Genres / Rock / Wie is de beste (hard)Rockzanger ?
zoeken in:
0
The Oath
geplaatst: 18 maart 2009, 21:11 uur
Kingsnake schreef:
Powermetalzangers:
Michael Kiske en Andy Deris van Helloween en Matthew Barlow van Iced Earth....
Powermetalzangers:
Michael Kiske en Andy Deris van Helloween en Matthew Barlow van Iced Earth....
Kiske is met voorsprong de beter van de 3 vind ik.
0
stuart
geplaatst: 18 maart 2009, 21:56 uur
bennerd schreef:
Van Dale zegt dus even mooi dat grunten zingen is.
Van Dale zegt dus even mooi dat grunten zingen is.
Het woord grunten kon ik niet in de nederlandse Van Dale vinden, wel het woord zingen. Laat ik het er voorlopig houden (voor mezelf) dat het 'iets' is tussen zingen en praten, maar dan 'grommend/knorrend'.......

0
Kingsnake
geplaatst: 18 maart 2009, 22:57 uur
The Oath schreef:
(quote)
klopt
ben ik het volmondig mee eens, maar Deris en Barlow zijn allerminst slecht
0
Maverick
geplaatst: 23 maart 2009, 20:57 uur
Mike Patton steekt er met kop en schouders boven uit, vind ik. Maar er zijn er nog wel het vermelden waard: Ian Gillan, Eddie Vedder en Layne Staley bijvoorbeeld.
0
The Oath
geplaatst: 30 maart 2009, 18:12 uur
Phil vind ik wel een toffe zanger. Maar toch niet echt speciaal of boven de anderen uitstijgend.
0
geplaatst: 1 april 2009, 21:05 uur
Na het noemen van Damion WIlson wil ik ook Steve Perry (ex-Journey) voordragen. En ik ben niet de enige die vindt dat het een geweldige zanger is: "It was said that Jon Bon Jovi gave him the name "The Voice". Queen guitarist Brian May said in a 2007 interview "Perry is a truly luminous singer, in my opinion — a voice in a million". "
0
geplaatst: 2 april 2009, 08:43 uur
In hardrock- en metalkringen is Bon Jovi over het algemeen niet de beste referentie, al vind ik het zelf een heel behoorlijke band.
Maar je hebt gelijk hoor, Oznog. Ik had 'm zelf ook al genoemd in mijn rijtje. Steve Perry is (was?) een wereldzanger met een uniek timbre en hij bereikt hoogten die voor de meeste zangers onbereikbaar blijven.
Maar je hebt gelijk hoor, Oznog. Ik had 'm zelf ook al genoemd in mijn rijtje. Steve Perry is (was?) een wereldzanger met een uniek timbre en hij bereikt hoogten die voor de meeste zangers onbereikbaar blijven.
0
geplaatst: 9 april 2009, 18:51 uur
Ik heb heel veel gehoord in mijn leven, maar zonder echt heel erg veel discussie is Robert Plant verreweg tot de beste zanger van de afgelopen 40 jaar te bestempelen.
De zanger van Led zeppelin veegt alle concurrentie met gemak van tafel.
40 jaar geleden was het helemaal een peuleschilletje voor Plant, de laatste jaren (mag het!) komt toch ook de leeftijd om de hoek kijken. Maar dat neemt niet weg, dat zijn huidige vocalen nog steeds op hoogstaand niveau zijn
40 jaar geleden was het helemaal een peuleschilletje voor Plant, de laatste jaren (mag het!) komt toch ook de leeftijd om de hoek kijken. Maar dat neemt niet weg, dat zijn huidige vocalen nog steeds op hoogstaand niveau zijn
0
The Oath
geplaatst: 9 april 2009, 21:35 uur
musician schreef:
Ik heb heel veel gehoord in mijn leven, maar zonder echt heel erg veel discussie is Robert Plant verreweg tot de beste zanger van de afgelopen 40 jaar te bestempelen.
Robert Plant vind ik maar een standaardzanger. Er zijn er een hoop die veel beter zijn.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 april 2009, 21:39 uur
Dat valt wel mee vind ik. Robert Plant heeft een heel eigen stemgeluid. Er zijn bijvoorbeeld meerdere Bruce Dickinson's en maar één Plant. 

0
geplaatst: 9 april 2009, 21:46 uur
Mike Patton, Tooru Nishimura of Layne Staley...
Iemand een muntje met drie kanten?
Iemand een muntje met drie kanten?
0
geplaatst: 9 april 2009, 22:25 uur
The Oath schreef:
Robert Plant vind ik maar een standaardzanger. Er zijn er een hoop die veel beter zijn.
Hij hoeft uiteraard niet op één bij je te staan, maar Plant standaardzanger noemen getuigt niet erg van overdreven...........eh, kennis op dit gebied.
Je zult ongetwijfeld je heil zoeken in één of andere headbangende hardrock zanger, maar per saldo is Plant ongetwijfeld een betere en in ieder geval veelzijdiger zanger, in harde nummers maar ook in de meer gevoelige platen.
0
Grindpad
geplaatst: 9 april 2009, 22:42 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat valt wel mee vind ik. Robert Plant heeft een heel eigen stemgeluid. Er zijn bijvoorbeeld meerdere Bruce Dickinson's en maar één Plant.
meerdere Bruce Dickinsons?????
(gelukkig zet je zelf al een smiley neer......)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 april 2009, 11:58 uur
Grindpad schreef:
(quote)
Ach tuurlijk ik spot een beetje, maar er lopen wel een aantal vergelijkbare zangers rond. Geoff Tate bijvoorbeeld.
0
Kingsnake
geplaatst: 10 april 2009, 12:03 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ach tuurlijk ik spot een beetje, maar er lopen wel een aantal vergelijkbare zangers rond. Geoff Tate bijvoorbeeld.
(quote)
Other way 'round.
Bruce is een slap aftreksel van Geoff.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 april 2009, 12:07 uur
Ik vind Geoff Tate inderdaad ook een stuk beter, maar op zich redelijk vergelijkbaar. Er is iets aan Dickinson's stem dat ik irritant vind en niet al te lang kan aanhoren.
0
Kingsnake
geplaatst: 10 april 2009, 12:10 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind Geoff Tate inderdaad ook een stuk beter, maar op zich redelijk vergelijkbaar. Er is iets aan Dickinson's stem dat ik irritant vind en niet al te lang kan aanhoren.
Ik vind Bruce geforceerd. Hij probeert het jaren 70 metal-falsetto (Purple, Nazareth, Heep, Zeppelin) na te doen en dat resulteert in lachwekkende capriolen.
Run to the Hills , bah, plaatsvervangende schaamte.
0
geplaatst: 12 april 2009, 00:36 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind dat Bruce een van de meest unieke en karakteristieke stemgeluiden heeft in de hele rock/metal wereld. Maar ik ben dan ook een Maiden-fan

0
Grindpad
geplaatst: 12 april 2009, 10:42 uur
Mr. Rock schreef:
Ik vind dat Bruce een van de meest unieke en karakteristieke stemgeluiden heeft in de hele rock/metal wereld.
(quote)
Ik vind dat Bruce een van de meest unieke en karakteristieke stemgeluiden heeft in de hele rock/metal wereld.
en gelijk heb je
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 april 2009, 10:47 uur
Zo zie je maar weer, over smaak valt niet te twisten. 

0
geplaatst: 13 april 2009, 19:47 uur
Tony Kakko! Op Unia is het geen Power Metal mee n.n
Al moet ik zeggen dat ik James Hetfield op S&M ook meesterlijk vind zingen.
Al moet ik zeggen dat ik James Hetfield op S&M ook meesterlijk vind zingen.
0
Kingsnake
geplaatst: 13 april 2009, 19:58 uur
David Byron, Peter Goalby en Bernie Shaw van Uriah Heep
0
geplaatst: 17 april 2009, 13:51 uur
Rock; Steve Perry en Ann Wilson
Binnen de hardrock en heavymetal zijn er meerdere goede maar vind ik er niemand met kop en schouders bovenuit steken.
Binnen de hardrock en heavymetal zijn er meerdere goede maar vind ik er niemand met kop en schouders bovenuit steken.
0
geplaatst: 18 april 2009, 09:04 uur
Desperado1908 schreef:
Kijk, eindelijk iemand met wie ik het helemaal eens ben...

0
geplaatst: 26 april 2009, 13:24 uur
James Labrie blaasde in zijn jonge jaren vele zangers met gemak weg. Wat kon die man toen verschrikkelijk hoog uithalen zeg! Hij was dan ook Steve Harris' eerste keus om Dickinson te vervangen.
Eeuwig zonde dat hij zijn stem bijna compleet had vernietigd.
Daniel Gildenlöw kan er ook wat van. De emotie die hij in zijn stem kan leggen....
Eeuwig zonde dat hij zijn stem bijna compleet had vernietigd.
Daniel Gildenlöw kan er ook wat van. De emotie die hij in zijn stem kan leggen....
* denotes required fields.