Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 2 april 2013, 17:18 uur
Het vorige nummer die ik van ze postte was Bloodshot Eyes. Je beoordeling daarvan luidde als volgt: "Trampled By Turtles bevalt mij zeer goed kan ik je melden. Vind ik wel een 8 waard eigenlijk. Was ik niet bekend mee." 

0
geplaatst: 2 april 2013, 20:48 uur
7,5 voor zowel Trampled By Turtles als Whiskey Shivers. Lichte voorkeur voor Jealous Heart, maar beiden zeer aanstekelijk en goed gemaakt. Fink heb ik minder mee.
0
geplaatst: 2 april 2013, 22:34 uur
De Daniƫl schreef:
Ik had een tijdje geleden al iets van Trampled by Turtles gepost, maar volgens mij is dat nog niet genoeg geweest gezien het belachelijk lage aantal stemmen op de albums van de heren op deze site.
Ik had een tijdje geleden al iets van Trampled by Turtles gepost, maar volgens mij is dat nog niet genoeg geweest gezien het belachelijk lage aantal stemmen op de albums van de heren op deze site.
Onderstaand het eerste nummer dat ik van de heren hoorden. Misschien spreekt dat de heren alhier meer aan?
0
geplaatst: 4 april 2013, 10:30 uur
Platgetrapt door Schildpadden.....ben dan altijd wel benieuwd hoe ze bij zo' n naam komen;
muzikaal is het prima voor elkaar: 8
muzikaal is het prima voor elkaar: 8
0
Hendrik68
geplaatst: 4 april 2013, 10:42 uur
Ja prachtig nummer. Ik zal ze niet weer vergeten Daniel.
Klein beetje in de zelfde lijn is een band uit het verleden die de ouderen onder ons wellicht al kenden, maar misschien nog niet iedereen. Uit 1972 is dit Country Gazette.
Klein beetje in de zelfde lijn is een band uit het verleden die de ouderen onder ons wellicht al kenden, maar misschien nog niet iedereen. Uit 1972 is dit Country Gazette.
0
geplaatst: 4 april 2013, 10:57 uur
....jemig dat is lang geleden... 
Minstens drie decennia schat ik zo in.
Het rauwe randje anno nu ( van die Schildpadden) maakt het , nu, toch wat spannender.
Maar leuk dit weer eens te horen Hendrik: 7

Minstens drie decennia schat ik zo in.
Het rauwe randje anno nu ( van die Schildpadden) maakt het , nu, toch wat spannender.
Maar leuk dit weer eens te horen Hendrik: 7
0
Hendrik68
geplaatst: 4 april 2013, 11:22 uur
Ik wil je niet ouder laten lijken Oldfart, maar het is al meer dan 4 decennia geleden....
Ja, ook ik heb iets meer met dat nummer van de schildpadden. Maar niet alle nummers van de Turtles hebben dat niveau (ik heb even een onderzoekje ingesteld de laatste dagen), maar goed dat geldt ook voor Country Gazette. Eigenlijk heeft dat hele genre een beetje hetzelfde manco. Erg lekker, je wordt er helemaal vrolijk van. Maar om nou een hele CD van zulke bands aan te schaffen, dat is het me vaak niet waard.
Ja, ook ik heb iets meer met dat nummer van de schildpadden. Maar niet alle nummers van de Turtles hebben dat niveau (ik heb even een onderzoekje ingesteld de laatste dagen), maar goed dat geldt ook voor Country Gazette. Eigenlijk heeft dat hele genre een beetje hetzelfde manco. Erg lekker, je wordt er helemaal vrolijk van. Maar om nou een hele CD van zulke bands aan te schaffen, dat is het me vaak niet waard.
0
geplaatst: 4 april 2013, 14:52 uur
Country Gazette: nooit van gehoord. Het nummer wel. Dit is een Gene Clark cover (van zijn album met de Gosdin Brothers). Deze uitvoering is zeker niet minder dan het origineel. 7,5
Trampled by Turtles: omdat het Daniel volgens mij meer te doen was om aandacht te genereren voor de albums, heb ik gister hun album uit 2012 eens in z'n geheel afgespeeld. Daar staat dan natuurlijk weer geen enkele van de bovenstaande nummers op. Ik zal het album nog eens luisteren en dan volgt een beoordeling daar wel. Klinkt in ieder geval lekker, een iets meer gepolijste variant van OCMS.
Trampled by Turtles: omdat het Daniel volgens mij meer te doen was om aandacht te genereren voor de albums, heb ik gister hun album uit 2012 eens in z'n geheel afgespeeld. Daar staat dan natuurlijk weer geen enkele van de bovenstaande nummers op. Ik zal het album nog eens luisteren en dan volgt een beoordeling daar wel. Klinkt in ieder geval lekker, een iets meer gepolijste variant van OCMS.
0
geplaatst: 4 april 2013, 18:03 uur
Ik wil je niet ouder laten lijken Oldfart, maar het is al meer dan 4 decennia geleden....
....yeah, yeah, yeah; rub it in. 
0
geplaatst: 4 april 2013, 18:23 uur
M'n pa draaide die Country Gazette lp toevallig gisteren en ik luisterde er met een half oor naar. Ik hoorde in ieder geval wel mooiere nummers dan deze. Dit nummer is wat te jolig naar mijn smaak, maar kwaliteit heeft het zeker wel.
0
Hendrik68
geplaatst: 4 april 2013, 18:37 uur
Een pa met een LP van Country Gazette. Dan ben je toch wel gezegend hoor.
O ja Daniel nu we toch op de persoonlijke toer gaan: Waarom geef je geen enkel album 5 sterren? Viel me laatst een keer op.
O ja Daniel nu we toch op de persoonlijke toer gaan: Waarom geef je geen enkel album 5 sterren? Viel me laatst een keer op.
0
geplaatst: 5 april 2013, 18:52 uur
De banjofreak komt aan z'n trekken in dit topic de laatste tijd
Ik hoor toch iets liever het origineel van Gene Clark, maar dit klinkt zeker niet verkeerd: 7.
Ik hoor toch iets liever het origineel van Gene Clark, maar dit klinkt zeker niet verkeerd: 7.
0
geplaatst: 6 april 2013, 14:16 uur
Om een beetje in de sfeer van de laatste tijd te blijven hier ook een up tempo bijdrage van mij: Chris Darrow met 'Take Good Care of Yourself'.
0
geplaatst: 7 april 2013, 14:39 uur
Mooi nummer! Een 8. Maar uptempo kan ik het niet echt noemen 
Ik probeer zijn twee albums te beluisteren, maar dat wil nog niet echt lukken. Op Spotify natuurlijk niet te vinden. Zijn die de moeite waard Jasper?

Ik probeer zijn twee albums te beluisteren, maar dat wil nog niet echt lukken. Op Spotify natuurlijk niet te vinden. Zijn die de moeite waard Jasper?
0
geplaatst: 7 april 2013, 22:01 uur
Voor mijn doen is het in ieder geval uptempo 
Bovenstaand nummer steekt er wel duidelijk bovenuit op dit album voor mij (andere albums van hem ken ik nog niet).

Bovenstaand nummer steekt er wel duidelijk bovenuit op dit album voor mij (andere albums van hem ken ik nog niet).
0
Hendrik68
geplaatst: 8 april 2013, 10:57 uur
Chris Darrow vind ik aardig, maar wel minder dan beide voorgaande filmpjes.
Van Robert Ellis vind ik dit nummer niet veel aan, maar ik ken het album Photographs waar dit vanaf komt wel en dat is een heel apart geval. Dat album begint zoals bovenstaand filmpje. Halverwege het album is het echter net alsof Gram Parsons uit zijn graf is opgestaan en komt de ene countryparel na de andere tevoorschijn. Dat bevalt me veel beter dan het folky begin waarbij ik eerlijk gezegd in slaap val.
Van Robert Ellis vind ik dit nummer niet veel aan, maar ik ken het album Photographs waar dit vanaf komt wel en dat is een heel apart geval. Dat album begint zoals bovenstaand filmpje. Halverwege het album is het echter net alsof Gram Parsons uit zijn graf is opgestaan en komt de ene countryparel na de andere tevoorschijn. Dat bevalt me veel beter dan het folky begin waarbij ik eerlijk gezegd in slaap val.
0
geplaatst: 8 april 2013, 12:14 uur
Chris Darrow had ik op m'n nieuwe artiesten-lijstje. Ik zal hem daar niet gelijk vanaf halen, maar wat ik hier hoor is dertien-in-een-dozijn. Dat maakt het niet slecht, maar ook niet echt de moeite waard. 6
Robert Ellis: mooi. Ik heb dit op mp3, maar luister er eigenlijk nooit naar. Daar komt dus verandering in. 7,5
Robert Ellis: mooi. Ik heb dit op mp3, maar luister er eigenlijk nooit naar. Daar komt dus verandering in. 7,5
0
Hendrik68
geplaatst: 8 april 2013, 13:33 uur
Daar zou ik zeker verandering in brengen. Ik heb hem vanmorgen voor het eerst sinds anderhalf jaar weer eens beluisterd. Met mijn aangehaalde slaapverwekkendheid in het eerste gedeelte valt het eigenlijk best mee, al gaat mijn voorkeur wel duidelijk naar het 2e gedeelte uit en vind ik de opener vooral in het begin nog steeds niet veel aan. De overgang in het nummer Westbound train naar het countrygedeelte van dit album is zelfs geniaal te noemen en het niveau blijft hoog daarna. Voorwaarde is wel dat je van traditionele country moet houden in de geest van Parsons. Hou je daar niet van dan moet het folk gedeelte het voor je doen in de eerste 4 en een half nummers en dat is mij te wisselvallig, maar dus niet slaapverwekkend.
0
geplaatst: 8 april 2013, 19:10 uur
Robert Dellis, wel een toffe artiest als ik het zo hoor. Moet ik meer van gaan luisteren. Dit nummer krijgt een mooie 7.
Edit: ik vind de albumversie een 8- waard
Edit: ik vind de albumversie een 8- waard

0
geplaatst: 9 april 2013, 08:38 uur
Ik denk dat ik iets moois heb gevonden gisteravond. Xavier Rudd
0
Hendrik68
geplaatst: 9 april 2013, 11:23 uur
Mooi hoor, prima stem, veel diepgang. Lekker gitaarspel ook. Of zoals we altijd zeggen: daar moeten we meer van horen.
0
geplaatst: 9 april 2013, 19:03 uur
Robert Ellis: stem bevalt me, de manier waarop hij het brengt ook. Ben alleen niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van t liedje: 7.
Xavier Rudd: Ook deze bevalt me wel, iets meer zelfs: 7,5. Net als Ellis overtuigend gebracht, mooi ook hoe ie tegen het einde nog even de hoogte in gaat.
Xavier Rudd: Ook deze bevalt me wel, iets meer zelfs: 7,5. Net als Ellis overtuigend gebracht, mooi ook hoe ie tegen het einde nog even de hoogte in gaat.
0
geplaatst: 9 april 2013, 22:15 uur
Ik heb geen laptop meer dus kan niet echt meer online.. dus vandaar mijn eerste inzending sinds een tijdje.
Eerder al eens voor de gein langs laten komen, maar nu voor het spelletje
Ethan Johns
Ik zag 'm laatst live in de Paradijskerk in Rotterdam, mooi concert.
Eerder al eens voor de gein langs laten komen, maar nu voor het spelletje

Ethan Johns
Ik zag 'm laatst live in de Paradijskerk in Rotterdam, mooi concert.
0
geplaatst: 9 april 2013, 22:21 uur
Chris Darrow:
Gelijk als het begint ben ik er al bang voor dat het m'n smaak niet is, country/reggae?
Ik vind z'n stem wel tof en had 'm graag gehoord zonder dat dubritme...
5,5
Robert Ellis:
Die naam, waar heb ik die naam nou potnondeju eerder gehoord.. ik kan er niet op komen. Nja, doet er niet echt toe... weet me niet echt te interesseren. Misschien dat dit met band juist heel gaaf zal zijn. 5
Xavier Rudd: Een artiest die ik jaren geleden 'ontdekte' maar nog steeds niet echt dieper ben ingedoken. Wellicht een goede aanleding om er wéér in te duiken. 7
Gelijk als het begint ben ik er al bang voor dat het m'n smaak niet is, country/reggae?
Ik vind z'n stem wel tof en had 'm graag gehoord zonder dat dubritme...
5,5
Robert Ellis:
Die naam, waar heb ik die naam nou potnondeju eerder gehoord.. ik kan er niet op komen. Nja, doet er niet echt toe... weet me niet echt te interesseren. Misschien dat dit met band juist heel gaaf zal zijn. 5
Xavier Rudd: Een artiest die ik jaren geleden 'ontdekte' maar nog steeds niet echt dieper ben ingedoken. Wellicht een goede aanleding om er wéér in te duiken. 7

0
geplaatst: 9 april 2013, 23:17 uur
Ik heb het nooit echt zo gehad op Xavier Rudd. Ook dit nummer vind ik vrij saai. Een 5,5.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.