Genres / Overigen / Noise-album van de week
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 23 augustus 2009, 16:08 uur

Aangezien er voor soortgelijke threads best wat animo is én er toch best wat interesse voor het genre is (haat, liefde, etcetera) misschien maar eens een poging wagen.
Schrijf u hier in; eens kijken hoe het loopt!1. sxesven
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 17:14 uur
Ok, ik ga mij niet in de lijst zetten, aangezien ik geen 'onbekende' noise-albums ken, maar ik denk wel dat ik hier wekelijks per ongeluk op zal klikken 

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 17:34 uur
watte .... gebeurt er dan in soortgelijke threads? een week lang hetzelfde noisealbum beluisteren, en dan bespreken ?
0
sxesven
geplaatst: 23 augustus 2009, 17:43 uur
Nou ja, in andere threads doet men dan jazzalbums, of metalalbums, natuurlijk, maar, inderdaad. Zal even uit oertopic 'Jazz-album van de week' de sjiek omschreven bedoelingen knippen en plakken:
Noisetoppertjes delen dus; deelnemers draaien 'm allemaal en oordelen in periodes van een week. Elke deelnemer draagt bij. Moet gezellig zijn.
Een nieuwe Jazz-topic, die verschilt van de Recente-Jazz-Tips-topic en dergelijke. Het is de bedoeling dat een user elke week 1 Jazz-Cd opnoemt waarvan hij/zij vindt dat deze te onbekend hier is, dan is het aan andere min. 3 users om deze te gaan luisteren en beoordelen. Elke week nemen we dan een andere Cd, wie de volgende neemt wordt onderling afgesproken neem ik aan.
Goed Idee?
Wie steunt me? of wie meldt de Moderator dit te sluiten?
Naar mijn mening is deze topic wel erg goed, ik beloof elke week zeker mee te doen, het maakt mij niet uit welke Cd gekozen wordt, wat mij betreft kies je iets uit de Jazz-top50 of Kind of Blue. Wel te weten dat als iemand de Cd al kent die persoon kan/mag meetellen als user die mee doet. Moest het zijn dat de gekozen Cd sneller beoordeelt is dan 1 week kunnen we natuurlijk verder.
Iemand?
Ik zou graag alvast de eerste kiezen, een topper die jammer genoeg wat onbekend is, maar wat denken jullie over deze topic?
Goed Idee?
Wie steunt me? of wie meldt de Moderator dit te sluiten?
Naar mijn mening is deze topic wel erg goed, ik beloof elke week zeker mee te doen, het maakt mij niet uit welke Cd gekozen wordt, wat mij betreft kies je iets uit de Jazz-top50 of Kind of Blue. Wel te weten dat als iemand de Cd al kent die persoon kan/mag meetellen als user die mee doet. Moest het zijn dat de gekozen Cd sneller beoordeelt is dan 1 week kunnen we natuurlijk verder.
Iemand?
Ik zou graag alvast de eerste kiezen, een topper die jammer genoeg wat onbekend is, maar wat denken jullie over deze topic?
Noisetoppertjes delen dus; deelnemers draaien 'm allemaal en oordelen in periodes van een week. Elke deelnemer draagt bij. Moet gezellig zijn.

0
sxesven
geplaatst: 23 augustus 2009, 17:45 uur
bennerd schreef:
Ok, ik ga mij niet in de lijst zetten, aangezien ik geen 'onbekende' noise-albums ken, maar ik denk wel dat ik hier wekelijks per ongeluk op zal klikken
Och, binnen het genre zijn bekend en onbekend toch al dermate relatief dat je vast wel wat kunt bijdragen.

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 23:15 uur
sxesven schreef:
Och, binnen het genre zijn bekend en onbekend toch al dermate relatief dat je vast wel wat kunt bijdragen.
(quote)
Njah, momenteel kom ik niet echt verder dan Abuse (F,tRG), Insects (20.SV) één of andere verzamelaar en wat losse tracks. En om de één of andere reden wil ik wat noise-plaatjes kennen, dus ik doe hier wat passief mee

0
lambf
geplaatst: 23 augustus 2009, 23:40 uur
Das toch genoeg. Kijk hoeveel stemmen erbij die albums zijn.....

0
lambf
geplaatst: 24 augustus 2009, 22:01 uur
Overweldigende belangstelling voor dit topic. Waar blijft iedereen?
0
tuktak
geplaatst: 24 augustus 2009, 22:07 uur
goed initiatief, ik kijk ook met belangstelling passief mee.
eens verder kijken dan mijn noise lang is
eens verder kijken dan mijn noise lang is

0
geplaatst: 24 augustus 2009, 22:46 uur
Ik ben benieuwd!
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
ps stellen we verder geen regels, zoals een maximaal aantal stemmen, aanwijzen van de users, door de huidige user, welke dag wordt het album bekend gemaakt, hoe zorgen we ervoor dat iedereen het album kan beluisteren etc...
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
ps stellen we verder geen regels, zoals een maximaal aantal stemmen, aanwijzen van de users, door de huidige user, welke dag wordt het album bekend gemaakt, hoe zorgen we ervoor dat iedereen het album kan beluisteren etc...
0
sxesven
geplaatst: 24 augustus 2009, 22:54 uur
Regels in een noisetopique 
Maar serieus, lijkt me redelijk om min of meer dezelfde regels als in andere topics aan te houden. Sowieso één plaat per week, nominatie steeds door de volgende persoon op de lijst tot iedereen geweest is en dan opnieuw, beschikbaarheid kan w.m.b. het best via uploads die per pm gedeeld worden.
W.b. een maximaal aantal stemmen - met een uitzondering hier en daar (Senzuri Power Up, Abuse) hebben de meeste noise-albums sowieso al weinig stemmen. Desalniettemin lijkt me het bijvoorbeeld wel aardig om een plaat uit te kiezen waarop geen enkele andere deelnemer, of slechts eentje, op gestemd heeft, om 't echt lekker obscuur te houden zeg maar. Maar ik weet niet of iedereen het daar een beetje mee eens is natuurlijk. Laat maar horen!

Maar serieus, lijkt me redelijk om min of meer dezelfde regels als in andere topics aan te houden. Sowieso één plaat per week, nominatie steeds door de volgende persoon op de lijst tot iedereen geweest is en dan opnieuw, beschikbaarheid kan w.m.b. het best via uploads die per pm gedeeld worden.
W.b. een maximaal aantal stemmen - met een uitzondering hier en daar (Senzuri Power Up, Abuse) hebben de meeste noise-albums sowieso al weinig stemmen. Desalniettemin lijkt me het bijvoorbeeld wel aardig om een plaat uit te kiezen waarop geen enkele andere deelnemer, of slechts eentje, op gestemd heeft, om 't echt lekker obscuur te houden zeg maar. Maar ik weet niet of iedereen het daar een beetje mee eens is natuurlijk. Laat maar horen!
0
lambf
geplaatst: 24 augustus 2009, 23:28 uur
Dat laatste hoeft niet zo van mij. Mag wel, maar het is vrij evident dat albums met "veel" stemmen hier niet in passen, al was het maar omdat dan waarschijnlijk toch al 4 van de 5 actieve deelnemers dat betreffende plaatje kent.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 00:03 uur
Mooi zat ben ik noise van uit de underground gaan verkennen, en kén ik niet eens 'bekende' noise albums. Ik doe dus mee.
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. andnino
Mag ik wel even weten wat jullie onder 'noise' verstaan. Sonic Youth word bijvoorbeeld ook onder noise geclassificeerd, maar ik neem aan dat dat niet bedoeld wordt. Ik ben vooral bekend met de volgeplakte dark industrial geluidscollages.
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. andnino
Mag ik wel even weten wat jullie onder 'noise' verstaan. Sonic Youth word bijvoorbeeld ook onder noise geclassificeerd, maar ik neem aan dat dat niet bedoeld wordt. Ik ben vooral bekend met de volgeplakte dark industrial geluidscollages.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 00:48 uur
Ik wil ook wel meedoen, maar wat tegenwoordig onder noise wordt verstaan..?
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 09:10 uur
If 'noise' is defined as uncomfortable sound,
then pop music is noise to me
- Masami Akita (Merzbow)
PS: ik zal denk ik af en toe even komen kijken in dit topic
then pop music is noise to me
- Masami Akita (Merzbow)
PS: ik zal denk ik af en toe even komen kijken in dit topic

0
geplaatst: 25 augustus 2009, 12:09 uur
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. D-ark
En als Thirdeyed er weer is er nummer 7
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. D-ark
En als Thirdeyed er weer is er nummer 7

0
Gallow
geplaatst: 25 augustus 2009, 12:18 uur
Bondujour
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. D-ark
7. Gallow
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. D-ark
7. Gallow
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 12:38 uur
1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. D-ark
7. Gallow
8. itchy
Nu hopen dat niemand Merzbox voordraagt
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. D-ark
7. Gallow
8. itchy
Nu hopen dat niemand Merzbox voordraagt

0
Sietse
geplaatst: 25 augustus 2009, 13:10 uur
ik vind het een leuk idee en zou mee doen, ware het dat ik hier gewoon niet aan toe kom.
Zal wel zo af en toe eens een kijkje nemen of er nog iets leuks voorbij komt.
Zal wel zo af en toe eens een kijkje nemen of er nog iets leuks voorbij komt.
0
sxesven
geplaatst: 25 augustus 2009, 14:12 uur
andnino schreef:
Iets als Sister of Daydream Nation is inderdaad geen noise in die zin, hoewel experimentelere SYR-platen wellicht nog wel geschikt zouden kunnen zijn. In principe echter het wat abstractere materiaal (volgeplakte dark industrial geluidscollages en zulks dus). Ik denk dat we verder niet meteen teveel moeten gaan indammen en gewoon maar kijken waar mensen mee op de proppen komen, da's juist wel het leuke. De één zal misschien wat doorsnee moderne harsh voordragen, de volgende misschien wat grimmige 80s power electronics, genoeg mogelijkheden en genoeg variatie.

0
sxesven
geplaatst: 25 augustus 2009, 14:17 uur
lambf schreef:
Dat laatste hoeft niet zo van mij. Mag wel, maar het is vrij evident dat albums met "veel" stemmen hier niet in passen, al was het maar omdat dan waarschijnlijk toch al 4 van de 5 actieve deelnemers dat betreffende plaatje kent.
Precies, dat moeten we een beetje proberen te voorkomen. Doorsnee Merzbowplaten, Senzuri Power Up, zulke dingen hoeven hier niet meer aan de orde te komen.
0
sxesven
geplaatst: 25 augustus 2009, 14:17 uur
Die in week 1, in week 2 de 30-cd box van Hijokaidan, in week 3 de bescheiden 10-discer van Incapacitants, etcetera.
Klinkt goed! 
* denotes required fields.