Genres / Rock / Maak kennis met Punk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 1 april 2012, 15:57 uur
Zowiso: Ooit gezien op een pogo-party samen met Svätsox en het spaanse Kortatu. Dit nummer met jungle-ritme en stuwende bas krijgt van mij: 7,0/10
Conflict: Nieuw voor mij, maar wat een power en drive. Boeiend punknummer van ruim vijf minuten
7,5/10
Minor Threat: Dit was mijn eerste kennismaking met amerikaanse hardcore/straight edge. Blaast je omver, maar blijft boeien. Coverden ook het al eerder genoemde 12XU van Wire: 8,5/10
Boegies: Pretpunk uut Grunn. Inderdaad een klassieker. Lekker voor als je even down bent: 7,5/10
Conflict: Nieuw voor mij, maar wat een power en drive. Boeiend punknummer van ruim vijf minuten
7,5/10Minor Threat: Dit was mijn eerste kennismaking met amerikaanse hardcore/straight edge. Blaast je omver, maar blijft boeien. Coverden ook het al eerder genoemde 12XU van Wire: 8,5/10
Boegies: Pretpunk uut Grunn. Inderdaad een klassieker. Lekker voor als je even down bent: 7,5/10
0
geplaatst: 1 april 2012, 16:02 uur
Over Kortatu gesproken. Dit nummer was mij tijdens die pogo-party bijgebleven en heb tijdens een vakantie in Baskenland 2 cassettes kunnen vinden van deze groep. Heeft wat weg van The Clash. Lekker fonetisch meebrullen en die vuist weer in de lucht.
Kortatu - A la Calle
Kortatu - A la Calle
0
geplaatst: 1 april 2012, 16:15 uur
7
Inderdaad The Clash is hoorbaar, maar ook het latere Mano Negra.
Inderdaad The Clash is hoorbaar, maar ook het latere Mano Negra.
0
geplaatst: 1 april 2012, 20:43 uur
Youth Youth Youth (Canada) -1984, geluid = studio wegens slechte kwaliteit bij de video:
YouTube - Youth Youth Youth - White Reggae
En 25 jaar later, had ik het geweten, ik had er een retourtje Toronto voor willen betalen...
YouTube - Youth Youth Youth @ Sneaky Dees, Toronto ON 2009
YouTube - Youth Youth Youth - White Reggae
En 25 jaar later, had ik het geweten, ik had er een retourtje Toronto voor willen betalen...
YouTube - Youth Youth Youth @ Sneaky Dees, Toronto ON 2009
0
geplaatst: 1 april 2012, 21:38 uur
pygmydanny schreef:
Amerika is nog niet veel aan bod gekomen dus vandaag deze
Minor Threat - Filler
(embed)
Amerika is nog niet veel aan bod gekomen dus vandaag deze
Minor Threat - Filler
(embed)

Meer kan ik echt niet over Minor Threat zeggen. Hoewel, misschien toch wel: klinkt nog verbazingwekkend modern, zeker in vergelijking met veel tijdgenoten.
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:38 uur
Nog 1 van m'n all-time-favourites: Rudimentary Peni en de Death Church-LP: zowel muzikaal, tekstueel en voor artwork (grote uitklaphoes vol tekeningen van frontman Nick Blinko) het bijna perfecte album.
YouTube - Rudimentary Peni Dutchmen
YouTube - Rudimentary Peni Dutchmen
0
geplaatst: 3 april 2012, 20:48 uur
kortatu, wel aardig, maar toch net niet lekker genoeg. 5
Youth Youth Youth, 6
Rudimentary Peni, geweldige band 8
n.v. Le Anderen, deze wormer-skins stonden ook op mijn "te posten" lijstje. 7,5
Youth Youth Youth, 6
Rudimentary Peni, geweldige band 8
n.v. Le Anderen, deze wormer-skins stonden ook op mijn "te posten" lijstje. 7,5
0
aslan (crew)
geplaatst: 4 april 2012, 16:11 uur
was mij onbekend, deze Hiroshima Nooduitgang - 6,5
0
geplaatst: 5 april 2012, 22:05 uur
8 voor HN.
Toen ik 20 was, vond ik het de minst goeie band op 'Beware of the Wolf...'; nu vind ik het de beste...
Toen ik 20 was, vond ik het de minst goeie band op 'Beware of the Wolf...'; nu vind ik het de beste...
0
geplaatst: 6 april 2012, 08:28 uur
0
geplaatst: 6 april 2012, 11:16 uur
Hiroshima Nooduitgang: 7,5
Duidelijk beinvloed door Johnny Rotten
Totaal Verlept: 6,5
Zou ik vroeger zeker hoger waarderen, maar heb nu minder met pretpunk.
Duidelijk beinvloed door Johnny Rotten
Totaal Verlept: 6,5
Zou ik vroeger zeker hoger waarderen, maar heb nu minder met pretpunk.
0
geplaatst: 6 april 2012, 20:22 uur
Totaal Verlept : wel grappig, maar niet bekend voor mij en derhalve ook geen nostalgie. 6
Vortex: lekker, ik versta er niks van, maar echt lekkere eighties hardcore. 8
Vortex: lekker, ik versta er niks van, maar echt lekkere eighties hardcore. 8
0
geplaatst: 8 april 2012, 22:26 uur
Ik heb nooit zoveel gehad met de amerikaanse 77-78 punk. Maar dit nummer is toch wel lekker.
7
7
0
geplaatst: 9 april 2012, 06:50 uur
Na Subhumans en vóór Citizen Fish was er 45 jaar Culture Shock:
YouTube - CULTURE SHOCK go wild(my son)
YouTube - CULTURE SHOCK go wild(my son)
0
geplaatst: 9 april 2012, 12:44 uur
CS is hier ook onbekend, denk dat dat ook zo gaat blijven: 5,5/10
R. Hell, nooit geweten dat dit amerikaans was. Ken alleen dit nummer van hem en klinkt erg engels. Leuk, afwissellend nummer met een solo: 7,5/10
R. Hell, nooit geweten dat dit amerikaans was. Ken alleen dit nummer van hem en klinkt erg engels. Leuk, afwissellend nummer met een solo: 7,5/10
* denotes required fields.