menu

Genres / Overigen / Noise-album van de week

zoeken in:
Je zelf profileren als 'artiest' is idd niet zo eenvoudig. Daarom ben ik blij met topics zoals deze. Maar ook zaken als Facebook kunnen wel een handje helpen. En daar soms schaamteloos je muziek droppen die je op Bandcamp en Soundcloud hebt gezet.
Het meedoen met netreleases is ook wel leuk al weet ik niet of dat wel verder zo veel zin heeft en sommige inzendingen zijn echt compleet ruk. (dat dan weer wel )
Het traden vind ik ook wel een uitkomst en de meeste noise gasten staan hier wel open voor.

tuktak schreef:
wel jammer dat dan zon harshnoisewall.com helemaal afgeschermd is, maar het zal wel nodig zijn...

Had ik ook wel een beetje (sektarisch, elitair) maar valt gelukkig best wel mee. Al een paar leuke ruils gedaan met aardige mensen

sendotsklin schreef:
(quote)

klopt

Het is je gegund

sxesven
jeko schreef:
Het meedoen met netreleases is ook wel leuk al weet ik niet of dat wel verder zo veel zin heeft en sommige inzendingen zijn echt compleet ruk. (dat dan weer wel )

Hier stip je inderdaad het voornaamste probleem van netreleases (of in ieder geval, netcompilates) aan (en voor mij één van de redenen dat ik er zelf niet aan meedoe, naast een obsessieve drang naar controle over presentatie, artwork, etc.); quality control is soms iets te ver zoeken. Naast toffe tracks vind je er de grootste rotzooi, en die ratio wil nogal eens (heel) slecht uitvallen. Het is vooral leuk om er op die manier wat contacten aan over te houden, denk ik, en natuurlijk zijn er wel degelijke goede netlabels en netcompilaties. Een fysiek product vereist iets meer investering (al is het maar financieel) en er is dus iets meer sprake van quality control, hoewel soms - en zeker bij CDr - marginaal. Desalniettemin moedig ik je aan om op zoveel mogelijk netcomps je tracks te krijgen, hoe meer Ikodora hoe beter

Over het HNW-board wordt inderdaad wel vaker gedacht dat het een wat elitaire bedoening is (op Troniks werd zoiets vooral en vaak gesuggereerd), maar zoals jeko inmiddels ook kan beamen is het een hechte maar geenszins elitaire community met gasten die niets liever willen dan HNW delen en bediscussiëren - gezellig bende!

Heb zoiets horen vallen dat je voor je aanmelding een motivatie moet schrijven waarom je wil joinen, of was dat een ander forum? Vind ik toch behoorlijk elitair.

Gallow
Ik vind er niks elitairs aan. Ik snap best dat je voor zulke zaken een beetje het kaf van het koren gescheiden wilt houden, anders krijg je hetzelfde gehannes als op het Troniks board.

Ja maar hoe, wie en waarom wordt dan bepaald dat je erop mag? Daar zit dan zo'n mannetje, jij bent nep, doe maar niet? Of zie ik t nu te zwart-wit?

Gallow
Ik kan weinig zeggen over hoe de mods te werk gaan daarmee, maar aangezien sven en jeko beiden binnen zijn lijkt het me niet zo'n probleem. Niet op basis van hun muziek maar meer omdat ze beiden op dit board zitten, zou het wel heel toevallig moeten zijn. Dus het lijkt mij meer een soort filter om mensen die er toch al weinig mee hebben erbuiten te laten, en de puristen erin. Maar zoals ik al zei heb ik er geen weet van.

sxesven
Is Chainfight al toegevoegd btw, of bespreken/becijferen we in het topic zelf? Vind New Swastika wel aardig, maar niet helemaal de shit. Het heeft een beetje de dynamiek van doorsnee harsh noise (hoewel langzamer) maar mist voor mij wat harshe geluiden (screeches maken mij blij). Tegelijkertijd vind ik de lagere texturen net niet urgent genoeg; hoeveel en hoe graag de Chondritic-board-clique ook op HNW wil afgeven, de texturen zijn daar doorgaans wel dik in orde Van mij had de toon wat meer 'pummeling' mogen zijn; dat hoeft niet eens harshness te betekenen, wel een goede kraak en een rake toon - het hangt voor mij net in een toon die een beetje zeurderig is. Het trage tempo vind ik een leuke invalshoek hoewel het zich volgens mij beter zou lenen voor een langere release (ik dacht ook dat dit een C40 was, aanvankelijk). Goed, al met al lang niet belabberd, in ieder geval, zoals mijn gezeik lijkt te suggereren Ik kan hier wel een 3,5* aan kwijt. Originele take, hoewel niet direct een geslaagde.

sendotsklin
laten we het gewoon in het topic doen voor het gemakt, ik twijfel tussen een 3,5 en een 4...het trage tempo spreekt me heel erg aan, en qua geluid vind ik het ook in orde..alleen is het wel zon release die je niet al te vaak opzet en daardoor toch wel snel in de vergetenheid valt

Chainfight staat er inmiddels op!

sendotsklin
Tijd voor een nieuw album van de week?

God Willing - Lebanese Vacation

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://2.bp.blogspot.com/_CM2w3SabBC0/S9CTPD0P9TI/AAAAAAAACi8/68ftJcTkB9w/s320/godwillinglv.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

tape. 70 copies.
2 untitled tracks
glitch, minimal, noise, ambient, strange.
yeah, fairly odd(by noise standards).

Lebanese Vacation.zip - mediafire.com

tuktak
duidelijk andere koek! herken de sound wel in wat ik zelf graag doe. al moet ik deze manier van uitwerking nog even op me in laten werken.

sxesven
euj doen we niet meer op volgorde

heb er eentje klaar staan

sendotsklin
Sorry helemaal niet bij stilgestaan!
negeer mijn post maar even mensen, ik wacht netjes op mn beurt

sxesven
haha neuh ik gooi die van mij er ook wel op, is een heel ander geval dus als tegenhangers misschien leuk

komt er straks aan als ik thuis ben

sxesven
Lang getwijfeld over mijn bijdrage; heb een aardig stapeltje liggen dat ik zou willen aanvoeren, maar dat zal dus in de komende weken nog wel gebeuren. Vandaag:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://i20.photobucket.com/albums/b212/sxesven/nsnw.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

†MARIA† - NSNW

Lo-fi HNW uit Italië van de hand van Alessio Minnel, die eerder al furore maakte met TFT. Thematiek draait om NS en latex nurse obsessie, en heeft zowel daarin als in zijn presentatie én zijn basale, 'gritty' geluid wel wat met PE gemeen. Desalniettemin verre van PE, natuurlijk, want pure, rauwe HNW zoals ik het zelf graag mag horen.

Enjoy!

Typische Sven noise kan ik wel zeggen. God Willing moet ik nog even een luisterbeurt geven! Proberen om beide op de site te krijgen.

lambf
Chainfight bevalt steeds meer en is best tof

Tussendoortje. Volgende week post ik een nieuwe die ik al een tijdje in gedachten had!

Deze week weer volop 9/11 dus:

Awesome Bin Laden

lambf
eeeuuh jeko

jeko schreef:
Volgende week post ik een nieuwe die ik al een tijdje in gedachten had!

Uhh sorry! Komt tie: Pauline Oliveros - A Little...

Vond dit wel een bijzondere track. Vooral omdat het al zo oud is, 1966 namelijk en bij vlagen behoorlijk harsh klinkt.
Heb dit nummer op de volgende verzamel cd staan. Volgens mij niet officieel als losstaande track uitgebracht.
Wat mij betreft noise-album van de week!

sxesven
Kwam wel deze tegen, maar weet niet of het exact dezelfde versie betreft.

Vind dit wel interessant, hoewel dit in veel opzichten ver af ligt van het type noise waarin de meesten hier (incluis ikzelf) rondwaren. Sowieso maak ik zelf altijd al een onderscheid tussen harsh noise als 'subversieve' muziekstroming (tot in hoeverre nog subversief, heden ten dage, valt te betwisten) met zijn oorsprong duidelijk in bepaalde 'pop'stromingen of uitvloeisels daarvan (punk, industrial, etc.) enerzijds, en meer academisch gestoelde harsh noise anderzijds (zwaar procesgericht spul, bijvoorbeeld; vind zelf Daniel Menche altijd een schoolvoorbeeld, hoewel ik die naam beter niet kan laten vallen wil ik dit topic verder Sietse-vrij houden ). Vind zelf de eerste soort aantrekkelijker, ook/vooral omdat het resultaatgerichter is (i.e. hoe klinkt het), maar in HNW/crackle studies vind je ook wel iets van de 'academische' kant van HN terug, en die trekt me dan weer wel (maar dan ook bijna exclusief op het gebied van de textuur van crackle).

Hoe dan ook, Oliveros valt in nóg een andere stroming, die van de academische noise - en het onderscheid noise/harsh noise is daarbij dus van groot belang. Dit soort noise deelt noch traditie noch esthetiek noch doel met harsh noise. Is daarom zeker niet minder interessant. Zulke proto-noise verkent op interessante wijze de mogelijkheden van (vul maar in: geluid, instrumenten, etc. - in dit geval de synth), en plaveit in die hoedanigheid wel degelijk de weg voor veel wat we nu als reguliere harsh noise beschouwen. Tevens vind ik dit soort, haast obsessieve, focus op een bron of proces wel degelijk interessant, ook omdat juist op dat vlak voor mij HNW veel te bieden heeft - minimale input, maximale output (zo'n St. Charbel van Bachir Gemayel, 4xC70 met een enkele geluidsbron), hoewel het resultaat vaak wat kil en academisch is (dat vind ik hiervoor ook gelden). Synthnoise is later nog veel en vaak gedaan (Atrax Morgue, Implied Flare, etc.) en ook wel op interessanter wijze. Desalniettemin een toffe keuze. Vind hier een paar fijne texturen in zitten, sowieso. Dynamiek ontbreekt een beetje, maar compositie is n.m.w. ook zeker niet het streven van academische noise (allesbehalve).

Goed, verhaaltje klinkt misschien wat negatiever dan ik het bedoel, want zo bedoel ik het helemaal niet Vind dit een erg leuke buiten-de-gebaande-paden keuze die, zelfs als 'ie puur sonisch niet bevredigt, dan zeker een waardering voor de al rijke traditie van geluidsexperiment kan kweken.

sxesven schreef:
bijvoorbeeld; vind zelf Daniel Menche altijd een schoolvoorbeeld, hoewel ik die naam beter niet kan laten vallen wil ik dit topic verder Sietse-vrij houden ).

Dit gaat toch geen elitair / besloten clubje worden hoop ik

Verder knap, hoe je albums(tracks) weet te verwoorden . Ik kom vaak niet verder dan, goede plaat , vette noise, vette shit en dat soort loze kreten.
Maar ja ieder z'n stiel ofzo!

sxesven
jeko schreef:
(quote)

Dit gaat toch geen elitair / besloten clubje worden hoop ik

was n grapje euj

Weet ik toch

nou nou, grapje. Menche, daar zit inderdaad niemand op te wachten

lambf
Af en toe is ie wel leuk, maar er zitten ook momenten tussen die nogal kut zijn. Wel een aparte keuze though!

Klinkt eigenlijk meer als een Moog-demo dan als een studie oid.

ah ik ben, zie ik. Ff op zoek naar een netreleasje ofzo. soon, soon...

Verras ons eens

lastig lastig, ik heb zo'n gevoel dat jullie (bijna) alles kennen wat ik ken.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:30 uur

geplaatst: vandaag om 16:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.