MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Aye - jammer, dat wel.

Typische old skool Country Rock

Zit wat de muziek (niet stem) dichter bij Brel dan bij Steve Earle.
Heeft wel weer passie alla Brel.
Een 7.5 voor de voordracht.

Ik heb mijn stem nog even veranderd met een halve punt, heeft toch nog wel wat.

Ik kende hem al.. Hij zit hier geregeld voor de plaatselijke Albert Heijn. Karakteristieke man, altijd een emmertje wodka naast zich ook.

Maar zonder gekheid.. Voor de originaliteit van je keuze een 10. Helaas beoordelen we het nummer hier. 1.5

Viel me nog alleszins mee: 5,5

Heb die Vladimir Vysotsky eerder gehoord, weet alleen by jove niet meer waar..
Niet dat het er daardoor beter van wordt of zo.....5

Weet veel te weinig van Russische muziek om te kunnen beoordelen of dit ook daadwerkelijk roots muziek of folk is.

Oh ja: Nice Rudi > 2 x Flaco
Begrijp er ook helemaal niets van wat er mis is
daar kan ik niet tegen, vooral de gele accordeon
, volgens Masimo, met de accordeon , en dan met name van die van Flaco

Sfeervol.
Hier hou ik wel van, zat een beetje in een folkdipje... wist niet meer wat te draaien en had er niet meer zo'n trek in.. maar dit bevalt me dan wel weer heel erg, al zullen andere users daar niet mee eens zijn.

een 8,5 van mij

Mooi ja, volgens mij ook artiesten die L_T_B haast promoot (daardoor leren kennen), dus die heb je ook in de pocket (als 'ie langskomt..)

7,5

Jammer alleen dat het nergens meer te bestellen is..

Ik ben het er iig wel mee eens. Mooi nummer, enigszins niet heel onderscheidend tov andere folkartiesten, maar de hoge scores bij zijn albums hier maken me toch nieuwsgierig naar meer.

7,5

Misschien ga ik 6 novmeber wel kijken in Leiden.. voor 10 euro vind ik dat wel leuk

Ducoz schreef:
Misschien ga ik 6 novmeber wel kijken in Leiden.. voor 10 euro vind ik dat wel leuk
Oejala, in muziekhuis, da's best optioneel

Dacht al wel dat het hier in de smaak zou vallen. Ik ga hem 11 november zien

Omdat een cijfer eigenlijk niets meer zegt, niemand houdt immers de scores nog bij, wil ik er nog wel aan toevoegen dat ik de muziek van Isakov een paar nummers achter elkaar altijd wel goed te pruimen vind. Het hele album luisteren vind ik een te lange zit, of ik moet het bewust als achtergrondmuziek draaien.

Ducoz schreef:

Grappig, een jaar geleden was ie ook al hier.

Eindelijk weer eens een mooi folnummer, hier hou ik wel van.

8

Masimo schreef:
Mooi ja, volgens mij ook artiesten die L_T_B haast promoot (daardoor leren kennen), dus die heb je ook in de pocket (als 'ie langskomt..)

Door de post van Daniël heb ik weer wat provisie verdiend.

herman schreef:
Grappig, een jaar geleden was ie ook al hier.

Goh.

8

Ik wachtte op het moment dat het nummer mij zou gaan pakken, maar toen het af was, had het dat nog steeds niet echt gedaan... Niet slecht, maar ook nergens bijzonder.

Een 6

Eens met De Daniël:

6

servaas
Aussie, aussie, aussie. Oi, oi, oi !!!

"What a wonderful song (to debut on your Unearthed profile). Beautiful harmonies, sweet as lyrics, warmth all round. I really love this. Those voices climb and soar so sweetly, and that toy piano comes in at just the right moment. A+."

schrijft Zan Rowe, die hier van maandag t/m vrijdag iedere morgen een programma presenteert op TripleJ, de australische variant op KINK, 3FM en StuBru bij jullie.

Altijd leuk om als expat aussie music te promoten op een Nederlands muziekforum !!!

THEY MET. THEY FELL IN LOVE. THEY WROTE SONGS.
THEY FOUGHT. THEY MADE UP. THEY BROKE UP. THEY WROTE SONGS.

Ik wist niet dat de ep 'Hollywood' al in Nederland was uitgebracht. Maar altijd goed om te zien dat ze hier nog een ander export product hebben naast wat er hier in WA en QLD aan iron ore uit de grond wordt gehaald, maar waarschijnlijk heeft de populariteit van Angus en Julia daar behoorlijk aan bijgedragen.

Puntje van kritiek misschien dat ik de aanduiding 'folk' er wat met de haren bij gesleept vind. Ik zou The Falls in mijn cd-kast toch eerder opbergen in de la 'pop/indie'. Ook ben ik het niet helemaal met Zan Rowe eens. De muziek blijft wat al te braaf en mist nu net dat wat de muziek van Angus & Julia dat extraatje geeft. Daarom geef ik ook een 6 voor dit debuut van Simon & Melinda uit Sydney.

Maar dat maakt gelukkig helemaal niets uit, want The Falls krijgen hier dit voorjaar behoorlijk wat airplay en straks in november waarschijnlijk een eervolle vermelding bij de jaarlijkse uitreiking van de Aria Music Awards, waar de belgiese australier Wally de Backer er vorig jaar met bijna de hele prijzenkast van doorging.

Helaas weer een lange reactie, maar volkomen terecht natuurlijk, want zoals je op de website van Triple J Unearthed kunt lezen:

With an unmistakable sound, barefoot collaborators and best friends The Falls are definitely worth watching out for in 2012. en bij jullie wordt dat dus 2013.

Dus ik zou zeggen: Just give it a fair go !

@ Servaas: Misschien kun je het laten bij je eigen mening, in plaats van iedere recensent er aan de haren bij te slepen? Dat komt de leesbaarheid enorm ten goede. Bij voorbaat dank.

(En we weten nu wel dat je Australiër bent, dan wel ambieert er één te zijn en dat je dat graag uitdraagt. Ook dat wordt vervelend.)

Eens met spoelie...

Idem.., ik vind het ook zeer vermoeiend.

Wat het nummer betreft, ik schaar mij onder mijn voorgangers. Het is inderdaad nergens echt pakkend. Dat is echter niet zo verwonderlijk. Folkplaten hebben bij mij vrijwel altijd meerdere luisterbeurten nodig om binnen te komen. Dat in aanmerking genomen, plus het feit dat het wel prettig klinkt: 7

Voor mij geldt vrijwel altijd: pakt een nummer mij niet bij een eerste luisterbeurt, dan doet het dat na meer luisterbeurten ook niet. Maarja, dat ben ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:33 uur

geplaatst: vandaag om 13:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.