menu

Genres / Overigen / The Blues

zoeken in:
avatar van Michiel Cohen
Ben ik muziek aan het uitzoeken kom ik oude meuk tegen. Was dus niet gepland. Volgens mijn info 20 jaar oud. Nooit van gehoord. Klinkt niet verkeerd.


avatar van spinout
Is 20 jaar oud al oude meuk?

avatar van Michiel Cohen
spinout schreef:
Is 20 jaar oud al oude meuk?

Yep.

avatar van spinout
De oudste opname in mijn bezit is van 1924 van Bessie Smith, maar dat is wellicht niet jouw kopje thee.

avatar van Michiel Cohen
Uit Belgie geloof ik.


avatar van Michiel Cohen
Blues uit Italie.


avatar van Michiel Cohen
Ik kwam het afgelopen week tegen. Heb het gebruikt voor de opname van een radio programma.


avatar van Michiel Cohen
Nieuw spul.



avatar van Michiel Cohen
Nieuw spul uit Canada.


avatar van Koos R.
Geen nieuw spul, maar door velen nog niet ontdekt. Heart to Hand, Een fijn album uit 1998 van gitarist Barry Levenson met acht instrumentale nummers en drie met zang. Fijn, schoon en strak gitaarspel. Een gitarist die zijn eigen mooie stijl heeft gemaakt van de blues uit de jaren vijftig en zestig. Géén flash = cash gitarist, maar eentje die een zuiver geluid maakt.

Barry Levenson - Heart to Hand (1998) - MusicMeter.nl

avatar van Michiel Cohen
Op het eind van het jaar loop ik hier tegen aan. Een van de betere blues albums uit 2021.


avatar van Michiel Cohen
Blues uit Polen. Vermoed dat het over drugs gaat. De rest van de tekst geen idee.


avatar van Mssr Renard
Weer een topic om me uit te schrijven.

avatar van spoon
Blues uit de stinkende modder. Gaat over zweterige sex. De rest is niet van belang



avatar van spoon
Bluesliefhebber en je kent dit niet? Daar zou ik de blues van krijgen



avatar van Michiel Cohen
Erg fraai met die mondharmonica. Van zijn tweede album.https://www.broadjam.com/chrisford


avatar van spoon
Ik zie een blanke man van middelbare leeftijd voor mij. Die op zijn bootje met zijn gitaar de ondergaande zon toezingt, hoe zijn 3e vrouw naar een andere Boomer met meer gevoel in zijn donder is vertrokken. Uiteraard is het niet zijn schuld, hij is slechts zielig en onbegrepen.

2*

avatar van Rogyros
Mssr Renard schreef:
Weer een topic om me uit te schrijven.

Waarom?

avatar van Mssr Renard
Rogyros schreef:
(quote)

Waarom?


Door het gespam, zonder enige vorm van context en beschrijving. Ik heb niks meer aan dit topic. De beschrijvingen van collega Spoon zijn dan wel weer okay.

Verder iemand nog goede blues-tips (met omschrijving)?

avatar van Mssr Renard
spoon schreef:
Ik zie een blanke man van middelbare leeftijd voor mij. Die op zijn bootje met zijn gitaar de ondergaande zon toezingt, hoe zijn 3e vrouw naar een andere Boomer met meer gevoel in zijn donder is vertrokken. Uiteraard is het niet zijn schuld, hij is slechts zielig en onbegrepen.

2*


Ongelooflijk, wat een kitsch, en wat ontzettend slecht gezongen vooral. Lang niet zoiets vals gehoord.

avatar van Mssr Renard
Hier iets waar ik nou echt warm voor loop.

Beetje deltablues, op de manier waarop ik het graag hoor zowel op gitaar en zang. De manier waarop hij aanslaat is ook zo lekker ritmisch. Dat is het mooie aan blues, je hebt gewoon geen band meer nodig.

En dan een baby die er doorheen huilt, hoe blues wil je het hebben? Gewoon puur, rauw en buiten in de natuur. Heerlijk!



avatar van Rogyros
Koos R. schreef:
Geen nieuw spul, maar door velen nog niet ontdekt. Heart to Hand, Een fijn album uit 1998 van gitarist Barry Levenson met acht instrumentale nummers en drie met zang. Fijn, schoon en strak gitaarspel. Een gitarist die zijn eigen mooie stijl heeft gemaakt van de blues uit de jaren vijftig en zestig. Géén flash = cash gitarist, maar eentje die een zuiver geluid maakt.

Barry Levenson - Heart to Hand (1998) - MusicMeter.nl

Ik ben deze plaat nu aan het beluisteren en tot nu toe klinkt het heel lekker!

avatar van Rogyros
Mssr Renard schreef:
(quote)


Door het gespam, zonder enige vorm van context en beschrijving. Ik heb niks meer aan dit topic. De beschrijvingen van collega Spoon zijn dan wel weer okay.

Verder iemand nog goede blues-tips (met omschrijving)?

Eens. Ik heb ook liever er tekstuele bijdragen bij. Dankzij de reactie van Koos R. beluister ik nu Barry Levenson. Anders zou ik dat waarschijnlijk niet doen.

Dus Michiel Cohen, pak de handschoen op!!

avatar van Mssr Renard
Rogyros schreef:
(quote)

Eens. Ik heb ook liever er tekstuele bijdragen bij. Dankzij de reactie van Koos R. beluister ik nu Barry Levenson. Anders zou ik dat waarschijnlijk niet doen.

Dus Michael Cohen, pak de handschoen op!!


Het bericht van Koos R. is er inderdaad eentje van een zeldzame categorie. Ik zal het ook vaker moeten doen. Ik zie een video van mij staan van Tedeschi Trucks zonder begeleidend commentaar. Dat had ik beter kunnen doen.

avatar van Koos R.
Graag gedaan, muziekliefhebbers Mssr Renard en Rogyros! Ik denk dat het ons allemaal helpt wanneer een (korte) beschrijving bij muziekvideo's en muzieklinks worden geplaatst. Ik zal het binnenkort nog eens proberen. Nu ben ik de laatste jaren opschoven naar de Americana/Rootsrock muziek, doch blijf de blues(rock) in de gaten houden en waar nodig passend onder de aandacht te brengen.

avatar van spoon
Michiel Cohen schreef:
Nieuw spul.
(embed)


Van jouw clipjes van het afgelopen jaar vond ik deze wel bijzonder klinken, dus ben ik verder gaan zoeken...

Jouw commentaar bij het clipje was: Nieuw spul.

En dit is nog maar de helft

Zeg het eens, welk album van de beste man moeten we zeker gaan luisteren ?

avatar van Michiel Cohen
spoon schreef:
(quote)


Van jouw clipjes van het afgelopen jaar vond ik deze wel bijzonder klinken, dus ben ik verder gaan zoeken...

Jouw commentaar bij het clipje was: Nieuw spul.

En dit is nog maar de helft

Zeg het eens, welk album van de beste man moeten we zeker gaan luisteren ?

Mag je helemaal zelf weten en beoordelen. Maak er een mooie ontdekkingsreis van.

avatar van Michiel Cohen
Mssr Renard schreef:
(quote)


Door het gespam, zonder enige vorm van context en beschrijving. Ik heb niks meer aan dit topic. De beschrijvingen van collega Spoon zijn dan wel weer okay.

Verder iemand nog goede blues-tips (met omschrijving)?

Het topic gaat dan ook over blues (rock?) en niet over jou. Helaas kan ik je niet verder helpen met je verhaaltjes en contextverslaving. Je zult echt zelf moeten leren oordelen. Vind je het niets? Sla het over. Niemand verplicht je om er naar te luisteren/kijken.

avatar van spoon
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Mag je helemaal zelf weten en beoordelen. Maak er een mooie ontdekkingsreis van.


Ja, maar ik zie 300 albums. Ken jij ze allemaal?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.