Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 19 februari 2013, 23:54 uur
Ja, zo nu en dan komt er nog wel eens iemand om de hoek kijken. Wel jammer, want er zijn er wel eens meer geweest. Misschien servaas maar weer eens faxen.
0
geplaatst: 20 februari 2013, 00:04 uur
Misschien ook niet 
Otis Gibbs, best mooi ja. Lekkere rauw stem en een fijn folk sfeertje. Een 7,3

Otis Gibbs, best mooi ja. Lekkere rauw stem en een fijn folk sfeertje. Een 7,3
0
Hendrik68
geplaatst: 20 februari 2013, 22:17 uur
Chris Knight begon relatief laat met muziek maken, maar raakte op een gegeven moment zo onder de indruk van het werk van Steve Earle dat hij besloot zelf ook het vak in te gaan. Ik vind de Trailer Tapes waar onderstaand nummer vanaf komt verreweg zijn beste album. Zijn studioalbums met band zijn over het algemeen wat minder. Hij mist daarop vooral de nodige diepgang die je hier wel aantreft. Wat je er ook van mag vinden. mijnheer heeft het inmiddels wel geschopt tot ereburger van Texas. Dus.
0
geplaatst: 20 februari 2013, 22:26 uur
Klinkt wel oke, als ik 'm eens goedkoop tegen kom(wat wellicht een unicum is) dan zal ik 'm zeker mee nemen.
Maar puntje bij paaltje is het niet erg bijzonder en de naam Steve Earle zegt inderdaad genoeg.
Klinkt als, maar niet zo vuig. Dat vuige vind ik bij Earle ook niet altijd op zijn plaats, maar hey!
6
Maar puntje bij paaltje is het niet erg bijzonder en de naam Steve Earle zegt inderdaad genoeg.
Klinkt als, maar niet zo vuig. Dat vuige vind ik bij Earle ook niet altijd op zijn plaats, maar hey!
6
0
geplaatst: 21 februari 2013, 10:07 uur
Texas hoor je er wel in, ja. Ik heb alleen het idee dat ik luister naar iemand die net als Guy Clark en Steve Earle wil zijn... Maar dat lang niet is. 5
0
geplaatst: 21 februari 2013, 12:31 uur
Beetje flauw om zo te gaan vergelijken. Hij doet toch gewoon zijn eigen ding (onder invloed van die grote namen ja, maar wie doet dat niet?) Ik vind het een mooi nummer met een mooie tekst. Een 7,0.
0
geplaatst: 21 februari 2013, 13:17 uur
'wil zijn' is misschien wat ongelukkig omschreven.
Laat ik het dan zo zeggen: bij het luisteren borrelden gelijk die twee namen op. Dan maak ik, bewust of onbewust, die vergelijking: dezelfde stijl, zowel in geluid als in schrijven en hetzelfde knauwende Texaanse accent. En dan valt die vergelijking nadelig uit voor Knight.
Laat ik het dan zo zeggen: bij het luisteren borrelden gelijk die twee namen op. Dan maak ik, bewust of onbewust, die vergelijking: dezelfde stijl, zowel in geluid als in schrijven en hetzelfde knauwende Texaanse accent. En dan valt die vergelijking nadelig uit voor Knight.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 februari 2013, 19:45 uur
Niet slecht voor een Fries. Deze man heeft dus ook voor Chris Knight liedjes geschreven. Dit nummer zit prima in elkaar. 7.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 14:53 uur
Ja, best mooi, maar ik schiet niet uit m'n stoel. Het blijft een beetje hangen in hetzelfde, ofzo.
Een 6,8.
Een 6,8.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 februari 2013, 18:56 uur
Heb hem even een paar keer vaker beluisterd. Ik had in het begin het idee dat het wat langdradig was, maar het valt mee. Hij heeft wel een verhaal te vertellen en dat duurt even wat langer. Ja, wel leuk, leuke tekst, leuke stem. Een 7,5 .
0
geplaatst: 23 februari 2013, 21:57 uur
Had precies hetzelfde. Vond zijn stem meteen heel mooi, maar het klonk eerst wel wat langdradig. Als je hem vaker luistert, wordt hij eigenlijk steeds beter. Goeie Spoelie! Een 7,5
0
geplaatst: 23 februari 2013, 23:22 uur
Yeah. Verwijs ik bij deze gelijk ook naar de film waarvan Capps de soundtrack heeft verzorgd
0
geplaatst: 24 februari 2013, 11:11 uur
Ja dat klinkt wel oke.
Ik weet niet of het een heel album kan boeien, maar smaakt naar meer.
Ik kan wel inkomen in wat Hendrik bedoelt met langdradig, het blijft een beetje doorlopen zonder dat het spannender wordt. Nou hoeft dat niet, en hij heeft gewoon een prima verhaal te vertellen.
Daarnaast is zijn gitaarspel wel in orde, en blijft dat toch net genoeg variëren om interessant te blijven, soms is dat wel lastig met die kale nummers. Zijn stem is vrij warm en kleed het geheel aan en vrij dicht, waardoor het toch als een vol nummer klinkt ookal is er geen andere instrumentatie dan de gitaar. 7,5
Ik weet niet of het een heel album kan boeien, maar smaakt naar meer.
Ik kan wel inkomen in wat Hendrik bedoelt met langdradig, het blijft een beetje doorlopen zonder dat het spannender wordt. Nou hoeft dat niet, en hij heeft gewoon een prima verhaal te vertellen.
Daarnaast is zijn gitaarspel wel in orde, en blijft dat toch net genoeg variëren om interessant te blijven, soms is dat wel lastig met die kale nummers. Zijn stem is vrij warm en kleed het geheel aan en vrij dicht, waardoor het toch als een vol nummer klinkt ookal is er geen andere instrumentatie dan de gitaar. 7,5
0
Hendrik68
geplaatst: 24 februari 2013, 11:58 uur
Ik weet niet of het een heel album kan boeien
Heb hem gisteravond en vanmorgen gedraaid. Mij boeit hij niet een album lang. Hij begint erg sterk. Bluesy, rootsy, je hoort Alabama her en der goed terug, maar vooral na bovenstaand nummer wordt het even een poosje minder om met een werkelijk geniaal nummer af te sluiten. Komt binnenkort in de buurt. Ben wel nieuwsgierig hoe hij live klinkt eigenlijk.
0
geplaatst: 24 februari 2013, 20:10 uur
Ik weet niet of het nou echt onder de noemer folk/roots geschaard kan worden, maar ik vind het wel rootsy klinken en vind het een erg mooi nummertje
0
Hendrik68
geplaatst: 25 februari 2013, 09:54 uur
Nee, dit vind ik weer een mindere. Maar dat zal je niet verbazen denk ik.
0
geplaatst: 25 februari 2013, 23:46 uur
Niet echt alledaags in dit topic nee. Klinkt wel goed, maar ergens stoor ik me aan de drums. 6.5
0
geplaatst: 26 februari 2013, 08:53 uur
Fred Eaglesmith - Alcohol and Pills; 6,5
Grayson Capps - Lovesong for Bobby Long: 6
The Walkmen - Red Moon; 6
Grayson Capps - Lovesong for Bobby Long: 6
The Walkmen - Red Moon; 6
0
geplaatst: 26 februari 2013, 19:48 uur
Is dat een statement die je daar maakt Oldfart? 
Toch moet ik het met je eens zijn met deze laatste. The Walkmen, een 6.
Een nieuw prachtig liedje van de absolute folkheld van dit moment: Sam Amidon.

Toch moet ik het met je eens zijn met deze laatste. The Walkmen, een 6.
Een nieuw prachtig liedje van de absolute folkheld van dit moment: Sam Amidon.
0
Hendrik68
geplaatst: 26 februari 2013, 20:00 uur
Ja prima plaatje hoor. Volgens mij heb ik wel eens een album van hem gedraaid n.a.v. een eerder filmpje van jou. Dat is toen niet blijven hangen in ieder geval. Maar dit nodigt absoluut uit tot meer. 8.5.
0
Hendrik68
geplaatst: 26 februari 2013, 20:44 uur
Op 27 oktober heb jij ook al een filmpje van hem geplaatst: Saro. Toen was mijn reactie niet positief. Ik heb inmiddels een ander filmpje van Saro gezien en die bevalt stukken beter. Ik dacht dat er een stel albums misten van deze man, maar de ene keer schrijft men het los en dan weer aan elkaar. Dat is ook lekker handig. Ik ben in ieder geval blij dat je Sam Amidon nog eens geplaatst hebt, want ik ben na beluistering van een paar Youtube filmpjes een stuk enthousiaster geworden.
0
geplaatst: 26 februari 2013, 22:38 uur
@Hendrik, inderdaad beetje verwarrend met die naam, maar het is zeker de moeite waard om al zijn albums eens goed op je in te laten werken. Een nummer in dit topic doet zijn muziek echt niet genoeg eer aan. Dat zijn dus:
But This Chicken Proved Falsehearted
All Is Well
I See The Sign.
Op alle drie de albums staan genoeg pareltjes
Je moet er gewoon eventjes goed voor gaan zitten. Of liggen.
PS: hij heeft ook nog een album uit 2001, Solo Fiddle, maar die heb ik nooit ergens kunnen vinden. Daar kan ik dus ook geen uitspraken over doen...
But This Chicken Proved Falsehearted
All Is Well
I See The Sign.
Op alle drie de albums staan genoeg pareltjes
Je moet er gewoon eventjes goed voor gaan zitten. Of liggen. PS: hij heeft ook nog een album uit 2001, Solo Fiddle, maar die heb ik nooit ergens kunnen vinden. Daar kan ik dus ook geen uitspraken over doen...
0
geplaatst: 27 februari 2013, 15:33 uur
de absolute folkheld van dit moment: Sam Amidon

Dit doet het voor mij niet. 5.5
0
geplaatst: 27 februari 2013, 16:10 uur
Ik vind 't wel mooi, maar werkt voor mij nog absoluut niet dé absolute folkheld, daarvoor gaat het dan toch iets teveel langs me heen. Refrein (nu ja, ik bedoel goodbye) vind ik niet zoo mooi klinken. Ik kan me herinneren dat ik het vorige liedje dat je plaatste van Sam wel mooier vond. 
Hij komt ook op de Le Guess Who? May Day, Daniël, maar dat wist je misschien al. Samen met oa Mount Eerie en Deerhunter

Hij komt ook op de Le Guess Who? May Day, Daniël, maar dat wist je misschien al. Samen met oa Mount Eerie en Deerhunter

0
geplaatst: 27 februari 2013, 16:22 uur
Nee, wist ik niet! Als ik dan in de gelegenheid ben, ga ik zeker heen! 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.