Genres / Overigen / Noise-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2009, 16:54 uur
Kan er wat meer uitleg gegeven worden? Wat is het juist? Want als het weer zoiets is als Gelsomina, dan laat ik het toch maar aan mij voorbij gaan. Maar misschien zit er hier meer in dan alleen Harsh?
0
geplaatst: 16 september 2009, 18:06 uur
Dat heb ik juist opzettelijk niet gedaan, maar ik kan je wel verklappen dat het helemaal niet harsh is.
0
jeko
geplaatst: 16 september 2009, 18:43 uur
Het eerste nummer klinkt al behoorlijk goed, de rest moet ik nog luisteren. Lasse is natuurlijk ook niet bepaald een onbekende in het noise-wereldje. Dus ik heb wel goede verwachtingen.
0
sxesven
geplaatst: 23 september 2009, 10:11 uur
Nieuwe week, nieuwe kansen; korenbloem, kom er maar in! 

0
sxesven
geplaatst: 23 september 2009, 10:14 uur
Overzichtje tot dusver:
#1. Astro + Reiko.A - Lilith's Ilium - 3,73 (15 stemmen) - sxesven
#2. Gelsomina - Disease with a Purpose - 3,40 (11 stemmen) - lambf
#3. Kylie Minoise - Spank-Magic Lodge - 3,81 (8 stemmen) - jeko
#4. Lasse Marhaug - The Shape of Rock to Come - 3,65 (10 stemmen) - Edris.
#1. Astro + Reiko.A - Lilith's Ilium - 3,73 (15 stemmen) - sxesven
#2. Gelsomina - Disease with a Purpose - 3,40 (11 stemmen) - lambf
#3. Kylie Minoise - Spank-Magic Lodge - 3,81 (8 stemmen) - jeko
#4. Lasse Marhaug - The Shape of Rock to Come - 3,65 (10 stemmen) - Edris.
0
geplaatst: 23 september 2009, 12:50 uur
Ik zet er morgen avond een tje op, moet die van lasse marhaug nog een keer beluisteren.
0
geplaatst: 23 september 2009, 15:26 uur
Help! Straks word t net zo'n drama als bij Metal album van de week, waar mensen gepmt moeten worden omdat ze anders hun album vergeten
lol
lol
0
geplaatst: 23 september 2009, 18:13 uur
Te laat,
.Maar vind het alleen maar een goed teken, dan blijft het tenmiste een beetje enthousiast en het topic blijft warm, alleen maar goed.
0
geplaatst: 24 september 2009, 17:33 uur
Sorry dat ik niet alles met de week bijhoudt hoor, ik plaats bij alles gewoon een reactie. Kan alleen een week of twee extra duren
Niet denken dat ik niet meer mee doe, ik wil alleen geen noise draaien wanneer ik er niet voor in de stemming ben.
Niet denken dat ik niet meer mee doe, ik wil alleen geen noise draaien wanneer ik er niet voor in de stemming ben.
0
geplaatst: 24 september 2009, 18:06 uur
Jongens, (en meiden)
Het is bijna zover ik wil nog even 2 albums herbeluisteren en moet daarna trainen en dan post ik het Noise album van deze week
Het is bijna zover ik wil nog even 2 albums herbeluisteren en moet daarna trainen en dan post ik het Noise album van deze week
0
handsome_devil
geplaatst: 24 september 2009, 18:56 uur
noiseluisteraars hebben nemen een week over het algemeen erg ruim moet ik zeggen. als het zo gaat, kan ik mn naam ook wel op de lijst zetten

0
geplaatst: 24 september 2009, 22:07 uur
Wat een droevige gezichten mensen...
Het probleem was heb het deze week erg druk gehad en ben er gewoon niet eerder aan toe gekomen. Nog maals mijn excuses.
Ik ben een redelijke noise-novice en vind het ook lastig om een goede plaat aan te bevelen aan redelijke noisekenners en liefhebbers.
Ik had 3 albums in gedachten, welke ik wel erg interssant vond klinken. Maar de andere waren de mp3's van z'n tamelijk slechte kwaliteit, dat ik niet goed kon beoordelen of ze goed genoeg zijn. Ik hoop een keer ze in betere kwaliteit te krijgen om ze her te beluisteren.
Ik heb gekozen voor een album van Kazumoto Endo. Begin jaren negentig nam hij ook platen op onder het pseudoniem: Killer Bug.
Deze alias heeft hij laten vallen en is verder gegaan onder zijn eigen naam.
Ik zag geen stemmen staan bij het album, dus ik hoop dat niemand hem echt kent.
Ik heb gekozen voor zijn studioalbum While you Were Out.

Ik zal dit album beschrijven als geflipte Elvis die ongestructureerde Noise maakt, wat soms nog vast weet te houden aan Chuck Berry-achtige rock 'n roll. Het enige min puntje van het album vind ik soms de vrolijke melodieën tussen de stukken door, maar naar een aantal luister beurten weten die ook steeds beter op hun plaats te vallen
Ben zeer benieuw wat jullie ervan vinden,
Pm voor een linkje.
Het probleem was heb het deze week erg druk gehad en ben er gewoon niet eerder aan toe gekomen. Nog maals mijn excuses.
Ik ben een redelijke noise-novice en vind het ook lastig om een goede plaat aan te bevelen aan redelijke noisekenners en liefhebbers.
Ik had 3 albums in gedachten, welke ik wel erg interssant vond klinken. Maar de andere waren de mp3's van z'n tamelijk slechte kwaliteit, dat ik niet goed kon beoordelen of ze goed genoeg zijn. Ik hoop een keer ze in betere kwaliteit te krijgen om ze her te beluisteren.
Ik heb gekozen voor een album van Kazumoto Endo. Begin jaren negentig nam hij ook platen op onder het pseudoniem: Killer Bug.
Deze alias heeft hij laten vallen en is verder gegaan onder zijn eigen naam.
Ik zag geen stemmen staan bij het album, dus ik hoop dat niemand hem echt kent.
Ik heb gekozen voor zijn studioalbum While you Were Out.

Ik zal dit album beschrijven als geflipte Elvis die ongestructureerde Noise maakt, wat soms nog vast weet te houden aan Chuck Berry-achtige rock 'n roll. Het enige min puntje van het album vind ik soms de vrolijke melodieën tussen de stukken door, maar naar een aantal luister beurten weten die ook steeds beter op hun plaats te vallen
Ben zeer benieuw wat jullie ervan vinden,
Pm voor een linkje.
0
sxesven
geplaatst: 24 september 2009, 23:18 uur
Kazumoto Endo 
Een godheid!
Zijn 2-disc verzamelaar op Troniks is legendarisch materiaal.

Een godheid!
Zijn 2-disc verzamelaar op Troniks is legendarisch materiaal.
0
geplaatst: 24 september 2009, 23:28 uur
deze bedoel je of niet? Dat is zeker een zeer mooi album. De tracks heeft hij uit gebracht onder Killer Bug en valt echt onder zijn begin werk. De tracks zijn opgenomen in de periode 1994 - 1995. Maar zeker een goed album voor de noise liefhebbers.
0
sxesven
geplaatst: 30 september 2009, 08:24 uur
En het is alweer woensdag!
Aan andnino dus de beurt om er een nieuwe plaat tegenaan te gooien; ben benieuwd!
Aan andnino dus de beurt om er een nieuwe plaat tegenaan te gooien; ben benieuwd!
0
geplaatst: 30 september 2009, 23:26 uur
Zo he, dat gaat snel. Ik ga even bedenken waar ik jullie gehoor mee ga verpesten. Jullie horen het nog voor 00:00 

0
geplaatst: 1 oktober 2009, 00:02 uur
Gezien mijn tweede kandidaat het komende jaar toch vast nog wel eens aan de beurt zal komen, heb ik zonder veel overwegen een keuze gemaakt. De volgende:
Third I - Noise Poetry

Onderdeel van een weblabel geheten Deadknife Records, dat een hoop schijtbands/projecten huisvest. Dit is echter een van de betere noiseartiesten naar mijn mening. Noise Poetry is echter geen poëzie, maar eclectische noise. Verwacht geen stukken van 15 minuten, maar tonen uit verschillende hoeken van het audiospectrum die elkaar afwisselen als kwamen zij uit sterk storende radioapparatuur. Ik voeg hem binnenkort toe, hij staat momenteel nog niet op de site.
edit: hij is via onderstaande link te downloaden
http://www.archive.org/download/TI006/TI006.zip
voor het gemak, voor de mods: dit is legaal.
Third I - Noise Poetry

Onderdeel van een weblabel geheten Deadknife Records, dat een hoop schijtbands/projecten huisvest. Dit is echter een van de betere noiseartiesten naar mijn mening. Noise Poetry is echter geen poëzie, maar eclectische noise. Verwacht geen stukken van 15 minuten, maar tonen uit verschillende hoeken van het audiospectrum die elkaar afwisselen als kwamen zij uit sterk storende radioapparatuur. Ik voeg hem binnenkort toe, hij staat momenteel nog niet op de site.
edit: hij is via onderstaande link te downloaden
http://www.archive.org/download/TI006/TI006.zip
voor het gemak, voor de mods: dit is legaal.
0
sxesven
geplaatst: 1 oktober 2009, 08:40 uur
Tof, ben benieuwd! Ken dit van naam maar heb het nog nooit gedraaid. Zie op last.fm weinig bekends in de similar artists ook (alleen Gruuthaagy) en van de releases op label Deadknife ken ik weinig (klik), zoniet niks (even gekeken: A Beautiful Lotus, Gruuthaagy en
RedSK
). Een verrassing dus!
Inmiddels binnen, meteen even draaien. 
/edit/
Zie net dat deze ooit ook als CDr is uitgebracht op Zvukovina. Zvukovina ken ik dan weer wel; heb ik zelfs een paar releases van in de kast staan. Overigens vaart Zvukovina tegenwoordig een compleet andere koers (vroeger allerhande noise, tegenwoordig alleen nog wall) en aangezien ik enkel de nieuwe koers ken blijft het nog even spannend.
RedSK
). Een verrassing dus!
Inmiddels binnen, meteen even draaien. 
/edit/
Zie net dat deze ooit ook als CDr is uitgebracht op Zvukovina. Zvukovina ken ik dan weer wel; heb ik zelfs een paar releases van in de kast staan. Overigens vaart Zvukovina tegenwoordig een compleet andere koers (vroeger allerhande noise, tegenwoordig alleen nog wall) en aangezien ik enkel de nieuwe koers ken blijft het nog even spannend.

0
geplaatst: 7 oktober 2009, 13:11 uur
Ben benieuwd, wel jammer dat een groot deel van de mensen die hebben aangemeld in het topic. niet de beschikbare albums (lees door mij aangeboden album) hebben aangevraagd via pm en of gedownload.
0
sxesven
geplaatst: 7 oktober 2009, 13:12 uur
Ja, Endo en Third I zijn voorlopig beide blijven steken op 5 stemmen, jammer!
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 16:46 uur
As you wish:
live in brixton-atari teenage riot

Ja die Teenage riot. Waar de platen nu vooral verouderd klinken is dit eptje een erg apart ding. 22 minuten aan een concert waar het Duitse geschreeuw wordt weglaten en het publiek nietsvermoedend onder een pak noise wordt gedompeld. Stukken anders dan hun studio spul en stukken beter.
Atari Teenage Riot - Live at Brixton Academy 1999 (2002)
Als je googlet krijg je bijna meteen een link naar een blog met de download.
* denotes required fields.