants - Kings of the Wild Frontier
en Bow Wow Wow
YouTube - bow wow wow c30 c60 c90 go Annabella Lwin
Dat was namelijk hier, begin jaren '70 bij Burundi Black
YouTube - BURUNDI BLACK - BURUNDI BLACK (SECOND PART) 1971
Ook van invloed op heerlijke industrial als dit nummer van Sonar van Dirk Ivens (Absolute Body Control, The Klinik, Dive) en Patrick Stevens (Hypnoskull). of gaat deze vergelijking te ver??!!
YouTube - Sonar - Main Frame
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 21:14 uur
@pygmydanny: deze wil ik je niet onthouden:
Echo metThe Burundi Boys - zo noemt Mac ze tenminste: The Royal Burundi Drummers a.k.a. Burundi Black - live op het WOMAD-festival
Echo metThe Burundi Boys - zo noemt Mac ze tenminste: The Royal Burundi Drummers a.k.a. Burundi Black - live op het WOMAD-festival
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 23:28 uur
@ mjuman:
heerlijk, deze versie van All My Colours (of Zimbo zoals het eerst heette op de EP Shine So Hard), is sowieso al een prachtnummer. Staat deze versie ook op die verzamelbox, of niet? Ze eindigen trouwens met hun Burundi Black!!!
Bedankt, mjuman!!
heerlijk, deze versie van All My Colours (of Zimbo zoals het eerst heette op de EP Shine So Hard), is sowieso al een prachtnummer. Staat deze versie ook op die verzamelbox, of niet? Ze eindigen trouwens met hun Burundi Black!!!
Bedankt, mjuman!!
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 20:59 uur
This Heat ken ik wel maar dit kende ik nog niet. Klinkt lekker die LP The Ghost Trade!
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 23:58 uur
Ha, een vervolg op This Heat. Dat is ook te horen. Dit nummer klinkt goed.
0
geplaatst: 22 oktober 2010, 16:46 uur
Heb dit altijd een mooi nummer gevonden van The Red Guitars (van de LP Slow To fade):
YouTube - Red Guitars - Dive
YouTube - Red Guitars - Dive
0
geplaatst: 22 oktober 2010, 18:55 uur
Ja, in tegenstelling tot de meeste stemmers op MuMe vind ik Slow to Fade ook beter dan Tales of the Expected, zeker vanwege de bonustracks die op de reissue staan van die eerste. Nog een schitterend nummer is:
YouTube - Red Guitars - Steeltown
YouTube - Red Guitars - Steeltown
0
JanBetonde2e
geplaatst: 24 oktober 2010, 06:03 uur
Jongens toch, kom op, ga is luisteren naar Uni_Form. Deze band uit Portugal maakt toch wel hele mooie Post-Punk hoor. Doet niet veel onder voor Interpol naar mijn mening, vele catchy gitaar-riffs, goede productie, ik snap niet waarom dit nou niet een stuk populairder is. Niet iedereen zal het even geweldig vinden, maar ze mogen toch wel wat bekender worden, dat verdienen ze zeker!!
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 11:50 uur
Jan, dan moet je wel een linkje bijvoegen:
Ik heb hier al eens wat gepost van deze band. Naar mijn smaak te veel Interpol en te weinig eigen smoel. En Interpol is gewoon beter.
Ik heb hier al eens wat gepost van deze band. Naar mijn smaak te veel Interpol en te weinig eigen smoel. En Interpol is gewoon beter.
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 14:13 uur
Een heel mooie song uit 1981 al weer, van hun enige single op 4AD: The Past Seven Days - Raindance
YouTube - The Past Seven Days - Raindance
YouTube - The Past Seven Days - Raindance
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 17:37 uur
Dacht dat ze alleen deze single hadden uitgebracht, maar volgens discogs staan ze nog op de compilatie-cassette A Bucket Of Sleet met drie nummers.
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 21:53 uur
Nog een onbekend 4AD postpunk-bandje, In Camera, met een soort mix van PiL en Joy Division
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 13:08 uur
Wat je krijgt als je The Jesus and Mary Chain, Ride en Velvet Underground keurig netjes in één nummer verwerkt.
Lekker muziekje in elk geval.
Rise and Fall is ook een heel behoorlijk album van The Warlocks. Zeker het uitchecken waard (hoewel niet helemaal in het genre).
Lekker muziekje in elk geval.
Rise and Fall is ook een heel behoorlijk album van The Warlocks. Zeker het uitchecken waard (hoewel niet helemaal in het genre).
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 20:34 uur
Ik wil graag deze toevoegen aan het canon van vergeten Nederlandse new wave platen:
Neon - A Day In The Land Of Lost Horizons (1981)
met 'Standing On the Other Side' als persoonlijke favoriet. Helaas geen video van die song op youtube. Wél van het titelnummer:
Neon - A Day In The Land Of Lost Horizons (1981)
met 'Standing On the Other Side' als persoonlijke favoriet. Helaas geen video van die song op youtube. Wél van het titelnummer:
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 21:18 uur
Chameleon Day schreef:
Nooit van gehoord, maar heel fijn.
Nooit van gehoord, maar heel fijn.
Yep, uit Eindhoven letterlijk op Sublabel - een sublabel van Torso, een van 's lands fijnste en meest gezochte labels, Mecano, Flue - reteduur als je 'm überhaupt vindt (ooit deze 12" laten liggen voor 35 euro). Labelgenoot van Sammy America's Gaspetti - en die kom je wel eens tegen. Dit is wellicht iets voor de beurs.
Wellicht stond er ooit een track van hen op die flexidisks van Vinyl, maar dat weet Premo wel.
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 21:36 uur
Zo heeft ons landje best goede wave voortgebracht. Of dat in het buitenland ook wordt onderkend, is een andere vraag. Geen idee eigenlijk.
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 21:47 uur
De mijne ooit in Brussel gevonden. Had nog nooit van de band gehoord, maar herkende het label en wist meteen dat ik die niet moest laten liggen. Maar op slsk makkelijk te vinden op mp3. Ze hebben niet op flexi gestaan, misschien wel in het tijdschrift zelf? Moet ook eens kijken wat ze na deze band gedaan hebben.
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 21:48 uur
Hebben ze alleen een EP uitgebracht? Hier op MuMe staat alleen die EP.
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 22:00 uur
Alleen die ene maxi. Ze deden wel optredens als voorporgramma van Echo & The Bunnymen ergens begin jaren '80. Ze stopten in 1985. Ze hebben 1 keer in de popencyclopedie gestaan en volgens mij stonden ze ook in OOR's encyclopedie van de nederpop. Morgen eens checken.
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 22:20 uur
Ze staan ook met 1 track op op deze compilatie
Echt voor een groot deel het neusje van de zalm van de NL-wave: Nasmak (Plurex), Bazooka, Flue, Mecano (Torso), Mekanik Kommando, Ensemble Pittoresque, TheVisitor (Tophole label) (en het merendeel van deze bands zat dus idd op die flexi's van vinyl - die schijnen (volgens Fatima?) ook wel ergens digitaliter vindbaar te zijn.
Echt voor een groot deel het neusje van de zalm van de NL-wave: Nasmak (Plurex), Bazooka, Flue, Mecano (Torso), Mekanik Kommando, Ensemble Pittoresque, TheVisitor (Tophole label) (en het merendeel van deze bands zat dus idd op die flexi's van vinyl - die schijnen (volgens Fatima?) ook wel ergens digitaliter vindbaar te zijn.
0
geplaatst: 26 oktober 2010, 23:09 uur
Super, mjuman! Die release had ik nog niet gezien, is er een van een paar maanden geleden, zie ik net. En met inderdaad indrukwekkende tracklist. Vind Das Wesen ook best ok en die staan hier ook op, alsmede Ton Lebbink van Mecano.
Ik weet dat een aantal van de nummers van de Vinyl-flexis gecompileerd staan op deze LP:
http://www.discogs.com/view...
alle Vinyl-flexis staan hier op een rij:
400 - Bad Request - discogs.com
Ik weet dat een aantal van de nummers van de Vinyl-flexis gecompileerd staan op deze LP:
http://www.discogs.com/view...
alle Vinyl-flexis staan hier op een rij:
400 - Bad Request - discogs.com
* denotes required fields.