MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Ik heb nog steeds White Willow niet kunnen downloaden, hij staat wel op nummer 1 op m'n verlanglijstje als ik terug ben van vakantie.

Leander heeft niet gereageerd op mijn pm met het verzoek om een nieuw album vd week te plaatsen, dus ik heb hem van de lijst verwijderd, als hij weer mee wil doen moet hij zichzelf weer inschrijven. Dze week dus rustweek.

week 01 (13/06/2010): hoi123 : And So I Watch You From Afar - And So I... (2009)
week 02 (20/06/2010): misterfool : Gong - Camembert Electrique (1971)
week 03 (27/06/2010): trebemmit : Pharah Overlord - #1 (2000)
week 04 (04/07/2010): laboomza : The Devil's Blood - The Time of No Time... (2009)
week 05 (11/07/2010): Joy4ever : Third Eye Blind - Third Eye Blind (1997)
week 06 (18/07/2010): R u s t w e e k
week 07 (25/07/2010): Nicholas123 : Stone Temple Pilots - Stone Temple Pilots (2010)
week 08 (01/08/2010): Sandokan-veld : Can - Delay... 1968 (1981)
week 09 (08/08/2010): Casartelli : White Willow - Sacrament (2000)
R u s t w e e k
week 11 (22/08/2010): Ferre :
week 12 (29/08/2010): Arrie :
week 13 (05/09/2010): Mastodonner :
week 14 (12/09/2010): ArthurDZ :
week 15 (19/09/2010): Kronos :
week 16 (26/09/2010): master-rens :
week 17 (03/10/2010): cornucopia
week 18 (10/10/2010): Guinness1980

En ik wil nog even melden dat Sir Spamalot zich heeft uitgeschreven. Bijzonder jammer, hij deed trouw mee met dit topic en ik vond zijn recensies altijd erg goed.

Het Album van de Week van Hoi123 toevallig vorige week beluisterd.
Normaal ben ik niet zo'n liefhebber van instrumentale muziek maar dit album heeft mij van het begin tot het eind kunnen boeien. Benieuwd of dat de voglende luisterbeurt(en) ook nog zo is.

hoi123 schreef:
Leander heeft niet gereageerd op mijn pm met het verzoek om een nieuw album vd week te plaatsen,...

Op vakantie wellicht. Laatste bezoek aan de site, 15 augustus.

Third Eye Blind: 3,5*

Lastige plaat om hele sterke gevoelens over te hebben. Goed gemaakt, mooi gitaargeluid, beetje eenvormige liedjes.

Bezig met Pharaoh Overlord.

Third Eye Blind: 3*

Hetzelfde als Sandokan, maar ik ben iets kritischer.
TEB is wel beter dan Stone Temple Pilots

vind ik ook.

Can - Delay: Ook 3,0*

19 Century Man, Thief en Little Star of Betlehem zijn goed, maar het is me allemaal wat te experimenteel en A Man Named Joe vind ik echt een vreselijk nummer. Ik ga wel dankzij dit album de andere albums van Can eens checken.

Yann Samsa
Albumkeuze vermeld ik morgen(na)middag, met korte toelichting.
Nu niet in staat links en afbeeldingen te plaatsen...

A Ferre.

Je krijgt het er vandaag nog druk mee

Yann Samsa
Het Rock Album v/d Week
-----------------------------------------

TIMESBOLD - TIMESBOLD
"what have i done that you wouldn't have"

Het topic volg ik - tot mijn spijt - al een tijdje niet meer aandachtig.
Ik ben jong, nieuwsgierig en wil zoveel mogelijk ontdekken. Dit leidt tot een lijstje met +/- 600 albums die ik nog moet beluisteren. Systematisch geef ik ieder stukje muziek een kans, waardoor er - jammergenoeg - geen tijd rest om hier nog eens een album op te pikken.

Toch wil ik even de tijd nemen voor samen met jullie een moment te delen die het leven terug wat aanvaardbaar maakt. Samen genieten van een mooi en sterk staaltje muziek.

Waarschijnlijk zijn er al personen die, uit nieuwsgierigheid, in mijn stemmenlijstje gekeken hebben. Dit helpt normaal niet veel, want er zijn vele albums die ik al een tijdje koester maar nog moet raten op deze site.
In dit geval kan het wel geholpen hebben: er is daar dat éne album, zelfs in mijn top10, die toch wel onbekend in de oren klinkt.

Het tedere, aangrijpende en verslavende Timesbold.
Veel wil ik nog niet verklappen erover, maar wat basisinfo kan geen kwaad.

Timesbold is moeilijk te classificeren.
Persoonlijk vind ik 'Experimental Folk Roots' een geslaagde poging.
Denk aan een fragiel stemgeluid (zie: Bonnie 'Prince' Billy), tedere en emotievolle composities, en verrassende teksten.

Een verschil met andere Roots bands is de muzikale diversiteit.
Je wordt door hemelse klanken overwelmt, en een klavecimbel / banjo / mandoline zijn instrumenten die meermaals aan bod komen.

Toch slagen de bandleden erin een triestig en melancholisch album ervan te maken.
Tussen sommige nummers heerst meermaals een donkere, en dreigende toon.

De volwassenheid en soms spitsvondigheid van de leden valt op.
De teksten vertellen een verhaal, zijn een protest, zijn sarcastisch,...
De composities hebben soms verrassende wendingen.

Dit album is zeer sfeervol, aangrijpend en bijna verslavend - eens het kwartje gevallen is.

Geniet

The scars are now about under the skin
which is under a wave which is where we begin
the innocent moves and has moved all along
with the water in his blood that sings the song

Tip: Wees geduldig bij 'het einde' van het album - als je begrijpt wat ik bedoel.

Edit: Downloadlinks weet ik niet. Het album vond ik op een kille herfstdag op de zolder bij papa. Het is vrij onbekend... Misschien kan Soulseek of BitTorrent een hulp zijn.

Ah... 'So sing a little softer, pay a little more attention to the atmosphere...'

leander?
Mijn excuses mensen. Had afgelopen week intro op de universiteit. Door de drukte rond de intro is het me even ontgaan om te laten weten dat ik weg was.

Kan ik ook aan de lijst toegevoegd worden?

Uiteraard;

week 01 (13/06/2010): hoi123 : And So I Watch You From Afar - And So I... (2009)
week 02 (20/06/2010): misterfool : Gong - Camembert Electrique (1971)
week 03 (27/06/2010): trebemmit : Pharah Overlord - #1 (2000)
week 04 (04/07/2010): laboomza : The Devil's Blood - The Time of No Time... (2009)
week 05 (11/07/2010): Joy4ever : Third Eye Blind - Third Eye Blind (1997)
week 06 (18/07/2010): R u s t w e e k
week 07 (25/07/2010): Nicholas123 : Stone Temple Pilots - Stone Temple Pilots (2010)
week 08 (01/08/2010): Sandokan-veld : Can - Delay... 1968 (1981)
week 09 (08/08/2010): Casartelli : White Willow - Sacrament (2000)
R u s t w e e k
week 11 (22/08/2010): Ferre : Timesbold - Timesbold
week 12 (29/08/2010): Arrie :
week 13 (05/09/2010): Mastodonner :
week 14 (12/09/2010): ArthurDZ :
week 15 (19/09/2010): Kronos :
week 16 (26/09/2010): master-rens :
week 17 (03/10/2010): cornucopia
week 18 (10/10/2010): Guinness1980
week 19 (17/10/2010): Papartis:

Oké, daar gaat ie:

Ik ben bang dat And So I Watch You From Afar voor mij dé ontdekking blijft van dit forum, want dit vind ik echt te gek. Helaas heb ik het zelf niet mogen aanschouwen, maar het schijnt op Lowlands ook supervet te zijn geweest.

De andere dingen vond ik dus minder. Gong en Can vond ik wel oké, maar doen me vrij weinig...

Pharaoh Overlord ken ik alleen van "#4" en dat vind ik wel lekker lekker portie stevige rock; "#1" heb ik helaas niet kunnen traceren. Dit geldt overigens ook voor Timesbold.

The Devil's Blood vond ik gaaf, maar ik kende dit al. Ik heb ze zelfs al 's live gezien (een ervaring op zich!).

Third Eye Blind is naar mijn mening een beetje '13 in een dozijn'...

Stone Temple Pilots is op zich niets mis mee; het is alleen een gepasseerd station voor mij... Scot Weiland's stem blijft wel gaaf...

White Willow dan ... De fluitjes irriteren... Zo niet mijn ding dit... Slecht is het echter niet, maar ik doe het me zelf niet (meer) aan...

Bedankt voor de toevoeging

@hoi123
ik reageerde uit enthousiame, vind het album van de week een leuk initiatief, maar was klaarblijkelijk niet op de hoogte van de spelregels. excuses daarvoor.

Yann Samsa
Er wordt niet echt veel aandacht geschonken aan mijn inzending

Ik heb hem zojuist gekocht op Itunes, ik ben erg benieuwd. Ik heb hele hoge verwachtingen!

Maar het valt me wel op dat er een paar users wegblijven die eerst wel actief waren (Casartelli, ArthurDZ, Laboomza). Waar zijn die gebleven?

Casartelli (moderator)
hoi123 schreef:
Maar het valt me wel op dat er een paar users wegblijven die eerst wel actief waren (Casartelli, ArthurDZ, Laboomza). Waar zijn die gebleven?

Ik ben net terug van een paar dagen in het buitenland. Moet nog achter Timesbold aan en Can heb ik überhaupt nog niet te pakken gekregen, maar ik ben zeker voornemens hier gewoon actief te blijven.

Oh ok, fijn. Dan missen we alleen nog maar Arthur en Laboomza.

Timesbold is overigens erg mooi, komt zeker uit op een 4 of hoger.

Ik zat ook in het buitenland, ben nu weer terug en ga me de volgende dagen bezighouden met het inhalen van mijn achterstand

Casartelli (moderator)
Timesbold heb ik niet kunnen vinden en Can ook nog steeds niet. Als iemand een d*wnl**dl*nk heeft, houd ik me aanbevolen.

Als je bij Isohunt op Can zoekt, op de discografie klikken, en dan van de discografie alleen Delay pindakazen. Voor Timesbold heb ik netjes betaald op Itunes.

Ik kan het album nergens vinden, kan hem dus niet beluisteren. En om iets wat ik niet ken via i-Tunes te kopen gaat me weer net wat te ver

Beide platen staan sowieso op Spotify. Best een leuk programma, en erg nuttig als je een bepaalde plaat wil beluisteren.

Delay heb ik overigens van 3* naar 4* verhoogd, erg leuke plaat!

Ik heb al een album in gedachten.

inmiddels een en ander gepindakaasd.
- And So I watch You.....
- Third Eye Blind
- Stone Temple Pilots
De rest opzoeken. Tips over links zijn welkom.
Eventueel via een persoonlijk bericht.
Overigens heb ik ook al wat albums op het oog voor mijn beurt.

White Willow heb ik al. Prachig album. Evenals al hun andere albums.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:06 uur

geplaatst: vandaag om 21:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.