MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:

Nog altijd erg fijn:

Alweer 9 jaar oud: We Fell To Earth - We Fell to Earth (2009). En nog steeds geen nieuw album...

EN goed geluisterd wellicht naar Portishead's 'Third':

Vital Sines

DjFrankie (moderator)

Ik vind die gladgeproduceerde nu wave eigenlijk steeds minder leuk. Ik ontdek daarentegen nog steeds leuke jaren 80 bandjes. En dan weer zien die oude platen op vinyl te scoren. Blijft een leuke hobby.

Vorig jaar tipte Chameleon Day de Italiaanse band Ofeliadorme. In diezelfde lijn ligt de Australische Carla dal Forno, thans gevestigd in Berlijn.

Haar 'mini-album' - You Know What It's Like - is hier te beluisteren; voldoende invloeden te herkennen (o.a. cold wave, snuifje Anne Clark/John Foxx)

Death of Lovers - The Lowly People

Beetje kruising tussen 80's Sisters of Mercy en Cocteau Twins

Minimal synth / wave uit Griekenland

Beetje EBM uit Kroatië. Voetjes van de vloer. Nee, het is geen post-punk, maar het mag op een wavefeest.

Heel aardig debuut single

E-Clect-Eddy schreef:
Heel aardig debuut single

En meer is er dan ook echt nog niet te vinden...

reptile71 schreef:
(quote)

En meer is er dan ook echt nog niet te vinden...

Daar kwam ik ook snel achter

Leuk bandje uit Spanje en dit is een heel fijn album.

Nummertje van ik denk wel het beste album (Utopia) van Spectres, de Canadese post-punk band.

There's only 1 of them, en ze komen nooit meer terug.... behalve voor een concert

A Place to Bury Strangers - Pinned (2018)

Misschien geen post punk qua muziek, maar wel qua gevoel. Verwacht veel van hun album dat morgen uit komt.

Premonition, ik krijg er met name een sterk Thom Yorke gevoel bij. Ook niks verkeerds aan hoor.

Een bandje waar we zomaar eens wat meer van zouden kunnen gaan horen... Op 4 mei komt hun eerste EP uit.

We doen een "Slowdiveje" met Airiel:

En we doen er nog ééntje, dreampop op z'n Frans a la Alcest:

Fijn nummer dit. En een goede live-opname.

Alcest is van origine een metalband. Maar maakte met Alcest - Shelter (2014) - MusicMeter.nl een dreampop/shoegaze album sterk geïnspireerd door Slowdive. Productie was, meen ik, ook in handen van één van de Slowdive-leden (of Sigur Ros, ik weet het even niet meer).

Ja, had al wat geluisterd. Robert heeft wel wat leuke voor mij nog onbekende bandjes uitgenodigd. Nice! Hij houdt erg van post-rock.

Er staan idd mooie namen op het affiche! Wat is het eigenlijk voor een festival?

Misschien niet 100% new wave of post-punk, maar de invloeden zijn duidelijk. Ik vind het een erg leuk bandje in elk geval: Pumarosa

Gast
geplaatst: vandaag om 05:41 uur

geplaatst: vandaag om 05:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.