MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Wie is de beste (hard)Rockzanger ?

zoeken in:
Objectief gezien is Axl Rose natuurlijk de beste.

Mssr Renard
Voor iedereen is het een ander.

Ik heb Dio altijd goed gevonden, maar nooit de beste. Ik vond hem bij Rainbow wel erg goed.

Toch neig ik naar andere zangers. Ik bedacht dat ik miscchien niet genoeg hardrock ken, maar ik zou voor de volgende zangers ook graag een potje willen breken (dan laat ik de super-bekenden achterwege):

- Bob Catley (Magnum)
- Danny Bowes (Thunder)
- Dan Huff (Giant)
- Kip Winger (Winger)
- Terry Brock (Strangeways)
- John Sykes (oa Blue Murder)

Bernie Shaw / Pete Goalby / John Lawton / David Byron (Uriah Heep)

Deranged
Glenn Hughes rock royalty soulvolle stalen ballen zonder een greintje sleet nog immer overeind, ook iets dat weinigen hem nadoen dus eveneens een vermelding waard lijkt me.

Danny Vaughn is voor mij dé topper onder de oudere garde hardrockzangers (waar het hier toch wel vaak over gaat). Hij is ook al bijna 60 maar als je ziet wat hij ook live nog laat horen en zien, is echt geweldig.

Mssr Renard
Ik zat gisteren nog eens naar Kamchatka en King Hobo te luisteren.

En van de nieuwe hardrockzangers vind ik de leadzanger van Kamchatka (Thomas Juneor Andersson) echt erg goed.

Gelijk wat potjes breken voor andere moderne hardrockzangers:

Neil Fallon (Clutch, Company Band, Bakerton Group)
Apollo Papathanasio (Spiritual Beggars)
Janne Christoffersson (JB) (Spiritual Beggars, Grand Magus)

Er zijn natuurlijk heel veel goede zangers. Van welk genre rock/metal je ook houdt, elk genre zal z'n toppers hebben en een hele grote, goede, middenmoot. Op dit moment vind ik van de nieuwe generatie hardrock/melodic metal de zangers van Perfect Plan en HEAT er toch wel bovenuit steken.

Mssr Renard
Peter Frampton
Steve Marriott
Mike Harrison
Greg Ridley

gastheerg
Ik denk dat de meeste niet de beste (topic vraag) maar vooral hun favoriete zanger noemen

Hoewel het wat een de softe rock kant is de beste wat mij betreft Gene Clark.

In het rijtje wat steviger zijn mijn favorieten:
Robert Plant
Gregg Allman
Waren Haynes

Mssr Renard
gastheerg schreef:

Gregg Allman
Waren Haynes

Sluit ik me helemaal bij aan.
En Dickey Betts vind ik ook erg aangenaam om naar te luisteren. Minder rauw.

Ik hou wel van een beetje rauwe bluesstem, vandaar David Coverdale en Myles Kennedy in mijn top 2 waarbij ik Kennedy nog iets hoger inschat qua bereik en techniek.

Scott Stapp.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.