Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 24 maart 2013, 02:51 uur
Die Barna Howard is erg fraai, een heel fijne stem inderdaad.
Een jonge Dylan, met een beetje Donovan, mooie ontdekking: 8,5
Een jonge Dylan, met een beetje Donovan, mooie ontdekking: 8,5
0
Hendrik68
geplaatst: 24 maart 2013, 10:10 uur
Oldfart dacht dat dit topic wel een beetje peper kon gebruiken en met Grant Sabin wordt daar even prima invulling aan gegeven. Het album waar dit van af komt Anthromusicology mag er ook zijn. Rock met een roots randje. Lekkere rauwe stem. Prima.
0
geplaatst: 24 maart 2013, 11:15 uur
Als een heel album Barna Howard net zo goed is, is hij voor mij een ontdekking in de buitencategorie uit dit topic (Fullbright, Phosphorescent). 9
Grant Sabin: bonuspunt voor de slidegitaar. Verder vind ik het maar net voldoende. Maar ja, wat wil je na zo'n voorganger? 6
Grant Sabin: bonuspunt voor de slidegitaar. Verder vind ik het maar net voldoende. Maar ja, wat wil je na zo'n voorganger? 6
0
geplaatst: 24 maart 2013, 19:21 uur
Grant Sabin: Mij iets té rauw dit, alhoewel ik de passie die hij erin legt wel kan apprecieren. 6,5
0
geplaatst: 25 maart 2013, 01:15 uur
Ik vind Grant Sabin inderdaad even een verademing na al dat fraaie ingetogen werk.
Ben benieuwd naar het album wat Hendrik hier noemt. Licht hoopvol gestemd...
Dit nummer een 7,5
Ben benieuwd naar het album wat Hendrik hier noemt. Licht hoopvol gestemd...
Dit nummer een 7,5
0
Hendrik68
geplaatst: 25 maart 2013, 09:39 uur
Zo handig dat Spotify. Iemand plaatst hier een filmpje en 3 kwartier later heb je het bijbehorende album in zijn geheel gehoord. Ik heb hem inmiddels anderhalf keer gehoord. Ik moet zeggen dat ik nadat ik de 2e keer tot de helft gekomen ben iets minder enthousiast ben, maar ik zal hem een dezer dagen in alle rust nog eens beluisteren. Slecht is het album in ieder geval zeker niet.
0
geplaatst: 25 maart 2013, 14:26 uur
Ik snap de hoge waardering voor Berna Howard eigenlijk niet zo. Ik vind het vrij gewoontjes allemaal. Een hele normale stem en heel normaal gitaarwerk. Het liedje gaat bij mij het ene oor in en het andere weer uit. De vergelijking met de jonge Dylan en Donovan gaan dan ook wel ver vind ik. Ik mis toch duidelijk de bravoure en de overtuiging die zij wel in zich hadden.
Grant Sabin, vrij irritant en hard om het hard spelen. Niet mijn ding.
Grant Sabin, vrij irritant en hard om het hard spelen. Niet mijn ding.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 maart 2013, 14:58 uur
Hij schreeuwt het hele album behoorlijk door, maar het gitaarspel is her en der heerlijk, vind ik. Ik zou het album niet kopen, maar het heeft zeker wel wat. Ik heb hem net nog weer beluisterd. Maar roots of americana is dit nauwelijks te noemen. Eigenlijk is dit gewoon rock 'n' roll. Ryan Bingham die rockt, maar dan een stukje harder. Het filmpje van Oldfart is duidelijk een uitbijter op dit album.
0
geplaatst: 26 maart 2013, 01:48 uur
Geen idee of het album van Grant Sabin wel of geen Americana is, dit nummer i.i.g. wel.
Zou niet weten waarom het ook niet een keer hard zou mogen
Zou niet weten waarom het ook niet een keer hard zou mogen

0
Hendrik68
geplaatst: 26 maart 2013, 11:23 uur
Ik weet niet tegen wie Oldfart het heeft, maar als hij denkt dat ik met mijn post aan wilde geven dat Sabin niet in dit topic thuishoort dan wil ik zeggen dat dat zeker niet mijn bedoeling was. Sterker, we moeten veel meer rauwe filmpjes hebben. Wat meer up tempo werk. Ik vind alleen het hele album van Sabin meer rock dan roots, maar uiteraard zijn er genoeg roots invloeden om de man in dit topic op te voeren en het nummer dat jij koos al helemaal.
Arlo Guthrie is leuk en inderdaad het is net Dylan. Ik ken wat nummers van de man, maar bijzonder wordt het niet vaak. Het is echter geen straf om naar de man te luisteren.
Arlo Guthrie is leuk en inderdaad het is net Dylan. Ik ken wat nummers van de man, maar bijzonder wordt het niet vaak. Het is echter geen straf om naar de man te luisteren.
0
geplaatst: 26 maart 2013, 19:18 uur
Arlo Guthrie: een typisch folkiedje. Mag hier graag naar luisteren, lekkere stem ook, maar erg bijzonder is het inderdaad niet. 7 van mij.
0
geplaatst: 26 maart 2013, 20:44 uur
Ik zie dat nog (bijna) geen van de heren op Bonnie Prince Billy heeft gestemd. Dat kan natuurlijk niet, want Bonnie 'Prince' Billy (aka Palace, Palace Music, Palace Brothers, Will Oldham..) is een rootsicoon. Dat lijkt me een goede reden om Ome Oldham er weer eens in te slingeren, dit maal met 2 versies van een nummer. De eerste versie is het nummer zoals deze ooit uitkwam, de tweede is een nieuwe opname met sessie muzikanten in Nashville.
Voor de bonus: Wild Olham & Harem
Scarem -... Op deze versie speelt hij met een Engelse folk band en spelen violen e.d. de hoofdrol en verdwijnt de gitaar vrijwel geheel, ook fraai.
Arlo Guthrie is natuurlijk prima, maar zijn beste tijd was wat mij betreft toch aan het begin van de jaren '70
Ik verkies zijn pa trouwens wel boven hem
Behoorlijk wat van Dylan en Woody, maar dat is nooit verkeerd. 7
Grant Sabin:
Ik ben nooit zo happig op live filmpjes en die vermijd ik het liefst omdat die vaak toch niet de sfeer van de plaat weten te vangen. Ik vind zijn steelguitar opzich wel lekker en het is sterk ritmisch.. maar dan trekt meneer zijn strot open en gaan de speakers oversturen, misschien dat het op plaat wat 'aangekleder is'. Het ontaard echter wel in herrie en niet direct mijn ding. 5,5
Barna Howard: De opening is al erg vrindelijk, moet qua voorkomen inderdaad wel een beetje aan Donovan denken, ook de akkoorden keuze ligt dichter bij Donovan dan bij Dylan. Maar zijn stem klinkt als een jonge Dylan met een hoop vaseline
Maar ik vind het wel mooi, ik denk dat ik dit nog maar 's ga opzoeken, kan nooit kwaad lijkt mij. 7,5
Voor de bonus: Wild Olham & Harem
Scarem -... Op deze versie speelt hij met een Engelse folk band en spelen violen e.d. de hoofdrol en verdwijnt de gitaar vrijwel geheel, ook fraai.
Arlo Guthrie is natuurlijk prima, maar zijn beste tijd was wat mij betreft toch aan het begin van de jaren '70
Ik verkies zijn pa trouwens wel boven hem
Behoorlijk wat van Dylan en Woody, maar dat is nooit verkeerd. 7Grant Sabin:
Ik ben nooit zo happig op live filmpjes en die vermijd ik het liefst omdat die vaak toch niet de sfeer van de plaat weten te vangen. Ik vind zijn steelguitar opzich wel lekker en het is sterk ritmisch.. maar dan trekt meneer zijn strot open en gaan de speakers oversturen, misschien dat het op plaat wat 'aangekleder is'. Het ontaard echter wel in herrie en niet direct mijn ding. 5,5
Barna Howard: De opening is al erg vrindelijk, moet qua voorkomen inderdaad wel een beetje aan Donovan denken, ook de akkoorden keuze ligt dichter bij Donovan dan bij Dylan. Maar zijn stem klinkt als een jonge Dylan met een hoop vaseline
Maar ik vind het wel mooi, ik denk dat ik dit nog maar 's ga opzoeken, kan nooit kwaad lijkt mij. 7,5
0
geplaatst: 27 maart 2013, 06:54 uur
Arlo mag niet. Heb ik een spelregel gemist??
...Arlo mag niet gedraaid worden, iets met rechten of zo?: "embedding disabled by request"
0
geplaatst: 27 maart 2013, 09:58 uur
Oh op die manier. Na doorklikken doet 'ie het wel!
Ik ben trouwens niet zo'n fan van dhr. Billy of Will of Palace of wat er ook maar in z'n paspoort staat.
Ik ben trouwens niet zo'n fan van dhr. Billy of Will of Palace of wat er ook maar in z'n paspoort staat.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 20:49 uur
Goed liedje, een 8 voor beide versies. Kan mezelf ook geen fan noemen, maar Ik ken I See a Darkness en The Letting Go en op beide albums staan een paar prachtige liedjes. Die Viva Last Blues ga ik binnenkort maar is opzoeken denk ik. Ook die 2e versie mag er wezen trouwens, misschien zelfs een lichte voorkeur voor.
0
geplaatst: 28 maart 2013, 01:43 uur
Ondanks vele pogingen wil het tussen mij en de heer Oldham niet klikken. het heeft te maken met zijn stemgeluid, wat het precies is weet ik niet. Vind het gewoon niet fijn om naar te luisteren.
Kan me voorstellen dat werk van hem wanneer door anderen uitgevoerd, me best wel wat zou kunnen doen, maar nee dus.
Laat een waardering achterwege want het is gewoon mijn ding niet.
Kan me voorstellen dat werk van hem wanneer door anderen uitgevoerd, me best wel wat zou kunnen doen, maar nee dus.
Laat een waardering achterwege want het is gewoon mijn ding niet.
0
geplaatst: 29 maart 2013, 20:40 uur
Tijd voor weer is een nieuwe. Ben wel benieuwd hoe dit valt hier, ken het zelf net een paar dagen. Kyp Harness met Passenger uit 2011:
0
geplaatst: 30 maart 2013, 08:28 uur
Ook weer zo' n geval: de ene niet stem vaste stem is de andere niet...
Nog niet helemaal uit; instrumentaal ontwikkelt het nummer zich mooi...alleen die stem heeft irritatie momentjes
..Kyp heeft goed naar Ome Neil geluisterd, heeft muzikaal naast het album On the Beach gelegen.
Hmm: 6,75 of zo
Nog niet helemaal uit; instrumentaal ontwikkelt het nummer zich mooi...alleen die stem heeft irritatie momentjes
..Kyp heeft goed naar Ome Neil geluisterd, heeft muzikaal naast het album On the Beach gelegen.
Hmm: 6,75 of zo
0
Hendrik68
geplaatst: 31 maart 2013, 17:42 uur
Will Oldham is niet slecht, maar weet me ook niet heel erg te raken. Ik heb van de week op You Tube best wel veel nummers van hem gedraaid om een beeld van hem te krijgen. Niet slecht die man, maar echt raken lukt me niet.
Voor Kyp Harness geldt eigenlijk hetzelfde. Het klinkt allemaal aardig, maar de aandacht erbij houden is wat lastig. Opvallend overigens dat er geen enkel album op MM staat. Hij schijnt in Canada een behoorlijke naam te zijn. Mensen als Ron Sexsmith en Daniel Lanois hebben nummers van hem opgenomen en een Nederlands Altcoutntrymagazine noemde hem ooit de beste songwriter ter wereld. Deze wijsheid haal ik van Wiki trouwens. Ik had zelf nog nooit van de beste man gehoord. Als ik op de nummers die ik op You Tube heb gehoord moet afgaan dan ontgaat me een beetje wat er zo groots is aan zijn werk. Maar goed, ik had er nog nooit van gehoord dus er zullen vast nog wat verborgen parels rondzwerven.
Voor Kyp Harness geldt eigenlijk hetzelfde. Het klinkt allemaal aardig, maar de aandacht erbij houden is wat lastig. Opvallend overigens dat er geen enkel album op MM staat. Hij schijnt in Canada een behoorlijke naam te zijn. Mensen als Ron Sexsmith en Daniel Lanois hebben nummers van hem opgenomen en een Nederlands Altcoutntrymagazine noemde hem ooit de beste songwriter ter wereld. Deze wijsheid haal ik van Wiki trouwens. Ik had zelf nog nooit van de beste man gehoord. Als ik op de nummers die ik op You Tube heb gehoord moet afgaan dan ontgaat me een beetje wat er zo groots is aan zijn werk. Maar goed, ik had er nog nooit van gehoord dus er zullen vast nog wat verborgen parels rondzwerven.
0
geplaatst: 31 maart 2013, 20:56 uur
Ik vind Kyp best oke en Ducoz gaat daar eens wat meer van opzoeken 7,5
Fink - Warm Shadow
Fink - Warm Shadow
0
geplaatst: 1 april 2013, 00:28 uur
Nee hoor. Zal zo dadelijk even jouw voorgaande post verwijderen.

0
geplaatst: 1 april 2013, 10:29 uur
Gaaf die Wiskey Shivers, en nog humor ook 
Ken je ook albums van ze Paul?
Live maken ze het in ieder geval helemaal waar.
Voor Jealous Heart een 8,5
Die Fink klinkt ook fraai, muzikaal ergens aan de randen van dit topic, en als ik lees op Wiki wat hij allemaal gedaan heeft is dat ook niet zo vreemd.
Maar goed, laten we het een andere take on folk noemen.
Spannend nummer en fraaie tegendraadse drumpartijen, prettige stem; all in all: 8
En zo wordt het trouw beluisteren van het hier gepresenteerde weer eens beloond
Thanks Gentlemen.

Ken je ook albums van ze Paul?
Live maken ze het in ieder geval helemaal waar.
Voor Jealous Heart een 8,5
Die Fink klinkt ook fraai, muzikaal ergens aan de randen van dit topic, en als ik lees op Wiki wat hij allemaal gedaan heeft is dat ook niet zo vreemd.
Maar goed, laten we het een andere take on folk noemen.
Spannend nummer en fraaie tegendraadse drumpartijen, prettige stem; all in all: 8
En zo wordt het trouw beluisteren van het hier gepresenteerde weer eens beloond

Thanks Gentlemen.
0
geplaatst: 1 april 2013, 13:07 uur
Whiskey Silvers: leuk. (En niet te zware kost). 7
Kyp Harness: gaat wat aan me voorbij. 6
Fink ga ik geen beoordeling aan hangen. Niet mijn smaak.
Kyp Harness: gaat wat aan me voorbij. 6
Fink ga ik geen beoordeling aan hangen. Niet mijn smaak.
0
geplaatst: 2 april 2013, 15:02 uur
Whiskey Silvers: inderdaad wel leuk, maar binnen dit overbevolkte genre niet bijzonder genoeg om echt de aandacht te trekken. Een 6,5.
Kyp: Gaat ook een beetje aan mij voorbij. Een 6.
Fink: mooi sferisch, maar niet echt voor dit topic ofzo. Een 7.
Ik had een tijdje geleden al iets van Trampled by Turtles gepost, maar volgens mij is dat nog niet genoeg geweest gezien het belachelijk lage aantal stemmen op de albums van de heren op deze site. Nu dus nog een nummer:
Kyp: Gaat ook een beetje aan mij voorbij. Een 6.
Fink: mooi sferisch, maar niet echt voor dit topic ofzo. Een 7.
Ik had een tijdje geleden al iets van Trampled by Turtles gepost, maar volgens mij is dat nog niet genoeg geweest gezien het belachelijk lage aantal stemmen op de albums van de heren op deze site. Nu dus nog een nummer:
0
Hendrik68
geplaatst: 2 april 2013, 16:13 uur
Ik moet toegeven dat ik Trampled by turtles alweer vergeten was. Ik weet niet eens meer wat ik van het vorige filmpje vond en al helemaal niet meer hoe hij klonk. Dit is in ieder geval een prima nummer. Dit is een richting waar ik altijd al graag naar mag luisteren.
Dan kan het bijna niet anders dat ik ook de Whiskey Shivers graag mag horen, al vind ik het nummer net een tikkeltje minder dan bovenstaande.
Fink hadden we ergens vorig jaar ook gehad, dat kan ik me nog wel herinneren. Dat nummer vond ik uitstekend. Dit bevalt het me wat minder.
Dan kan het bijna niet anders dat ik ook de Whiskey Shivers graag mag horen, al vind ik het nummer net een tikkeltje minder dan bovenstaande.
Fink hadden we ergens vorig jaar ook gehad, dat kan ik me nog wel herinneren. Dat nummer vond ik uitstekend. Dit bevalt het me wat minder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.