Genres / Overigen / Pop-muziek: De nieuwe generatie...
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:23 uur
Nightrider schreef:
Dat is niet waar, zelfs als je je niet verdiept in de top-40 muziek word je er nog helemaal mee dood gegooid. Hoeveel kroegen draaien nu eigenlijk alternatieve muziek? De enige twee manieren waarop je je niet kan storen aan top-40 muziek is het of leuk te vinden, of jezelf op te sluiten in een zoldertje in het huis van je oma.
(quote)
Dat is niet waar, zelfs als je je niet verdiept in de top-40 muziek word je er nog helemaal mee dood gegooid. Hoeveel kroegen draaien nu eigenlijk alternatieve muziek? De enige twee manieren waarop je je niet kan storen aan top-40 muziek is het of leuk te vinden, of jezelf op te sluiten in een zoldertje in het huis van je oma.
Of naar andere kroegen gaan, of goede oordopjes kopen, of niet meer naar de kroeg gaan en thuis een feestje geven met je eigen muziek, ofjezelf op te sluiten in een zoldertje in het huis van je opa. Keuze genoeg, er gaat een wereld voor je open jongen.
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:23 uur
jowietje schreef:
Ik snapte al wat je bedoeld, dus doe geen moeite
Ik ben het er alleen niet mee eens 
(quote)
Ik snapte al wat je bedoeld, dus doe geen moeite
Ik ben het er alleen niet mee eens 
Daar ben ik het mee eens.

0
geplaatst: 14 november 2006, 22:31 uur
jowietje schreef:
Of naar andere kroegen gaan, of goede oordopjes kopen, of niet meer naar de kroeg gaan en thuis een feestje geven met je eigen muziek, ofjezelf op te sluiten in een zoldertje in het huis van je opa. Keuze genoeg, er gaat een wereld voor je open jongen.
(quote)
Zucht. Je beseft zelf toch hopelijk ook wel dat het onmogelijk is om alle top-40 muziek te ontlopen? Je kan wel flauwe opmerkingen maken over oordopjes en ik snap ook wel dat je je muzieksmaak wil beschermen, ik zeg alleen maar dat als je er niet van houdt er aan ontsnappen erg moeilijk is. Verder val ik je muzieksmaak helemaal niet aan, jongen..
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:35 uur
Nightrider schreef:
Verder val ik je muzieksmaak helemaal niet aan, jongen..
Verder val ik je muzieksmaak helemaal niet aan, jongen..
Dat was ik bijna wel van plan

0
geplaatst: 15 november 2006, 10:36 uur
Nightrider schreef:
Zucht. Je beseft zelf toch hopelijk ook wel dat het onmogelijk is om alle top-40 muziek te ontlopen? Je kan wel flauwe opmerkingen maken over oordopjes en ik snap ook wel dat je je muzieksmaak wil beschermen, ik zeg alleen maar dat als je er niet van houdt er aan ontsnappen erg moeilijk is. Verder val ik je muzieksmaak helemaal niet aan, jongen..
(quote)
Ik bedoelde er verder eigenlijk ook niets lulligs mee
En je hebt gelijk, top 40 muziek valt niet te ontlopen, want radio hebben ze nou eenmaal bijna overal. En als je wil mag je me wel aanvallen hoor, zolang ik maar geniet van de muziek die ik leuk vind 
0
geplaatst: 15 november 2006, 13:36 uur
jowietje schreef:
En als je wil mag je me wel aanvallen hoor, zolang ik maar geniet van de muziek die ik leuk vind
(quote)
En als je wil mag je me wel aanvallen hoor, zolang ik maar geniet van de muziek die ik leuk vind
Oke

Muzieksmaak aanvallen is nutteloos, dus ieder z'n eigen smaak!
0
geplaatst: 16 november 2006, 08:53 uur
Het onderwerp van dit topic is al meermalen besproken op dit forum. Tot in de treure. Elke keer dezelfde argumenten. Dezelfde users die voor en tegen zijn.
Daarom: Daar gaan we weer

0
geplaatst: 1 december 2006, 21:01 uur
Reijersen schreef:
Het onderwerp van dit topic is al meermalen besproken op dit forum. Tot in de treure. Elke keer dezelfde argumenten. Dezelfde users die voor en tegen zijn.

maak dan een discussie topic PRO/PRE

0
Kid A(cid)
geplaatst: 1 december 2006, 21:29 uur
Top 40 pop dig ik niet zo, maar ik vind Lily Allen bijvoorbeeld geniaal.
0
geplaatst: 2 december 2006, 20:15 uur
Kid A(cid) schreef:
Dat is toch die valse kraai...?
0
Kid A(cid)
geplaatst: 2 december 2006, 20:34 uur
Nightrider schreef:
(quote)
Valt wel mee. De vocalen zijn niet echt geweldig, maar intilligente ska/pop/hiphop kom ik niet vaak tegen.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 14:21 uur
Ik zag er laatst bij Jools Holland, was ze leuk maar inderdaad niet zo stemvast (kunnen zomaar de zenuwen zijn, sta je daar ineens naast Paul Weller....)
0
geplaatst: 8 januari 2007, 19:45 uur
Tja,opzich vind ik popmuziek wel leuke muziek om af en toe langs te horen of om op tv te zien,maar het is nou niet echt muziek om op me mp3speler te zetten en ermee naar andere werelden te reizen
Ik vindt het alleen jammer dat meestal als mensen die popmuziek luisteren,dat een hoop andere muziek meestal maar gelijk als 'flauwekul'wordt bestempeld en dat ze zo een hoop missen,maar jah,hun verlies I guess.
Ik vindt het alleen jammer dat meestal als mensen die popmuziek luisteren,dat een hoop andere muziek meestal maar gelijk als 'flauwekul'wordt bestempeld en dat ze zo een hoop missen,maar jah,hun verlies I guess.
0
geplaatst: 11 januari 2007, 10:10 uur
Ik kijk net op de top 40, ik bedoel, james morrison, racoon, john legend is toch geen pulp of zo hoor. En wat is er mis met plaatjes verkopen? Nog niet zo lang geleden zat de zanger van Racoon nog op de vuilniswagen in Zeeland, nou, laat mij dan maar in de top 40 staan!
Inweze is alle muziek formulemuziek (sommige wel heel opvallend, ook die zogenaamde underground alternatieve muziek, lekker ingewikkeld doen met je op accoorden gestemde gitaren). Als jij dat maakt en mensen vinden dat leuk, nou en? Kijk Gwen Stefani, Nelly Furtado en Cristina Aguilera achter elkaar, red ik ook niet
, (hoewel vanwege hun smakelijke verschijning de eerste twee dames qua videoclip weer zeer verteerbaar zijn
) dan zet ik lekker wat anders op!
Inweze is alle muziek formulemuziek (sommige wel heel opvallend, ook die zogenaamde underground alternatieve muziek, lekker ingewikkeld doen met je op accoorden gestemde gitaren). Als jij dat maakt en mensen vinden dat leuk, nou en? Kijk Gwen Stefani, Nelly Furtado en Cristina Aguilera achter elkaar, red ik ook niet
, (hoewel vanwege hun smakelijke verschijning de eerste twee dames qua videoclip weer zeer verteerbaar zijn
) dan zet ik lekker wat anders op!
0
geplaatst: 11 januari 2007, 20:45 uur
Ik ken die voorbeelden niet, ik let al lang niet meer op de top-40 muziek van vandaag.. Doe wat ik doe, sluit je ogen, doe je cd-speler aan ipv je radio, en doe je oren open.
0
geplaatst: 12 januari 2007, 18:20 uur
Vandaag bij de brand new charts van mtv zag ik vandaag hele goeie nieuwe nummers voorbijkomen.
0
Davez
geplaatst: 11 maart 2007, 22:38 uur
Ach kom goeie of slechte muziek is voor iedereen verschillend. Denk je dat vroeger iedereen the beatles of the rolling stones goed vond ? nee toch
Het is allemaal marketing natuurlijk. Zo is het altijd geweest, zet de juiste mensen achter je (muziek)project en je krijgt resultaat.
Als er nu duizenden mensen de singles van Ciara kopen dan zal het wel iets hebben zeker...
Het is allemaal marketing natuurlijk. Zo is het altijd geweest, zet de juiste mensen achter je (muziek)project en je krijgt resultaat.
Als er nu duizenden mensen de singles van Ciara kopen dan zal het wel iets hebben zeker...
0
Davez
geplaatst: 11 maart 2007, 22:41 uur
Ik vind ook niet alle top40 nummers goed integendeel maar als ik in de auto zit zet ik er mijn radio zeker niet voor stiller... Muziek is muziek denk ik dan. Wat wil je dan ook dat radio's nummers van 30 minuten van Godspeed You Black Emperor gaan draaien...
0
geplaatst: 29 april 2008, 23:41 uur
Ach,ik heb het al ergens anders ook al verteld en hier herhaal ik het maar:Pat boone,Cliff richard,hermit and the dakota,s,Tee set,smokey,Anita Meyer,lee towers, berdien stenberg,Roberto jacketti and the scooters,Salt,n,peppa,mc hammer,vanilla Ice,BZN,Mannenkoor karrespoor,2live crew,Boney M,Modern talking tsja....zo geweldig was het vroeger ook niet altijd hoor.Ik heb het idee dat de top 40 veel minder representatief is voor wat voor muziek jongeren van vandaag de dag houden dan vroeger. De leeftijd qua doelgroep is verlaagd van 12 tot 24 jaar naar 8 tot 14 jaar. zo,n indruk heb ik tenminste. Ik vind dat wat veel artiesten nu tegenwoordig doen erg mainstream,ze zijn lui en gemakzuchtig Ik ben trouwens wel vvor een verbod op het draaien van popmuziek in publieke ruimtes.Als ik in de supermarkt loop kan ik soms erg agressief worden van het geen waar mijn gehoor nog al eens mee wordt geconfronteerd.Ook als ik in menige kroeg zit trouwens
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 augustus 2008, 20:43 uur
Artiesten worden als inwisselobject gebruikt, om de 3 weken moet er een nieuwe hit zijn. Lukt het Jantje niet? Oke dan nemen we Pieter wel. Daar komt dan nog bij dat de platenlabels artiesten maar even opdraaien wat ze moeten maken (want als dat niet zo zou zijn zou het hoogst opmerkelijk zijn dat er niemand meer met unieke dingen komt). Dat artiesten dat maar aannemen snap ik ook nog wel, ze moeten ook brood op de plank hebben en anders neemt de volgende hun plaats in.
Komt bij dat ons een vertekend beeld wordt voorgeschoteld. Hiphop, Trance e.d., Rock en een beetje Nederlandstalig zijn grofweg gezegd de genres die we te horen krijgen. En dan gaat het hem nog niet eens om de genres, het gaat erom dat constant hetzelfde voorgeschoteld wordt. Hiphopbeats (vaak gejat van een oude klassieker wat de creativiteit ook al weer tekend!) die constant doordreunen en dé bedoeling erbij: de tekst, die wordt afgeraffeld en is vrijwel altijd hetzelfde. Terwijl er wél degelijk potentieel is. Zo is dat bij alles, allemaal een beetje simpel en standaard als het maar makkelijk wegluistert en bekend klinkt. Muziek waar over nagedacht moet worden en wat men moet leren te waarderen.. ja dat verkoopt niet.
Men ziet het op tv, wil erbij horen, gebrek aan beter etc. dus neemt het ook maar over. ''Iedereen luistert het, het is populair, dus het zal wel goed zijn''. En daar ligt weer een probleem, het onderscheid tussen goed en leuk.. Maar dat is weer een ander verhaal. Natuurlijk is er vroeger ook zat rotzooi geweest, maar nu is er meer rotzooi en minder goede muziek. Want goede muziek is er nog wel, ik noem een Robbie Williams en een Sigur Ros. Artiesten die nog echt een eigen sound hebben, al houd ik er zelf niet van. Tja, als men op tv The Rolling Stones regelmatig zou zien langskomen dan had ik toch wel willen zien of dat ook ineens door iedereen gedraaid zou worden.
Goed zo kan ik eeuwen doorgaan, laatste opmerking: Wie van de huidge tieners luisterde er ooit Kid Rock voordat hij dat zomerhitje (half gejat wederom) uitbracht? Hedendaagse muziek is geen kunst meer maar een ordinaire geldmachine.
Komt bij dat ons een vertekend beeld wordt voorgeschoteld. Hiphop, Trance e.d., Rock en een beetje Nederlandstalig zijn grofweg gezegd de genres die we te horen krijgen. En dan gaat het hem nog niet eens om de genres, het gaat erom dat constant hetzelfde voorgeschoteld wordt. Hiphopbeats (vaak gejat van een oude klassieker wat de creativiteit ook al weer tekend!) die constant doordreunen en dé bedoeling erbij: de tekst, die wordt afgeraffeld en is vrijwel altijd hetzelfde. Terwijl er wél degelijk potentieel is. Zo is dat bij alles, allemaal een beetje simpel en standaard als het maar makkelijk wegluistert en bekend klinkt. Muziek waar over nagedacht moet worden en wat men moet leren te waarderen.. ja dat verkoopt niet.
Men ziet het op tv, wil erbij horen, gebrek aan beter etc. dus neemt het ook maar over. ''Iedereen luistert het, het is populair, dus het zal wel goed zijn''. En daar ligt weer een probleem, het onderscheid tussen goed en leuk.. Maar dat is weer een ander verhaal. Natuurlijk is er vroeger ook zat rotzooi geweest, maar nu is er meer rotzooi en minder goede muziek. Want goede muziek is er nog wel, ik noem een Robbie Williams en een Sigur Ros. Artiesten die nog echt een eigen sound hebben, al houd ik er zelf niet van. Tja, als men op tv The Rolling Stones regelmatig zou zien langskomen dan had ik toch wel willen zien of dat ook ineens door iedereen gedraaid zou worden.
Goed zo kan ik eeuwen doorgaan, laatste opmerking: Wie van de huidge tieners luisterde er ooit Kid Rock voordat hij dat zomerhitje (half gejat wederom) uitbracht? Hedendaagse muziek is geen kunst meer maar een ordinaire geldmachine.

0
geplaatst: 16 augustus 2008, 00:57 uur
Tsja, zo gaat het al decennialang. Ik kan me er niet meer druk over maken.
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 12:11 uur
Volgens mij moet het ernstig toe naar de vocale stukken op sommige idm platen, zoals Ab Ovo.. veel sterker dan al die hedendaagse inwisselbare kutrock en house.
0
geplaatst: 13 juli 2009, 16:54 uur
Ik hoorde van t weekend dat Rigby eens. Nederlands bandje, maar klinkt nogal on-Nederlands vind ik en heeft wel iets weg van Editors enzo. Luistert lekker wel met een zonnetje erbij. 

* denotes required fields.