Genres / Overigen / Muziek waar je vroeger totaal niks mee had...
zoeken in:
0
godlydevil7
geplaatst: 28 juni 2006, 17:25 uur
hmm ik ook zoiets, vroger vooral feestmuziek(toen ik een jaar of 10 was) en nu vind ik dat om te
, metal hou ik al een jaartje of 3 vast, en denk niet dat daar veel verandering in komt
, metal hou ik al een jaartje of 3 vast, en denk niet dat daar veel verandering in komt
0
Bobiej
geplaatst: 4 juli 2006, 16:30 uur
Dat heb ik altijd al gevonden. Maar nu zit je op het goede front
.
Amen.
.Amen.

0
*Laura*
geplaatst: 4 juli 2006, 19:22 uur
Vroeger luisterde ik naar heel erg typische hitparademuziek, nu luister ik naar heel andere en uiteenlopende dingen (indierock, singersongwriters, metal, folk, klassiek, electro,...nu ja, bijna alle genres). Ik leg me ook steeds meer toe op oudere muziek, hetgeen ik vroeger nooit had willen doen.
0
geplaatst: 10 juli 2006, 23:55 uur
vroeger: house, en alles wat op de radio kwam..
*denkt terug aan het zitten naast de radio met mn vinger op de record-knop om juist dát ene liedje op te nemen*
nu: alles wat met rock te maken heeft, en sinds kort af en toe een beetje trance erbij voor de afwisseling
*denkt terug aan het zitten naast de radio met mn vinger op de record-knop om juist dát ene liedje op te nemen*
nu: alles wat met rock te maken heeft, en sinds kort af en toe een beetje trance erbij voor de afwisseling

0
geplaatst: 20 juli 2006, 12:13 uur
Waar ik vroeger niets mee had waren dingen als R&B, Italo, house, Acid, Trance etc....Ik wilde niets anders dan gitaar horen en was in veronderstelling dat dansmuziek niets betekenende deuntjes waren dat zelfs de grootste idioot wel iets neer kon zetten. Wilde niets, maar dan ook niets ervan weten........tsja.., je wordt ouwer heh? Nu kan je me heus wakker maken voor goede trance of techno. R&B? Geef me wat Mary J. Blidge en ik dans erop. Waanzinnig.
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 12:44 uur
Vroeger had ik echt helemaal niks met Metal, ik dacht dat het altijd van die gruntende gasten waren die op hun instrumenten gingen raggen tot ze kapot waren...
Nu weet ik wel beter en kan ik vele Metalbands (en genres) erg waarderen 
Nu weet ik wel beter en kan ik vele Metalbands (en genres) erg waarderen 
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 13:10 uur
Abstracte techno/tech-house en ambient. Ik kan hier pas de laatste anderhalf jaar ofzo naar luisteren.
Over de hele linie mag muziek van mij anno nu sowieso wat opener en minimalistischer klinken dan een paar jaar geleden. Volgens mij had ik die cd van Booka Shade (hoewel best toegankelijk) vroeger erg saai gevonden. Toen wilde ik het liefst zo'n dichtgesmeerde muur van geluid horen ala Basement Jaxx. Vind ik nog steeds erg leuk (en ik denk dat ik het nieuwste plaatje van hen gewoon weer koop), maar minimalistisch & vaag blijkt óók leuk te zijn.
Over de hele linie mag muziek van mij anno nu sowieso wat opener en minimalistischer klinken dan een paar jaar geleden. Volgens mij had ik die cd van Booka Shade (hoewel best toegankelijk) vroeger erg saai gevonden. Toen wilde ik het liefst zo'n dichtgesmeerde muur van geluid horen ala Basement Jaxx. Vind ik nog steeds erg leuk (en ik denk dat ik het nieuwste plaatje van hen gewoon weer koop), maar minimalistisch & vaag blijkt óók leuk te zijn.
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 13:30 uur
was vroeger erg in denial wb salsa en disco, terwijl ik het nu dus gewoon ongegeneerd leuk vind.
Tis gewoon vrolijk en ik dans graag, klaar!
Daarentegen was ik drie keer per week op houseparties te vinden en ik begrijp niet meer waarom.
Heb nog steeds wel moeite om muziek met mensen te 'delen', ben er zo aan gewend dat niemand leuk vindt wat ik écht goed vind dat ik als er bijv. vrienden op bezoek zijn nog steeds 'makkelijke' muziek opzet. Dus gewoon een vage lounge-cd ipv Morrissey of Joan as Policewoman ofzo. Al kletst dat eerste ook gewoon lekkerder natuurlijk, maar toch raar dat ik daar zonder gezelschap echt niet naar luister.
Met als resultaat dat ik laatst een echt goeie vriend moederziel alleen tegenkwam op een gitaarrock feestje, wou hij ook eens proberen maar hij wist niet wie hij mee kon vragen...En ik hing daar maar rond met kennissen van rienden van vrienden zogezegd. Hij dacht van mij dat ik hiphop adept was, en ik van hem omdat wij elkaar zo hebben leren kennen...
En maar uit beleefdheid als we elkaar zagen hiphop opzetten, erg grappig hoe zoiets kan gaan. Al vind ik hiphop uit die periode nog steeds erg goed en beluister ik die vaak hoor.
Merk dat ik toch ook gewoon let op wat 'lekker' klinkt, het hoeft niet ALTIJD meer apart te zijn wat ik thuis beluister. En buitenshuis hoef ik me ook niet meer in bochten te wringen om toch maar een leuke avond te hebben, weiger gewoon nog naar housefeesten te gaan!
Tis gewoon vrolijk en ik dans graag, klaar!
Daarentegen was ik drie keer per week op houseparties te vinden en ik begrijp niet meer waarom.
Heb nog steeds wel moeite om muziek met mensen te 'delen', ben er zo aan gewend dat niemand leuk vindt wat ik écht goed vind dat ik als er bijv. vrienden op bezoek zijn nog steeds 'makkelijke' muziek opzet. Dus gewoon een vage lounge-cd ipv Morrissey of Joan as Policewoman ofzo. Al kletst dat eerste ook gewoon lekkerder natuurlijk, maar toch raar dat ik daar zonder gezelschap echt niet naar luister.
Met als resultaat dat ik laatst een echt goeie vriend moederziel alleen tegenkwam op een gitaarrock feestje, wou hij ook eens proberen maar hij wist niet wie hij mee kon vragen...En ik hing daar maar rond met kennissen van rienden van vrienden zogezegd. Hij dacht van mij dat ik hiphop adept was, en ik van hem omdat wij elkaar zo hebben leren kennen...
En maar uit beleefdheid als we elkaar zagen hiphop opzetten, erg grappig hoe zoiets kan gaan. Al vind ik hiphop uit die periode nog steeds erg goed en beluister ik die vaak hoor.
Merk dat ik toch ook gewoon let op wat 'lekker' klinkt, het hoeft niet ALTIJD meer apart te zijn wat ik thuis beluister. En buitenshuis hoef ik me ook niet meer in bochten te wringen om toch maar een leuke avond te hebben, weiger gewoon nog naar housefeesten te gaan!
0
geplaatst: 27 januari 2007, 23:09 uur
Ik had vroeger helemaal niets met de muziek van Loreena McKennit.
Inmiddels heb ik al haar cd's en luister daar bijna dagelijks naar.
Inmiddels heb ik al haar cd's en luister daar bijna dagelijks naar.
0
Sheplays
geplaatst: 27 januari 2007, 23:58 uur
haakje schreef:
Wat een leuk verhaal!
Als je eens een leuke mix zoekt tussen allerlei dansstijlen kom dan op 2 maart a.s. naar dit feest in de Sugarfactory te Amsterdam;
Raks al Lubnani
Het is voor een goed doel!
Check het web op 'Noor' (de danseres, niet de band)
0
geplaatst: 28 januari 2007, 02:39 uur
0
geplaatst: 28 januari 2007, 16:23 uur
Nee, dat zou wel heel ver gaan. Het is meer een groot, maar nog grotendeels wit schilderij aan één van de wanden van m'n muzikale kamer, die overigens nog altijd voor de helft uit metaal is opgetrokken.
0
geplaatst: 7 februari 2007, 23:08 uur
Klassieke muziek!
Mijn ouders luisterden niks anders (mijn vader speelt ook graag op zijn vleugel) en moest er nooit wat van hebben. Werd er helemaal gek van, maar sinds enkele weken begin ik het écht te waarderen. Is zéér relaxte muziek om verslagen op te schrijven enzo.
Mijn ouders luisterden niks anders (mijn vader speelt ook graag op zijn vleugel) en moest er nooit wat van hebben. Werd er helemaal gek van, maar sinds enkele weken begin ik het écht te waarderen. Is zéér relaxte muziek om verslagen op te schrijven enzo.
0
geplaatst: 11 februari 2007, 16:54 uur
Ik luisterde vroeger nooit rock en nu luister ik rock van alle soorten en maten.
0
geplaatst: 13 februari 2007, 16:45 uur
Booker T & the MG's kan ik tegenwoordig erg waarderen, vond het vroeger maar suf met dat orgeltje steeds, alleen maar instrumentale nummers maar het is eigenlijk tot in de puntjes verfijnde muziek.
0
geplaatst: 20 mei 2007, 15:57 uur
Ik vond Within Temptation als klein kind HELEMAAL NIKS maar nu heb ik hem zelfs in me top 10 

0
geplaatst: 21 mei 2007, 02:55 uur
X__Liesjj schreef:
Ik vond Within Temptation als klein kind HELEMAAL NIKS maar nu heb ik hem zelfs in me top 10

En over een jaar of 5 vind je het waarschijnlijk weer helemaal niets.
0
geplaatst: 22 mei 2007, 18:30 uur
HammerHead schreef:
(quote)
Wat wil je daar mee zeggen ?
0
geplaatst: 10 juli 2007, 13:38 uur
Vroeger luisterde ik naar jumpstyle ( da boy tommy, da rick, peter project) en andere dance variantenen vond ik metal totaal niets, maar nu luister ik vooral naar metal.
0
geplaatst: 18 juli 2007, 09:50 uur
Tja,. wat is vroeger....
Voordat ik naar de muziek luisterde die ik nu beluister was het vooral gabber piet - hakken en zagen muziek oftwel gabber/dance achtig. Was toen 12, en ja, op zo'n leeftijd luister je nog niet echt serieus naar muziek.
Toen ik Woodstock 99 op TV zag kwam de verandering naar metal/rock, eerst vooral veel Offspring en Limp Bizkit.
Daarna: Slipknot(Het gelijknamioge album was mijn eerste echte cd in het rock/metalgenre) en veel Ska/punk achtige muziek zoals Less Than Jake, New Found Glory, NOFX, MXPX, NUFAN, Me First and The Gimme Gimmies, The Toy Dolls, Goldfinger etc......... Altijd lachen om weer eens op te zetten.
En nu 8 jaar na de gabbermuziek luister ik naar: Explosions in the Sky, Tool, Riverside, Muse, Cult of Luna, Oceansize, Mogwai, The Mars Volta, Porcupine Tree, Blackfield, Opeth, Do Make Say Think, Dream Theater, Pain of Salvation, The Dillinger Escape Plan, Green Carnation etc.
Ennnnn ik waardeer muziek zoals Pink Floyd etc nu veel meer.
Voordat ik naar de muziek luisterde die ik nu beluister was het vooral gabber piet - hakken en zagen muziek oftwel gabber/dance achtig. Was toen 12, en ja, op zo'n leeftijd luister je nog niet echt serieus naar muziek.
Toen ik Woodstock 99 op TV zag kwam de verandering naar metal/rock, eerst vooral veel Offspring en Limp Bizkit.
Daarna: Slipknot(Het gelijknamioge album was mijn eerste echte cd in het rock/metalgenre) en veel Ska/punk achtige muziek zoals Less Than Jake, New Found Glory, NOFX, MXPX, NUFAN, Me First and The Gimme Gimmies, The Toy Dolls, Goldfinger etc......... Altijd lachen om weer eens op te zetten.
En nu 8 jaar na de gabbermuziek luister ik naar: Explosions in the Sky, Tool, Riverside, Muse, Cult of Luna, Oceansize, Mogwai, The Mars Volta, Porcupine Tree, Blackfield, Opeth, Do Make Say Think, Dream Theater, Pain of Salvation, The Dillinger Escape Plan, Green Carnation etc.
Ennnnn ik waardeer muziek zoals Pink Floyd etc nu veel meer.
0
geplaatst: 18 juli 2007, 10:36 uur
tnf schreef:
, maar minimalistisch & vaag blijkt óók leuk te zijn.
, maar minimalistisch & vaag blijkt óók leuk te zijn.
Zeker

Mss moet je je eens verdiepen in de electronic... Proem, Ochre, Abfahrt Hinwil, Autechre
0
geplaatst: 21 oktober 2007, 09:35 uur
Gedurende mijn middelbareschooltijd moest ik niets hebben van Abba, tja je wordt wat ouder, milder, je verdiept je wat meer in de muziek, kortom ik heb enkele jaren geleden The Singles cd box van Abba gekocht en ik heb eerlijk waar kippenvel gekregen van sommige nummers.
Nu nog even wachten tot bij mij het kwartje valt voor Luv' en de Dolly Dots...
Nu nog even wachten tot bij mij het kwartje valt voor Luv' en de Dolly Dots...
0
eazyfan
geplaatst: 21 oktober 2007, 10:19 uur
Jazz
Ik had iemand uit me klas daarvoor zelfs een wat verweten, alhoewel hij niet echt Jazz luistert maar enfin.
Maar nu veruit mijn favoriet Genre. Dankzij Marcel Jongeneel
Ik had iemand uit me klas daarvoor zelfs een wat verweten, alhoewel hij niet echt Jazz luistert maar enfin. Maar nu veruit mijn favoriet Genre. Dankzij Marcel Jongeneel

0
geplaatst: 22 oktober 2007, 18:17 uur
Ik ben niks veranderd in al die jaren,alles wat ik begin jaren 80 goed vond,vind ik nog steeds goed.ik heb altijd van veel verschillende muziek stijlen gehouden.de enige muziekstijl die mij niet kan boeien is R&B daar zal ik niet gauw wat van aanschaffen is niet mijn ding.
* denotes required fields.