Genres / Rock / "Nooit meer beter geworden na debuut"
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2009, 01:06 uur
Volgens mij nog niet genoemd, maar Kula Shaker leverde met "K" een fantastisch album af, en daarna werd het drama met deze band...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 januari 2009, 11:50 uur
@ Gaucho:
Eens, Naturally is geweldig. De rest is ook goed, maar wel iets minder dan Naturally.
Eens, Naturally is geweldig. De rest is ook goed, maar wel iets minder dan Naturally.
0
geplaatst: 12 januari 2009, 13:48 uur
Ayreonfreak schreef:
Volgens mij nog niet genoemd, maar Kula Shaker leverde met "K" een fantastisch album af, en daarna werd het drama met deze band...
Dat valt toch wel mee? Peasants, Pigs & Astronauts was ook erg goed. Sterker nog, de eerste 2 nummers daarvan zijn het beste wat ze ooit gedaan hebben.
0
geplaatst: 12 januari 2009, 23:33 uur
herman schreef:
Dat valt toch wel mee? Peasants, Pigs & Astronauts was ook erg goed. Sterker nog, de eerste 2 nummers daarvan zijn het beste wat ze ooit gedaan hebben.
(quote)
PP&A komt wel in de buurt van "K', maar in mijn beleving viel die toch tegen na hun debuut. Ik weet nog goed dat dat album (K)een hele tijd in mijn cd speler heeft gezeten. Ook nu draai ik "K' nog wel eens, al is het nu zeker een jaar of twee geleden,
PP&A draai ik zelden meer. Wat ik mij ook kan herinneren is ook dat PP&A aanzienlijk minder goede kritieken heeft gekregen in de pers dan "K". Wellicht is dat ook wel funest geweest voor de band.....
0
Antonio
geplaatst: 13 januari 2009, 01:18 uur
BLACK SABBATH misschien ???
Hun eerste LP was toch wel erg goed
Hun eerste LP was toch wel erg goed

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 januari 2009, 10:22 uur
Het debuut was inderdaad erg goed, maar ik vind zelf Paranoid en Master of Reality niet minder. Misschien zelfs ietsjes beter.
0
geplaatst: 13 januari 2009, 10:26 uur
Ik weet niet of Machine Head al genoemd was maar ook die hebben Burn my eyes nooit meer echt goed overtroffen. Het zelfde geld voor heel veel bands. Ik denk dat Eddie wel een lijstje kan vullen met bands die hun debuut niet meer hebben overtroffen
Machine Head - Burn My Eyes
Space Marines Sneller dan God qua thee
Hammerfall - Glory to the brave
Paradise Lost - Lost Paradise
Cradle Of Filth - The Principle of Evil made flesh
Black Sabbath - Paranoid
Frozen Sun - Unspokeb
Within Temptation - Enter
Guns n Roses - Apetite For Destruction
Volbeat - The Strength the Sound the Song
Meat Loaf - Bad out of Hell
Machine Head - Burn My Eyes
Space Marines Sneller dan God qua thee
Hammerfall - Glory to the brave
Paradise Lost - Lost Paradise
Cradle Of Filth - The Principle of Evil made flesh
Black Sabbath - Paranoid
Frozen Sun - Unspokeb
Within Temptation - Enter
Guns n Roses - Apetite For Destruction
Volbeat - The Strength the Sound the Song
Meat Loaf - Bad out of Hell
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 januari 2009, 10:31 uur
''Paranoid'' was de opvolger van ''Black Sabbath'', dus het tweede album.
0
geplaatst: 23 januari 2009, 11:55 uur
Maroon 5 !
Vond ze leuk toen de eerste cd uitkwam , toen werd het al doodgedraaid op de radio op mijn werk dat ik het kotsbeu was , zat ik nog met concert kaartjes ook !
Vond ze leuk toen de eerste cd uitkwam , toen werd het al doodgedraaid op de radio op mijn werk dat ik het kotsbeu was , zat ik nog met concert kaartjes ook !
0
stuart
geplaatst: 4 maart 2009, 19:01 uur
The Doors (is misschien al eens genoemd, of iemand het er nu wel of niet mee eens is).
Als Paranoid het 1e album van Black Sabbath was geweest had ie voor mij er ook bij gehoord, maar dat is niet zo.....dus BS was (even) beter na het debuut.
Ik vergeet bijna The Beatles......
Als Paranoid het 1e album van Black Sabbath was geweest had ie voor mij er ook bij gehoord, maar dat is niet zo.....dus BS was (even) beter na het debuut.

Ik vergeet bijna The Beatles......

0
Kingsnake
geplaatst: 5 maart 2009, 10:03 uur
Een beetje lullig topic.
Ik zie Skynyrd ertussen staan en dat klopt aan de ene kant wel. Hun debuut was magistraal.
Maar dit topic suggesteert dat ze dan nooit meer kwalitatieve en creatieve platen hebben afgeleverd,w at wel het geval is natuurlijk.
Dat in ogenschouw genomen, heb ik ook een paar te noemen:
Pearl Jam (Ten)
The Atomic Bitchwax (TAB 1)
The Outlaws (The Oultaws)
Ik zie Skynyrd ertussen staan en dat klopt aan de ene kant wel. Hun debuut was magistraal.
Maar dit topic suggesteert dat ze dan nooit meer kwalitatieve en creatieve platen hebben afgeleverd,w at wel het geval is natuurlijk.
Dat in ogenschouw genomen, heb ik ook een paar te noemen:
Pearl Jam (Ten)
The Atomic Bitchwax (TAB 1)
The Outlaws (The Oultaws)
0
geplaatst: 5 maart 2009, 14:06 uur
The Prodigy is wel een heel goed voorbeeld inderdaad. Zit een mooie glijdende schaal in hun oeuvre, werd per album een beetje minder...
0
geplaatst: 5 maart 2009, 14:16 uur
Horen er nu ook bij (nadat ik hun 3 albums heb):
Bloc Party - Silent Alarm
Novastar - Novastar
Bloc Party - Silent Alarm
Novastar - Novastar
0
Maverick
geplaatst: 5 maart 2009, 20:15 uur
Pearl Jam en The Doors zijn inderdaad goede voorbeelden. Al bleven die wel geweldige platen maken. Beide groepen hadden gewoon zo'n straf debuut dat het moeilijk was om ze te overtreffen.
Voorts is The Velvet Underground misschien ook wel zo'n groep. Ik zeg misschien, want eigenlijk weet ik nog niet hoe ik hun eerste twee albums tegen elkaar moet afwegen.
Voorts is The Velvet Underground misschien ook wel zo'n groep. Ik zeg misschien, want eigenlijk weet ik nog niet hoe ik hun eerste twee albums tegen elkaar moet afwegen.

0
geplaatst: 5 maart 2009, 20:23 uur
Het debuut van The Velvet Underground was natuurlijk baanbrekend en moeilijk te overtreffen, hun tweede vind ik ook sterk maar minder dan het debuut.
0
Maverick
geplaatst: 5 maart 2009, 20:37 uur
Mja, bij mij is dat een twijfelgeval. Ik vind hun debuut uiteraard fantastisch en de beste songs van The Velvet Underground & Nico zijn gewoonweg beter dan de beste van hun tweede, maar die tweede presenteert dan weer beter als één geheel. Vandaar dat ik dus zei dat The Velvet Underground misschien zo'n groep is. Ach ja.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 maart 2009, 16:01 uur
Ik vind de tweede van de Velvets beter. De eerste had beter kunnen zijn als Nico er niet op zou meedoen (wat oorspronkelijk de bedoeling was).
0
Lukk0
geplaatst: 7 maart 2009, 17:08 uur
Ik vind de tweede van de VU ook beter, maar ik moet de verschillen wel in erg kleine dingen gaan zoeken.
Ik vind ook dat Godspeed You! Black Emperor het niveau van hun debuut nooit meer gehaald hebben, hoewel ze met Slow Riot For New Zero Kanada en Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven nog wel twee meesterwerkjes afgeleverd hebben. Verder natuurlijk Pearl Jam en Bloc Party, maar die zijn hier al erg vaak genoemd.
Ik vind ook dat Godspeed You! Black Emperor het niveau van hun debuut nooit meer gehaald hebben, hoewel ze met Slow Riot For New Zero Kanada en Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven nog wel twee meesterwerkjes afgeleverd hebben. Verder natuurlijk Pearl Jam en Bloc Party, maar die zijn hier al erg vaak genoemd.
0
geplaatst: 7 maart 2009, 17:42 uur
The Stone Roses zijn ook nooit meer beter geworden na hun debuut. Ian Brown zelf ook niet.
0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 20:29 uur
Ja, Arrie ...wat Coldplay betreft kan ik je volgen...(die andere 2 hun werk ken ik niet goed genoeg)
0
Social_Mask
geplaatst: 9 maart 2009, 22:52 uur
Jeff Buckley.
Grapje.
Ik zou zeggen Morphine, al wordt Cure For Pain toch gezien als hun beste, maar dat is bullshit en dat weten jullie zelf ook wel.
Grapje.
Ik zou zeggen Morphine, al wordt Cure For Pain toch gezien als hun beste, maar dat is bullshit en dat weten jullie zelf ook wel.
* denotes required fields.