MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Nieuwe Metal releases

zoeken in:
Staat hoog op het verlanglijstje van dit jaar, benieuwd!

Mensen mensen, even twee updates:

1. Het nieuwe Ektomorf-album is gek! Het groovet weer als de beste. Nog steeds een enorme Sepultura / Soulfly-verering, maar eigenlijk vind ik Ektomorf beter.

2. 20 april 2009 wordt een belangrijke dag voor de grind-fans. Het legendarische Agoraphobic Nosebleed zal dan hun nieuwste album uitbrengen (in Europa). Vanaf 4 april kun je hem bestellen bij Relapse, in verschillende uitgaves.

Oke, nog een update dan:

* Samael - Above (black metal)
* Succes Will Write Apocalypse Across The Sky - The Grand Partition and the Abrogation of Idolatry (death metal)
* War From a Harlots Mouth - In Shoals (deathcore/mathcore)
* Here Comes the Kraken - Here Comes the Kraken (deathcore)
* The Number Twelve Looks Like You - Worse Than Alone (mathcore)
* Food - Food[ep] (sludge)
* Your Demise - Ignorance Never Dies (hardcore)
* A Plea For Purging - Depravity (metalcore)

Gallow
Norbert schreef:
Here Comes the Kraken - Here Comes the Kraken (deathcore)

Die ga ik eens checken

Die kwam ik laatst tegen op MySpace. Loeivet waren die nummers.

Overigens komen er dus de nieuwe Daath, Maroon, Hacride (heb de promo binnen YAY morgen luisteren), Marilyn Manson, EXODUS (dat word vet) en komt er dit jaar mogelijk nog een nieuwe Alcest.

Crime Scene - Overcome:
Erg goede hardcore EP van de jammer genoeg onbekende Australiërs. Verwacht geen innovatief gedoe, gewoon een lekkere pot beuken met daar bovenop een brulzanger. Lekker mosherig (mosherig?).

Voor de rest nog:

- Earth Crisis - To the Death
- Oceano - Depths

aslan schreef:
(quote)

inderdaad wat een geweldig album ! !

Schitterend album, inderdaad Ik moet 'm wel even laten bezinken, maar hier ga ik ongetwijfeld nog eventjes van genieten.

andnino schreef:

Overigens komen er dus de nieuwe Daath, Maroon, Hacride (heb de promo binnen YAY morgen luisteren), Marilyn Manson, EXODUS (dat word vet) en komt er dit jaar mogelijk nog een nieuwe Alcest.

Weet je al wat meer over de nieuwe Exodus? Die zou oorspronkelijk een paar maanden na Exhibit A uitgebracht worden. Een dik jaar later is er nog maar weinig over bekend.

En natuurlijk kijk ik ook erg uit naar Daath en Hacride.

Nieuwe Exodus? Nee, ik verwacht alleen wel dat 'ie dit jaar nog gaat verschijnen. Dat lijkt me wel het minste, want het is nu inderdaad alweer bijna anderhalf jaar later, en ik ben er potjandriedubbeltjes benieuwd naar.

Er zijn twee tracks van het nieuwe Suicide Silence-album op youtube te vinden, helaas live-versies van de nummers.

The Oath
Een nieuwe Black Sabbath op 28 april.
En wellicht ook een nieuwe Ozzy solo in het najaar.

Gallow
is die gast nog niet dood?

Fza
Zal waarschijnlijk al genoemd zijn maar Pestilence is met een nieuw album gekomen. Gemiddelde hier op mume voorspelt veel goeds.

En Therapy? heeft een nieuw album die erg lekker is, voor de liefhebbers.

aslan (crew)
Fza schreef:
En Therapy? heeft een nieuw album die erg lekker is, voor de liefhebbers.

het is mijn allereerste Therapy? album dat ik uitgeluisterd krijg, maar meteen ook een héél goei natuurlijk

The Oath
Gallow schreef:
is die gast nog niet dood?

Nog niet.

Hij is wel van de dokter van zijn dieet van vleermuizen moeten afstappen, was niet goed voor zijn cholesterol.

The Oath schreef:
(quote)

Nog niet.

Hij is wel van de dokter van zijn dieet van vleermuizen moeten afstappen, was niet goed voor zijn cholesterol.

Én dagelijks een nieuwe pamper aan.

Welke gast hebben jullie het over? Ozzy Osbourne doet niet meer mee hè.

Huh nieuwe full lenght? Da wist ik nie maar dat maakt niet uit

andnino schreef:
Welke gast hebben jullie het over? Ozzy Osbourne doet niet meer mee hè.

Ze dragen daar toch allemaal typische incontinentiepampers?

Maar enfin, terug naar de orde van de dag. Het jaar 2009 heeft al wat goede metalplaatjes afgeleverd, maar er is in die drie afgelopen maanden toch geen enkele plaat voorbijgekomen die mij volledig van mijn stoel kon kloppen.

Wel nu, zowel vandaag als gisteren werd ik van mijn stoel geklopt door twee nieuwe releases. De eerste is Warning van Antigama. Een spetterende en frisse grindplaat voor de liefhebbers van goed geproduceerde energie.

De andere is de nieuwste van Maroon, Order. Een Duitse metalcoreband die samen met Caliban en Heaven Shall Burn de metalcorescène van Duitsland voortrekt. Hier is het echter de andere versie van metalcore. Geen cleane refreintjes (niet dezelfde fout als Caliban dus), maar vette, stampende riffs met brute schreeuw/grunt-vocalen en lekkere solo's.

Oh die nieuwe van Maroon moet ik binnenkort ook maar eens checken. De vorige platen waren wel lekker, maar was duidelijk dat ze nog veel konden groeien. Hopelijk hebben ze dat met deze plaat gedaan.

De oude platen moet ik nog beluisteren, dit was de eerste die ik gehoord heb. Maar hij maakt in ieder geval een verpletterende indruk

Antigama staat in de playlist. Morgen of overmorgen aan de beurt. Maroon dien ik geloof ik te recenseren. Krijg ik waarschijnlijk binnenkort binnen. Als er nou een band binnen dat genre me aanspreekt, is het HsB, dus ben benieuwd ernaar!

Fza
Nieuwe Maroon? Sweeeeeet.

Ravenous schreef:
(afbeelding)

The Sorrow - Origin of The Storm.

Zeer degelijke melodeath/metalcore uit Oostenrijk. Lekker hakkende riffs en ook erg goeie melodie, blaast me momenteel van me stoel af hier.

Die viel mij behoorlijk slecht op de maag eerlijk gezegd

Norbert schreef:
* Here Comes the Kraken - Here Comes the Kraken (deathcore)

Deze ben ik nu aan het beluisteren, en het bevalt zeker!

Kleine update:

* Agoraphobic Nosebleed - Agorapocalypse (grindcore)
* Impending Doom - The Serpant Servent (deathcore)
* Gigantic Brain - World (grindcore)
* Death In Existence - Searching Confidence (deathcore)

Vooral die plaat van Agoraphobic Nosebleed bevalt me erg goed!

Norbert schreef:
...

Vooral die plaat van Agoraphobic Nosebleed bevalt me erg goed!

Die ga ik kopen op de release-date. Heb er al wat nummers van gehoord, en het klinkt werkelijk briljant. Mooi grindjaartje eigenlijk.

De nieuwste Impending Doom is ook erg vet. Nog steeds dezelfde formule als op hun eerste full-length, die ik ook al erg goed kon smaken.

Nog een nieuwtje:

Kingdom (of xKingdomx, zoals je wilt) - The Rage That Guides
Loeivette straight edge hardcore, maar nu eens met een vrouw die de microfoon naar de zak helpt.

Gallow
De nieuwe Mumakil is echt dodelijk

(afbeelding)

brutal death / grind aus der Sweiss

He bennerd, de nieuwe Brutal Truth al gehoord? Zat vanochtend te luisteren naar het nummer Sugardaddy en dat klonk niet verkeerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:28 uur

geplaatst: vandaag om 23:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.