MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:

Weer een nummer volgens het Raggle Taggle Gypsy/ Black Jack Davy stramien.
Derhalve weinig boeiend, niet onprettig , maar niets om van mijn bureaustoel te vallen: 6

Nog nooit gehoord van dit ensemble, dus even gegoogled:

Bellowhead are an English contemporary folk band. The eleven-piece band plays traditional dance tunes, folk songs and shanties, with arrangements drawing inspiration from a wide diversity of musical styles and influences. The band includes percussion and a four-piece brass section, and is particularly renowned for its energetic live performances. Bellowhead's musicians play more than 20 instruments between them; with six members providing vocals.

Their 3rd album, Hedonism went silver (selling over 60,000 copies) and is the highest selling independently released folk album of all time

Dus ik heb duidelijk weer eens iets gemist

Ze blijken live vrij briljant te zijn.

7,5

Blijk ik dit ooit toch wel een keer gezien te hebben bij Jools , maar miste de aan- of afkondiging.
Wist de naam dus niet.
Herinner me het stuk nu ik het weer zie.
Live inderdaad, wat ik zojuist op You Tube bekeek, wel aansprekender dan het nummer wat Paul hier plaatst.
Komt dus kennelijk van hun nieuwe album .
Ook een 7,5 van mij.

Mij iets te jolig allemaal.

5

Jimmie Driftwood: best wel te gek. Een 7,5
Bellowhead: vreselijk. Een 3

Jouw klok maakt weer eens rare bokkensprongen Servaas?

Op mijn klok is het inmiddels ná 8 uur..

Jimmy Driftwood: heeft de tand des tijds niet echt doorstaan, klinkt heel gedateerd. 5
Bellowhead: die lui nemen zichzelf niet echt serieus volgens mij. Dat is mooi, ik ook niet. 4
Fred Neil: gebeurt te weinig, werkt zelfs een beetje op m'n zenuwen. 5

Matige ronde

Fred Neil: Prachtig!!!

9

Fred Neil:
Ik vind het wel mooi, maar ik denk dat ik daar meer tijd voor nodig heb.
Zo op het eerste gehoor gebeurt er niet veel, maar je prikt ook niet in 1x door Bonnie Billy of Devendra Banhart heen.. dus wellicht dat dit groeit na meerdere keren lusiteren.
7

Moet bij Fred Neil op een of andere manier denken aan tijdgenoot Lee Hazlewood....

Fred Neil - the Dolphins : 7,5

spoelie90 schreef:
Jimmy Driftwood: heeft de tand des tijds niet echt doorstaan, klinkt heel gedateerd.

Goed argument bij een folkmuzikant die in 1907 werd geboren...

On: Fred neil: 6,5

Stijn_Slayer
Fred Neil. Onwijs ondergewaardeerde artiest.

Mooi nummer van Fred Neil. Ik las enkele dagen geleden nog over hem in 'Chronicles, Vol. 1' van Dylan.

Uit Rotterdam

Gebakken lucht, saai en oninteressant. (sorry)

3

Oldfart schreef:
Moet bij Fred Neil op een of andere manier denken aan tijdgenoot Lee Hazlewood....

Fred Neil - the Dolphins : 7,5
Ook over getwijfeld om te plaatsen, ik vind ze beiden erg leuk. En de stem is best wat gelijkends soms, ja.. beide erg leuk. Alhoewel ik Nancy er dan niet bij hoef..
AOVV schreef:
Mooi nummer van Fred Neil. Ik las enkele dagen geleden nog over hem in 'Chronicles, Vol. 1' van Dylan.

Ik ken 'm door Tim Buckley, die 't nummer coverde (op Sefronia, alhoewel live-versie op bv. Dream Letter (live) beter is)

@Soldiers of Night: klinkt best leuk. klinkt niet Rotterdams. Wel wat kort, though, maar toch lang. Da's wel jammer, hoort niet en zoo. 't Moet ooit immers een heel album gaan boeien, hoop ik? U begrijpt? Toch best prima.

Hier een groot fan van Lee Hazlewood, ik zeg luisteren voor degene die hem niet kennen. Er gaat een wereld voor je open!

Die man was echt freaking goed, toevallig zijn ze dit jaar bezig met het uitbrengen van een aantal reissues, platen die eerst onbetaalbaar waren zijn nu voor een normale prijs te krijgen. (sorry dat ik mij zo laat meeslepen door mijn enthousiasme maar so be it)

Soldiers of Night, is dat de bandnaam of de titel van dit niemendalletje?

Anyway: 4

Is z'n artiestennaam nou écht Fuck the Writer? ( )

Soldiers of night: 4

Next! Hazlewood-time, iemand?

Ik ken em niet, maar ga je gang

Edit: Aan de comments hierboven te zien, kunnen we dat het beste aan Shangri-la overlaten...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:20 uur

geplaatst: vandaag om 15:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.