Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2018, 23:30 uur
Meer shoegaze met postpunk elementen imo. Donkere muziek, helaas klinkt de zanger wat vlak.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 10:27 uur
Tweede plaats finale Humo's Rock Rally editie 2018 :
Lagüna - Nothing Less
Lagüna - Nothing Less
0
geplaatst: 12 mei 2018, 15:21 uur
schizodeclown schreef:
Ik ben achter een geweldige post-punk album en band gekomen die wel meer aandacht mag krijgen, band heet Demontré en hun EP uit 2010 heet Masculin / Féminin. Ze hebben voor de rest bijna helemaal niets uitgebracht, maar deze EP is wel machtig goed vind ik , ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik ben achter een geweldige post-punk album en band gekomen die wel meer aandacht mag krijgen, band heet Demontré en hun EP uit 2010 heet Masculin / Féminin. Ze hebben voor de rest bijna helemaal niets uitgebracht, maar deze EP is wel machtig goed vind ik , ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Niet zo mijn smaak. De muziek is voor mij te veel een noisy galmbak en de zang te iel en weinigzeggend. Kwestie van smaak uiteraard.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 15:27 uur
Vind jij dit new wave, post-punk of gothic rock? Ik niet, vind het meer gewoon stevige rock.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 22:26 uur
Ik vind het wel degelijk post-punk, maar de geluidskwaliteit is niet best.
Deze opnames zijn een stuk beter:
Amber Hands, Sounds 2U, Nothing Less, The Unknown Light
0
geplaatst: 12 mei 2018, 22:53 uur
reptile71 schreef:
Vind jij dit new wave, post-punk of gothic rock? Ik niet, vind het meer gewoon stevige rock.
(quote)
Tja ,ze categoriseren zichzelf op FB als een Belgian postpunkband .
Ook voor mij is de invloed van oa JD en The Sound onmiskenbaar.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe eng je dit genre wil begrenzen.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 02:31 uur
Premonition schreef:
Daar valt meer van te maken inderdaad. Wel post-punk ok. Maar helaas vind ik het niet goed. Het is geen sound die me pakt en ik vind de zang niks. Geen X-factor hier, sorry.

2
Jean-Maurice
geplaatst: 15 mei 2018, 13:15 uur
Ook net ontdekt deze band 'Bootblacks' afkomstig uit NYC. Mooie stem vind ik! 

0
geplaatst: 24 mei 2018, 18:44 uur
Ja, is een fijn nummer, alleen niet alles van VIC klinkt zo fijn als deze track. Andere nummers zijn meer 13 in een dozijn, te weinig eigenheid of te saai. Dit nummer viel op.
0
geplaatst: 4 juni 2018, 17:40 uur
0
geplaatst: 4 juni 2018, 19:06 uur
Je moet er van houden, E-Clect-Eddy. Best chaotisch en zwaar (op een bepaalde manier). Misschien in de juiste stemming...
0
geplaatst: 18 juni 2018, 02:11 uur
Ik heb een zwak voor dit Italiaanse bandje, dat ook door Robert Smith was uitgenodigd om te spelen op zijn meltdown: JoyCut. Met name hun album Ghost Trees Where to Disappear (2011) vind ik leuk klinken. PiecesOfUsWereLeftOnTheGround (2013) is wat minder mijn ding en grotendeels ook instrumentaal.
0
geplaatst: 18 juni 2018, 11:19 uur
Lastig bandje voor je reptile71 , volgens jou hebben ze een zanger die het verpest maar het instrumentale album is het ook al niet 
Overigens staat de Nederlandse all-female(?) act Blue Crime ook op Robert Smiths Meltdown als ik het goed gelezen heb. Misschien ook/wel interessant voor jou?

Overigens staat de Nederlandse all-female(?) act Blue Crime ook op Robert Smiths Meltdown als ik het goed gelezen heb. Misschien ook/wel interessant voor jou?
1
geplaatst: 18 juni 2018, 12:08 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Lastig bandje voor je reptile71 , volgens jou hebben ze een zanger die het verpest maar het instrumentale album is het ook al niet
Nee hoor, heb ik nergens gezegd (volgens mij ben je in de war met Cut City
Ik heb het hier over JoyCut, denk dat je het nog niet kent, dus check de clipjes!). Ik vind Ghost Trees een heel aardig album en de zang vind ik prima te pruimen. Ik vind het juist jammer dat het volgende album bijna helemaal instrumentaal is. Muzikaal gezien zitten er echt hele toffe dingen tussen!Ik zal Blue Crime eens checken. edit: dat klinkt heel aardig; geen post-punk, maar erg relaxte sound
0
geplaatst: 18 juni 2018, 12:11 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Oops, leesfout
Oops, leesfout
Luister de clipjes van JoyCut maar eens, denk dat je het wel kan waarderen.
1
geplaatst: 18 juni 2018, 12:41 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Oops, leesfout
Oops, leesfout
Weet je, je had het wel goed! Ik had dat zeer zeker wel bij dat album gezet en het staat er nog steeds. Ik wist het alleen niet meer en ik vond het nu ik het opnieuw hoorde wel meevallen met de zang. Het is niet geweldig, maar blijkbaar wen ik eraan (al blijft het een discussiepunt voor mij). Excuses bij deze, ik zat mis!
0
geplaatst: 18 juni 2018, 13:22 uur
Is al goed, heb wat nummers van het aanbevolen album in de wachtrij gezet.
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 juli 2018, 00:02 uur
Een lijstje nieuwe post punk nummers van de laatste maanden
Traitrs - Thin Flesh
Soviet Soviet - Fairy Tale
The KVB - Above Us
Lagüna - Amber Hands
Bragolin - Into Those Woods
The Exploding boy - The Day
Second Still - Opening
Selofan - Give Me A Reason
Interpol - The Rover
The Slow Readers Club - You Opened Up My Heart
Night Flowers - Losing the Light
October Drift - All Broken Down
Desperate Journalist - It Gets Better
Traitrs - Thin Flesh
Soviet Soviet - Fairy Tale
The KVB - Above Us
Lagüna - Amber Hands
Bragolin - Into Those Woods
The Exploding boy - The Day
Second Still - Opening
Selofan - Give Me A Reason
Interpol - The Rover
The Slow Readers Club - You Opened Up My Heart
Night Flowers - Losing the Light
October Drift - All Broken Down
Desperate Journalist - It Gets Better
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 juli 2018, 00:08 uur
Jean-Maurice schreef:
Tja en dan ontdek je per ongeluk ineens dit! Verbluffend goed zeg!
Ik weet verder niets van de band en had er tot vandaag nog nooit van gehoord. Doet me op het eerste gehoor denken aan Cocteau Twins en Kate Bush.
(embed)
Tja en dan ontdek je per ongeluk ineens dit! Verbluffend goed zeg!
Ik weet verder niets van de band en had er tot vandaag nog nooit van gehoord. Doet me op het eerste gehoor denken aan Cocteau Twins en Kate Bush. (embed)
Doet me ook aan Mammút
Mammút – Salt
* denotes required fields.