MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Ligt waarschijnlijk aan jouw bui.
Vandaag Songs Of The Free van Gang Of Four gekocht. Een stuk toegankelijker dan Entertainment (beetje Duran duran en Human League), maar wel een heerlijk album.

Gang of Four, dan denk ik aan fenomenale gitaarsolo's!

@Azra - alles weer goed met je? Een uurtje gedwongen ziekenhuisambient-geneuzel zou mijn systeem ook ontregelen. Mijn recept was dan altijd; ff vol volume thuis alles eruit blazen: hoe heftiger de riffs hoe mooier.

Ik zit op "Hard"(Gang of Four) te wachten uit de UK - ook minder hoekig dan het debuut, maar dat debuut is echt wel tof - net als trouwens het debuut van Clan of Xymox (ook gekocht) en verder nog Fad Gadget - niet te versmaden!

Gallow
Heeft iemand nog wat depri rock?

Lost Highway
Mjuman schreef:
maar dat debuut is echt wel tof - net als trouwens het debuut van Clan of Xymox (ook gekocht)

Wel wel, wat krijgen we nu?

@LH: tja, je weet hoe Nederlanders zijn - kopen ze een pak platen, bedingen ze een schappelijke prijs en dan let je niet op de prijs van één enkele lp.

Welnu daar zat ook Clan of Xymox (same) bij, idd op 4AD - een heel mooi label; ik liet de gelegenheid tot contra-expertise niet voorbijgaan. Toen ik de plaat draaide met een aantal ander platen uit die aankoop: Human League (Travelogue), Gang of Four (Entertainment), Fad Gadget (Fireside Favourites), Xmal Deutschland (JP Session) en nog een enkel album paste COX organisch goed in die context: geen reden tot 'dislike', in tegendeel op zich goed. En dat verbaasde me eerlijk gezegd - net zoals ik Travelogue (HL - 2e plaat) ook beter vond dan destijds (1980).

Ik heb elders al eens verwezen naar het boek van Malcolm Gladwell (Blink) over hoe wij mensen soms in a split second beslissingen nemen en da's ook hier gepast.

De fijnste aanwinsten uit dat 'pak' - sans doute Gang of Four, Dalis Car en Fad Gadget; COX was een leuke hernieuwde kennismaking, zeg maar een bonus.

Gallow schreef:
Heeft iemand nog wat depri rock?

Persoonlijk word ik altijd erg depressief van Bon Jovi, of bedoel je dat niet?

Praten over "depri" met zo'n alias "Gallow" - galg(je) - daar kan ik nou geen touw aan vastknopen; als het alias iets met taal moet zijn, waarom dan geen 'scrabble' of 'lingo'?

Gallow
daar kan ik nou geen touw aan vastknopen;

reptile71 schreef:
(quote)

Persoonlijk word ik altijd erg depressief van Bon Jovi, of bedoel je dat niet?

laten we binnen het topic blijven.

Kent iemand 2 pinguins? (oftewel zoals de titel van de band onvertaald luidt : Deux Pingouins)
Het mini-albumpje Karisma Ha vind ik persoonlijk wel aardig
Het gaat wel een beetje verder dan New Wave (wat avant-garde tinten (Clock DVA?))

Nee maar hier nog wel wat Italiaanse vleermuizen

Deux Pingouins ken ik niet. Ik verbaas me er nog steeds over hoeveel er is in ons genre.

CD's van Formes Nouvelles vandaag binnen gehad, ook heel aardig.

The Chants of Maldoror (van viking's link)... eerste nummer op de MySpace heeft een echt gothic soundje, opvallend dat het nummer erna weer een stuk lichter is. Laatste weer vet goth soundje.

Hier nog niet vermeld en daarom nu. De nieuwe cd van Feeding Fingers is echt de moeite waard!

Aah, daar kom je net te laat mee Reptile, anders had je me die ook meteen op de post kunnen doen met die van FF (voor wat verzendkosten uit te sparen ) Maar dan meng ik die de komende dagen wel met (een) ander(e) cd('s).

Komt wel goed toch? Ze staan nog niet op de site, reserveer er wel 1 voor je.

Heerlijk zo'n connecties met een van de belangrijkste handelaars in oud New-wave stuff voor een zacht prijsje

On topic : Closed Session, deze band heeft een geweldig album neergezet wat totaal niemand kent maar wat zich kan meten met het betere werk van velen artiesten. Het album heet Song For Sale en is een enorm krachtig werk. Dit bandje staat in mijn top 5 van Franse bands.

Haha... niet overdrijven he!

Ik hoop vanavond nog aan dat album toe te komen, maar de nieuwe FF werkt ook weer zo verdomde verslavend en mijn dochter hoort nou eenmaal graag Cowboy Billy Boem.

Dat is zeker niet overdreven, beluister maar!

Lin
dat is wel heel weinig ja... ik ken de cd vaag, ga nog eens goed luisteren en dan stemmen

Lin schreef:
dat is wel heel weinig ja... ik ken de cd vaag, ga nog eens goed luisteren en dan stemmen

Jij kent de cd vaag en bij mij staat hij al 86 jaar in Vuze zonder seeders... Denk dat je een ander album bedoelt.

Lin
oow ik zie het al, heb de albums uit 94 en 95

Gallow
reptile71 schreef:
in Vuze zonder seeders

Maar heb hem zojuist besteld...

Lin
oke, dan komen er binnenkort in ieder geval 2 stemmen bij

azra schreef:
Voor de Belgische Post-punk liefhebbers á la Red Zebra :
The Cultural Decay
Persoonlijk vind ik ze erg goed klinken, maar ik ken enkel de 2 nummers op hun myspace.

Compilatie LP en Cd op komst resp. 7 en 12 nrs. op Sacred Bones Records (zie zelfde link).
Er staat trouwens nog een derde nummer op die site : klik op de groene pijl van de 'slide show' en stop de player rechtsboven (die overstemt anders de slideshow)

Lost Highway
@ azra : van Red Zebra is Beirut By Night een zeer sterk nummer. Ik meen ook gelezen te hebben dat je van Franse coldwave bandjes houdt, dan zijn hier misschien nog enkele tips ( voor het geval je ze nog niet kent ):

http://www.youtube.com/watch?v=hnHetlXDRJw

http://www.youtube.com/watch?v=SEQVqwsUZV8

http://www.youtube.com/watch?v=khPydYdNx6k

http://www.youtube.com/watch?v=0bb3DCGae-A ( aanrader )

http://www.youtube.com/watch?v=7XsQ0fgTToM

Lost Highway
En laat ik, nu we toch bezig zijn, mijn eigen favoriet ook nog maar eens posten :

http://www.youtube.com/watch?v=qcOWovJu1EQ

Dit nummer vind ik pure kunst, en beluister ik eigenlijk meer als een kortfilm dan als een song. Bij bepaalde tekstflarden moet ik denken aan de film 'Mulholland Drive'; voor wie deze film kent, de hypnotiserende scéne in de opera haal ik voor de geest bij het 'a clarinet plays in the distance' fragment. Dit moet zowat het meest tot de verbeelding sprekende nummer zijn. Een heruitgave van hun meesterwerk 'Thirst' in 2009 zou me waardevoller zijn dan eender welke nieuwe release. Jammer dat ik 'Impressions of African Winter' niet kan vinden op Youtube.

Mooie muziekjes staan er tussen De meeste kende ik van naam wel, maar nog nooit meer dan enkele nummers van beluisterd (het is goed, maar kon toch nog niet 100% mijn aandacht trekken) 2 bandjes vielen mij (positief) op.
Norma Loy
End of Data
Daar ben ik nu ook even wat meer over aan 't zoeken op het internet.

En Clock DVA, tsjah, de band staat in mijn top 10, met het album Thirst. Een album wat ik niet echt helemaal snap, maar wat wel heerlijke ervaring is om te beluisteren.

Edit : Clair Obscur, het nummer wat je daarboven aanhaalde verbaasde me. Ik heb ooit een cd van ze gedownload en ik weet nog dat ik hem na 5 minuten verwijderd had. Het was echt totaal niets.

Vandaag Love Thy Tiny Sums van Lul gekocht; klinkt aardig richting post punk.

P.S. Lul staat voor Lui Uit Leeuwarden.

Lost Highway
azra schreef:
En Clock DVA, tsjah, de band staat in mijn top 10, met het album Thirst. Een album wat ik niet echt helemaal snap, maar wat wel heerlijke ervaring is om te beluisteren.

Kan je zoiets wel ooit snappen? Clock DVA is een band die de grenzen van de fysieke pijn onder woorden tracht te brengen, en tracht door te dringen tot het onderbewust zijn van de mens. Het is zeer apart allemaal, zowel qua muziek als qua inhoud. Ik vind Newton een even groot genie dan Curtis. Hun muziek is met niets te vergelijken. Ik meen dat Newton ook cineast is, dat verbaast me niets.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:14 uur

geplaatst: vandaag om 18:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.