Genres / Overigen / Pop-muziek: De nieuwe generatie...
zoeken in:
0
Electro_
geplaatst: 12 november 2006, 21:45 uur
Ik stoor me er toch wel aan: In deze tijd zijn er een hoop artiesten die van die ontzettend kale beats hebben die eigenlijk alleen bestaan uit een kick, klap en een of andere synthesizer.
Voorbeelden daarvan zijn volop te vinden in de Top-40 van nu. Die hele crunk-hype die er is momenteel kan mij absoluut niet bekoren, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Enkele voorbeelden:
Rihanna - We Ride
Ciara - Goodies
Lil' Jon - Snap Yo Fingers
Ne-Yo - So Sick
Voorbeelden daarvan zijn volop te vinden in de Top-40 van nu. Die hele crunk-hype die er is momenteel kan mij absoluut niet bekoren, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Enkele voorbeelden:
Rihanna - We Ride
Ciara - Goodies
Lil' Jon - Snap Yo Fingers
Ne-Yo - So Sick
0
geplaatst: 12 november 2006, 23:19 uur
0
geplaatst: 12 november 2006, 23:46 uur
die hun stem verkrachten tot een verfrommelde snauw en knauw
Je hebt Macy Gray vast nooit horen praten?
0
geplaatst: 12 november 2006, 23:49 uur
Ik denk ook dat Anastasia en Macy Gray nét de verkeerde voorbeelden zijn...
0
geplaatst: 12 november 2006, 23:54 uur
We hebben te maken met een McDonalds generatie. Het moet allemaal snel en simpel, de hap-slik-weg cultuur noem ik dat. We hebben geen tijd om ons te verdiepen in andere muziekgenres waar je meerdere luisterbeurten voor nodig hebt, want tijd is geld. We krijgen het ook niet op onze bordjes voorgeschoteld door de commerciële radiostations, dus men weet niet beter. Daarbij opgeteld gaat het tegenwoordig ook meer om de verpakking dan de inhoud en je krijgt deze troep.
0
geplaatst: 13 november 2006, 01:11 uur
andré schreef:
Niet voor hetgeen ik me aan stoor in de hedendaagse pop-muziek

De eerstgenoemde voorbeelden zijn ook te glad en gelikt voor woorden, maar daar zit in elk geval niet zo'n artificiele draai aan die zang..
0
geplaatst: 13 november 2006, 01:30 uur
Inderdaad. Je kunt de stem van Gray irritant vinden, maar verdraaien doet ze 'm echt niet. Ze kan gewoon niet anders.
0
geplaatst: 13 november 2006, 03:22 uur
Klumpie schreef:
We hebben te maken met een McDonalds generatie. Het moet allemaal snel en simpel, de hap-slik-weg cultuur noem ik dat. We hebben geen tijd om ons te verdiepen in andere muziekgenres waar je meerdere luisterbeurten voor nodig hebt, want tijd is geld. We krijgen het ook niet op onze bordjes voorgeschoteld door de commerciële radiostations, dus men weet niet beter. Daarbij opgeteld gaat het tegenwoordig ook meer om de verpakking dan de inhoud en je krijgt deze troep.
Dat vindt ik een prima verklaring kan ik me wel in vinden
0
geplaatst: 13 november 2006, 20:38 uur
Ik heb een hekel aan jongetjes die denken dat ze vanachter rappend mensen levenslessen kunnen geven. Zo wordt ze essentie van rap volledig voorbij gestreefd. Die bestaat juist vooral uit live-optredens en de confrontatie met het publiek. Vanachter de webcam is alles zo makkelijk. En dan van die quasi-politieke en oudersvriendelijke teksten. Getver.
Kijk bijvoorbeeld op www.watvooreikelbenjij.nl
Dan snap je wel wat ik bedoel. En dan heb je nog 'professionele artiesten' die dat lekker aanmoedigen. Het toppunt is toch wel lange Frans. Zinloos geweld, homo's, discriminatie, drugsgebruik...
Nee, Frans zou het wel weten hoor...
2 nummers die precies vertellen hoe ik het ook zie, zijn Coffeeshopdiplomaten van DAC en Breek van Wudstik.
Kijk bijvoorbeeld op www.watvooreikelbenjij.nl
Dan snap je wel wat ik bedoel. En dan heb je nog 'professionele artiesten' die dat lekker aanmoedigen. Het toppunt is toch wel lange Frans. Zinloos geweld, homo's, discriminatie, drugsgebruik...
Nee, Frans zou het wel weten hoor...
2 nummers die precies vertellen hoe ik het ook zie, zijn Coffeeshopdiplomaten van DAC en Breek van Wudstik.
0
geplaatst: 13 november 2006, 23:53 uur
Klumpie schreef:
En jij hebt je natuurlijk wel verdiept in de hedendaagse hiphop en electronic etc., buiten de varianten die je van de radio kent?We hebben te maken met een McDonalds generatie. Het moet allemaal snel en simpel, de hap-slik-weg cultuur noem ik dat. We hebben geen tijd om ons te verdiepen in andere muziekgenres waar je meerdere luisterbeurten voor nodig hebt, want tijd is geld. We krijgen het ook niet op onze bordjes voorgeschoteld door de commerciële radiostations, dus men weet niet beter. Daarbij opgeteld gaat het tegenwoordig ook meer om de verpakking dan de inhoud en je krijgt deze troep.
0
geplaatst: 14 november 2006, 00:04 uur
Ik kan me herinneren dat ik in de jaren zeventig ook met de nodige hapslik troep werd geconfronteerd, zeker niet minder dan vandaag. Verschil is wel dat het voor mijn gevoel nog allemaal niet zo akelig pretentieus was, de factor lol was toch wel wat groter. Voor de rest lijkt bagger me van alle tijden, net als kwaliteit natuurlijk.
0
geplaatst: 14 november 2006, 00:16 uur
“Life doesn't imitate art, it imitates bad television.”Woody Allen.
En hij heeft groot gelijk...
En hij heeft groot gelijk...
0
geplaatst: 14 november 2006, 00:18 uur
Hoewel Woody Allen ook voor de nodige bad television heeft gezorgd 

0
geplaatst: 14 november 2006, 00:27 uur
JAwel maar hij deed het wel met stijl (ook niet altijd) maar niet vergelijkbaar met wat tegenwoordig te zien is
0
geplaatst: 14 november 2006, 11:04 uur
Kos schreef:
(quote)
En jij hebt je natuurlijk wel verdiept in de hedendaagse hiphop en electronic etc., buiten de varianten die je van de radio kent?Nee, maar heb ik ooit geroepen dat ik hip-hop en electronic slechte muziek vind??? Ja wat op de radio verschijnt, maar niet wat ik niet ken. Maar ik ga me daar nog zeker in verdiepen, wees niet bang. Ik ontdek nu alleen nog zat goede platen in de rockmuziek, die genieten nou eenmaal mijn voorkeur.
0
geplaatst: 14 november 2006, 12:27 uur
We hebben te maken met een McDonalds generatie. Het moet allemaal snel en simpel, de hap-slik-weg cultuur noem ik dat.
Dat is er al sinds de jaren ' 70 dacht ik zo.
0
geplaatst: 14 november 2006, 17:23 uur
0
geplaatst: 14 november 2006, 17:47 uur
Alleen deze popgeneratie is zelfs NOG meer hapklaar en minder interessant en melodieus enzovoorts met wat Electro zei kale beats enzo
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:13 uur
Dit is echt weer zo'n leuk voorbeeld van "Laten we alles over een kam scheren". De voorbeelden die worden gegeven lijken in de verte niet eens op elkaar (behalve Ciara en Lil'jon). Ik snap sowieso niet waarom er zoveel gezeurd word over de top 40 muziek. De mensen die top 40 muziek wel leuk vinden zeuren toch ook niet op de minder commerciele muziek. Zolang je je er niet in verdiept kun je je eigen er ook niet aan storen.
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:16 uur
Klumpie schreef:
Ik vraag me nu in een keer af wat jij op eet bij de McDonalds, de verpakking of de inhoud
.
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:20 uur
jowietje schreef:
Ik vraag me nu in een keer af wat jij op eet bij de McDonalds, de verpakking of de inhoud
.
(quote)
.Ach ja wijsheid komt met de jaren. Ik kan je 1 ding vertellen. Er is jarenlang studie verricht door McDonalds hoe een hamburger eruit moest zien, zodat het het meest verkocht. Je kunt nou niet ontkennen dat deze opzet niet is geslaagd. Dat heet simpelweg de verpakking mooi maken en over de inhoud van een bigmac gaan we het maar niet hebben. snap-ie-vou???
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:20 uur
jowietje schreef:
Dit is echt weer zo'n leuk voorbeeld van "Laten we alles over een kam scheren". De voorbeelden die worden gegeven lijken in de verte niet eens op elkaar (behalve Ciara en Lil'jon). Ik snap sowieso niet waarom er zoveel gezeurd word over de top 40 muziek. De mensen die top 40 muziek wel leuk vinden zeuren toch ook niet op de minder commerciele muziek. Zolang je je er niet in verdiept kun je je eigen er ook niet aan storen.
Dat is niet waar, zelfs als je je niet verdiept in de top-40 muziek word je er nog helemaal mee dood gegooid. Hoeveel kroegen draaien nu eigenlijk alternatieve muziek? De enige twee manieren waarop je je niet kan storen aan top-40 muziek is het of leuk te vinden, of jezelf op te sluiten in een zoldertje in het huis van je oma.
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:21 uur
Klumpie schreef:
Ach ja wijsheid komt met de jaren. Ik kan je 1 ding vertellen. Er is jarenlang studie verricht door McDonalds hoe een hamburger eruit moest zien, zodat het het meest verkocht. Je kunt nou niet ontkennen dat deze opzet niet is geslaagd. Dat heet simpelweg de verpakking mooi maken en over de inhoud van een bigmac gaan we het maar niet hebben. snap-ie-vou???
(quote)
Ach ja wijsheid komt met de jaren. Ik kan je 1 ding vertellen. Er is jarenlang studie verricht door McDonalds hoe een hamburger eruit moest zien, zodat het het meest verkocht. Je kunt nou niet ontkennen dat deze opzet niet is geslaagd. Dat heet simpelweg de verpakking mooi maken en over de inhoud van een bigmac gaan we het maar niet hebben. snap-ie-vou???
Ik snapte al wat je bedoeld, dus doe geen moeite
Ik ben het er alleen niet mee eens 
* denotes required fields.