Genres / Overigen / The Blues
zoeken in:
0
geplaatst: 11 januari 2022, 14:25 uur
Rogyros schreef:
Eens. Ik heb ook liever er tekstuele bijdragen bij. Dankzij de reactie van Koos R. beluister ik nu Barry Levenson. Anders zou ik dat waarschijnlijk niet doen.
Dus Michiel Cohen, pak de handschoen op!!
(quote)
Eens. Ik heb ook liever er tekstuele bijdragen bij. Dankzij de reactie van Koos R. beluister ik nu Barry Levenson. Anders zou ik dat waarschijnlijk niet doen.
Dus Michiel Cohen, pak de handschoen op!!
Nee helaas. Mijn tijd is me te kostbaar. Ga geen proza produceren en ook geen lijstjes. Heb andere zaken te regelen.
1
geplaatst: 11 januari 2022, 14:32 uur
Geen antwoord op mijn vraag volgens mij.. En nee ik heb geen zin om ze alle 300 te gaan luisteren, en vandaar dat ik jouw om advies vraag.
Ik heb je nodig, anders kom ik hier niet uit? Ik neem aan dat jij wel wat van Eliott Sharp kent toch?
Of heb je random shit geplaatst?
0
geplaatst: 11 januari 2022, 14:44 uur
spoon schreef:
Geen antwoord op mijn vraag volgens mij.. En nee ik heb geen zin om ze alle 300 te gaan luisteren, en vandaar dat ik jouw om advies graag.
Ik heb je nodig, anders kom ik hier niet uit? Ik neem aan dat jij wel wat van Eliott Sharp kent toch?
(quote)
Geen antwoord op mijn vraag volgens mij.. En nee ik heb geen zin om ze alle 300 te gaan luisteren, en vandaar dat ik jouw om advies graag.
Helaas voor je. Omdat jiij geen zin hebt moet ik mij kostbare tijd opofferen. Met dat model ben ik al ruim 20 jaar geleden gestopt. Je zult toch echt zelf op ontdekking uit moeten. Wie weet ontdek je wel wel iets wat je heel mooi vind.
3
Mssr Renard
geplaatst: 11 januari 2022, 14:47 uur
Ik vind de hele tijd video's spammen en ingaan op de reacties van users hierop nou niet direct vallen onder goed omgaan met kostbare tijd.
Je moet wel begrijpen dat niemand, maar dan ook niemand op je video's klikt en ernaar gaat luisteren. En dat vind je niet zonde van je kostbare tijd?
Je moet wel begrijpen dat niemand, maar dan ook niemand op je video's klikt en ernaar gaat luisteren. En dat vind je niet zonde van je kostbare tijd?
0
geplaatst: 11 januari 2022, 14:50 uur
Mssr Renard schreef:
Ik vind de hele tijd video's spammen en ingaan op de reacties van users hierop nou niet direct vallen onder goed omgaan met kostbare tijd.
Blijkbaar heb jiij er wel op geklikt en naar geluisterd. Moet je dan gewoon niet meer doen. Misschien loop je dan wel iets moois mis. Je weet maar nooit.
5
geplaatst: 11 januari 2022, 14:51 uur
Michiel Cohen schreef:
Helaas voor je. Omdat jiij geen zin hebt moet ik mij kostbare tijd opofferen. Met dat model ben ik al ruim 20 jaar geleden gestopt. Je zult toch echt zelf op ontdekking uit moeten. Wie weet ontdek je wel wel iets wat je heel mooi vind.
(quote)
Precies dit zeg je iedere keer...Volgens mij heb jij een model gekozen waar je bijzonder weinig vrienden mee maakt denk ik dan.
Wat doe jij op een site en forum waar het de bedoeling is dat je informatie over muziek uitwisselt?
Je zegt dat je het druk hebt, dan heb ik een tip voor je: Plaats geen random videootjes zonder informatie meer! Gezien de hoeveelheid die jij plaatst kan je dat veel tijd schelen. Maak je niet druk om andere users (doe je niet,weet ik) Niemand gaat ze missen.
0
geplaatst: 11 januari 2022, 14:53 uur
spoon schreef:
Precies dit zeg je iedere keer...Volgens mij heb jij een model gekozen waar je bijzonder weinig vrienden mee maakt denk ik dan.
Wat doe jij op een site en forum waar het de bedoeling is dat je informatie over muziek uitwisselt?
Je zegt dat je het druk hebt, dan heb ik een tip voor je: Plaats geen random videootjes zonder informatie meer! Gezien de hoeveelheid die jij plaatst kan je dat veel tijd schelen. Maak je niet druk om andere users (doe je niet,weet ik) Niemand gaat ze missen.
(quote)
ik zit op deze site voor de muziek. Niet voor vrienden.
2
geplaatst: 11 januari 2022, 15:00 uur
Dat is een lastige positie op een sociaal platform kerel..
De vraag blijft waarom je ondanks dat je anoniem wil blijven dan toch diverse topics dichtsmeert met je berichten waar niemand op zit te wachten? (die boodschap heb je de afgelopen jaren al meerdere keren gehad)
Blijf lekker op de achtergrond van de moeite van anderen genieten zou ik zeggen of doe gewoon mee.
Nu lijkt je gedrag namelijk op trollen..
Daar laat ik het verder bij, ik heb je weer genoeg aandacht gegeven.
0
geplaatst: 11 januari 2022, 18:19 uur
spoon schreef:
De vraag blijft waarom je ondanks dat je anoniem wil blijven dan toch diverse topics dichtsmeert met je berichten waar niemand op zit te wachten? (die boodschap heb je de afgelopen jaren al meerdere keren gehad)
Blijf lekker op de achtergrond van de moeite van anderen genieten zou ik zeggen of doe gewoon mee.
(quote)
Ik heb niet om je aandacht gevraagd.
0
Mssr Renard
geplaatst: 11 januari 2022, 18:29 uur
Je trekt enorm de aandacht. Om daarna lekker erop in te hakken. Kom op, reflecteer een beetje.
Ga toch fietsen, man.
Ga toch fietsen, man.
0
geplaatst: 11 januari 2022, 18:35 uur
Mssr Renard schreef:
Je trekt enorm de aandacht. Om daarna lekker erop in te hakken. Kom op, reflecteer een beetje.
Ga toch fietsen, man.
Ga toch fietsen, man.
Als je iemand niet stalkt word er ook niet gehakt.
0
Mssr Renard
geplaatst: 11 januari 2022, 18:53 uur
Dus de mensen hier op het forum stalken je? Wow.
2
Mssr Renard
geplaatst: 11 januari 2022, 20:14 uur
Hou toch op man. Wat jij stalken noemt, dat zijn updates. Forumbezoekers krijgen updates bij hun favoriete topics, die jij lekker aan het vervuilen bent met je meuk en troep.
Verder zal ik je lekker laten voor wat je bent. Veel plezier nog met youtubevideo's neerplempen, die niemand aanklikt.
En ja, nog vaak zullen mensen zich aan jou gaan ergeren. Maar ik zal je nu al zeggen, dat komt niet omdat je een interessante of gave kerel bent, maar gewoon omdat je strontirritant bent. Klaar.
Verder zal ik je lekker laten voor wat je bent. Veel plezier nog met youtubevideo's neerplempen, die niemand aanklikt.
En ja, nog vaak zullen mensen zich aan jou gaan ergeren. Maar ik zal je nu al zeggen, dat komt niet omdat je een interessante of gave kerel bent, maar gewoon omdat je strontirritant bent. Klaar.
0
Mssr Renard
geplaatst: 11 januari 2022, 20:15 uur
Nu mag wat mij betreft de bezem weer door het topic, en kunnen we het weer hebben over muziek.
5
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 11 januari 2022, 20:18 uur
Beste heren, mag het weer over de muziek gaan zoals Mssr Renard hierboven ook vraagt. Dat Michiel Cohen de, ook in mijn ogen merkwaardige, keuze maakt om op een sociaal platform niet sociaal te zijn door video's zonder enige toelichting te plaatsen weten we. Dat hij daarmee een afwijkende eend in MusicMeter vijver is, moet hij dan voor lief nemen. Ik ga nu niet bezemen, ik hoop dat deze oproep werkt. Met bezemen doen we vrijwel altijd iemand tekort.
2
geplaatst: 11 januari 2022, 20:43 uur
Koos R. schreef:
Geen nieuw spul, maar door velen nog niet ontdekt. Heart to Hand, Een fijn album uit 1998 van gitarist Barry Levenson met acht instrumentale nummers en drie met zang. Fijn, schoon en strak gitaarspel. Een gitarist die zijn eigen mooie stijl heeft gemaakt van de blues uit de jaren vijftig en zestig. Géén flash = cash gitarist, maar eentje die een zuiver geluid maakt.
Barry Levenson - Heart to Hand (1998) - MusicMeter.nl
Geen nieuw spul, maar door velen nog niet ontdekt. Heart to Hand, Een fijn album uit 1998 van gitarist Barry Levenson met acht instrumentale nummers en drie met zang. Fijn, schoon en strak gitaarspel. Een gitarist die zijn eigen mooie stijl heeft gemaakt van de blues uit de jaren vijftig en zestig. Géén flash = cash gitarist, maar eentje die een zuiver geluid maakt.
Barry Levenson - Heart to Hand (1998) - MusicMeter.nl
Inmiddels twee keer beluisterd en dit smaakt zeker naar meer! Echt een mooie plaat. Deze ga ik de volgende periode zeker vaker beluisteren. Mijn mening over de plaat zal ik bij het album zelf geven.
Goeie tip!!
2
Mssr Renard
geplaatst: 12 januari 2022, 07:55 uur
Gov't Mule maakte niet eerder zo een pure blues(rock)plaat als Heavy Load Blues van vorig jaar.
Ook niet eerder werden er zoveel promovideo's uitgebracht. Ze weten maar al te goed dat muziekliefhebbers op het web te vinden zijn.
Deze laatste single is net een maand uit, en een cover van Tom Waits (meen ik). Ik kijk niet vaak muziekvideo's, ik kijk liever livevideo's, maar we hebben te maken met een wereldwijde pandemie, dus zijn muziekvideo's van nog groter belang.
Hoe dan ook, Heavy Load Blues was mijn plaat vh jaar 2021, en staat gewoon als een huis. Veel plezier met onderstaande song.
Ook niet eerder werden er zoveel promovideo's uitgebracht. Ze weten maar al te goed dat muziekliefhebbers op het web te vinden zijn.
Deze laatste single is net een maand uit, en een cover van Tom Waits (meen ik). Ik kijk niet vaak muziekvideo's, ik kijk liever livevideo's, maar we hebben te maken met een wereldwijde pandemie, dus zijn muziekvideo's van nog groter belang.
Hoe dan ook, Heavy Load Blues was mijn plaat vh jaar 2021, en staat gewoon als een huis. Veel plezier met onderstaande song.
1
geplaatst: 12 januari 2022, 10:26 uur
Mssr Renard schreef:
Hier iets waar ik nou echt warm voor loop.
Beetje deltablues, op de manier waarop ik het graag hoor zowel op gitaar en zang. De manier waarop hij aanslaat is ook zo lekker ritmisch. Dat is het mooie aan blues, je hebt gewoon geen band meer nodig.
En dan een baby die er doorheen huilt, hoe blues wil je het hebben? Gewoon puur, rauw en buiten in de natuur. Heerlijk!
(embed)
Hier iets waar ik nou echt warm voor loop.
Beetje deltablues, op de manier waarop ik het graag hoor zowel op gitaar en zang. De manier waarop hij aanslaat is ook zo lekker ritmisch. Dat is het mooie aan blues, je hebt gewoon geen band meer nodig.
En dan een baby die er doorheen huilt, hoe blues wil je het hebben? Gewoon puur, rauw en buiten in de natuur. Heerlijk!
(embed)
Dit is wel lekker, ja. Echt puur. Dat die baby er doorheen huilt, maakt het eigenlijk nog mooier! Ik ken deze knakker niet, maar het klinkt goed! Ik ga eens wat meer van hem opzoeken.
1
geplaatst: 13 januari 2022, 09:33 uur
Wist niet dat er beeldmateriaal was. Bij dit concert ben ik geweest op 4 mei 2017 in Hoorn samen met een goede vriend. De band kwam direct vanaf Schiphol. Ze hadden het ook steeds over de Jetlag blues. Wij waren overigens ook behoorlijk gaar door de rit vanuit Twente.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 09:39 uur
Mssr Renard schreef:
Gov't Mule maakte niet eerder zo een pure blues(rock)plaat als Heavy Load Blues van vorig jaar.
(embed)
(embed)
Dank. Ik was nog wat terughoudend om het album te gaan luisteren. Door de clip en uitleg toch de tijd genomen. Verrassend rauw klassiek modern. Dat mag ik wel. Dus die ga ik nog een keer beluisteren.
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 januari 2022, 09:45 uur
Koos R. schreef:
Dank. Ik was nog wat terughoudend om het album te gaan luisteren. Door de clip en uitleg toch de tijd genomen. Verrassend rauw klassiek modern. Dat mag ik wel. Dus die ga ik nog een keer beluisteren.
(quote)
Waarom terughoudend? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Slechte ervaringen met the Mule gehad?
2
geplaatst: 14 januari 2022, 12:44 uur
Mssr Renard schreef:
Waarom terughoudend? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Slechte ervaringen met the Mule gehad?
Terughoudendheid komt puur doordat ik veel meer naar de rootsrock/americanamuziek ben gaan luisteren. Niet dat alles daar zo geweldig is, doch via altcountry.nl jaarlijks op het spoor van nieuwe muziek gezet. Voorheen luisterde ik veel naar bluesrock, doch in de loop der jaren verflauwde die smaak. Te vaak begonnen albums op elkaar te lijken: standaard bluesrock met de welbekende gitaarsolo. Op zijn tijd zat er dan iets verfrissend tussen. Persoonlijk ben ik liefhebber van Walter Trout, doch daar begon bij enkele albums de verveling bij luisteren toe te slaan. (Met de kanttekening dat hij in de afgelopen jaren een paar keer een zeer sterk album heeft afgeleverd). Dat alles bijelkaar maakt dat ik de afgelopen jaren minder geneigd ben op naar een bluesrock album te luisteren. Des te verfrissender iets kan klinken, zoals bijvoorbeeld bij dit album van Gov't Mule.
1
Mssr Renard
geplaatst: 14 januari 2022, 12:51 uur
Ik snap nu wat je bedoelt. Ik had dat ook. Bijvoorbeeld met Bonamassa enzo. Maar Mule (en ook Allman Brothers, al brengen die natuurlijk niets nieuws meer uit) is het wat mij betreft altijd anders, omdat ze gewoon andere paden wandelen.
Een leuke rootsy plaat met Warren Haynes (van Mule) samen met Railroad Earth is ook erg de moeite waard. Bijna totaal geen blues meer, maar wel een erg fijne roots-plaat (vind ik dan).
Een leuke rootsy plaat met Warren Haynes (van Mule) samen met Railroad Earth is ook erg de moeite waard. Bijna totaal geen blues meer, maar wel een erg fijne roots-plaat (vind ik dan).
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 januari 2022, 19:06 uur
Leuke video van The Allman Brothers bij David Letterman. Toch gewoon live gespeeld, geen playback. Met Allen Woody en Warren Haynes naast Dickey Betts en Gregg Allman. Wat mij betreft een krachtige bezetting, ook al was Dickey rond deze tijd echt een onmogelijke man om mee samen te werken.
Ik vind het bijzonder dat er in 1994 gewoon een band met gitaarsolo's strooit op main stream televisie. Wel een verkorte versie van het fantastische Where It All Begins.
Ik vind het bijzonder dat er in 1994 gewoon een band met gitaarsolo's strooit op main stream televisie. Wel een verkorte versie van het fantastische Where It All Begins.
1
geplaatst: 18 januari 2022, 21:33 uur
Misschien dat dit album ook iets voor jullie is. De Engelsman Todd Sharpville heeft begin deze eeuw een modern bluesalbum afgeleverd dat de oude stijl respecteert. Todd maakt gebruik van verschillende gastzangers en gastartiesten. Zelf zing hij alleen het slotnummer, maar dan ook direct met verve.
De stijl van het gehele album is eentje van respect voor de oude blueshelden. Todd Sharpville heeft leuke, fijne, grappige, krachtige bluesnummers geschreven, waarbij de gevarieerde electrische blues van de jaren vijftig en zestig naar voren komt. In Doghouse komt een strakke slidegitaarpartij naar voren, Mick Taylor is daar de gastgitarist. Blaffende honden maken mooi onderdeel uit van het nummer.
Todd Sharpville - The Meaning of Life (2001) - MusicMeter.nl
De stijl van het gehele album is eentje van respect voor de oude blueshelden. Todd Sharpville heeft leuke, fijne, grappige, krachtige bluesnummers geschreven, waarbij de gevarieerde electrische blues van de jaren vijftig en zestig naar voren komt. In Doghouse komt een strakke slidegitaarpartij naar voren, Mick Taylor is daar de gastgitarist. Blaffende honden maken mooi onderdeel uit van het nummer.
Todd Sharpville - The Meaning of Life (2001) - MusicMeter.nl
1
Mssr Renard
geplaatst: 27 januari 2022, 11:10 uur
Michiel Cohen; in je bericht staat een link naar een site met illegale downloads. Ik denk ik waarschuw je even.
1
geplaatst: 27 januari 2022, 11:13 uur
Mssr Renard schreef:
Michiel Cohen; in je bericht staat een link naar een site met illegale downloads. Ik denk ik waarschuw je even.
Is aangepast. Bedankt. Had het geplaatst ivm extra info.
* denotes required fields.