Genres / Rock / Nieuwe Metal releases
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2009, 16:25 uur
Nieuw Scar Symmetry, Tracedawn, Sonata Arctica EN Ensfiferum nummer op Internet gelekt!
(Via 'n sampler CD van een of ander metal tijdschrift)
(Via 'n sampler CD van een of ander metal tijdschrift)
0
geplaatst: 16 augustus 2009, 16:54 uur
De nieuwe Man Must Die (is al zes dagen te verkrijgen in de winkel) blaast er erg op los. Aanrader voor de fans van extreme death metal met wat grindrandjes.
Edit: Oh, heftig, Annotations of an Autopsy komt met een nieuwe schijf, via Nuclear Blast
Edit: Oh, heftig, Annotations of an Autopsy komt met een nieuwe schijf, via Nuclear Blast

0
geplaatst: 19 augustus 2009, 16:52 uur
Woot woot, Carnifex komt 27 oktober met een nieuwe plaat, op Victory Records. Het jaar begint eindelijk zijn waarde te krijgen 

0
geplaatst: 14 september 2009, 20:36 uur
Voor de liefhebbers van hardcore met een kleine metaltouch: My City Burning - White Lies | Black Eyes (2009)
een demo/EP van een sterke nieuwe Nederlandse band. In mijn recensie voor Zware Metalen maak ik de vergelijking met Terror, Throwdown en Blacklisted. Checken!
een demo/EP van een sterke nieuwe Nederlandse band. In mijn recensie voor Zware Metalen maak ik de vergelijking met Terror, Throwdown en Blacklisted. Checken!
0
geplaatst: 30 september 2009, 08:52 uur

Crib45 - Metamorphosis (2009)
Imho het beste metalalbum van 2009. Voor liefhebbers van sludgemetal een absolute must!
0
geplaatst: 30 september 2009, 11:24 uur
bennerd schreef:
Hopelijk is die beter dan het debuut, die vond ik maar saai en voorspelbaar.
0
geplaatst: 30 september 2009, 18:21 uur
Heb je het over Welcome to Sludge City of Before the Throne of Infection? Die eerste klonk lekker ziek, maar te eentonig (zelfs voor een EP die de tien minuten nog niet haalt...), maar die laatste vond ik best geslaagd, lekker bruut plaatje.
De nieuwe schijnt donkerder te zijn, af en toe een plaatsje voor een intermezzo en dergelijke. Ik ben wel benieuwd, live klonk het niet zo slecht, maar ik vrees dat het een soort Declaration (Bleeding Through) zal worden.
De nieuwe schijnt donkerder te zijn, af en toe een plaatsje voor een intermezzo en dergelijke. Ik ben wel benieuwd, live klonk het niet zo slecht, maar ik vrees dat het een soort Declaration (Bleeding Through) zal worden.
0
geplaatst: 30 september 2009, 18:24 uur
Ik heb het over die full lenght. Het klonk allemaal wel bruut, maar nergens wist het mij omver te blazen en erg saai worden na een aantal luister beurten.
0
geplaatst: 30 september 2009, 18:41 uur
Live hebben ze mij zeker overtuigd, dus ik ben wel benieuwd naar nieuw werk.
0
geplaatst: 30 september 2009, 22:40 uur
In Eindhoven toen? Ik vond Viatrophy toen de band van de dag, geniale plaat hebben die ook uitgebracht dit jaar!
Trigger the Bloodshed was ok, net als bij Meshuggah toen.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 00:10 uur
Lau1986 schreef:
September vorig jaar, melkweg toevallig?
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 09:31 uur
jup
ik vond er niet veel aan, was wel heel gezellig, maar goed ben ook geen Meshuggah fan 
ik vond er niet veel aan, was wel heel gezellig, maar goed ben ook geen Meshuggah fan 
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 09:44 uur
Naja
ik vond het erg gaaf
Meshuggah dan, Trigger the Bloodshed was een beetje een brei
ik vond het erg gaaf
Meshuggah dan, Trigger the Bloodshed was een beetje een brei
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 18:03 uur
Lau1986 schreef:
In Eindhoven toen? Ik vond Viatrophy toen de band van de dag, geniale plaat hebben die ook uitgebracht dit jaar!
Nee, Ieperfest. Viatrophy en Trigger the Bloodshed toen ook gezien. Meshuggah helaas niet.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 18:12 uur
Devoo schreef:
Nee, Ieperfest. Viatrophy en Trigger the Bloodshed toen ook gezien...
(quote)
Nee, Ieperfest. Viatrophy en Trigger the Bloodshed toen ook gezien...
Same here, Viatrophy was errrg goed en Trigger the Bloodshed net iets te eentonig/saai.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 18:49 uur
bennerd schreef:
Same here, Viatrophy was errrg goed en Trigger the Bloodshed net iets te eentonig/saai.
(quote)
Trigger the Bloodshed vond ik ronduit slecht. Viatrophy daarintegen was inderdaad de max.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 00:09 uur
Sybreed's nieuwe plaat is gelekt.
Sybreed - The Pulse Of Awakening (2009)

Ben al een aantal luisterbeurten verder en potverpielekes, wat een geweldig album zeg! Zeker een verbetering van 'Antares', en die was ook al zeer aardig.
Geef deze voor nu een 4.5, want elk nummer staat als een dijk. Heerlijk, dat spacey sfeertje van hen. Er is nog geen band die dat beter doet voor mij.
Sybreed - The Pulse Of Awakening (2009)

Ben al een aantal luisterbeurten verder en potverpielekes, wat een geweldig album zeg! Zeker een verbetering van 'Antares', en die was ook al zeer aardig.
Geef deze voor nu een 4.5, want elk nummer staat als een dijk. Heerlijk, dat spacey sfeertje van hen. Er is nog geen band die dat beter doet voor mij.
0
aslan (crew)
geplaatst: 18 oktober 2009, 15:30 uur
dan staat dat fout bij het album op deze site, daar staat nu release datum 7 september...
0
geplaatst: 10 februari 2010, 21:48 uur
In Genres > Rock > Metal releases in 2010:
Nou, wat zijn voor jullie de beste Metal gerelateerde releases van 2010? Het mogen platen zijn die al gereleased zijn, maar ook platen die nog moeten uitkomen.
Mijn favoriet voorlopig is Rage - Strings to a Web
Fantastisch album is dat.
Nou, wat zijn voor jullie de beste Metal gerelateerde releases van 2010? Het mogen platen zijn die al gereleased zijn, maar ook platen die nog moeten uitkomen.
Mijn favoriet voorlopig is Rage - Strings to a Web
Fantastisch album is dat.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 23:33 uur
Eentje is voor mij nu al een grote topper.... en ik heb er nog maar 2 nummers van kunnen horen.
Maar ik heb erg veel vertrouwen in de rest van het album dat op 19 Februari zal uitkomen!
Eluveitie - Everything Remains, As It Never Was
Maar ik heb erg veel vertrouwen in de rest van het album dat op 19 Februari zal uitkomen!
Eluveitie - Everything Remains, As It Never Was
0
geplaatst: 11 februari 2010, 16:48 uur
Even een lijstje maken:
Bane - 7.58AM Perth is tot nu toe mijn grote aanrader. Hardcorefans moeten dit eens checken. Geen hardcore à la Terror, maar hardcore à la Have Heart en dergelijke.
Annotations of an Autopsy - II: The Reign of Darkness is een geweldige death metalplaat dat enorm neigt naar Hate Eternal en consorten, maar de moderne toets blijft bewaard.
Through the Eyes of the Dead - Skepsis is weer een plaat zoals we van TtEotD kunnen verwachten: alweer catchy death metalnummers met wat hardcore-invloeden en lekker gitaarwerk.
Martyrdom - Slaying Giants was een enorme verrassing voor mij. Had nog nooit van de band gehoord, blijkt dat ze enorm sterke deathcore maken... Beter dan de grote hoop matige bands.
Verder brachten ook Hymen Holocaust (goregrind), Onward to Olympas (metalcore) en Motion City Soundtrack (poppunk, dus offtopic
) een degelijke plaat uit.
En oh ja, de nieuwe Carnifex is ook weer erg goed. Ze wijken op het eerste gehoor niet af van het geluid zoals we van hen gewend zijn. Blijft toch wel een van mijn favoriete bands.
Bane - 7.58AM Perth is tot nu toe mijn grote aanrader. Hardcorefans moeten dit eens checken. Geen hardcore à la Terror, maar hardcore à la Have Heart en dergelijke.
Annotations of an Autopsy - II: The Reign of Darkness is een geweldige death metalplaat dat enorm neigt naar Hate Eternal en consorten, maar de moderne toets blijft bewaard.
Through the Eyes of the Dead - Skepsis is weer een plaat zoals we van TtEotD kunnen verwachten: alweer catchy death metalnummers met wat hardcore-invloeden en lekker gitaarwerk.
Martyrdom - Slaying Giants was een enorme verrassing voor mij. Had nog nooit van de band gehoord, blijkt dat ze enorm sterke deathcore maken... Beter dan de grote hoop matige bands.
Verder brachten ook Hymen Holocaust (goregrind), Onward to Olympas (metalcore) en Motion City Soundtrack (poppunk, dus offtopic
) een degelijke plaat uit.En oh ja, de nieuwe Carnifex is ook weer erg goed. Ze wijken op het eerste gehoor niet af van het geluid zoals we van hen gewend zijn. Blijft toch wel een van mijn favoriete bands.
0
geplaatst: 12 april 2010, 19:10 uur
Waarschijnlijk kent bijna niemand dit, maar de band Periphery komt op 20 april met zijn debuutalbum. Ik heb het al compleet gehoord en dat is erg gaaf. Iets voor fans van Textures, Meshuggah, Mnemic en een beetje Fear Factory, het is namelijk een beetje futuristisch. Metal met veel polyritmische dingen met 3 gitaristen!
0
geplaatst: 17 april 2010, 19:50 uur
Geen idee waar dit anders te plaatsen.
Releases van 2010:
- Zeer Goed:
Negura Bunget - Virstele Pamintului
The Dillinger Escape Plan - Option Paralysis
Immolation - Majesty and Decay
Ihsahn - After
- Goed:
Finntroll - Nifelvind
Alcest - Ecailles de Lune
Burzum - Belus
Teleurstellend (vooral door grote verwachtingen):
Orphaned Land - ...Orwarrior
Abigor - Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint...
- Nog beter beluisteren:
Rotting Christ - Aealo
Dark Fortress - Ylem
Triptykon - Eparistera Daimones
Jammer dat Nokturnal Mortum's Voice of Steel nog net in 2009 uitkwam. Anders was mijn nummer 1 reeds gekend voor dit jaar.
Releases van 2010:
- Zeer Goed:
Negura Bunget - Virstele Pamintului
The Dillinger Escape Plan - Option Paralysis
Immolation - Majesty and Decay
Ihsahn - After
- Goed:
Finntroll - Nifelvind
Alcest - Ecailles de Lune
Burzum - Belus
Teleurstellend (vooral door grote verwachtingen):
Orphaned Land - ...Orwarrior
Abigor - Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint...
- Nog beter beluisteren:
Rotting Christ - Aealo
Dark Fortress - Ylem
Triptykon - Eparistera Daimones
Jammer dat Nokturnal Mortum's Voice of Steel nog net in 2009 uitkwam. Anders was mijn nummer 1 reeds gekend voor dit jaar.
0
geplaatst: 17 april 2010, 20:24 uur
Waarom ben je teleurgesteld in die Abigor? Ik vind het persoonlijk een klasseplaat, maar ik ken ook geen enkel ander werk van die band.
0
geplaatst: 17 april 2010, 22:56 uur
Moeilijk te zeggen. Hun platen van voor de stop vind ik bijna allen geweldig. FP heb ik wel wat over het hoofd gezien. En deze was bij de eerste luisterbeurten interessant maar de klik is er nooit gekomen. Het album doet mij vooralsnog weinig. Ik ga hem zeker nog eens draaien maar andere progressievere Metalplaten zoals de nieuwe Negura Bunget en Ihsahn draaien hier momenteel overuren.
* denotes required fields.