Genres / Rock / "Nooit meer beter geworden na debuut"
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2008, 09:36 uur
Tears for Fears - The Hurting
Violent Femmes - Violent Femmes
Roberta Flack - First Take
Spearhead - Home
Roberta Flack - First Take
Spearhead - Home
0
geplaatst: 23 september 2008, 21:14 uur
o.a. King Crimson, The Doors, Mogwai, The Velvet Underground, Pearl Jam, Coldplay, Pere Ubu, al geldt vooral voor de eerste 4 dat ze daarna nog genoeg goede albums hebben uitgebracht...
0
geplaatst: 23 september 2008, 21:58 uur
Cricle 2 Circle - Watching in Silence.
De cd die hierna komt, The Middle of Nowhere vindt ik ook nog wel gaaf. Maar hoe goed Zak Stevens ook zingt, Burden of Truth en Delusions of Grandeur halen het toch echt niet bij het oudere werk.
De cd die hierna komt, The Middle of Nowhere vindt ik ook nog wel gaaf. Maar hoe goed Zak Stevens ook zingt, Burden of Truth en Delusions of Grandeur halen het toch echt niet bij het oudere werk.

0
geplaatst: 24 september 2008, 01:25 uur
lebowski schreef:
Oeh, dat is een goed voorbeeld inderdaad. Al wil ik het tweede album nog steeds wel graag op CD hebben (heb het nu alleen op een bandje).
0
skyline
geplaatst: 24 september 2008, 14:59 uur
Cocteau Twins - Garlands
Chameleons - Script of the Bridge
Jesus & Mary Chain - Psychocandy
Chameleons - Script of the Bridge
Jesus & Mary Chain - Psychocandy
0
geplaatst: 24 september 2008, 15:10 uur
Titmeister schreef:
o.a. King Crimson, The Doors, Mogwai, The Velvet Underground, Pearl Jam, Coldplay, Pere Ubu, al geldt vooral voor de eerste 4 dat ze daarna nog genoeg goede albums hebben uitgebracht...
5 o.a. King Crimson, The Doors, Mogwai, The Velvet Underground, Pearl Jam, Coldplay, Pere Ubu, al geldt vooral voor de eerste 4 dat ze daarna nog genoeg goede albums hebben uitgebracht...

0
geplaatst: 24 september 2008, 16:53 uur
Alanis Morissette schiet me meteen te binnen, die heeft na haar eerste succes album, meer van het zelfde en slechter gemaakt.
Verder (hoewel slechts twee albums) van Keane+ The Killers vind ik toch echt ook alleen het eerste album echt goed.
Verder (hoewel slechts twee albums) van Keane+ The Killers vind ik toch echt ook alleen het eerste album echt goed.
0
geplaatst: 24 september 2008, 16:58 uur
Thunderball schreef:
Alanis Morissette schiet me meteen te binnen, die heeft na haar eerste succes album, meer van het zelfde en slechter gemaakt.
Bedoel je "Jagged Little Pill"? Dat is niet haar debuut, voordien had ze nog twee (weinig succesvolle) albums uitgebracht.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 september 2008, 17:19 uur
Thunderball schreef:
Juist... dit was eigenlijk mijn eerste associatie bij dit topic: meer van hetzelfde en niet beter. Vandaar ook dat ik in eerste instantie alleen met de naam Boston op de proppen kwam.
The Doors, Pink Floyd, King Crimson, Roxy Music... allemaal leuk en aardig, maar die deden toch beslist niet 'meer van hetzelfde' na het debuut. Dan kun je nog wel het debuut het beste vinden, maar dan wordt dit topic toch een beetje een random opsomming...
0
geplaatst: 24 september 2008, 17:32 uur
The Doors, Pink Floyd, Roxy Music, Dire Straits, Kate Bush, Pearl Jam en Velvet Underground brachten een overweldigend debuut uit, maar de volgende albums van hun stonden ook op een hoog peil, ze hebben zelden teleur gesteld.
Er zijn beslist ook artiesten waarvan het sterk debuut een vloek is geworden. Het debuut van Boston bv. werd door velen als een meesterwerk beschouwd en was een gigantisch succes, maar hun volgende albums deden het veel minder goed.
Meatloaf had een gigantisch succes met zijn debuut en klassieker "Bat Out Of Hell", de volgende albums flopten echter, hij kreeg ook stemproblemen en enkele jaren nadien was hij failliet. Pas in de jaren '90 kroop hij uit het dal.
Er zijn beslist ook artiesten waarvan het sterk debuut een vloek is geworden. Het debuut van Boston bv. werd door velen als een meesterwerk beschouwd en was een gigantisch succes, maar hun volgende albums deden het veel minder goed.
Meatloaf had een gigantisch succes met zijn debuut en klassieker "Bat Out Of Hell", de volgende albums flopten echter, hij kreeg ook stemproblemen en enkele jaren nadien was hij failliet. Pas in de jaren '90 kroop hij uit het dal.
0
geplaatst: 24 september 2008, 18:43 uur
LucM schreef:
Bedoel je "Jagged Little Pill"? Dat is niet haar debuut, voordien had ze nog twee (weinig succesvolle) albums uitgebracht.
(quote)
Die had ik voor het gemak niet mee geteld, omdat ze die jaren eerder als tiener gemaakt heeft. Die waren overigens in haar thuisland Canada wel zeer succesvol, hoor. Ik heb ze nog ergens liggen, maar vond ze niet te beluisteren, meer a la Debbie Gibson en Tiffany.
0
[Roel]
geplaatst: 24 september 2008, 20:10 uur
er zijn er twee waar ik direct aan dacht: absynthe minded en US3 maar er zijn er nog zovele andere waar ik nu niet op kan komen
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 september 2008, 09:11 uur
LucM schreef:
Meatloaf... ja, dat is misschien een nóg wel beter voorbeeld.
0
geplaatst: 25 september 2008, 12:45 uur
Ik ga de Eagles aankaarten. Het probleem er bij is, dat hun eerste titelloze cd en opvolger Desperado nagenoeg van hetzelfde, hoge niveau zijn. Maar net voldoende verschil om na deze albums te kunnen gaan spreken van een (sterk) dalende tendens. Nooit meer beter geworden lijkt mij voor hen dus van toepassing.
0
geplaatst: 25 september 2008, 12:45 uur
op het gevaar dat er al iets van genoemd is volgen:
Alphaville
Roger Hodgson
Tears For Fears
Electronic
The Alarm
Kate Bush
Monaco
Pallas
George Harrisson
Terence Trent D'arby
Deacon Blue
EMF
Alphaville
Roger Hodgson
Tears For Fears
Electronic
The Alarm
Kate Bush
Monaco
Pallas
George Harrisson
Terence Trent D'arby
Deacon Blue
EMF
0
leander?
geplaatst: 25 september 2008, 21:14 uur
The Scientist schreef:
The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium
The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium
Volledig mee eens. Dit geniale debuut is dan ook bijna niet meer te overtreffen. Bij de latere albums zijn ze steeds meer electronische geluiden (om het maar even simpel uit te drukken
) gaan gebruiken, wat ik absoluut niet kan aanhoren.Verder nog:
System of a Down - System of a Down: Bij system is het zelfs zo dat elk album slechter was dan zijn voorganger. Van mij hoeven ze dan ook niet zo nodig weer bij elkaar te komen, ik vind het wel goed zo.
En als ik er dan echt nog een zou moeten noemen zou het Soulfly van Soulfly worden. Hoewel Dark Ages ook heel goed was, heeft ook Soulfly zijn debuut nooit echt overtroffen. Primitive, 3 en Conquer zijn matig tot slecht, prophecy is best ok.
0
geplaatst: 29 september 2008, 11:53 uur
The Stone Roses - The Stone Roses
Art Burt-Art Burt
Cansei de Ser Sexy - Cansei de Ser Sexy
....
Art Burt-Art Burt
Cansei de Ser Sexy - Cansei de Ser Sexy
....
0
geplaatst: 29 september 2008, 12:20 uur
Snoop Doggy Dog - Doggy Style
was zon verfrissend en heerlijk album daarna kut'n'klote
was zon verfrissend en heerlijk album daarna kut'n'klote
0
geplaatst: 24 oktober 2008, 17:01 uur
Led Zeppelin - Led Zeppelin
Hun volgende waren ook briljant, maar net ietsje minder dan hun debuutplaat.
Hun volgende waren ook briljant, maar net ietsje minder dan hun debuutplaat.
0
geplaatst: 24 oktober 2008, 18:36 uur
LucM schreef:
Led Zeppelin IV vind ik nog iets beter dan het debuut.
Het gaat dan puur om eigen smaak in zulke topics uiteraardLed Zeppelin IV vind ik nog iets beter dan het debuut.
* denotes required fields.