MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Inderdaad vrij inwisselbaar allemaal dit. Ik ben die standaard formule een beetje zat. Een 5,5.

Townes: dat nummer kende ik nog niet. Mooi. Een 7,5

Hendrik68
Moet nog een paar cijfers geven.

Lake Street Dive vond ik best wel aardig: 7
Townes van Zandt vond ik uiteraard een stukje meer dan aardig. 8,5.
Dat Klezmer filmpje was bar en boos, wat zullen we doen? Ik hou het op een 3.
Hudson Taylor: Niet slecht, maar onvoldoende om er meer meer van te willen horen. 6.

Mumford Taylor: 6,5

Lijkt inderdaad veel op Little Lion Man. Niet slecht, niet origineel. 5

Heel oud, maar ook onterecht vergeten.
Voor degenen die meer willen, hier nog een juweeltje. Sundown

Ik schat een jaartje of dertig niet meer gehoord of zo....
Blijft een mooie versie: 8 voor Lightfoot

Mij is het net wat te gladjes en gepolijst, maar ik hoor wel degelijk mooie elementen. Een 6,5

En wat vinden we hier van?

Dustin Welch - Things I Cannot Change ( familie van??)

Ik zit hier te stuiteren op mijn stoel. Kneitergoed! Precies de folk waar ik van houd. Niet te keurig, beetje vuig, lekker. Een 9.

Ik zit hier te stuiteren op mijn stoel. Kneitergoed!
...ik zie het voor me
Ik vind het ook een hele fijne ontdekking, steeds vaker een site die mooie dingen oplevert dat Music Fog.
Dustin Welch: 8,5

Dillian ( ) Welch; erg fijne banjo hoor

Ook nog nooit van 'm gehoord, btw. Leuk!

Gordon Lightfoot: 6
Dustin Welch: 8 & op zoek naar meer.

Gordon Lightfoot: 8
Dustin Welch: 6

Ehm... Tsja...

Ehh...hoop melige lol, dit wordt dus bluegrass punk genoemd...tsja inderdaad;
In ieder geval vrolijk.
6

Niet al te best low budget filmpje, maar de muziek is leuk om zo nu en dan te horen. 6,5

Hendrik68
Gordon Lightfoot: Onterecht vergeten? Door wie? Iedereen kent dat plaatje toch? Maakt niet uit verder, het is een klassieker. Echt een die vast wel in de top 2000 van Radio 2 zal staan. Een 7.

Dustin Welch: Prachtig stukje muziek met een heerlijk zangstem: 8.

Old Man Markley: Leuk maar niet bijzonder 6,5.

Ik zal maar niet zeggen wat ik hiervan vind.

Vader Kevin Welch heeft iets meer bekendheid op Mume. Dustin komt waarschijnlijk net kijken, maar van hem gaan we meer horen. 8

Okee, dus het is pa Welch die zoonlief begeleidt op gitaar.

Ik wil niet dit soort melige countrypunkrock horen. Ik wil meer echte goede country ontdekken! Ik wil, ik wil, ik wil

Vijf man met cowboyhoeden, meer country kan ik er niet van maken.

Ik had het dan ook over goede country...

Old Man Markley: 6

Art Zone Shuffle: wat een bruller.

servaas
De Daniël schreef:
Ik wil niet dit soort melige countrypunkrock horen. Ik wil meer echte goede country ontdekken! Ik wil, ik wil, ik wil

(afbeelding)

Habemus Papam - Het is volbracht !!!

Ergens halverwege november vatte ik het plan op om tot de jaarwisseling het Americana & Roots-jaar 2012 op dit forum in 50 albums & video's de revue te laten passeren.

Ik deed dat met een Top 50, waarbij ik van te voren aangaf dat ik niet wist of het er ook echt 50 zouden worden. Nou, na wat spitten heb ik er met gemak minstens 50 gevonden, maar het hele jaar heb ik helaas niet gehaald. In de agenda heb ik net de eerste bladzijde van juli omgeslagen.

Dus waarschijnlijk heb ik er nog zo'n 50 voor de boeg. Ga d'r maar aan staan. Wanneer en hoe ik dat klaar speel zie ik wel in 2013. Misschien kan ik nog een paar andere goede voornemens bedenken. Who knows? Who cares! Ik ga nu eerst eens lekker genieten van onze heerlijke ozzie summer.

En misschien .... staat er in mijn lijstje nog wel meer 'goede' country?

Aussie, aussie. aussie. oi, oi, oi !!! ACE !!!!

servaas
De Daniël schreef:
Ik had het dan ook over goede country...

Maar bij goede country denk ik toch vooral aan iemand als Jamey Johnson. En dan is de volgende video wel toepasselijk:

I'm a Texas cowboy I wear a faded hat / I'm an Alabama plow-boy got a leather tan back / I'm a Louisiana Cajun man I call up bayou stream home / I'm a Mississippi blues man just tryin' to make it on my own.

You can call me different I'm still a good man / And you can call me redneck / I've been told that I am / And I guess I am / And maybe I don't fit in in your point of view / I can see your a rose in a bed of thorns in the morning dew.

They call me country now how about you.

servaas schreef:
(quote)

(afbeelding)

Habemus Papam - Het is volbracht !!!

Ergens halverwege november vatte ik het plan op om tot de jaarwisseling het Americana & Roots-jaar 2012 op dit forum in 50 albums & video's de revue te laten passeren.

Ik deed dat met een Top 50, waarbij ik van te voren aangaf dat ik niet wist of het er ook echt 50 zouden worden. Nou, na wat spitten heb ik er met gemak minstens 50 gevonden, maar het hele jaar heb ik helaas niet gehaald. In de agenda heb ik net de eerste bladzijde van juli omgeslagen.

Dus waarschijnlijk heb ik er nog zo'n 50 voor de boeg. Ga d'r maar aan staan. Wanneer en hoe ik dat klaar speel zie ik wel in 2013. Misschien kan ik nog een paar andere goede voornemens bedenken. Who knows? Who cares! Ik ga nu eerst eens lekker genieten van onze heerlijke ozzie summer.

En misschien .... staat er in mijn lijstje nog wel meer 'goede' country?
(embed)

Aussie, aussie. aussie. oi, oi, oi !!! ACE !!!!
Nog dingen a la Jess Ribeiro? Ik ben op zoek naar goede country. Geen melig gezwets dus. Zelf ben ik wel fan van $olals Moonlight Sessions waaruit oa dit nummer: $olal

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:03 uur

geplaatst: vandaag om 03:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.