MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Meer shoegaze met postpunk elementen imo. Donkere muziek, helaas klinkt de zanger wat vlak.

E40
Tweede plaats finale Humo's Rock Rally editie 2018 :

Lagüna - Nothing Less

schizodeclown schreef:
Ik ben achter een geweldige post-punk album en band gekomen die wel meer aandacht mag krijgen, band heet Demontré en hun EP uit 2010 heet Masculin / Féminin. Ze hebben voor de rest bijna helemaal niets uitgebracht, maar deze EP is wel machtig goed vind ik , ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Niet zo mijn smaak. De muziek is voor mij te veel een noisy galmbak en de zang te iel en weinigzeggend. Kwestie van smaak uiteraard.

E40 schreef:
Tweede plaats finale Humo's Rock Rally editie 2018 :

(embed)

Lagüna - Nothing Less

Vind jij dit new wave, post-punk of gothic rock? Ik niet, vind het meer gewoon stevige rock.

Ik vind het wel degelijk post-punk, maar de geluidskwaliteit is niet best.

Deze opnames zijn een stuk beter:

Amber Hands, Sounds 2U, Nothing Less, The Unknown Light

E40
reptile71 schreef:
(quote)

Vind jij dit new wave, post-punk of gothic rock? Ik niet, vind het meer gewoon stevige rock.

Tja ,ze categoriseren zichzelf op FB als een Belgian postpunkband .
Ook voor mij is de invloed van oa JD en The Sound onmiskenbaar.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe eng je dit genre wil begrenzen.

Ik hoor The Editors ook

Premonition schreef:
Ik vind het wel degelijk post-punk, maar de geluidskwaliteit is niet best.

Deze opnames zijn een stuk beter:

Amber Hands, Sounds 2U, Nothing Less, The Unknown Light

Daar valt meer van te maken inderdaad. Wel post-punk ok. Maar helaas vind ik het niet goed. Het is geen sound die me pakt en ik vind de zang niks. Geen X-factor hier, sorry.

Jean-Maurice
Ook net ontdekt deze band 'Bootblacks' afkomstig uit NYC. Mooie stem vind ik!

De tweede klinkt als Depeche Mode. Best aardige nummers.

Uit Zwitserland

Geinig... je zou toch nooit zeggen dat dit Italiaans is.

Box and the Twins (Duitsland)

VIC doet me denken aan The Sound Movement, fijn nummer.

Ja, is een fijn nummer, alleen niet alles van VIC klinkt zo fijn als deze track. Andere nummers zijn meer 13 in een dozijn, te weinig eigenheid of te saai. Dit nummer viel op.

Heel aardige EP van het Duitse Holygram

Je moet er van houden, E-Clect-Eddy. Best chaotisch en zwaar (op een bepaalde manier). Misschien in de juiste stemming...

Ik heb een zwak voor dit Italiaanse bandje, dat ook door Robert Smith was uitgenodigd om te spelen op zijn meltdown: JoyCut. Met name hun album Ghost Trees Where to Disappear (2011) vind ik leuk klinken. PiecesOfUsWereLeftOnTheGround (2013) is wat minder mijn ding en grotendeels ook instrumentaal.

Lastig bandje voor je reptile71 , volgens jou hebben ze een zanger die het verpest maar het instrumentale album is het ook al niet

Overigens staat de Nederlandse all-female(?) act Blue Crime ook op Robert Smiths Meltdown als ik het goed gelezen heb. Misschien ook/wel interessant voor jou?

E-Clect-Eddy schreef:
Lastig bandje voor je reptile71 , volgens jou hebben ze een zanger die het verpest maar het instrumentale album is het ook al niet

Nee hoor, heb ik nergens gezegd (volgens mij ben je in de war met Cut City Ik heb het hier over JoyCut, denk dat je het nog niet kent, dus check de clipjes!). Ik vind Ghost Trees een heel aardig album en de zang vind ik prima te pruimen. Ik vind het juist jammer dat het volgende album bijna helemaal instrumentaal is. Muzikaal gezien zitten er echt hele toffe dingen tussen!

Ik zal Blue Crime eens checken. edit: dat klinkt heel aardig; geen post-punk, maar erg relaxte sound

Oops, leesfout

E-Clect-Eddy schreef:
Oops, leesfout

Luister de clipjes van JoyCut maar eens, denk dat je het wel kan waarderen.

E-Clect-Eddy schreef:
Oops, leesfout

Weet je, je had het wel goed! Ik had dat zeer zeker wel bij dat album gezet en het staat er nog steeds. Ik wist het alleen niet meer en ik vond het nu ik het opnieuw hoorde wel meevallen met de zang. Het is niet geweldig, maar blijkbaar wen ik eraan (al blijft het een discussiepunt voor mij). Excuses bij deze, ik zat mis!

Is al goed, heb wat nummers van het aanbevolen album in de wachtrij gezet.

DjFrankie (moderator)
Een lijstje nieuwe post punk nummers van de laatste maanden

Traitrs - Thin Flesh
Soviet Soviet - Fairy Tale
The KVB - Above Us
Lagüna - Amber Hands
Bragolin - Into Those Woods
The Exploding boy - The Day
Second Still - Opening
Selofan - Give Me A Reason
Interpol - The Rover
The Slow Readers Club - You Opened Up My Heart
Night Flowers - Losing the Light
October Drift - All Broken Down
Desperate Journalist - It Gets Better

DjFrankie (moderator)
Jean-Maurice schreef:
Tja en dan ontdek je per ongeluk ineens dit! Verbluffend goed zeg! Ik weet verder niets van de band en had er tot vandaag nog nooit van gehoord. Doet me op het eerste gehoor denken aan Cocteau Twins en Kate Bush.

(embed)

Doet me ook aan Mammút

Mammút – Salt

Gast
geplaatst: vandaag om 21:04 uur

geplaatst: vandaag om 21:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.