Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 09:59 uur
Hm, Waits is toch meer iets voor bij Bukowski (Slowgaze trouwens ook).
En Brusselmans, Brusselmans is de grootste Uriah Heep fan van Belgie.

0
geplaatst: 16 augustus 2011, 10:08 uur
Rudi S schreef:
Die parallel is idd een centraal thema, waar ik gaarne een "o-"woord op zou plakken.
Uriah Heep, say no more, say no more - nudge, nudge, wink, wink; see what you mean!
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 11:58 uur
Slowgaze luistert een Waits bij Brusselmans, Slowgaze luistert Waits bij een goed glas wodka. Bovendien combineren Waits en Brusselmans niet goed: zoals Rudi aangeeft kun je er beter Bukowski bij lezen. Wat mij betreft ook Kerouac of zeker Burroughs.
Bovendien zou ik de stem van Tom Waits wel op mijn navigatiesysteem willen hoor.
Tom Waits aan het beatboxen:
Bovendien zou ik de stem van Tom Waits wel op mijn navigatiesysteem willen hoor.
Tom Waits aan het beatboxen:
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 12:42 uur
Ik sla Tom Waits ook even over. Heb als tiener destijds Mule Variations wel gekocht omdat ik Big in Japan en What's He Building? wel intrigerend vond, maar ben nooit echt een adept geworden. In diezelfde tijd ook Franks Wild Years in bezit gehad en daar vond ik weinig aan... Heb in mijn studententijd het hele repertoire van Waits wel voorbij horen komen, omdat ik een paar grote fans leerde kennen. Daardoor eigenlijk een beetje een overdosis gehad waarvan ik nog steeds aan het bijkomen ben. Ik sluit niet uit dat ik het over een tijdje weer eens probeer met Waits, maar voorlopig nog even niet...
Ben benieuwd wat het volgende album op de rol is. Within the Realm of a Dying Sun?
Ben benieuwd wat het volgende album op de rol is. Within the Realm of a Dying Sun?
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 12:45 uur
Dat zou te hard (1987) gaan want wij moeten er nog 12 en de jaren '90 komen amper aan bod (slechts 1 van na 1991).
Eerst maar eens The queen is dead doen dacht ik zo.
Eerst maar eens The queen is dead doen dacht ik zo.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 12:50 uur
Ik ben ook niet iemand die alles van Tom Waits aanbidt, maar Rain Dogs vind ik wel een enorm sterk album. Luistert iets makkelijker weg als veel ander materiaal van Mr. Waits.
The Smiths zullen zeker terugkomen in deze lijst, maar ik zou er niet van uit gaan dat dit met The QiD is. Hij heeft het meer voor debuutplaten.
The Smiths zullen zeker terugkomen in deze lijst, maar ik zou er niet van uit gaan dat dit met The QiD is. Hij heeft het meer voor debuutplaten.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 13:01 uur
Hij heeft meer met debuten klopt, maar hij kan ook tellen debuut is uit '84 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 augustus 2011, 13:07 uur
Mjuman schreef:
ik hou nou eenmaal graag van een mixed media universum.
ik hou nou eenmaal graag van een mixed media universum.
Ik kijk even met een schuin oog naar Herman (maar ik zie 'm hier niet zitten) of ik even mag reageren: Gesamtkunst. Bijv. Paul Mennes - Kaufhaus, 1999. Een multimediale bewerking van Dantes Divina Commedia. Opzet van het stuk is een soort game met meerdere levels. Als er meerdere nummers tegelijk over elkaar worden gezet vormt dit het geluid bij een bepaald level. Verder wordt er nog op meerdere niveau's gewerkt, maar dan ben ik veel te lang offtopic aan 't lullen.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 14:15 uur
Rudi S schreef:
Dat zou te hard (1987) gaan want wij moeten er nog 12 en de jaren '90 komen amper aan bod (slechts 1 van na 1991).
Oh, maar 1 na 1991?
En we moeten er nog 12? Wat zullen we nog krijgen? Queen is Dead, Within a Realm of a Dying Sun, Joshua Tree, Surfer Rosa, Stone Roses, Nevermind...
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 14:38 uur
Rudi, je weet toch wel dat "The Queen is Dead" en "The Queen is Death" een andere betekenis hebben?
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 14:56 uur
Ja bedankt voor de taalles, maar staat nb in mijn top 10.
Maar ja ik weet het bij die Queen ook nooit, al dood zijn of dood aan het gaan
Maar ja ik weet het bij die Queen ook nooit, al dood zijn of dood aan het gaan

0
geplaatst: 16 augustus 2011, 15:32 uur
Met die vele lauwe reacties hier over Rain Dogs begon ik al te twijfelen of ik het album in gedachten niet ben gaan idealiseren. Maar weer eens draaien dus. En meteen is alle twijfel verdwenen.
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 10:40 uur
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 13:11 uur
Het eind van een jongensdroom ...
Nooit iets wegnemen, zonder iets terug te geven: Just Like A Woman - Charlotte Gainsbourg (Bob Dylan) ? - YouTube
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 13:27 uur
Ja maar die Dylan cover deugd niet, ritmisch lijkt dit nergens op, vocaal matig.
Jeff B 's studio uitvoering is ook niet alles wegens de gemanierde zang (zoals wel vaker).
Eigenlijk is die van Norah Jones best mooi en die van Dylan zelf is ook niet mis
Jeff B 's studio uitvoering is ook niet alles wegens de gemanierde zang (zoals wel vaker).
Eigenlijk is die van Norah Jones best mooi en die van Dylan zelf is ook niet mis

0
geplaatst: 17 augustus 2011, 13:30 uur
Nou Stijn daar is de fanclub het niet mee eens, het is dan ook wel weer de fanclub.
Bob Dylan - Blonde on Blonde (1966)
Bob Dylan - Blonde on Blonde (1966)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 augustus 2011, 13:33 uur
'I Want You' staat daar bovenaan. Need I say more?
De fanclub houdt van liedjes waar ze niet bij hoeven na te denken.
De fanclub houdt van liedjes waar ze niet bij hoeven na te denken.
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 13:47 uur
I want you, mooi liedje hoor, 't is niet de schuld vd fanclub hoor

0
geplaatst: 17 augustus 2011, 15:20 uur
Rudi S schreef:
Ja maar die Dylan cover deugd niet, ritmisch lijkt dit nergens op, vocaal matig.
Azijn gedronken of de politiek correcte metroman aan het uithangen? Het ging me om het vervangen van de babeness van Jane door die van Charlotte, kom jij weer met die correcte praat aanzeilen. Mannen,mythes en meerminnen - ik kijk 10 * liever naar Charlotte dan naar Bob, vocaal is Bob zeker geen mirakel meer - these days

En de productie van Norah Jones die regelmatig geroemd wordt is nog een grote prut dan de hei tussen Oirschot en Boxtel na 3 weken fikse regen.
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 15:30 uur
Mjuman schreef:
de politiek correcte metroman aan het uithangen?.
(quote)
de politiek correcte metroman aan het uithangen?.
Die dus

0
geplaatst: 17 augustus 2011, 22:05 uur
There have been rumblings and rumors. New music from Tom Waits, you say? Come to TomWaits.com on Tuesday August 23rd, and Mr. Waits himself will set the record straight.
Tom Waits | News - tomwaits.com

0
geplaatst: 17 augustus 2011, 23:39 uur
Rudi S schreef:
Dylans mooiste nummer. En Charlotte Gainsbourg heeft veel meer haar uiterlijk mee dan Bob; ik zou het wel weten hoor. En er is niets mis met metromannen, Mju. De metroman is de volgende stap in de evolutie.
0
geplaatst: 18 augustus 2011, 10:25 uur
Evolueren tot metroman, het moet niet gekker worden.
En ik verzin dit ook niet:

En ik verzin dit ook niet:

0
geplaatst: 18 augustus 2011, 10:43 uur
Heb je die krant nou bijna een half jaar bewaard???
Niet alleen regeren,ook humor maken is vooruitzien

* denotes required fields.