menu

Genres / Rock / Wie is de beste (hard)Rockzanger ?

zoeken in:
McCready
Ted Neeley zou volgens mij ook geschikt zijn...... Jammer, maar helaas.

Hoewel er volgens mij wel een album van hem is, solo..... Ik weet niet hoe hij hierop klinkt.....

avatar van spinout
Gladde pop muziek. Het solo album van Neeley Rock Opera staat op Spotify. Niet de moeite vind ik.

avatar van Funky Bookie
Maynard James Keenan heeft zich ook weer bewezen.

avatar van gigage
Proggy2 schreef:
Is dat niet gewoon Arnór Dan Arnarson van Agent Fresco?

Vreselijk, muse adept

avatar van gigage
Proggy2 schreef:
Laat ik die dus maar als "mijn" beste hard(Rockzanger) bestempelen: Luca Palleschi

Dat verdient een luisterbeurt. Leuke tip.

avatar van gigage
Op dit moment maakt Rasmus Anderson nogal wat tongen los op Diamond Head - The Coffin Train (2019) - MusicMeter.nl

gigage schreef:
(quote)

Dat verdient een luisterbeurt. Leuke tip.


Benieuwd naar je oordeel

Danny Bowes van Engelse rockband Thunder.

avatar van Pietro
Dat is inderdaad een hele goede zanger, WillemM. Ik heb Thunder jaren geleden enkele malen aanschouwd en Bowes was keer op keer live prima bij stem.

Mijn top 10:
1. Ian Astbury (The Cult)
2. Freddie Mercury (Queen)
3. David Coverdale (Deep Purple / Whitesnake)
4. Robert Plant (Led Zeppelin)
5. Danny Bowes (Thunder)
6. Mike Cooley (Drive-By Truckers)
7. Stuart Adamson (Big Country)
8. Steve Lee (Gotthard)
9. Josh Kiszka (Greta van Fleet)
10. Jim Morrison (The Doors)

avatar van Larzz
Geen Ronnie James Dio? Mijn favoriet. 3 superbands: Rainbow, Black Sabbath en Dio. En Heaven and Hell natuurlijk.

avatar van Michiel Cohen
Zou David Byron van Uriah Heep er tussen horen?

avatar van ZAP!
Ik zit met mijn keuzes wel dicht tegen de metal aan, maar: er zijn er meer (uit het hoofd: Parramore McCarty van Warrior, Paul Davidson van Heir Apparent, John Arch van Fates Warning, Geoff Tate van Qüeensÿche, James Neal van Malice*), maar als ik Ozzy op die oude Sabbath platen weer es hoor... wat een stem.

En Mike Patton ook maar even vermelden, natuurlijk.

Uriah Heep ben ik te weinig bekend mee, helaas.


* En dan heb ik het eigenlijk alleen over oud werk van om en nabij de jaren '80 dat ik daadwerkelijk ken.

avatar van Mssr Renard
Ik luister niet naar veel (hard) rock meer dus mijn lijstje zal incompleet zijn, maar misschien wel verrassend want ik ga proberen geen usual suspects te noemen.

Waarmee ik geen enkele genoemde zanger slecht vindt, want dat is niet zo. Ik probeer alleen eens te kijken welke zangers er nog meer zijn. ??

1. Steve Marriott (Humble Pie)
2. Pete Goalby (Uriah Heep)
3. Ronnie van Zant (Lynyrd Skynyrd)
4. Randall Bramblett (Sea Level, solo)
5. Terry Brock (Strangeways)
6. Peter Frampton (Humble Pie, solo)
7. Tony Martin (Black Sabbath)
8. Bernie Shaw (Uriah Heep)
9. Derek Shulman (Gentle Giant)
10. Ann Wilson (Heart)

De volgorde is geheel willekeurig

avatar van ZAP!
Je hoort dus liever Tony Martin dan Ozzy? Of...?

Verder veel zangers (bands) die ik niet goed genoeg ken, behalve Ann Wilson.

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
Je hoort dus liever Tony Martin dan Ozzy? Of...?

Verder veel zangers (bands) die ik niet goed genoeg ken, behalve Ann Wilson.


Ik vind Ozzy Osbourne als zanger niet zo goed. Verder vind ik oude Sabbath best leuk voor wat het is. Veel naar geluisterd vroeger.

Ronnie James Dio vond ik niet zo interessant. Maar bij Rainbow weer wel geloof ik.

Maar omdat ik van Sabbath, Tyr en Headless Cross zo goed vind noem ik Tony Martin. Al hoef ik die platen nu echt niet op te zetten. Sabbath goes hairmetal, maar ik vond het wel te gek.

Ik vind trouwens niemand in mijn lijstje beter dan iemand anders. Ik wilde gewoon eens andere mensen noemen.

Ook goed trouwens: Bob Catley (Magnum) en John Payne (Asia).

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
Je hoort dus liever Tony Martin dan Ozzy? Of...?

Verder veel zangers (bands) die ik niet goed genoeg ken, behalve Ann Wilson.


Ik kan Strangeways wel erg aanbevelen. Wat een schandalig ongewaardeerde band. Wel een beetje een Journey-kloon.

avatar van ZAP!
Ja, okay, of een zanger technisch goed is, heb ik eerlijk gezegd te weinig kaas van gegeten. Puur gevoelsmatig gaat dat dus.

Het zijn wel bands (die jij noemt dus) die gemiddeld net buiten mijn voorkeur vallen, maar ik wil nog wel es wat uitproberen, dus wie weet...

avatar van vielip
Ik hoor Tony Martin inderdaad liever dan Ozzy. Bij Sabbath dan toch. Ik vind de Sabbath albums met Ozzy wel goed hoor. En in sommige gevallen zelfs nog wel iets meer. Maar ik heb Ozzy altijd veel liever op zijn eigen solo albums gehoord. En Sabbath liever met Dio en Martin.

Wat Strangeways betreft heeft Mssr Renard absoluuut gelijk! De albums die ze met Terry Brock op zang hebben gemaakt zijn van wereld klasse!

avatar van Onweerwolf
Dio natuurlijk, de rest is gelogen.

avatar van AbleMable
Bon Scott vind ik de lekkerste hard rock zanger. En Paul Rodgers de lekkerste rock zanger.

avatar van Mssr Renard
Is Ray Gillan al genoemd?

avatar van Rudi S
Mssr Renard schreef:
Is Ray Gillan al genoemd?

Bedoel jij Ray Gillen?
(Niet genoemd).

avatar van Mssr Renard
Rudi S schreef:
(quote)

Bedoel jij Ray Gillen?
(Niet genoemd).


Die ja.

Geddy Lee

avatar van Mssr Renard
Jørn Lande kan er ook wat van. Maar hij hangt wel tegen het aanstellerige aan, soms.




Lachende derde
Ronnie James Dio. Definitely.


Lachende derde
Met op een nipte 2e plaats: Rob Halford!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:28 uur

geplaatst: vandaag om 16:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.