Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 28 februari 2013, 14:32 uur
Net als van Sam Amidon is mijn kennis van Josh Ritter oppervlakkig te noemen. Na het filmpje van Sam Amidon vorig jaar was ik zoals gezegd niet enthousiast, maar na het filmpje van deze week des te meer. Met Josh Ritter wil het allemaal nog niet zo lukken. Het is zeker een prima artiest voor zover ik kan beoordelen, maar een topper is het tot op heden niet voor mij. Maar ook hier zeg ik, wat niet is kan nog komen. Ik krijg echter zoveel tips op dit moment dat ik er bij lang na niet aan toe kom om elke artiest zo te beluisteren dat ik er een sluitend oordeel over kan geven. Maar we doen ons best.
Voor dit nummer helaas een mager 6je.
Voor dit nummer helaas een mager 6je.
0
geplaatst: 28 februari 2013, 21:14 uur
Best een mooi nummertje, klein maar fijn.
Desondanks is het ook niet zo dat als ik het op de radio zou horen ik gelijk zal gaan opzoeken van wie het is. Gewoon een degelijk nummer, zonder echt op te vallen.
Tussen de 6,5 en 7 in.
Desondanks is het ook niet zo dat als ik het op de radio zou horen ik gelijk zal gaan opzoeken van wie het is. Gewoon een degelijk nummer, zonder echt op te vallen.
Tussen de 6,5 en 7 in.
0
geplaatst: 28 februari 2013, 21:28 uur
Omdat de vorige al weer van gisteren is en ik dit gewoon een erg fijn nummer vind:
Misschien ook niet echt heel spannend, maar het heeft (voor mij) een lekker nostalgisch sfeertje.
Misschien ook niet echt heel spannend, maar het heeft (voor mij) een lekker nostalgisch sfeertje.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 februari 2013, 22:12 uur
Ha, eindelijk eens een andere user. Welkom. Zorgt direct voor de nodige variatie. Lekkere ongedwongen up tempo countryrock. Niks meer en niks minder. Een 7.
0
geplaatst: 28 februari 2013, 22:26 uur
Ho ho, een welkom terug!
Afijn, het vertrek van servaas heeft een immens gapend gat achtergelaten; wellicht dat jij hem kan vervangen? 
Helaas vind ik het niet heel veel. Te ongedwongen up tempo countryrock voor mij. Maar ik ben dan ook een zeur. Kom maar weer met Two Gallants, en zo, jori.
Afijn, het vertrek van servaas heeft een immens gapend gat achtergelaten; wellicht dat jij hem kan vervangen? 
Helaas vind ik het niet heel veel. Te ongedwongen up tempo countryrock voor mij. Maar ik ben dan ook een zeur. Kom maar weer met Two Gallants, en zo, jori.
0
geplaatst: 28 februari 2013, 22:35 uur
Ach ja, we doen ons best, he. Ik zal proberen (weer) wat vaker hier een kijkje te nemen (ben vooral een luie meelezer meestal) en wat bijdrages te leveren, het is al niet het populairste genre.
En aan die zeur hierboven mij: de volgende keer zal ik meer rekening met je houden, Masimo, sorry.
En aan die zeur hierboven mij: de volgende keer zal ik meer rekening met je houden, Masimo, sorry.

0
geplaatst: 1 maart 2013, 01:52 uur
Idd, Masimo klaasvaak
wanneer strooi jij weer met bandjes waarbij mn mond open valt?
Mijn deck aan folk/singersongwriters is nog lang niet uit gespeeld, maar ik denk niet wat hier in de smaak valt(wat vooral americana/roots is)
wanneer strooi jij weer met bandjes waarbij mn mond open valt?
Mijn deck aan folk/singersongwriters is nog lang niet uit gespeeld, maar ik denk niet wat hier in de smaak valt(wat vooral americana/roots is)
0
Hendrik68
geplaatst: 2 maart 2013, 13:08 uur
Ja Ducoz, deze is weer helemaal te gek. Misschien net even te veel achtergrondkoortjes, maar een erg lekker nummer. 8.
0
geplaatst: 2 maart 2013, 19:30 uur
Ja dit hele album is een aanrader. Toevallig net afgelopen week verhoogd naar 4.5*.
Dit is ook nog eens één van de beste nummers ervan. 9
Dit is ook nog eens één van de beste nummers ervan. 9
0
geplaatst: 3 maart 2013, 16:49 uur
Ik ben er niet zo heel enthousiast over eigenlijk. Heb meerdere nummers van dat album geluisterd, maar mijn aandacht verslapte vrij snel. Een 6.
0
Hendrik68
geplaatst: 3 maart 2013, 18:21 uur
Uitstekende keus Daniel. Townes van Zandt schreef nog een liedje over deze mijnheer: Blaze's Blues. Foley werd volgens mij door een zoon van een vriend vermoord. Een heel album ken ik niet van deze man, maar de paar nummers die ik ooit heb gehoord waren erg goed. Dit nummer een dikke 9.
0
geplaatst: 4 maart 2013, 12:02 uur
Na een eerste luisterbeurt vond ik het niet meer dan redelijk. Omdat ik Blaze Foley ook wel eens tegen ben gekomen in m'n aanbevelingen via Last.fm heb ik toch maar eens meer opgezocht via spotify. Van het album The Dawg Years (1975-1978) een paar nummers gedraaid. Dat klinkt toch wel erg goed.
8
8
0
Hendrik68
geplaatst: 4 maart 2013, 13:29 uur
Ja dat album heb ik vanmorgen ook gedraaid en vond zoveel nummers achtereen toch wat saai in eerste instantie. De nummers op zich waren OK, maar een uur lang vond ik na de eerste keer wat te veel van het goede. Maar misschien draait dat nog bij.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 maart 2013, 16:17 uur
Een van de vele hoogtepunten op zijn enige album. Ongelofelijk goed, ik ga zijn album met een halfje verhogen. Ik ben helemaal overtuigd. Voor dit nummer een 9.
Even terug naar Blaze Foley. Ik heb vanmiddag het live album dat hier op de site staat voor de 2e keer gedraaid. Die is toch erg goed hoor. Het is wel even inkomen, het tempo ligt heel laag, maar het is her en der van een grote schoonheid.
Blaze Foley - Live at the Austin Outhouse (1999)
Even terug naar Blaze Foley. Ik heb vanmiddag het live album dat hier op de site staat voor de 2e keer gedraaid. Die is toch erg goed hoor. Het is wel even inkomen, het tempo ligt heel laag, maar het is her en der van een grote schoonheid.
Blaze Foley - Live at the Austin Outhouse (1999)
0
geplaatst: 5 maart 2013, 21:46 uur
Ik ben iets minder enthousiast dan m'n voorgangers, maar dat betekent nog steeds een 7,5 en een plaats in m'n veel te lange 'nog te beluisteren' lijst.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 21:48 uur
Refrein vind ik niet zo mooi, die had van mij niet zo gehoeven, vnl. zit dat dan in dat koortje. Verder coupletten wel fijn, mooie stem, en een erg mooie viool. 

0
geplaatst: 5 maart 2013, 22:03 uur
Misschien niet direct de singersongwriter/folk dat hier volop in de smaak zal vallen, maar even zo tussen alle roots door 
Edit:
Ik zie nu ineens dat spoelie ook wat heeft geplaats, achja 2 keer zoveel lusiter plezier
(ik hoop niet dat ik er voor wordt afgeschoten
)
Billy Marlowe doet mij heeel erg aan Tallest man on Earth denken, zowel qua instrumentatie als qua stem. Ik vind het best een mooi nummertje hoor. Mooi, dat viool spel. 7,5

Edit:
Ik zie nu ineens dat spoelie ook wat heeft geplaats, achja 2 keer zoveel lusiter plezier
(ik hoop niet dat ik er voor wordt afgeschoten
)Billy Marlowe doet mij heeel erg aan Tallest man on Earth denken, zowel qua instrumentatie als qua stem. Ik vind het best een mooi nummertje hoor. Mooi, dat viool spel. 7,5
0
Hendrik68
geplaatst: 5 maart 2013, 22:40 uur
Hoort denk ik niet echt in dit topic, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan ook direct niks is natuurlijk. Vind dit best wel een leuk nummer. Toch zeker wel een 7.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 09:42 uur
Ik heb zijn meest recente album al een paar keer geprobeerd, maar het kwartje wil nooit echt vallen.
6
6
0
geplaatst: 7 maart 2013, 10:47 uur
Billy Marlowe - Mama was Right - 7
Patrick Watson - Morning Sheets - 7 (moet ik die Watson ergens van kennen?)
Patrick Watson - Morning Sheets - 7 (moet ik die Watson ergens van kennen?)
0
Hendrik68
geplaatst: 7 maart 2013, 13:17 uur
Een van toppers in het vrouwelijke rootscircuit wat mij betreft. De plaat is al een jaartje oud, dus ik sluit niet uit dat deze dame al eens eerder is opgevoerd in dit topic. Dit is het titelnummer van een van de beste albums van vorig jaar, vind ik. Hier is Tift Merrit.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 17:16 uur
Best wel mooi, alleen jammer dat het nummer een beetje blijft hangen in hetzelfde themaatje. Ik mis een brug of iets dergelijke. Maar de stijl en de stem bevallen mij in ieder geval wel zeer. Een 7.
Edit: ik moet toch omhoog gaan. Ik was een beetje aan het zeiken hierboven. Ik vind het een heel mooi nummer. Verslavend ook. Een 8,5
Patrick Watson, mweh, ik vind zijn muziek altijd een beetje vergezocht en te gemaakt.
Edit: ik moet toch omhoog gaan. Ik was een beetje aan het zeiken hierboven. Ik vind het een heel mooi nummer. Verslavend ook. Een 8,5

Patrick Watson, mweh, ik vind zijn muziek altijd een beetje vergezocht en te gemaakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.