Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2010, 13:13 uur
Dan nog maar eens een aanrader, APB (band is blijkbaar door niemand gekend op de site) voor fans van o.a. Medium Medium en ACR:
0
bone machine (crew)
geplaatst: 3 november 2010, 15:01 uur
freddze schreef:
Dan nog maar eens een aanrader, APB (band is blijkbaar door niemand gekend op de site) voor fans van o.a. Medium Medium en ACR
Dan nog maar eens een aanrader, APB (band is blijkbaar door niemand gekend op de site) voor fans van o.a. Medium Medium en ACR
Klinkt goed, ga deze 'ns verder zoeken.
0
geplaatst: 4 november 2010, 12:01 uur
Berichten verplaatst naar Muziek >> Algemeen >> Help! ik zoek een nummer
0
geplaatst: 4 november 2010, 23:06 uur
Ik raad iedereen aan Justin Curfman met Feeding Fingers de kans te geven een album te maken met een echt goede producer.
Wil je hem die kans geven? Klik en luister naar zijn verhaal in het filmpje.
Wil je hem die kans geven? Klik en luister naar zijn verhaal in het filmpje.
0
geplaatst: 5 november 2010, 15:44 uur
Die Danceability is wel erg tof, vooral het eerste deel. Bandje om eens achteraan te gaan!
0
geplaatst: 5 november 2010, 15:57 uur
In de reeks vergeten Nederlandse wave, dit minimal wave nummer van The Actor. Staat op de cassette/CD-R Exploded View.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:09 uur
@pygmydanny: bedankt voor de minimal wave/electro aanrader The Actor.
Kende ik nog niet, maar klinkt goed. Ga ik eens naar op zoek!
Intussen de cassette en de verzamelaar (=eigenlijk de cassette, aangevuld met enkele live en demo tracks) aan de site toegevoegd. Mijn favoriete minimal wave/electro bands zijn het Belgische Absolute Body Control en het Australische Informatics.
Kende ik nog niet, maar klinkt goed. Ga ik eens naar op zoek!
Intussen de cassette en de verzamelaar (=eigenlijk de cassette, aangevuld met enkele live en demo tracks) aan de site toegevoegd. Mijn favoriete minimal wave/electro bands zijn het Belgische Absolute Body Control en het Australische Informatics.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:26 uur
herman schreef:
Die Danceability is wel erg tof, vooral het eerste deel. Bandje om eens achteraan te gaan!
Misschien bevalt de 12" versie je wel nog beter

0
geplaatst: 6 november 2010, 22:32 uur
Postpunk band uit Wormer is The Gentry, maakte begin jaren tachtig twee albums en kreeg regelmatig airplay bij John Peel
0
geplaatst: 6 november 2010, 23:09 uur
Een van de meest maatschappijkritische Belgische postpunkbands is Aroma di Amore
0
geplaatst: 7 november 2010, 14:38 uur
Premonition schreef:
Postpunk band uit Wormer is The Gentry, maakte begin jaren tachtig twee albums en kreeg regelmatig airplay bij John Peel
Prima muziek uit Wormer, dat vooral bekend werd door het krakerspand/opnamestudio Villa Zuid
Veel bands uit de buurt van Wormer, hadden destijds begin jaren '80 dat typische Ex-geluid
zoals Svätsox
en The Ex zelf
Verder bands, waarvan vele verzameld staan op de compilatie Oorwormer: Zowiso, GRRR, NV Le Anderen etc.

0
geplaatst: 7 november 2010, 15:08 uur
Premonition schreef:
Een van de meest maatschappijkritische Belgische postpunkbands is Aroma di Amore
Aroma di Amore treedt nog steeds op, evenals De Brassers
De Brassers op hun (Nederlandstalige) hoogtepunt:
(En Toen Was Er Niets Meer kent intussen iedereen, vermoed ik)
een band die het helemaal niet makkelijk had in thuishaven Hamont, zoals te zien in deze Nederlandse docu uit 1981 over de band en het door hun uitgebate café De Kwiet.
YouTube - De Kwiet deel1
YouTube - De Kwiet deel2
'The Wanted Us Away' inderdaad!!
Songs uit de reportage: Eruit, They Wanted Us Away en En Toen Was Er Niets Meer (De Brassers) en ten slotte Don't Care (Struggler) (B-kant van diens single Wanted)
Jammer dat geweldige, Nederlandstalige nummers van De Brassers uit die tijd als Pijn, De Grote Vergissing, Gek Is Normaal...destijds enkel op cassette of niet verschenen (Pijn verscheen later wel op Slijk in 2005 in een nieuwe maar minder goede versie). Kontrole staat dan weer wel op Humo's Rock Rally '80 LP.
0
geplaatst: 9 november 2010, 21:05 uur
0
geplaatst: 10 november 2010, 02:57 uur
Chameleon Day schreef:
Kent iemand dit?
Kent iemand dit?
Er is altijd wel iemand die het kent.
Ik ken het nu, maar de youtube-nummers dagen me niet uit het album op te zuigen.
0
geplaatst: 10 november 2010, 10:51 uur
Chameleon Day schreef:
Toevallig hier tegenaan gelopen: The Veil
Kent iemand dit?
Toevallig hier tegenaan gelopen: The Veil
Kent iemand dit?
Jazeker en meneer Haarspeld zegt al heel terecht dat ze wel afgedaan werden als "another Siouxsie clone" - ik zou ze typeren als iets links van Xmal Deutschland (dat zat dan wel op 4AD); deze band zat op Clay, label van punkbands als GBH en Discharge - tamelijk gedateerd.
0
geplaatst: 10 november 2010, 13:12 uur
Ook op Clay (catalog nr PLATE1, dus ik denk dat het de eerste LP op dit label was) en ook met vrouwenzang en punky geluid, deze eerste en enige mini-LP van Product:
en jawel, voor de geïnteresseerden:
Punk Not Profit: Product "Style Wars" - punknotprofit.blogspot.com
en jawel, voor de geïnteresseerden:
Punk Not Profit: Product "Style Wars" - punknotprofit.blogspot.com
0
geplaatst: 11 november 2010, 00:17 uur
Over punk gesproken, Blitz ging van Oi-punk over naar postpunk en dat werd ze door de fans niet in dank afgenomen, door mij wel!
0
geplaatst: 11 november 2010, 07:36 uur
Second Empire Justice van Blitz is inderdaad een goeie plaat.
0
geplaatst: 11 november 2010, 21:59 uur
voor wie nog wakker is, vanavond op canvas om 23.55u. Cobra TV met een verslag van het Sinner's Day festival:
Dit jaar ontving Sinner’s Day op zondag 31 oktober in Hasselt o.a. Arbeid Adelt!, The Kids, Nina Hagen, Department S, Poesie Noire, The Fall, Heaven 17, The Selecter, Jah Wobble, The Psychedelic Furs, Marc Almond, Marky Ramone en Echo And The Bunnymen
Kirsten Lemaire en Luc Janssen brengen een overzicht van het festival. Ze maakten o.a. een praatje met de heren en dames van Heaven 17 en The Selecter, stonden oog in oog met de enige nog levende Ramone, deelden de zetel met de prettig gestoorde Nina Hagen en opperdandy Marc Almond . En ze mochten de enigmatische Ian McCulloch van Echo And The Bunnymen in zijn eigenste kleedkamer opzoeken …
Dit jaar ontving Sinner’s Day op zondag 31 oktober in Hasselt o.a. Arbeid Adelt!, The Kids, Nina Hagen, Department S, Poesie Noire, The Fall, Heaven 17, The Selecter, Jah Wobble, The Psychedelic Furs, Marc Almond, Marky Ramone en Echo And The Bunnymen
Kirsten Lemaire en Luc Janssen brengen een overzicht van het festival. Ze maakten o.a. een praatje met de heren en dames van Heaven 17 en The Selecter, stonden oog in oog met de enige nog levende Ramone, deelden de zetel met de prettig gestoorde Nina Hagen en opperdandy Marc Almond . En ze mochten de enigmatische Ian McCulloch van Echo And The Bunnymen in zijn eigenste kleedkamer opzoeken …
0
geplaatst: 13 november 2010, 18:41 uur
een nevenproject van Adrian Borland van the Sound waarop hij onder de naam Joachim Pimento gitaar speelt bij The Honolulu Mountain Daffodils
en 2 nummers van de LP Tequila Dementia: Fracis Bacon Painting en Mule Brain
en 2 nummers van de LP Tequila Dementia: Fracis Bacon Painting en Mule Brain
0
geplaatst: 13 november 2010, 19:35 uur
Damn, ik word gek van die reclame zo vlak voor mijn neus hier... Gaat dit topic over hamburgers of over post-punk aanraders?
0
geplaatst: 13 november 2010, 21:18 uur
Hm, een wisselend onderwerp dus, interessant.
Krijg er wel trek van in een big mac.
0
geplaatst: 13 november 2010, 23:27 uur
reptile71 schreef:
Krijg er wel trek van in een big mac. Dan zoek je zeker online vaak naar hamburgers.
Ik had net een vampier - nou ben ik niet zo van de Gothen dus SEM en zijn broer SEO krijgen straf - stelletje minkukels. Wees maar blij dat je niet naar grote meloenen zoekt, want wie weet wat er dan gebeurt?
Ik denk dat je dan nog liever in die Big Mac bijt dan in die supersize meloenen!
Nee, dan deze""wat wilt u de wereld nalaten als u heengaat? "
How about, een paar onsterfelijke songs - liefst postpunk, maar pop will also do nicely!
0
geplaatst: 13 november 2010, 23:34 uur
Een hamburger is ook van vlees, hm... Zooplus heeft alles voor mijn kat, zie ik nu. Dat linkt weer naar poes... het blijft allemaal wat verdacht...
0
geplaatst: 14 november 2010, 11:13 uur
Omdat het alweer zo lang geleden is,
De band Repeater, met een geweldige voice!
De band Repeater, met een geweldige voice!
0
geplaatst: 15 november 2010, 19:17 uur
eens 2 nummers uit Nederland in een andere versie,
de meest gekende versie van Soviet Sex - Dancing Bizar (van LP Happy End)
en de oude versie toen van der Ploeg en Klashorst nog onder de naam Interior opereerden
Interior - Bizarre Disco
meer info:
no longer forgotten music: Search results for interior - 433rpm.blogspot.com
de meest gekende versie van Soviet Sex - Dancing Bizar (van LP Happy End)
en de oude versie toen van der Ploeg en Klashorst nog onder de naam Interior opereerden
Interior - Bizarre Disco
meer info:
no longer forgotten music: Search results for interior - 433rpm.blogspot.com
0
geplaatst: 23 november 2010, 19:44 uur
eens een mooi lieke van bij ons
Close Cover van Wim Mertens
op youtube staat ook een echte clip ervan op, maar met slechte geluidskwaliteit
YouTube - Soft Verdict - Close Cover
Vroeger de begintune van de nachtradio hier in België.
Close Cover van Wim Mertens
op youtube staat ook een echte clip ervan op, maar met slechte geluidskwaliteit
YouTube - Soft Verdict - Close Cover
Vroeger de begintune van de nachtradio hier in België.
0
geplaatst: 26 november 2010, 22:05 uur
Een mooi nummer van Myrna Loy van hun eerste LP 'I Press My Lipps In Your Inner Temple' (1989)

* denotes required fields.