menu

Genres / Rock / Wie is de beste (hard)Rockzanger ?

zoeken in:
avatar van steve harris
Empyrium schreef:
Jon Oliva
Bruce Dickinson
Geoff Tate


met deze man kan ik praten ik dacht juist aan dezelfde namen maar er moet nog eentje bij voor mij namelijk dave meniketti

avatar van gaucho
steve harris schreef:
ik dacht juist aan dezelfde namen maar er moet nog eentje bij voor mij namelijk dave meniketti

Nou je het zegt. Ik denk bij Y&T altijd als eerste aan het spetterende gitaarwerk, maar natuurlijk is 's mans stem ook in hoge mate bepalend voor het geluid van deze geweldige (en geweldig ondergewaardeerde) band.

avatar van oznog
Ik zie veel goede zangers voorbij komen, maar ik mis er toch echt een: Damian Wilson!

O.a. zanger van Threshold en Landmarq. Werd ooit genoemd als vervanger van Bruce Dickinson bij Iron Maiden, maar dat ging niet door. Maar dat maakt verder niet uit, gewoon een dijk van een zanger!

Kingsnake
oznog schreef:
Ik zie veel goede zangers voorbij komen, maar ik mis er toch echt een: Damian Wilson!

O.a. zanger van Threshold en Landmarq. Werd ooit genoemd als vervanger van Bruce Dickinson bij Iron Maiden, maar dat ging niet door. Maar dat maakt verder niet uit, gewoon een dijk van een zanger!


Ik vind het een verschrikkelijke zanger.
Die gast die op Pschedelicatessen zong en Mac vind ik beiden veel beter.

avatar van oznog
Kingsnake schreef:
(quote)


Ik vind het een verschrikkelijke zanger.
Die gast die op Pschedelicatessen zong en Mac vind ik beiden veel beter.


Zo zie je maar, smaken verschillen.

Ik word altijd een beetje naar als ik Mac op zie treden. Dan denk ik altijd het volgende: "ADHD of teveel bier? Of beide?"

Kingsnake
oznog schreef:
(quote)


Zo zie je maar, smaken verschillen.

Ik word altijd een beetje naar als ik Mac op zie treden. Dan denk ik altijd het volgende: "ADHD of teveel bier? Of beide?"


En nu is Damian weer terug bij Threshold, toch?

avatar van oznog
Ja, hij is weer terug.

avatar van Karma_To_Burn
David Coverdale/Ronnie James Dio/Ian Gillan

stuart
Brian Johnson toch

avatar van Fza
Fza
stuart schreef:
Brian Johnson toch


Onzeker over je eigen mening?

stuart
Nee, maar ik moest er nog even over nadenken of hetgeen hij doet wel zingen is....... (trouwens die van jou is qua gezichtsexpressie iig een Hardrockzanger .......maar wie is het )

avatar van Sir Spamalot
Volgens mij Henry Rollins.

avatar van Fza
Fza
Het is idd Henry Rollins.

avatar van MichelDumoulin
Kan ook zo, tegenwoordig;


Aardig nummer, mag best wat extra aandacht krijgen!
M.i. trouwens één van de weinig echt goeie nummers van Rollins met zijn Rollins Band.

avatar van Fza
Fza
Helemaal mee eens. Op "Weight" steekt het nummer sowieso al met kop en schouders boven de rest uit.

Bono? sommigen noemen het geen rock, maar ik vind van wel. Er is iets aan zijn stem dat veel emoties doet overbrengen


Eddie vedder ook geniaal

avatar van Dexter
Patton, Dickinson, Astbury en Morrison.

The Oath
Ik begin ook meer en meer respect te krijgen voor King Diamond.

Wat is falsetto met momenten moeilijk te zingen!

avatar van gaucho
Nog niet genoemd, volgens mij: Jeff Scott Soto.

Niet zo heel bekend, maar heeft wel meegezongen op heel veel losse projecten: Talisman, Journey, Soul Sirkus, Eyes, Yngwie Malmsteen, Kuni, z'n solo-albums en dan ben ik nog het e.e.a. vergeten. In elk geval heel veelzijdig: zowel ballads als funky hardrock en metal.

Stijn_Slayer
The Oath schreef:
Ik begin ook meer en meer respect te krijgen voor King Diamond.

Wat is falsetto met momenten moeilijk te zingen!


Helemaal mee eens Ik heb hem zelf niet genoemd omdat het dan begint af te wijken, ik beperk me tot rock en hardrock.

Phil Lynott en Graham Nash was ik trouwens nog vergeten.

Kingsnake
Dave Wyndorf

bennerd
Bruce Dickinson heeft me erg kunnen overtuigen. Voor de rest luister ik niet naar muziek met zang

stuart
Is grunten ook zingen of telt dat niet....

bennerd
Aan jou de keus, ik zie het wel als zingen (mijn post was vrij sarcastisch, even ter uitleg). Zou eigenlijk niet weten waarom het geen zingen zou zijn.

avatar van Cabeza Borradora
Ian Gillan

stuart


Die heeft iig zijn naam tegen....

Stijn_Slayer
stuart schreef:
Is grunten ook zingen of telt dat niet....


Ik vind van wel. Maar dan zit je buiten het hokje (hard)rockmuziek...

stuart
Dat is waar; qua topic wel. Maar misschien wordt dit topic niet zo precies bedoelt en ik vind het wel een interessante 'kwestie' ......ik zal eerst de Engelstalige Van Dale er eens op na slaan.... .................daar staat: knorren, grommen...

In de Van Dale staat bij 'zingen': een muzikale opeenvolging van tonen door de stem voortgebracht..... (ik zit te weinig in 'grunten' omdat te kunnen "beoordelen")...ik krijg nu hoofdpijn...

Kingsnake
Powermetalzangers:

Michael Kiske en Andy Deris van Helloween en Matthew Barlow van Iced Earth....

bennerd
stuart schreef:
Dat is waar; qua topic wel. Maar misschien wordt dit topic niet zo precies bedoelt en ik vind het wel een interessante 'kwestie' ......ik zal eerst de Engelstalige Van Dale er eens op na slaan.... .................daar staat: knorren, grommen...

In de Van Dale staat bij 'zingen': een muzikale opeenvolging van tonen door de stem voortgebracht..... (ik zit te weinig in 'grunten' omdat te kunnen "beoordelen")...ik krijg nu hoofdpijn...


Van Dale zegt dus even mooi dat grunten zingen is.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.