Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
3
Jean-Maurice
geplaatst: 15 april 2018, 16:48 uur
Een van de verrassingen voor mij bij Geleen Calling gisteren was deze band. Live erg goed en ze hebben inmiddels ook een heel goed album afgeleverd én afkomstig uit ons eigen landje. Doet mij het meeste denken aan The Sound. Aanrader! ??
DjFrankie?
https://www.facebook.com/NonAlignmentPact/
DjFrankie?
https://www.facebook.com/NonAlignmentPact/
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 april 2018, 21:59 uur
Chameleon Day schreef:
En we doen er nog ééntje, dreampop op z'n Frans a la Alcest:
Les Discrets (embed)
Fijn nummer dit. En een goede live-opname.
En we doen er nog ééntje, dreampop op z'n Frans a la Alcest:
Les Discrets (embed)
Fijn nummer dit. En een goede live-opname.
Erg goed dit. Vorig jaar nog live gezien in Helmond met een man of 30 publiek
0
Jean-Maurice
geplaatst: 15 april 2018, 22:22 uur
Heel intens en energiek optreden van deze jonge band gisteren. Ze zijn eind vorig jaar pas begonnen. De bandleden zijn nog jong, in de 20 ongeveer en dan zo'n geluid live neerzetten.
De zanger deed me met zijn afwisselend zingen en schreeuwen, liggen en rennen over het podium het publiek in zelfs denken aan Johnny Rotten.
Geweldig!
https://www.facebook.com/sunflowerBelgium/
De zanger deed me met zijn afwisselend zingen en schreeuwen, liggen en rennen over het podium het publiek in zelfs denken aan Johnny Rotten.
Geweldig!
https://www.facebook.com/sunflowerBelgium/
0
geplaatst: 16 april 2018, 23:48 uur
Alleraardigst. Maar dat geschreeuw hoeft van mij niet. Ik ben te oud om daarvan onder de indruk te raken. Doet wat denken aan de jonge gastjes van Shame. Die schreeuwen ook..
0
geplaatst: 17 april 2018, 21:05 uur
Muzikaal prima te pruimen, maar de zanger is het zwakke punt. Niet alleen het schreeuwen, maar hij heeft geen toonvaste stem.
0
geplaatst: 18 april 2018, 14:28 uur
0
geplaatst: 18 april 2018, 16:52 uur
Franse band, nummer is van hun enige album Nouvelle Creature. Aparte plaat wel, maar helaas niet allemaal zo lekker als dit nummer.
3
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2018, 16:47 uur
Ex member van The Chameleons, weet niet of deze al eerder is gepost maar deze man heeft een aantal geweldige albums gemaakt.
1
geplaatst: 20 april 2018, 08:50 uur
DjFrankie schreef:
Ex member van The Chameleons, weet niet of deze al eerder is gepost maar deze man heeft een aantal geweldige albums gemaakt.
Niet echt een ex-Chameleon maar heeft met Black Swan Lane wel een aantal malen samengewerkt met Mark Burgess. Die is dan ook te horen op de eerste albums. De muziek van BSL heeft overigens wel veel raakvlakken met The Chameleons. Inderdaad een geweldige band met een fijne stem van Jack Sobel.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 21 april 2018, 12:19 uur
Chameleon Day schreef:
Ik ben te oud om daarvan onder de indruk te raken. Doet wat denken aan de jonge gastjes van Shame. Die schreeuwen ook..
Ik ben te oud om daarvan onder de indruk te raken. Doet wat denken aan de jonge gastjes van Shame. Die schreeuwen ook..

2
Jean-Maurice
geplaatst: 24 april 2018, 17:58 uur
Tja en dan ontdek je per ongeluk ineens dit! Verbluffend goed zeg!
Ik weet verder niets van de band en had er tot vandaag nog nooit van gehoord. Doet me op het eerste gehoor denken aan Cocteau Twins en Kate Bush.
Ik weet verder niets van de band en had er tot vandaag nog nooit van gehoord. Doet me op het eerste gehoor denken aan Cocteau Twins en Kate Bush.
1
geplaatst: 28 april 2018, 01:42 uur
Sanne de Neige en broer Anton hebben samen best leuke dingen gemaakt. Hun EP is ook wel de moeite waard: Sanne de Neige - The Forest Tapes (2015)
2
geplaatst: 29 april 2018, 00:13 uur
Een band met een vrij donker geluid, Ascetic:. Hun tweede album is nog wat duisterder.
Dit nummer is van hun eerste.
En dit vrolijke deuntje ook.
Dit nummer is van hun eerste.
En dit vrolijke deuntje ook.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 29 april 2018, 13:51 uur
Klinkt heel goed! Doet mij denken aan een donkere en ruigere versie van 'And Also The Trees'. 

1
Jean-Maurice
geplaatst: 29 april 2018, 14:06 uur
Nu we ons toch weer in onze donkere schuilhut bevinden; wat vinden jullie hiervan?

0
geplaatst: 29 april 2018, 14:06 uur
Jean-Maurice schreef:
Klinkt heel goed! Doet mij denken aan een donkere en ruigere versie van 'And Also The Trees'.
Moest ik bij I Burn ook direct aan denken. Het wordt ook steeds beter, heb inmiddels de LP Self Initiation besteld.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 29 april 2018, 15:46 uur
Hoe vaker je ze luistert hoe beter ze worden inderdaad. Voor mij een teken dat het een goede band is. 

0
geplaatst: 29 april 2018, 20:09 uur
Jean-Maurice schreef:
Nu we ons toch weer in onze donkere schuilhut bevinden; wat vinden jullie hiervan?

(embed)

(embed)
Dat is dan weer te gothic rock voor mij. Ik hou wel van donker, maar dat goth rock gitaargeluid is niet zo mijn ding. (sorry
)
0
Jean-Maurice
geplaatst: 29 april 2018, 23:26 uur
reptile71 schreef:
Dat is dan weer te gothic rock voor mij. Ik hou wel van donker, maar dat goth rock gitaargeluid is niet zo mijn ding. (sorry
)
(quote)
) Je moet je nooit verontschuldigen voor je smaak. Over smaak valt immers niet te twisten ondanks de naar mijn mening oeverloze discussies hier soms!

0
geplaatst: 29 april 2018, 23:46 uur
Ascetic klinkt goed, donkere rock met gothic tintjes, maar gelukkig niet teveel. Idd een duistere versie van And Also The Trees. Hun laatste stamt uit 2016, bestaan ze nog?
1
geplaatst: 30 april 2018, 00:00 uur
The Insex, band heeft maar één single uitgebracht (in 1979) met daarop deze nummers:
0
geplaatst: 1 mei 2018, 19:26 uur
Premonition schreef:
Hun laatste stamt uit 2016, bestaan ze nog?
Ja.Hun laatste stamt uit 2016, bestaan ze nog?
0
geplaatst: 2 mei 2018, 16:14 uur
Mag dit onder de post-punk worden geschaard?
Mijn favoriete track van het album:
Mijn favoriete track van het album:
1
geplaatst: 11 mei 2018, 00:47 uur
Finale Humo's Rock Rally 2016 die ze ook wonnen.
Je hoort de nummers Performance, Wall en Insights.
Je hoort de nummers Performance, Wall en Insights.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:46 uur
Ik ben achter een geweldige post-punk album en band gekomen die wel meer aandacht mag krijgen, band heet Demontré en hun EP uit 2010 heet Masculin / Féminin. Ze hebben voor de rest bijna helemaal niets uitgebracht, maar deze EP is wel machtig goed vind ik , ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
* denotes required fields.