MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Hoor de gelijkenis

Lekker (al prefereer ik Dylan). Een 7,0

Oldfart schreef:
(quote)
....ook gij Masimo?
Zou jij ook tot hen hebben behoord die Dylan voor Judas uitmaakten vanwege een elektrieke gitaar?
Foei toch

Gelukkig was z'n zangstem nog even ongeschoold als tevoren..

Inderdaad wel een zeer geijkte keuze, helaas heb ik in dit topic de laatste tijd weinig goeds gezien.

Jerry Jeff Walker - Rambln ', Scramblin ' : 7

Lekker dit, 7.5

Turnpike Troubadours - Gin, Smoke, Lies

(Skip naar 1.30)

Goede countryrock. Daar lust ik wel pap van

7,5

Sounds good!

7

Wat ik jammer vind is dat er alleen maar Americana en bluegrass gepost word hier. Niet dat ik dat niet goed vind maar ik had gehoopt dat er ook wat (Britse) folk gepost zou worden hier. ach het zal altijd wel in een vergeten hoekje blijven.

Ben ik met je eens. Ik had de trend nog niet eens zo ontdekt, maar het is wel een beetje veel van hetzelfde. Ik ben zelf ook wat meer op de folk gericht en heb gisteren nog 2 hele mooie folk(rock)albums ontdekt van The Falls en Jake Bugg. Die zal ik eens plaatsen als ik op tijd ben

Heb je zelf suggesties om te plaatsen Shangri-la? Ik ben dan wel benieuwd waar jouw voorkeur naar uitgaat.

Niet zeuren: zelf plaatsen

Turnpike Troubadours - Gin Smoke Lies : 7-

Hendrik68
Ik vind persoonlijk dat er al aandacht genoeg is voor alles wat er uit de UK komt. Wat mij betreft is het beste dat er uit de UK komt nog altijd minder dan de Amerikaanse middenmoot, dan heb ik het over roots, folk en americana. Uitzonderingen als Phantom Limb en sporadisch een andere daargelaten. Roots en folk worden nergens beter gemaakt als in de VS.

Stiekem wel mee eens ja.

Ik heb al een aantal keer folknummers geplaatst hier maar het lijkt erop dat ik de enige ben. Als ik de kans krijg zal ik er wel weer eens wat opzetten maar ik had gehoopt op wat meer input.

Gewoon even tussendoor; omdat het zo lekker is :

Ponty Mython
Acht uur, acht uur!!!!

Lezen, lezen: even tussendoor, even tussendoor....

Die van spoelie is wel prima, die van Oldfart is minder prima, daar kan ik niet tegen, vooral de gele accordeon (terwijl je blijkens je top-10 toch echt wel platen liefhebt die ik ook fantastisch vind. heus!)

Zou ik vanavond wat mogen plaatsen? Het zal wat anders zijn dan de voorgaande songs grote verrassing en zoo

Wat mij betreft is dat prima, heer Masimo

Ok Masimo mag, alleen even tussendoor dan

Tussendoortjes in de avond, zo vlak na het avondeten en vlak voor het toetje? Killing voor gezonde voeding.

Nou, dan moet jij ook met iets moois komen bv Will of Bill

Ik vrees niet echt in de buurt - hij heeft niet eens een baard à la Will, alhoewel, in zijn keel. Versterkt met het een en ander. Geheimzinnig.

Texas Tornados heb ik nog live zien spelen in de sporthal in Warmenhuizen, toen nog met Freddy Fender en Doug Sahm erbij. Leuke muziek.

En Ry Cooder: Ja geweldig natuurlijk, de ultieme uitvoering van He'll have to go. Eindelijk nummers waar ik wat mee kan, al zijn het maar tussendoortjes.

Och, de spanning, de spanning - nah, valt mee.

Maar toch! Een nummer waarvan ik m'n god niet weet of het gewaardeerd wordt, of simpelweg 't verkeerde keelgat inschiet - als 't jullie niet ligt kan ik daar wel begrip voor opbrengen. Aan de andere kant raakt de muziek me diep, een fantastisch artiest, die over een zekere magie beschikt.

Het betreft (gezien de titel wellicht te raden) een Rus, ten tijde van de Sovjet-Unie. Officieel erkent als artiest werd hij daar niet, want hij had zich nergens bij aangesloten, maar onder de inwoners van de Sovjet was het een populair artiest - eigenzinnig, bijzonder en bovenal creator van mooie muziek. De Russische Bob Dylan te noemen? Alhoewel, ook een behoorlijk likje Waits..

Niet langer wachten, hier:

Ben benieuwd!

Wat dacht je, er wordt om folk gevraagd dat zal ik ze folk geven? Alleen helaas niet het soort folk waar ik van hou.

4

Beetje Tom Waits achtig, maar krijg het een beetje benauwd deze Sovjet snuiter.

6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.