MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Nederland heeft in 1981/82/83 veel moois nagelaten en Vinyl heeft daar zeker aan bijgedragen door de uitgifte van de flexidiscs. Ik heb nog een aantal ergens bewaard, maar waar?
Dit nummer heeft volgens mij ook op een flexidisc gestaan en is één van mijn favoriete wavebands van eigen bodem

Inderdaad mooi nummer van Neon, volgens mij heb ik ze begin 1982 nog in het voorprogramma van Simple Minds gezien (zoek ik even na)

The Vistor maakte met Liquid And Crystalline en Transparent World een paar mooie platen. Zag hier Ecoline op MuMe staan, is die enkel op cassette verschenen? En hebben ze meer op cassette uitgebracht?

The Visitor doe klik - op navigatiebalk rechtsboven, klik op Visitor

Onlangs nog 2e lp gekocht, vlak na de aankoop van Ton Lebbink - Luchtkastelen ("blubberbuiken, hangtieten, tenenkaas, luchtkastelen... ").

Chameleon Day schreef:
Zo heeft ons landje best goede wave voortgebracht. Of dat in het buitenland ook wordt onderkend, is een andere vraag. Geen idee eigenlijk.

Wel in de Franse wave scene, zie bijv. die compilatie die Mjuman als voorbeeld geeft op het Franse label Infrastition, die ook deze hebben uitgebracht.

[quote="Mjuman"

Onlangs nog 2e lp gekocht, vlak na de aankoop van Ton Lebbink - Luchtkastelen ("blubberbuiken, hangtieten, tenenkaas, luchtkastelen... "). [/quote]

yep, een andere new wave plaat die hier wel gedraaid werd

Ton Lebbink - Voetbalknieën

Er zijn aardig wat bandjes die Venus in Furs heten, maar de nummers op deze verse MySpace-pagina klinken toch wel erg lekker: Venus in Furs. Gek genoeg kom ik tot de ontdekking dat die band al lang schijnt te bestaan: album... en ze hebben er meer.

In My Velvet Cage is een klassieker. The Debutante van het mini/album Strip is ook de moeite

Ja lekker muziekje hoor!

Wat nieuwer maar klinkt ook leuk: The Vividels (voorheen Drakes Hotel)

Volgens mij heeft azra me deze ooit getipt, maar al surfend door mijn ZZZ muziek map (soort van things to do map barstensvol muziek) kwam ik hem vanavond tegen en dat klinkt (hier en daar) toch best heel lekker: Airstrip 1

Behalve dat linkje nauwelijks wat over te vinden.

Ja, goeie azra heeft mij die destijds ook getipt. Redelijke band, maar wel aan de onderkant van de middenmoot wat mij betreft.

Irritant steeds dat soort opmerkingen over de positie van een band op de heilige trap der post-punk bands. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. En ik heb niet al te lang geslapen waardoor ik wat eerder geprikkeld ben.

Ik zou zeggen: laat liefhebbers gewoon dingen proberen en zelf beslissen of ze het wel of niet de moeite waard vinden. En die heilige trap kan wat mij betreft in elkaar getrapt worden. Probeer iets eens op zichzelf te zien staan.

Airstrip One - New Messiah

De tenen zijn idd erg lang deze ochtend.....

Ik mag toch aangeven wat IK van de band vind. Daar hoeft een user zich toch niet meteen door te laten beïnvloeden of zich aan te storen? We zijn geen mietjes.

En bovendien: laten we het stemmen op albums op deze site dan ook maar afschaffen en het posten van meningen (ik vind iets goed, matig of slecht) meteen ook maar, want daarmee worden allemaal 'rankings/trapjes' aangebracht en dat is kennelijk onverteerbaar op de vroege ochtend voor sommige users. Sorry, ik heb nog geen koffie gehad en dan ben ik op dit tijdstip van de ochtend wat eerder geprikkeld.

Ik zou zeggen: laat ieder zijn mening geven die die wil (binnen de grenzen van het goede fatsoen natuurlijk).

reptile71 schreef:
Irritant steeds dat soort opmerkingen over de positie van een band op de heilige trap der post-punk bands. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. En ik heb niet al te lang geslapen waardoor ik wat eerder geprikkeld ben.

Ik zou zeggen: laat liefhebbers gewoon dingen proberen en zelf beslissen of ze het wel of niet de moeite waard vinden. En die heilige trap kan wat mij betreft in elkaar getrapt worden. Probeer iets eens op zichzelf te zien staan.

Was ik bijna van mijn stoel geplörd, zeg ... Bij een aantal van mijn posts herinner me kreten van jou als "bagger" - nou dat lijkt mij nog onder de laagste trede van de trap. En ook bij MOOWS heb ik van diverse lieden negatieve kwalificaties om de oren gekregen.

Laten we elkaar geen mietje noemen - ik heb een beeld bij de smaak van CD (én ik heb dit album al een tijd op de schijf) en ik denk te weten wat hij bedoelt als ie zoiets schrijft.

Er is zoveel mooie muziek gemaakt, we leven maar één keer (het tegendeel is nog niet bewezen), waarom zouden we onze tijd verspillen met naar middelmatige muziek luisteren? En tips van derden kunnen daarbij helpen.

@R71, leuk dat je je jongste dochter al zo vroeg muziekles geeft.

Ik bedoel het net iets anders dan jullie denken en mogelijk denk ik er ook net iets anders over dan jullie.

Misschien begrijpen jullie het beter als ik zeg dat ik liever hoor dat je het bagger vindt dan dat je het hebt over 'onderkant middenmoot' en dat soort kreten. Ik zal nog eens wat zelfonderzoek doen hiernaar, maar blijkbaar zitten dat soort opmerkingen in mijn allergie.

Goedemorgen allemaal!

Tja, IK vind Airstrip One nu eenmaal geen bagger, maar gewoon een.....middenmoter.....een lage....vlees noch vis eigenlijk, niet heel goed, niet heel slecht. Het spijt me als dat allergische reacties bij je oproept. Eerlijk gezegd had ik het bestaan van dergelijke allergieën niet bij jou verwacht.

Zucht, laat maar want je vat hem niet helemaal, helemaal niet bedoel ik. Geeft ook niet verder. Vergeet maar wat ik heb gezegd.

Ik heb er absoluut geen moeite mee dat mensen hun smaak kenbaar maken etc. Heeft het allemaal niet mee te maken.

Verder vind ik Airstrip One hier en daar wel leuk, maar ook niet fantastisch. Er zitten een paar lekkere pakkende uitschieters bij zoals New Messiah. Vgl. voor de grap eens met deze en dan met name de drums.

Uit de reeks onbekende Nederlandse wave, dit nummer dat in 1986 op TV werd uitgezonden nav van de Jonge Helden - OK tour van de VPRO.

Ik vermoed dat het nummer op een in eigen beheer uitgebrachte cassette staat.

Weet iemand meer over deze Horny Winter? De zangeres zingt nog steeds en werkte samen met o.a. The Nits zoals te zien staat op haar MySpace pagina

Vera van der Poel op Myspace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

en de song Dead Man van Horny Winter:

Lekker Franse new wave:

Tijdschrift Vinyl - vinyltijdschrift.blogspot.com

vanaf deze website kan je alle oude Vinyl-tijdschriften en bijhorende flexi's downloaden. Elke week komt er een nieuwe bij. dus nog even wachten op die Vinyl met Adam Curry op de cover

Cool, alleen ga ik er toch niet aan toe komen dat te lezen. Hoe weet je of er een flexi bijzit? Staan op die flexi's vaak uitvoeringen die verder niet gereleased zijn? Nog tips voor interessante flexi's?

flexidiscs tot en met jaargang 3 nummer 6. De meeste nummers zijn nooit elders uitgebracht

Van jullie MySpace:
3voor12 zegt: “Liquid Snow speelt een set vol felle en puntige liedjes, springerig uitgevoerd met de nodige bravoure. Energie, lol in het optreden en een houding waarbij het allemaal niet zo bijzonder veel uitmaakt of het nu strak is of niet. Want dat is het verre van.”

3voor12 zegt eveneens: “Ze spelen retestrak, maar (…) staan roerloos op het podium en geven de indruk dat ze zich niet durven te laten gaan.”

Klinkt lekker en ik heb jullie al te vriend gevraagd.

haha, ja leuk die uitspraken van 3voor12.

maar gaaf dat je het leuk vind!

We gaan nu een tijd niet meer optreden maar zijn bezig met het schrijven van een aantal nummers die een beetje in het verlengde liggen van deze 4 maar dan nog net wat donkerder, zeg maar Wire ten dage van 154 vs Arctic Monkey's Humbug (grote woorden ik weet het. )

Weet er ook iemand toevallig of er meer wave/postpunk bands zijn in Nederland met een leeftijd van rond de 20?

Ben trouwens sowieso wel benieuwd wat Nederland op dit genre heeft voortgebracht...

Silver schreef:
Ben trouwens sowieso wel benieuwd wat Nederland op dit genre heeft voortgebracht...

Scrol even naar boven voor het oude spul.

Wat nu-wave betreft kun je denken aan deze band (ter ziele) en het debuut van deze band. Hoe oud die jongens toen waren weet ik niet.

Oke ja Silence Is Sexy kende ik al, Ro-Robot niet.

Silence Is Sexy heeft wel een leuke (niet orginele) eerste plaat voorgebracht de 2e was echter niet zo goed. jammer want ik zag wel veel potentie in deze band.

Nieuwe band, geweldige muziek.

en live is het ook heel dik in orde:

Mensen die op zoek zijn naar een all girl postpunk band worden op hun wenken bediend; later deze maand in het hoofdstedelijke popheiligdom!

Silver schreef:
Weet er ook iemand toevallig of er meer wave/postpunk bands zijn in Nederland met een leeftijd van rond de 20?

Fertile Reality is ook een Nederlandse band in het genre. Ze hebben net een nieuw album uitgebracht (wat ik heb gehoord klinkt zeer veel belovend!). Ze zijn wel al wat ouder dan 20.

Naja de leeftijd van 20, slaat vooral op mogelijke bandjes om samen een tourtje mee te organiseren. is altijd wel fijn als het in je genre en leefttijd groep ligt

Maar dit klinkt wel lekker dat Fertile Reality.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.