MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Muziek waar je vroeger totaal niks mee had...

zoeken in:
...en die je nu wel kan waarderen.
Ik heb dat bijvoorbeeld met bluegrass/country. Ik hou niet van alle nummers, maar ik heb nu wel muziek van bijv. Dixie Chicks, Alison Krauss etc. in m'n kast staan, terwijl dat, zeg, 10 jaar geleden ondenkbaar was.
Heb jij dat nou ook?

Ja, vroeger luisterde ik alleen maar pop, pop/dance en de smurfen muziek enzo, nu hou ik ook van RnB het meeste zelfs! Reggea en Reggeatown vind ik ook heel leuk voortaan. Hip-hop kan ik ook wel vort accepteren.

Ik had nooit verwacht dat ik nog eens van die "ouwelullenmuziek" van mijn pa zou gaan luisteren. Nu ben ik er gek van! Hoewel hij meer van de Uriah Heep, Van Halen en the Stones is en ik meer van Thin Lizzy, Led Zeppelin en Queen.

Haha dat kan ik me niet voorstellen al maak ik het soms wel mee dat ik een liedje zit te luisteren die is gecoverd en dat me vader en moeder dan zeggen "Heey die ken ik van vroeger"

Geloof het of niet: Dream Theater en Opeth

Nu ben ik helemaal weg van die bands......

Wat ik dus nu heb als ik een liedje van een artiest luister die ik goed vind, is dat ik zoiets heb van.. he die ken ik. Dat luisterde mijn vader altijd in de auto .

@ Jowietje, ik kon het me ook niet voorstellen, maar het gebeurde zomaar. Het was begonnen met Thin Lizzy. Eigenlijk zou ik mijn beste vriend hier van de schuld moeten geven .

Artiesten niet zozeer, veelal platen.
Trout Mask Replica en Swordfishtrombones vond ik in het begin afgrijselijke muziek, nu staan ze beiden met 5 sterren in mijn lijstje.

Zappa waardeer ik ook een stuk hoger als vroeger, je moet er toch op een of andere manier van leren houden.

DutchViking
Ik had vroeger (tot ik een jaar of 16 / 17 was) helemaal niets met metal. Nu gaat er haast geen dag voorbij dat ik geen metal luister

lambf
Ik had vroeger (tot ik een jaar of 16 / 17 was) helemaal niets met metal. Nu gaat er haast geen dag voorbij dat ik geen metal luister

ik ook , maar ik ging metal op mijn 14 luisteren.

Electro_
Bedoeld Jowietje niet 'raggaeton' ofzo? Die Daddy Yankee-muziek stijl die volledig is gebaseerd op 1 bepaald ritme?

sq
Geronimootje schreef:
Ik heb dat bijvoorbeeld met bluegrass/country. Ik hou niet van alle nummers, maar ik heb nu wel muziek van bijv. Dixie Chicks, Alison Krauss etc. in m'n kast staan, terwijl dat, zeg, 10 jaar geleden ondenkbaar was.
Heb jij dat nou ook?

Bij mij ook: country/western/bluegrass. Bij mij is de vonk overgesprongen met "Foggy Mountain Breakdown" van Flatt en Scruggs. Voor iedereen die denkt dat Country voor suffe mensen is en deze klassieker niet kent, zou ik willen aanraden dit vooral eens te beluisteren. Juist ook degenen die alléén maar Hiphop luisteren of alléén maar Metal.

Ik hoop nu echt tot in het diepste van mijn hart dat ik NIET de muzieksmaak van me ouders krijg... Brrr....

Cath schreef:
Ik hoop nu echt tot in het diepste van mijn hart dat ik NIET de muzieksmaak van me ouders krijg... Brrr....

Ben dan toch wel benieuwd wat ze luisteren.

sq schreef:
Bij mij is de vonk overgesprongen met "Foggy Mountain Breakdown" van Flatt en Scruggs.

Hey, die ga ik es beluisteren! Thanx voor de tip.

Echo and the bunnymen, simple minds.. allemaal bands waarvan ik dacht dat het niks was. Hoe fout kon ik zitten

Geronimootje schreef:
Heb jij dat nou ook?

Dat heb ik nou ook, met dezelfde muziek. Nu bevolken zowel country-, bluegrass- als rootsplaten regelmatig de draaitafel. Gelijk nog maar een tip dan, Geronimootje (én sq)

sq
staat genoteerd

Thanx guys!
Heb Foggy Mountain Breakdown meteen binnengehaald en ben 't nu (alweer) aan het beluisteren, en ook Elliot Brood met het nummer Oh Alberta. Wat 'n feest! Echt te gek!

psychonaatje schreef:
(quote)

Ben dan toch wel benieuwd wat ze luisteren.

Nou, bijv Creedence Clearwater Revival. En irritante pingelmuziek als Eric Clapton. Misschien leuk op zijn tijd, maar ik hoor het de hele dag en wordt er gek van!

Talking Heads

rock enzo vond ik vroeger wack, maar nu heb ik er liefde voor.

Muziek uit het tijdperk van mijn ouders

just_me schreef:
Muziek uit het tijdperk van mijn ouders

Zoals The Doors dus

Metal en Jazz, dingen die ik nu costant luister, maar vroeger echt geen blik gunde. Lang leve de mensen met een open geest! Het grappige is ook dat ik in de twee eerder genoemde genres bijna alleen de extreme uitersten beluister: john zorn, naked city, supersilent, django reinhart, keith jarrett voor jazz en sunn 0))), mastodon, the dillinger escape plan, cynic zijn zo een beetje mijn metal "klassiekers".

Joy
khad vroeger niks met abba

nu nog nie

Lin
Joy schreef:
khad vroeger niks met abba

nu nog nie

Arno schreef:
(quote)

Zoals The Doors dus

Lijkt me eerder abba, boney m, fleetwood mac en the eagles als haar leeftijd zo zie.

Toen die eerste cd van The Strokes uitkwam, snapte ik echt totaal niet waar mensen zo lovend over konden zijn. Het klonk allemaal hetzelfde. Totaal niets voor mij.

En 4 jaar later vind ik het één van de beste cd's uit mijn kast

Bobiej
Vroeger luisterde ik Queen, nu Slayer (Metallica, Korn etc.). Kleine oversprong van stijl.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.