MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Punk en beoordeel

zoeken in:
Ik ken deze van de Punk and Disorderly 2 verzamelaar. Dat is de reden dat ik dit nummer wel leuk vind. Pure nostalgie voor mij. Maar eigenlijk vind ik het wat soft.

Toch een 7 want een lekker nummer is het wel.

Deep Wound: uptempo, maar heel geordend. Later werd dit Dinosaur Jr.

YouTube - Deep Wound - Lou's Anxiety Song

en 1 van de zeldzame tragere nummers:
YouTube - Deep Wound - Time To Stand

Deep Wound, leuk dat dit later Dinosaur Jr. werd. Ik kan er alleen niets mee.
Het eerste nummer is beter dan die 2e tragere, maar alletwee niet mijn ding.

5 en 5

Deep Wound klinkt wel bruut, maar is niet helemaal mijn ding. 6/10

Komt alles hier uit de jaren '70 of '80? Mensen, we zijn intussen al twee prachtige decennia aan hardcore punk verder. Punk zelf heeft ook al geweldige evoluties meegemaakt.

Nog één oudje dan, voordat bennerd ons verrast met een goeie uit het laatste decenium.

Demob - No Room For You

10/10 voor No Room For You. De twee andere nummers op de 7" zijn helaas van een veel minder niveau...

platedraaier schreef:
Nog één oudje dan, voordat bennerd ons verrast met een goeie uit het laatste decenium.

Heel erg voorspelbaar, maar ik geef jullie even naar mijn mening het magnus opus van de hardcore in de jaren '00 en '10. Eigenlijk gewoon het magnus opus van de hardcore punk in het algemeen.

Terror - Push It Away

aslan (crew)
8 / 10 T E R R O R

Als reactie op bennerds vraag naar hedendaagse punk: hier is een portie beeld en geluid van Inner-Terrestrials: anarcho-punk, ska en reggea, ruim 15 jaar bezig, heel actief, hoewel niet meer van de jongste. Zanger/gitarist = rond de veertig, de andere leden zijn tegen de 50. Drummer Paco speelde jarenlang (en misschien nog ?) voor Conflict - en gaat richting 200 kg..
Degelijke drums, maar vooral heel goed bass- en gitaarwerk. Let op de gitaar: nooit (!) met plectrum - duidelijk te zien in het 20de filmpje.
Ik zag ze precies een week geleden nog in Brussel (Magasin4); 60-70 bezoekers, €7 inkom.

YouTube - Inner Terrestrials - Enter the Dragon

YouTube - INNER TERRESTRIALS : WAR

YouTube - Inner Terrestrials - We Run Things

bennerd schreef:

Heel erg voorspelbaar,
Terror - Push It Away

Heel erg voorspelbaar: dat is (imho !!!) nu net het probleem met zo'n band: heard it all before...
De monotone muziek, de schreeuwerige zang, het zijn er geen 13 maar 25 in een dozijn. Allemaal nakomelingen van Minor Threat ?
5/10 (sorry bennerd)

Terror, ik vind de drums wel erg goed. Verder inderdaad niet echt iets nieuws onder de zon. maar wel degelijk en een lekkere riff. 7

Inner terrestrials - enter the dragon, wow, wat een geweldige reggae/punk overgangen.
Inner terrestrials - war, na 10 seconden naar dit tweede nummer te hebben geluisterd ben ik overtuigd, dit wil ik hebben. geweldige nieuwe ontdekking voor mij.
Inner terrestrials - We Run Things, ik ben al druk op zoek naar cd`s en zie dat ze net een nieuwe uit hebben.
9/10

aslan (crew)
inner terrestrials - de 3 nrs samen goed voor 8,5/10 ska/reggae/punk ! ! ! een combinatie die het meestal wel doet!!

aslan (crew)
om het een klein beetje in dezelfde richting te houden:

bad brains:

Bad Brains - Re-ignition één van mijn all time favorieten, een 10 (zo te horen is het de originele bezetting met H.R.
Bad Brains - I luv Jah een 8. De reggae van Bad Brains "live" is onovertroffen, maar ik mis hier een beetje de bas in het geluid.

DjFrankie (moderator)
Vind the House of Suffering beter, blijft een geniaal nummer

Bad Brains - Re-ignition 7
Bad Brains - I luv Jah 5

Rally Round Jah Throne, mijn BB-favoriet. Wist trouwens niet dat die ook nog steeds (of terug) samen spelen...
YouTube - Bad Brains - "Rally Round Jah Throne" - CBGB 1982

aslan (crew)
weer 2 prima Bad Brains nrs

aslan (crew)

Ik moet nog een en ander inhalen zie ik, maar die eerste Anti-Pasti is dik in orde. De LP is niet over de hele lijn overtuigend, en de tweede LP geheel afwijkend.

Anti-Pasti - No Government 8/10

Voor Bad Brains zou ik gaan voor Big Take Over

Bad Brains - Big Take Over

Ik heb dit topic nog niet echt doorgebladerd maar ik hoop hiermee mensen kennis te laten maken met Stiff Little Fingers!
Enjoy!

Alternative Ulster van Stiff Little Fingers was één van de eerste posts in dit topic. Ik had er nog nooit naar geluisterd, maar heb daardoor nu dus wel de eerste 2 cd`s in mijn bezit.

Voor Suspect Device een 8
en Anti Pasti een 9 klassieker
Bad Brains vind ik over de gehele linie goed. Ik kan zo niet even een slecht nummer noemen.

Dan nog even een all-time favorite of mine, Nomeansno;

DjFrankie (moderator)
8 lekker nummer dit !!

aslan (crew)
een dikke 8 !!

aslan (crew)
discharge - free speech for the dumb

Discharge: klassieker, ook al vind ik de platen te monotoon om ze nu nog af te spelen...

7,5 / 10

Nomeansno - 6 (Op de één of andere manier kan ik me niet zo goed vinden in Nomeansno)
Discharge - 6,5 (beetje wat Boenga al aangeeft. Iets te monotoon en hardrockerig)

aslan (crew)
mankind? - find your future

Mankind kende ik niet, maar ik vind het super goed. Ik hou wel van die vrouwelijke frontzang en het nummer is gewoon lekker.
Alweer een leuke ontdekking in dit topic.
Oh ja 8 punten voor deze "Find Your Future".

aslan (crew)
nu ook terug te vinden op MuMe: Mankind?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:19 uur

geplaatst: vandaag om 06:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.