MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Je kunt niet zomaar een album posten wanneer het je uitkomt. Maar als je interesse hebt kun je wel mee doen.

Wie is er nu aan de beurt?

Edit: Bardt1980

Ja kom ik dan!

Toen ik lucht kreeg van dit topic was mij in eerste instantie nog niet duidelijk wat de bedoeling was. Dus ik dropte in al mijn enthousiasme (net als Paulus_2 hierboven) zomaar een album die ik met jullie wilde delen, namelijk die van Mutiny on the Bounty.

Omdat het verrassingseffect van deze band toen al weg was heb ik van de week een lijstje gemaakt van bandjes om aan te dragen. Toch hadden de meeste van deze al wat stemmen gekregen of waren enigszins al bekend maar werd het desbetreffende album simpelweg niet opgepikt.
Daarom heb ik toch besloten om bij mijn eerste keus te blijven, simpelweg omdat er nog niet op gestemd is en ik het stiekem gewoon een te gekke band vind.

Dus hierbij nogmaals:

Mutiny On The Bounty - Dang...

(afbeelding)

Een relatief jonge band uit Luxemburg. Een aanrader voor mensen die At the Drive in en The Mars Volta ook wel kunnen waarderen.

klik hier voor de Spotify link.

Die heb je toch al een keer eerder als tip gegeven?

Edit: Ik heb het al gezien. Ik herinner me dat ik het helemaal niks vond. Veel te druk en ik vind The Mars Volta geweldig.

Ik had het toen, uit principe, niet gecheckt Zal ik nu wel doen

Ik wou net zeggen, die komt me bekend voor.

Ja hij deed toen officieel niet mee, en er werd toen daarom ook niet op gereageerd, vandaar. Het topic gaat om toch om nieuwe rockplaten te ontdekken, aangezien de meeste in meer of mindere mate al bekend waren vond ik deze toch nog het meest geschikt. Maar als het tegen de regels is wil ik best een ander album plaatsen hoor

Nee hoor, ik ga hem proberen (denk ik). Spotify!

Guinness1980 schreef:
Je kunt niet zomaar een album posten wanneer het je uitkomt. Maar als je interesse hebt kun je wel mee doen.

Lijkt me leuk. Ik ken de spelregels niet zo goed. Er zijn, zo te lezen in dit forum, twee criteria: Het moet een nieuw album zijn en >20 stemmen hebben. Juist?
Ik ben alleen bang dat ik vooral in de ouwe (klassieke) rockmuziek zal blijven hangen. Maar wie weet...

Het hoeft juist geen nieuw album te zijn.
Het moet hier op musicmeter aangegeven staan als rock album en volgens mij max. 40 stemmen.

Overzicht:

22/06/2011 Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
29/06/2011 Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Men...
06/07/2011 cornucopia - Clutch - Blast Tyrant (2004)
13/07/2011 Cabeza Borradora - Mother Superior - Deep (1998)
20/07/2011 laboomzaa - The Hellacopters - Rock & R...
27/07/2011 Bardt1980 - Mutiny On The Bounty - Dang...
03/08/2011 Papartis -
10/08/2011 Quadraphonic -
17/08/2011 Don Cappuccino -
24/08/2011 chevy93 -
31/08/2011 Paulus_2 -

Ik zal proberen zaterdag of zondag een inhaalslag te maken. Ken tot nu toe alleen de eerste.

Je hebt toch al een paar leuke dingen gemist.

Mutiny On the Bounty een keer gehoord.
Hoewel het niet mijn smaak is valt ie me toch niet tegen.
Voorlopig een 3/5

Hellacopters zitten in het vat.

Helaas staat Deep van Mother Superior niet op Spotify.

Wel op grooveshark.

Deep - grooveshark

Mijn inhaalslag is begonnen.

Pavlov's Dog was gelijk raak. Inderdaad een aparte stem en ook ik moest gelijk denken aan Anderson en de zanger van Rush (wiens naam mij ontschoten is). Prachtige gearrangeerd. Af en toe van een bepaalde schoonheid zoals je ze zelden hoort. Bijvoorbeeld de strijkers in Episode (wat een nummer ) of de gitaar in Theme from Subway Sue. En ook Song Dance vond ik er echt duidelijk uitspringen.

Een album dat ik nog vaak ga draaien.

Het nieuwe Rock album van de week is:

Floating Me - Floating Me (2011) Floating Me op MuMe
De band is opgericht in Sydney Australie door leden van Scary Mother, Cog en Karnivool (bassist Jon Stockman).

(afbeelding)

Myspace
Home › Floating Me | Floating Me - floatingme.com

Klinkt prima. (En staat op Spotify )

Met leden van Karnivool, dat moet wel een feestje zijn!

Inderdaad ben benieuwd, ben zelf ook wel een liefhebber van Karnivool. Deze zanger doet me qua klankkleur denken aan Eddy Vedder, ook weer een plus dus!

Heb hem nog maar 1 keer beluisterd. Klinkt wel goed maar het is niet het soort rock dat me vaak in verleiding brengt op te zetten. Wat langgerekt, zwaar, en daardoor soms ook wat saai, is mijn eerste indruk.

Nu eerst Mutiny On The Bounty maar ens opzoeken, eens zien of dat meer in mijn straatje ligt.

Dit album moet je vaker horen wil het kwartje vallen vind ik.

Hellacopters is lekker recht voor zijn raap rock.
Heb ook de eerdere (en latere) albums inmiddels.
Ga die zeker ook luisteren.

Overzicht:

22/06/2011 Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
29/06/2011 Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Men...
06/07/2011 cornucopia - Clutch - Blast Tyrant (2004)
13/07/2011 Cabeza Borradora - Mother Superior - Deep (1998)
20/07/2011 laboomzaa - The Hellacopters - Rock & R...
27/07/2011 Bardt1980 - Mutiny On The Bounty - Dang...
03/08/2011 Papartis - Floating Me - Floating Me (...
10/08/2011 Quadraphonic -
17/08/2011 Don Cappuccino -
24/08/2011 chevy93 -
31/08/2011 Paulus_2 - [/quote]

We wachten op de keuze van Quadraphonic vandaag.

Van de The Hellacopters heb ik ook nog ouder werk opgezocht. vooral Payin' the Dues Bevalt me nog heel wat beter (steviger). Floating Me moet ik natuurlijk nog enkele keren meer beluisteren, en Mutiny On The Bounty ligt klaar. Voor wie Mother Superior niet heeft kunnen beluisteren of ze eens op een andere manier wil bezig horen blijft Get Some -> Go Again van de Rollins Band een aanrader.

Leuke ronde deze!

Gaat Quadraphonic nog een album posten? Anders wil ik er wel een doen, ik ben eigenlijk volgende week aan de beurt.

ja dat ga ik nu doen, was in den bosch. Sorry!

(afbeelding)

Robin Trower - For Earth Below (1975)

http://www.musicmeter.nl/al...

Dit album moest een paar grote schoenen vullen na het onder liefhebbers populaire Bridge of Sighs en leek niet geheel in de smaak te vallen. Jammer want het is een prachtige plaat. Het gitaarspel van Dhr Trower is (zeker voor een white dude) erg bezield en bluesy. De plaat wisselt lekkere uptempo nummers met melancholisch aandoende bluesballads waar hij als het aan mij lag, de hele plaat wel mee had mogen vullen. Dan nu de beurt aan U om deze toch wel onderschatte plaat een welverdiende kans te gaan geven!

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.