MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise-album van de week

zoeken in:
Waarom moet je eigenlijk PM'en voor de link?
Het is toch vanzelfsprekend dat je het gewoon naar de mensen op het lijstje stuurt?

hmm nee. Als je zelf je files (misschien in betere kwaliteit) kan vinden, waarom dan pmen.

Ik ben ergens vroeg in dit topic blijkbaar vergeten, maar ik stond op nummer 6 in deze lijst. Tenzij jullie daar een groot bezwaar tegen hebben, zet ik mijzelf daar wederom neer.

1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. andnino
7. D-ark
8. Gallow
9. itchy
10. platedraaier
11. Paap
12. dix
13. aslan
14. Onderhond
15. Thirdeyedcitizen
16. hdk-nl

Iemand trouwens die hem aan het toevoegen is? Anders doe ik het wel even.

lambf
Hij staat al in de wachtrij, dank je

sxesven
Nog twee dagen, lui (vat het op zoals u wil...). Inmiddels al vier (!) stemmen binnen, zo gaat 'ie goed, Wouter; volgens mij heb je iedereen weggejaagd.

aslan (crew)
nog geen van de hier voorgestelde albums ergens tegengekomen, jammer

sxesven
Een PM naar degene die het album heeft gekozen doet wonderen; die hebben het album sowieso in bezit (fysiek of digitaal) en delen het méér dan graag.

aslan (crew)
hé ja! goed idee

tuktak
hoe is de gemiddelde opvatting binnen noise eigenlijk op het downloaden en kopieren zonder toestemming?

bij het noisegenre denk ik dan meteen dat het alleen akkoord is illegaal te kopieren als je een foto terugstuurt met dat je gekopierde cd anaal is ingebracht ofzo

sxesven
tuktak schreef:
hoe is de gemiddelde opvatting binnen noise eigenlijk op het downloaden en kopieren zonder toestemming?

bij het noisegenre denk ik dan meteen dat het alleen akkoord is illegaal te kopieren als je een foto terugstuurt met dat je gekopierde cd anaal is ingebracht ofzo

Dat inderdaad.

Edoch serieus, in dit draadje op het Troniks-board (zo'n beetje het grootste forum in de noise-community) wordt aardig wat heen en weer gekwebbeld over het onderwerp, variërend van:

I'd like to propose a good 'ol lynching for the ones close to anyone willing.

tot

I want a list so I can send them stuff.

Bottomline is een beetje dat mensen die grotere labels runnen het kut vinden (want die steken er doorgaans meer geld in) en de mensen zonder of met kleinere labels het niet zoveel kan schelen. Consensus lijkt wel enigszins dat nieuwe, in-print releases niet zomaar gedeeld zouden moeten worden (tijdje terug werd op TNA, een van de grotere blogs, de Incapacitants-box gepost, maar die werd terstond weer verwijderd op verzoek van meneer Marhaug zelf). Voor mezelf gesproken vind ik het absoluut niet erg, zeker als dingen op mijn label OOP zijn mogen ze wat mij betreft overal verspreid worden, en ook tegen het verspreiden van dingen die ik nog wél in voorraad heb heb ik weinig (kwam van de week een download voor Dotabata's Undergrowth I tegen bijvoorbeeld, vind het alleen maar een eer ). Mensen die downloaden en niet kopen hadden toch niet gekocht, mensen die downloaden én kopen kunnen juist nog interesse krijgen... Zeker in zo'n kleine scene waar word-of-mouth het meeste werk moet doen is het niet slecht voor de zaken als je releases op TNA staan ofzo.

sxesven schreef:
Nog twee dagen, lui (vat het op zoals u wil...). Inmiddels al vier (!) stemmen binnen, zo gaat 'ie goed, Wouter; volgens mij heb je iedereen weggejaagd.

Nee hoor, ik moet hem alleen nog een keer horen. De eerste luisterbeurt heeft niet zo veel indruk nagelaten maar was wel af en toe gefascineerd; volgende keer ga ik de nummers in goede volgorde luisteren in plaats van alfabetische. Misschien gaat er wel een wereld open

sxesven
itchy schreef:
in goede volgorde luisteren in plaats van alfabetische.

PRECIES hetzelfde gehad! Merkte het alleen nog redelijk op tijd.

hdk-nl
Schrijf mezelf weer uit, heb er gewoon eigenlijk geen tijd voor, helaas.

1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. andnino
7. D-ark
8. Gallow
9. itchy
10. platedraaier
11. Paap
12. dix
13. aslan
14. Onderhond
15. Thirdeyedcitizen

jeko
Noise-album van de week - nr.3

(afbeelding)

Naar mijn idee een vrij toegankelijke en erg afwisselende noiseplaat. Ik denk voor degene die nog niet zo erg thuis zijn in het noise-genre een mooie instapper!

kylie minoise on myspace

kylie minoise on discogs

kylie minoise on kovoroxsound

kylie minoise on last.fm

kylie minoise on musicmeter

p.m. mij maar voor de download link.

Jeko, geweldige keuze .

Die ken ik nog niet maar wel een andere.

Harco
sxesven schreef:
(quote)

Dat inderdaad.

Edoch serieus, in dit draadje op het Troniks-board (zo'n beetje het grootste forum in de noise-community) wordt aardig wat heen en weer gekwebbeld over het onderwerp, variërend van:

(quote)

tot

(quote)

Bottomline is een beetje dat mensen die grotere labels runnen het kut vinden (want die steken er doorgaans meer geld in) en de mensen zonder of met kleinere labels het niet zoveel kan schelen. Consensus lijkt wel enigszins dat nieuwe, in-print releases niet zomaar gedeeld zouden moeten worden (tijdje terug werd op TNA, een van de grotere blogs, de Incapacitants-box gepost, maar die werd terstond weer verwijderd op verzoek van meneer Marhaug zelf). Voor mezelf gesproken vind ik het absoluut niet erg, zeker als dingen op mijn label OOP zijn mogen ze wat mij betreft overal verspreid worden, en ook tegen het verspreiden van dingen die ik nog wél in voorraad heb heb ik weinig (kwam van de week een download voor Dotabata's Undergrowth I tegen bijvoorbeeld, vind het alleen maar een eer ). Mensen die downloaden en niet kopen hadden toch niet gekocht, mensen die downloaden én kopen kunnen juist nog interesse krijgen... Zeker in zo'n kleine scene waar word-of-mouth het meeste werk moet doen is het niet slecht voor de zaken als je releases op TNA staan ofzo.

Please post the names (and addresses, if possible) of known noise pirates so those of us with labels will cancel their orders when they come in.

Oh, the irony.

sxesven

Ha, ik had ook al een Kylie Minoise als potentiele kandidaat! Nou, dan wordt het maar Dannii Minoise (die bestaat echt )

Ben benieuwd naar deze!

sxesven
itchy schreef:
Ha, ik had ook al een Kylie Minoise als potentiele kandidaat! Nou, dan wordt het maar Dannii Minoise (die bestaat echt )

Inderdaad, een projectje van ons aller Kyle van Fuck, the Retarded Girl. Krijg die 3" als het goed is binnenkort binnen, ben benieuwd...

Ik meld me hierbij af voor ronde 4 t/m 7, ik ben dan namelijk op reis. Achteraf zal ik die platen nog wel eens luisteren, natuurlijk!
Mocht ik lokale inca-, lama- of panfluitnoise tegenkomen zal ik het hier natuurlijk inbrengen!

sxesven
Pitchfork: Articles: The Decade in Noise

New York's noise underground had already begun a bold comeback. [...] Among its vital participants were Black Dice (who moved to Brooklyn at the start of the decade), Animal Collective, and Gang Gang Dance

jeko
Interessant artikel om even uit te printen en op m'n gemak te lezen.

Noemen ze nu Animal Collective noise?

Sietse
sxesven schreef:
Pitchfork: Articles: The Decade in Noise

(quote)

Ik heb niet het hele stuk gelezen, maar zie het probleem niet.
Worden genoeg dingen genoemd die wel degelijk noise zijn.

sxesven
Lees het hele stuk dan even... Ten eerste wanjournalistiek, ten tweede slaat de schrijver met opmerkingen als bovenstaande volledig de plank mis, en als je dingen durft te beweren als...

In fact, as the 2000s began, noise and the rest of the experimental underground were floundering a bit. Many interesting acts of the 90s-- Whitehouse, the Dead C, Sun City Girls, the Japanese throng headed by Merzbow, Boredoms, and Keiji Haino-- were still at it, but their activity became sparser and less widespread.

Lighting Bolt made noise punk again

... om er eens twee uit te pikken, heb je er gewoon geen kaas van gegeten. Tevens noemt de schrijver inderdaad een paar dingen die noise zijn (Hive Mind, Giffoni, Prurient (meer PE maar goed), 16 Bitch Pile-Up), maar die krijgen één of twee alinea's (Wolf Eyes uitgezonderd, major label hè...) temidden de Animal Collectives, No Ages, Flaherty/Corsano en andere moderne helden die inderdaad actief zijn in experimentele, improvisationele of lo-fi muziek, maar absoluut geen noise maken. Probleempje dus! Niets tegen de genoemde muzikanten; inderdaad geweldige artiesten als Ferraro, Harry Pussy, Sun City Girls, Original Silence, Jandek... noise? Nee.

Tijd voor de volgende, dunkt me. Edris/Wilde Frans?

sxesven
Inderdaad! Dris, kommaarop met die plaat!

Noise-album van de derde week is ¡¡¡Lasse Marhaug – The Shape Of Rock To Come!!!

(afbeelding)

Een van mijn favoriete noise-platen.
Lasse Marhaug is ook de helft van Jaz(z)kam(m)er, mijn favoriete noise-formatie waarvoor ik ook wel wat linkjes kan regelen.

Kopen
Lasset.fm
Discogs

Gast
geplaatst: vandaag om 19:58 uur

geplaatst: vandaag om 19:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.