Genres / Overigen / Noise-album van de week
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 18 maart 2010, 17:00 uur
mijn tip is deze:
Pain Jerk - Spitfire (1997)

hij wacht nog op goedkeuring voor mume.
linkjes voor de laatste reacties op deze bladzijde, anderen kunnen natuurlijk altijd even vragen.
Pain Jerk - Spitfire (1997)

hij wacht nog op goedkeuring voor mume.
linkjes voor de laatste reacties op deze bladzijde, anderen kunnen natuurlijk altijd even vragen.
0
Sietse
geplaatst: 18 maart 2010, 18:22 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
ff tussendoor dan maar, dit blijft toch een erg vette video haha:
(embed)
Wat blurry, hier het betere origineel, maar myspace valt hier blijkbaar niet in te voegen: Video Tokyo Live Clip van Chaos Royale - MySpace Video - vids.myspace.com
ff tussendoor dan maar, dit blijft toch een erg vette video haha:
(embed)
Wat blurry, hier het betere origineel, maar myspace valt hier blijkbaar niet in te voegen: Video Tokyo Live Clip van Chaos Royale - MySpace Video - vids.myspace.com
Hmm vind het eigenlijk maar een ernstig vervelende poser als ik dat zo zie.
0
jeko
geplaatst: 13 juni 2010, 10:23 uur
Noise wordt steeds commerciëler, nu tijdens het wk voetbal volop aanwezig. 

0
sxesven
geplaatst: 14 augustus 2011, 10:31 uur
Mee eens! Nieuw rondje opzetten?

1. tuktak
2. sxesven

1. tuktak
2. sxesven
0
lambf
geplaatst: 14 augustus 2011, 12:04 uur
Jee m'n banner lol.
Ik wil wel weer meedoen, maar zou er geen bezwaar tegen hebben als de frequentie naar 2 weken-per-album zou worden verschoven.
Ik wil wel weer meedoen, maar zou er geen bezwaar tegen hebben als de frequentie naar 2 weken-per-album zou worden verschoven.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 12:04 uur
1. tuktak
2. sxesven
3. jeko
4. TEC
Vraag me alleen af of t zin heeft, De noise newbies die de 1e ronde meededen blijven nu toch wel weg en het selecte groepje dat overblijft kent erg veel?
2. sxesven
3. jeko
4. TEC
Vraag me alleen af of t zin heeft, De noise newbies die de 1e ronde meededen blijven nu toch wel weg en het selecte groepje dat overblijft kent erg veel?
0
jeko
geplaatst: 14 augustus 2011, 12:09 uur
We kunnen ook gaan voor de wat minder bekendere namen. En artiesten die geen pro dingen hebben uitgebracht, maar alleen cdr's, cassettes e.d.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 12:12 uur
Denk niet dat we daar regels aan moeten stellen ofzo, zolang we maar wegblijven van mensen als Kevin Drumm, Prurient en Merzbow enzo. Lijkt me dan prima inderdaad.Kleinere acts op bijv. Toniks lijkt me prima. Ken daar toch lang niet alles en zo zijn er meer labeltjes.
0
sendotsklin
geplaatst: 14 augustus 2011, 12:56 uur
1. tuktak
2. sxesven
3. jeko
4. TEC
5. sendotsklin
2. sxesven
3. jeko
4. TEC
5. sendotsklin
0
tuktak
geplaatst: 15 augustus 2011, 19:14 uur
laat ik het trapje maar eens af doen dan, zoveel meer deelnemers zullen het niet worden denk ik zo
:
Chainfight - New Swastika

linkje
zwaar en knapperig
:Chainfight - New Swastika

linkje
zwaar en knapperig
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 19:26 uur
lambf kan er denk ik nog wel bij als deelnemer? maar eh verder, nee niet echt.
Dank je. Nooit van gehoord, dus leuk.
Dank je. Nooit van gehoord, dus leuk.

0
sxesven
geplaatst: 15 augustus 2011, 22:28 uur
Nurse Etiquette
Chainfight = projectje van o.a. Greh van Chondritic Sound, die tegenwoordig door 99% van de scene wordt uitgekotst vanwege oplichterij. Vind zijn andere projecten verder wel te pruimen (Hive Mind, Black Sand Desert) dus het uitchecken waard, me dunkt.
Leuke keus!
Chainfight = projectje van o.a. Greh van Chondritic Sound, die tegenwoordig door 99% van de scene wordt uitgekotst vanwege oplichterij. Vind zijn andere projecten verder wel te pruimen (Hive Mind, Black Sand Desert) dus het uitchecken waard, me dunkt.
Leuke keus!
0
lambf
geplaatst: 15 augustus 2011, 23:02 uur
1. tuktak
2. sxesven
3. jeko
4. TEC
5. sendotsklin
6. lambf
2. sxesven
3. jeko
4. TEC
5. sendotsklin
6. lambf
0
tuktak
geplaatst: 16 augustus 2011, 08:41 uur
wees gegroet!
en om wat voor oplichterij gaat het dan?
en om wat voor oplichterij gaat het dan?
0
sxesven
geplaatst: 16 augustus 2011, 09:27 uur
Dingen verkopen en nooit opsturen. Als je eens niks te doen hebt (of wat leesmateriaal voor tijdens je noise wil) kun je hier de thread in kwestie vinden - TEH NOISE DRAMA!
0
sendotsklin
geplaatst: 16 augustus 2011, 12:53 uur
Net heel de thread even doorgelezen, wazig verhaal. zijn er uberbaubt mensen die hun order nog hebben gehad?
Maar Chainfight, vette shit!
heerlijk slepend en zwaar, gelijk de tape besteld
Maar Chainfight, vette shit!
heerlijk slepend en zwaar, gelijk de tape besteld

0
jeko
geplaatst: 16 augustus 2011, 14:23 uur
Waar besteld? Bij het label?
Verder een mooie release! En volgens mij hoorde ik af en toe de depth charge gamelan voor bijkomen.
Verder een mooie release! En volgens mij hoorde ik af en toe de depth charge gamelan voor bijkomen.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 14:58 uur
Wat een drama verhalen. Valt me ook op dat de mensen onderling daar helemaal niet zo aardig zijn? Tsjah en dan zo'n opmerking van iemand die zegt dat vroeger alle noise beter was en dat ie lekker naar The Haters gaat luisteren ipv nieuw/slecht spul. Krijg steeds meer het idee dat bepaalde mensen in de 'community' nogal vastgeroest zitten en helemaal niet zo ruimdenkend zijn als eigenlijk zou moeten. Zonde
0
sxesven
geplaatst: 16 augustus 2011, 15:23 uur
Tja, maak je er inderdaad geen illusies over; ik had het pas met Dennis nog over hoe onmogelijk het is je als kleine artiest een beetje te profileren in de scene. Ik heb zelf met horsing en Panic wel een groepje mensen die mijn herrie redelijk nauwgezet volgen, maar daarbuiten wat bereiken is lastig/onmogelijk als je niet de juiste mensen kent (denk bijv. maar niet dat positieve recensies op zoiets als musiquemachine.com ene reet helpen... heb naar aanleiding daarvan nog nooit iets verkocht). De scene zit helaas vol met het soort mensen dat zweert bij oude shit en grote namen en dat bij voorbaat nieuwe artiesten of ontwikkelingen al afschrijft. HNW is ook volledig verguisd op het Troniks-board - precies de reden dat de HNW-fanatici zich verzameld hebben op een eigen afgesloten board (eerst eentje van Cannibal Ritual, maar die is plots van de aardbodem verdwenen; nu eentje op harshnoisewall.com), bijvoorbeeld. Er is weinig aandacht voor 'kleine' releases tenzij je je op de één of andere manier in de kijker weet te spelen. Er is ook wel zoveel dat het lastig is je te oriënteren, zelfs als je er heel intensief mee bezig bent, maar het probleem leeft wel degelijk dat veel al bij voorbaat afgeschreven wordt.
In die lijn is er ook ophef geweest over een subforum op Troniks genaamd Maniacs, dat alleen toegankelijk was voor een select groepje grote namen (Phil, Greh, RRRon, Joe Roemer, etc.) die daar naar verluid mindere goden vrolijk afkraakten, totdat Stimbox (één van de 'slachtoffers' in deze) de account van Joe Roemer kraakte, het volledige board in een .PDF'je flikkerde en dat postte zodat iedereen kon lezen hoe er door de noise-elite vrolijk op ze afgegeven werd. Heel spijtig, maar dit soort kortzichtigheid bestaat dus net zo goed in noise als in elke andere scene.
Los daarvan is er gelukkig wel een grote groep liefhebbers die niet alleen de bekendere dingen en grotere labels interessant vinden maar zich juist ook bewegen in de kleinere kringen. Die het niet om de naam maar het geluid te doen is. Ik beweeg me dan ook liever in die scene; mensen die hun zorgvuldig in elkaar gedraaide releases voor weinig verkopen of ruilen, zoals dat hier nu ook een beetje gebeurt. De HNW-scene is er ook een schoolvoorbeeld van, aardige en open-minded mensen die voor alles in zijn.
Het Troniksboard (overigens beheerd, hoewel niet heel actief meer, door Phil en Greh) in het algemeen is trouwens echt een vergaarbak voor vervelende mensen (geworden), leuk om te lezen om de dramafactor en handig om nieuwe releases bij te houden, maar verder allang niet meer zo relevant of gezellig.
@jelle: Er stond vanochtend nog een Chainfight-tape op Discogs, denk dat Dennis die heeft
In die lijn is er ook ophef geweest over een subforum op Troniks genaamd Maniacs, dat alleen toegankelijk was voor een select groepje grote namen (Phil, Greh, RRRon, Joe Roemer, etc.) die daar naar verluid mindere goden vrolijk afkraakten, totdat Stimbox (één van de 'slachtoffers' in deze) de account van Joe Roemer kraakte, het volledige board in een .PDF'je flikkerde en dat postte zodat iedereen kon lezen hoe er door de noise-elite vrolijk op ze afgegeven werd. Heel spijtig, maar dit soort kortzichtigheid bestaat dus net zo goed in noise als in elke andere scene.
Los daarvan is er gelukkig wel een grote groep liefhebbers die niet alleen de bekendere dingen en grotere labels interessant vinden maar zich juist ook bewegen in de kleinere kringen. Die het niet om de naam maar het geluid te doen is. Ik beweeg me dan ook liever in die scene; mensen die hun zorgvuldig in elkaar gedraaide releases voor weinig verkopen of ruilen, zoals dat hier nu ook een beetje gebeurt. De HNW-scene is er ook een schoolvoorbeeld van, aardige en open-minded mensen die voor alles in zijn.
Het Troniksboard (overigens beheerd, hoewel niet heel actief meer, door Phil en Greh) in het algemeen is trouwens echt een vergaarbak voor vervelende mensen (geworden), leuk om te lezen om de dramafactor en handig om nieuwe releases bij te houden, maar verder allang niet meer zo relevant of gezellig.
@jelle: Er stond vanochtend nog een Chainfight-tape op Discogs, denk dat Dennis die heeft

0
tuktak
geplaatst: 16 augustus 2011, 15:43 uur
het is ook wel zo dat als ik eens wat probeer van zulke grote boards, dat het ook vaak allemaal vrij matig is. blijkbaar trekt het bepaald publiek. de meeste toffe dingen ontdek ik via kleine blogspots die gewoon oude en nieuwe releases posten die ze zelf tof vinden.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 15:45 uur
Phil leek me nu juist 1 van de relaxtere die er in dat groepje rond liep, heb ik dat ook weer mis haha.
0
tuktak
geplaatst: 16 augustus 2011, 15:45 uur
wel jammer dat dan zon harshnoisewall.com helemaal afgeschermd is, maar het zal wel nodig zijn...
0
sxesven
geplaatst: 16 augustus 2011, 16:15 uur
Phil leek me nu juist 1 van de relaxtere die er in dat groepje rond liep, heb ik dat ook weer mis haha.
De Maniacs PDF was even gauw weer verdwenen als dat 'ie gepost werd (niemand lijkt hem ook te willen/durven posten) dus hoeverre Phil daarin een rol heeft gespeeld durf ik niet te zeggen (dat 'ie als co-admin toegang had was onvermijdelijk). Voor zover ik hem ken is het een hele aardige en betrouwbare knakker die ook nog eens fantastische noise maakt.
* denotes required fields.