Genres / Rock / Nieuwe Metal releases
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2009, 21:32 uur
Sh*t, het lukt mij blijkbaar niet meer om erg up-to-date te blijven. Daarom vraag ik jullie hulp!
Vertel mij, welke metal releases uit dit jaar hebben je van je stoel geblazen? Naar welke kijk je uit? Welke hebben je teleurgesteld? Lijstjes hoeven niet echt, maar die kunnen ook handig zijn.
Albums die ik nog wil binnenhalen / waar ik naar uitkijk:
ABACABB - Survivalist
Cannibal Corpse - Evisceration Plague
Chimaira - The Infection
Devourment - Unleash the Carnivore
General Surgery - Corpus in Extremis: Analysing Necrocticism
Konkhra - Nothing is Sacred
Lamb of God - Wrath
Rose Funeral - The Resting Sonata
Sepultura - A-lex
The Faceless - Planetary Duality
Vertel mij, welke metal releases uit dit jaar hebben je van je stoel geblazen? Naar welke kijk je uit? Welke hebben je teleurgesteld? Lijstjes hoeven niet echt, maar die kunnen ook handig zijn.
Albums die ik nog wil binnenhalen / waar ik naar uitkijk:
ABACABB - Survivalist
Chimaira - The Infection
Devourment - Unleash the Carnivore
General Surgery - Corpus in Extremis: Analysing Necrocticism
Konkhra - Nothing is Sacred
Lamb of God - Wrath
Rose Funeral - The Resting Sonata
Sepultura - A-lex
The Faceless - Planetary Duality
0
lambf
geplaatst: 16 februari 2009, 21:35 uur
Ik ben nog voornamelijk dingen uit 2008 aan het ontdekken, dus echt veel zal je aan mij niet hebben. Maar die nieuwe van Ephel Duath, die mag je niet vergeten natuurlijk.
/edit: O ja, er is ook een nieuwe van Blut Aus Nord uit. Mocht je geïnteresseerd zijn, ik vind hem niet de moeite waard.
/edit: O ja, er is ook een nieuwe van Blut Aus Nord uit. Mocht je geïnteresseerd zijn, ik vind hem niet de moeite waard.
0
geplaatst: 16 februari 2009, 21:55 uur
lambf schreef:
Ik ben nog voornamelijk dingen uit 2008 aan het ontdekken, dus echt veel zal je aan mij niet hebben. Maar die nieuwe van Ephel Duath, die mag je niet vergeten natuurlijk.
Same here. Ik ben vooralsnog erg te spreken over de nieuwe Ephel Duath(wel heel kort helaas
). Jammer dat de site Kerrazy-torrents dood is, daar kwam ik altijd in aanraking met de nieuwe metal releases.
0
geplaatst: 16 februari 2009, 21:58 uur
- Kreator en Saxon keek ik naar uit, maar vielen vies tegen (al houden velen er een andere mening op na).
- Sepultura, een band die mij sinds Beneath the Remains niet heeft kunnen boeien, verraste mij wel met A-Lex.
- Cannibal Corpse bracht een degelijk plaatje uit, maar daar bleef ;'t ook bij.
- Napalm Death bracht ook weer een lekker plaatje uit.
Waar ik nog naar uit kijk:
- Lamb of God...
- Alice in Chains...
- Deathstars...
- Depressed Mode (alleen vanwege de naam
)...
- HateSphere...
- ...en heel misschien Mastodon.
- Sepultura, een band die mij sinds Beneath the Remains niet heeft kunnen boeien, verraste mij wel met A-Lex.
- Cannibal Corpse bracht een degelijk plaatje uit, maar daar bleef ;'t ook bij.
- Napalm Death bracht ook weer een lekker plaatje uit.
Waar ik nog naar uit kijk:
- Lamb of God...
- Alice in Chains...
- Deathstars...
- Depressed Mode (alleen vanwege de naam
)...- HateSphere...
- ...en heel misschien Mastodon.
0
geplaatst: 17 februari 2009, 00:06 uur
- The Harvest Floor van Cattle Decapitation is echt mokerhard.
- Time Waits for no Slave van Napalm Death vind ik wel oke. Nooit echt fan geweest van die band en ook deze plaat veranderd dat niet.
- Survivalist van ABACABB is een beetje standaard deathcore naar mijn idee. Niks nieuws en dus ook niet echt boeiend.
- Wrath van Lamb of God heeft me ook nog niet echt kunnen raken. Ook hier nooit echt fan van geweest.
Enige plaat waar ik echt naar uitkijk is die nieuwe plaat van Poison the Well.
Wat nog niet eerder genoemde metalplaatjes die al zijn uitgebracht in 2009 zijn:
- Obscura - Cosmogenesis
- Underneath the Gun - Forfeit Misfortunes
- Decades of Despair - Throes Of The Wretched
- PsyOpus - Odd Senses
- Ignominious Incarceration - Of Winter Born
- Time Waits for no Slave van Napalm Death vind ik wel oke. Nooit echt fan geweest van die band en ook deze plaat veranderd dat niet.
- Survivalist van ABACABB is een beetje standaard deathcore naar mijn idee. Niks nieuws en dus ook niet echt boeiend.
- Wrath van Lamb of God heeft me ook nog niet echt kunnen raken. Ook hier nooit echt fan van geweest.
Enige plaat waar ik echt naar uitkijk is die nieuwe plaat van Poison the Well.
Wat nog niet eerder genoemde metalplaatjes die al zijn uitgebracht in 2009 zijn:
- Obscura - Cosmogenesis
- Underneath the Gun - Forfeit Misfortunes
- Decades of Despair - Throes Of The Wretched
- PsyOpus - Odd Senses
- Ignominious Incarceration - Of Winter Born
0
Gallow
geplaatst: 17 februari 2009, 00:23 uur
Escutcheon - Battle Order ( Nederlandse death metal/grindcore, heerlijk! )
0
aslan (crew)
geplaatst: 17 februari 2009, 00:23 uur
ik ben in 2009 reeds onder de indruk/invloed van en/of reeds omvergeblazen door:

Sólstafir - Köld

Napalm Death - Time Waits for No Slave

Kreator - Hordes of Chaos

Cattle Decapitation - The Harvest Floor

Vreid - Milorg

Ephel Duath - Through My Dog's Eyes

Sólstafir - Köld

Napalm Death - Time Waits for No Slave

Kreator - Hordes of Chaos

Cattle Decapitation - The Harvest Floor

Vreid - Milorg

Ephel Duath - Through My Dog's Eyes

0
aslan (crew)
geplaatst: 17 februari 2009, 01:10 uur
en wil je nog een bruutbruutbruut-beestje anno '08, dan kan ik jullie nog van harte deze van exmortem uit denemarken aanbevelen:

0
geplaatst: 17 februari 2009, 19:56 uur
ABACABB is inderdaad niets speciaals, wel gewoon goede deathcore. Er mocht wel wat meer afwisseling in.
0
geplaatst: 17 februari 2009, 20:01 uur
Adagio - Archangels in Black

Progressive/Power Metal, met vaak een Melodic Death Metal randje. Geniaal album, geniale Neo-Classical gitaar en keyboard-solo's, en geweldige, cleane, toch brute zang, zeer vaak afgewisseld met grunts. Zeker een aanrader, mij heeft het in ieder geval omvergeblazen na de teleurstellende voorganger.

Progressive/Power Metal, met vaak een Melodic Death Metal randje. Geniaal album, geniale Neo-Classical gitaar en keyboard-solo's, en geweldige, cleane, toch brute zang, zeer vaak afgewisseld met grunts. Zeker een aanrader, mij heeft het in ieder geval omvergeblazen na de teleurstellende voorganger.
0
Ravenous
geplaatst: 20 februari 2009, 16:18 uur
Over een paar dagen komt er een nieuw album van Funeral Mist uit volgens mij, voor de blackmetal liefhebbers dus.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 20 februari 2009, 17:58 uur
Ik hoop op een knaller van Queensrÿche (album: American Soldier), misschien tegen beter weten in, maar toch.. Zou het helpen om een kaars te branden? Verder bijna niets speciaals in 2009 dat past in mijn smaakpalet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 februari 2009, 10:24 uur
@ Ravenous: Dankjewel, die ga ik dan wel even beluisteren 
En natuurlijk wachten op het nieuwe Slayer album.

En natuurlijk wachten op het nieuwe Slayer album.
0
geplaatst: 21 februari 2009, 11:45 uur
Ravenous schreef:
Over een paar dagen komt er een nieuw album van Funeral Mist uit volgens mij, voor de blackmetal liefhebbers dus.
Funeral Mist dan nog?
Wist zelfs niet dat ze nog bestonden.
0
lambf
geplaatst: 22 februari 2009, 18:44 uur
Bennerd, een release die je niet mag missen is The Politics Of The Irredeemable van The Human Quena Orchestra. Nog niet uit, maar wat er van valt te beluisteren blaast de andere releases van 2009 tot nu weg.
0
geplaatst: 23 februari 2009, 04:12 uur
De volgende twee albums zijn op het moment niet uit m'n iPod te rammen, zo verschrikkelijk gaaf!!!

Voor de black metal liefhebbers.

Voor de black metal liefhebbers.

0
geplaatst: 23 februari 2009, 16:25 uur
Liefhebbers, houdst jullie vast en hou wat geld klaar tegen 14 mei. Tegen dan ligt de nieuwe Suicide Silence in de rekken 

0
geplaatst: 23 februari 2009, 20:45 uur
Oh nice! Ben benieuwd, die vorige trok ik echt belachelijk goed 
Ook weer een nieuwe EP van August Burns Red gelekt, heb em alleen nog niet beluisterd.

Ook weer een nieuwe EP van August Burns Red gelekt, heb em alleen nog niet beluisterd.
0
geplaatst: 23 februari 2009, 20:53 uur
Necrophagist komt 13 april ook met een nieuwe. Nog niets van gelekt, zelfs geen artwork. Precies zoals verwacht dus.
En idd, The Cleansing was een belachelijk goede plaat. Volgens vocaal wonder Mitch zou de nieuwe plaat het oude werk compleet wegblazen, maar dat hebben we nog nooit gehoord over een nieuw album...
En idd, The Cleansing was een belachelijk goede plaat. Volgens vocaal wonder Mitch zou de nieuwe plaat het oude werk compleet wegblazen, maar dat hebben we nog nooit gehoord over een nieuw album...
0
geplaatst: 24 februari 2009, 11:44 uur
Absu - Absu (2009)

Een combinatie van Thrash en Black, die zeer goed werkt. Geweldig album, die vaak melodisch is, maar ook genoeg rost. Geweldige vocalen, en zalige songstructuren. Ook als je geen fan bent van het Black Metal genre kun je deze gerust proberen. Dit is geweldig! Ook veel vette solo's na het midden van deze plaat. Gewoon een dikke vette aanrader!

Een combinatie van Thrash en Black, die zeer goed werkt. Geweldig album, die vaak melodisch is, maar ook genoeg rost. Geweldige vocalen, en zalige songstructuren. Ook als je geen fan bent van het Black Metal genre kun je deze gerust proberen. Dit is geweldig! Ook veel vette solo's na het midden van deze plaat. Gewoon een dikke vette aanrader!
0
aslan (crew)
geplaatst: 25 februari 2009, 19:14 uur
16 - bridges to burn
(sludge - VS)

seance - awakening of the gods
(death - Zweden)

trepalium - XIII
(death - Frankrijk)

(sludge - VS)

seance - awakening of the gods
(death - Zweden)

trepalium - XIII
(death - Frankrijk)

0
geplaatst: 25 februari 2009, 19:35 uur

Poison My Blood - Monuments
Opkomende Belgische metalcore-band. Wat eentonige vocalen (brullert), maar het belemmert het luisterplezier niet. Heb ze vorige vrijdag live mogen zien, ze waren briljant! (Ondanks het feit dat ze slechts drie nummers gespeeld hebben voor de drummer opstapte omwille van een probleem met de basdrum.)
0
Ravenous
geplaatst: 27 februari 2009, 12:26 uur

The Sorrow - Origin of The Storm.
Zeer degelijke melodeath/metalcore uit Oostenrijk. Lekker hakkende riffs en ook erg goeie melodie, blaast me momenteel van me stoel af hier.
0
geplaatst: 27 februari 2009, 17:26 uur
bennerd schreef:
(afbeelding)
Opkomende Belgische metalcore-band. Wat eentonige vocalen (brullert), maar het belemmert het luisterplezier niet. Heb ze vorige vrijdag live mogen zien, ze waren briljant! (Ondanks het feit dat ze slechts drie nummers gespeeld hebben voor de drummer opstapte omwille van een probleem met de basdrum.)
(afbeelding)
Hehe die had ik laatst nog gezien in Rotterdam. Klonk best goed inderdaad!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 februari 2009, 21:03 uur
bennerd schreef:
Necrophagist komt 13 april ook met een nieuwe. Nog niets van gelekt, zelfs geen artwork. Precies zoals verwacht dus.
Ik ben benieuwd hoe het verlies van Christian Muenzner zal worden opgevangen. Een betere gitarist dan hij is er bijna niet.
0
geplaatst: 27 februari 2009, 21:19 uur
Zal niet zo moeilijk zijn denk ik, aangezien Muhammed alles zelf schrijft. Epitaph heeft hij met de toenmalige live-leden opgenomen, en bij Onset of Putrefaction heeft hij alle instrumenten zelf opgenomen.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 11:03 uur
Tot nu toe weinig écht spectaculairs tegengekomen
1. Buried Inside - Spoils of Failure (aanrader)
gevolgd door
2. Cattle Decapitation - The Harvest Floor
3. Lamb of God - Wrath
4. Trepalium - XIII
5. Hatesphere - To the Nines
komende week krijg ik de nieuwe Daath & Maroon binnen. Vooral die eerste kan wat leuks worden
metalcoreliefhebbers; check eens de nieuwe Bridge to Solace
1. Buried Inside - Spoils of Failure (aanrader)
gevolgd door
2. Cattle Decapitation - The Harvest Floor
3. Lamb of God - Wrath
4. Trepalium - XIII
5. Hatesphere - To the Nines
komende week krijg ik de nieuwe Daath & Maroon binnen. Vooral die eerste kan wat leuks worden
metalcoreliefhebbers; check eens de nieuwe Bridge to Solace
* denotes required fields.