Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2013, 20:45 uur
Dit plaatste je toen samen met Timber Timbre, of in ieder geval daarna. Ethan vind ik niets zo bijzonder, sorry, Duuc. Wellicht klinkt alles in een kerk gewoon veel beter? 
Xavier Rudd: mwoah, alhoewel ik de 'slidegitaar' (daarmee het 22-snarig indische ding bedoelende) dan wel weer bijzonder nice vind. Mooi, vol geluid. Verder niet heel spannend.
Robert Ellis heeft met 'Friends Like Those' een mooi nummer gemaakt, alhoewel op album nog wel wat beter uitgevoerd - op het album vind ik 'm bijzonder geslaagd. Iets rijker, issie daar ook.

Xavier Rudd: mwoah, alhoewel ik de 'slidegitaar' (daarmee het 22-snarig indische ding bedoelende) dan wel weer bijzonder nice vind. Mooi, vol geluid. Verder niet heel spannend.
Robert Ellis heeft met 'Friends Like Those' een mooi nummer gemaakt, alhoewel op album nog wel wat beter uitgevoerd - op het album vind ik 'm bijzonder geslaagd. Iets rijker, issie daar ook.
0
geplaatst: 12 april 2013, 14:05 uur
In hoeverre zijn we hier eigenlijk bekend met Lambchop? Masimo, jij bent er wel bekend mee zag ik al 

0
geplaatst: 12 april 2013, 15:57 uur
Robert Ellis doet mij ook weinig. 6
Lamchop kan ik zeker waarderen op z'n tijd, dit nummer is mooi maar behoort niet per se tot mijn favorieten van de band. Het is wel weer is fijn om die prachtige stem van Kurt Wagner te horen, was al weer een tijdje geleden. 7
Lamchop kan ik zeker waarderen op z'n tijd, dit nummer is mooi maar behoort niet per se tot mijn favorieten van de band. Het is wel weer is fijn om die prachtige stem van Kurt Wagner te horen, was al weer een tijdje geleden. 7
0
Hendrik68
geplaatst: 12 april 2013, 19:07 uur
Lambchop is niet slecht, maar ik vind het na een poosje altijd wat eentonig worden. De stem is daarbij bepaald geen pretje, vind ik.
0
geplaatst: 14 april 2013, 23:14 uur
Lambchop vind ik wel relaxed.
Ik heb niet zo'n moeite met de stem, moet het al zo lang checken7,5
Ik denk dat de heren het volgende misschien wat poppy vinden, maar ik vind dat hij minstens 1 keer langs moet zijn gekomen.. daardoor zal ik de studioversie plaatsen en een live variant.
Ik heb niet zo'n moeite met de stem, moet het al zo lang checken7,5
Ik denk dat de heren het volgende misschien wat poppy vinden, maar ik vind dat hij minstens 1 keer langs moet zijn gekomen.. daardoor zal ik de studioversie plaatsen en een live variant.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 april 2013, 09:30 uur
Je hebt zelf een stukje geschreven bij zijn album. Daar sluit ik me volledig bij aan. Slecht kun je dit niet noemen, maar tegelijk gaat het volledig langs me heen. Je hebt wel een van de beste nummers van het album gekozen. Rest your head vind ik nog iets beter. Maar dit is voor mij geen artiest om te onthouden.
0
geplaatst: 15 april 2013, 09:58 uur
Ben Caplan was in Groningen laatst. Ik was al bang dat ik iets gemist had. Dat lijkt niet het geval. 6
Lambchop was ik eerder eens op afgeknapt. Dit klonk wel goed. Moet maar eens een nieuwe kans hebben. 7
Lambchop was ik eerder eens op afgeknapt. Dit klonk wel goed. Moet maar eens een nieuwe kans hebben. 7
0
geplaatst: 15 april 2013, 10:02 uur
Live kwam hij (solo) wel erg goed tot zijn recht hoor. Op plaat is het wat liefjes en gladjes geproduceerd en dat doet afbraak aan de artiest. Op plaat is het echt poppy terwijl het live vrij rauw kan zijn, meneer kan schreeuwen... live is het een mengeling tussen roots en gypsy folk terwijl dat op plaat (ondanks dat het dezelfde nummers zijn) vrijwel geheel naar de achtergrond verdwijnt en dat vind ik toch jammer en het waarom kan ik maar niet vinden.
0
geplaatst: 15 april 2013, 11:58 uur
Vind die Ben Caplan meer vervelend dan lekker om naar te luisteren.
0
geplaatst: 17 april 2013, 15:31 uur
Ben Caplan ben ik eveneens niet kapot van. Ik vind wel dat hij bij die live versie op het laatst nog even goed los gaat (jammer alleen van die gekke bekken die hij daar bij trekt), maar kom ook daar niet verder dan een 6,5.
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:32 uur
Ik ken het helemaal niet, maar is best wel aardig. Wie weet dat we er nog eens aandacht aan gaan schenken...
6,5
6,5
0
Hendrik68
geplaatst: 17 april 2013, 21:30 uur
Dit smaakt naar meer. Prima song. Een 7,5. Ik bespeur een Steve Young connectie qua stijl. Ben wel benieuwd hoe het album waar dit nummer vanaf komt klinkt. Wat een prachtige hoes trouwens.
0
geplaatst: 18 april 2013, 13:06 uur
Schitterende hoes inderdaad! Het nummer maakt me ook nieuwsgierig. Benieuwd of dit album ergens te vinden is.
7,5
7,5
0
geplaatst: 18 april 2013, 13:20 uur
Nog een keer dan maar: mooie hoes. Als de muziek net zo mooi was, dan was dit een dikke 8, maar helaas kan je niet alles hebben blijkt maar weer. Een degelijk nummer, met voor mijn smaak iets te veel vrouwenkoortjes en orkestrale geluiden. Ik lees bij het album op deze site dat het gehele album vrij wisselvallig is, dus ik weet niet of ik mij er aan ga wagen...
0
geplaatst: 21 april 2013, 11:16 uur
Tijd voor een nieuwe. Ik kop 'em zelf wel binnen: wat een afzichtelijke hoes.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 april 2013, 14:32 uur
Bar en boos. Sorry, maar echt alles is slecht aan dit liedje. Hang er geen cijfer aan.
0
geplaatst: 22 april 2013, 18:53 uur
Ik ben groot fan van Devendra Banhart, en daar doet dit mij sterk aan denken. Alleen dan in vrouwlijke vorm, ik vind 't wel mooi en vind de cover ook wel wat hebben 6,5*
0
geplaatst: 23 april 2013, 11:34 uur
Keaton Henson, ik vind het niet zo goed. Een 5,0.
JBM daarentegen vind ik wel mooi. Het deed mij meteen denken aan Poison Oak van Bright Eyes. Dat is dus zeker geen verkeerd vergelijkingsmateriaal. Een 7,5
JBM daarentegen vind ik wel mooi. Het deed mij meteen denken aan Poison Oak van Bright Eyes. Dat is dus zeker geen verkeerd vergelijkingsmateriaal. Een 7,5
0
geplaatst: 23 april 2013, 18:53 uur
Ik kom op de zelfde cijfers uit als Daniël: 5 voor Henson en 7,5 voor JBM. Henson heb ik niks mee, vooral zijn stem vormt een struikelblok. JBM één van de betere nummers die ik hier de laatste tijd ben tegengekomen, maakt me nieuwsgierig naar het album.
0
geplaatst: 23 april 2013, 20:08 uur
Jongens, sorry ik kan niet wachten ondanks dat er pas 2 reacties zijn geweest op het laatste nummer. Ik ben de laatste paar dagen in de ban van dit nummer:
0
geplaatst: 23 april 2013, 20:56 uur
Ik ben sowieso wel een beetje fan van Angus and Julia Stone, vooral Angus want soms heb ik wat moeite met de stem van Julia. Ik was dan ook heel blij met dit solo album en vind het zeker geen slechte plaat. Dit nummer is ook goed en krijgt van mij een 7.
Als je Angus and Julia Stone kan waarderen dan moet je Dead Fingers eens opzoeken, zelfde soort band (vooral qua stemmen ook, de man klinkt als Angus maar dan een beetje met de toon van Julia..) alleen dan wat rootsier. Dead Fingers
Als je Angus and Julia Stone kan waarderen dan moet je Dead Fingers eens opzoeken, zelfde soort band (vooral qua stemmen ook, de man klinkt als Angus maar dan een beetje met de toon van Julia..) alleen dan wat rootsier. Dead Fingers
0
Hendrik68
geplaatst: 25 april 2013, 11:42 uur
De voorgaande filmpjes zijn beide niet slecht, maar blazen me ook niet omver. Beide een zes.
Ik vond dat filmpje van Dead Fingers wel erg leuk, maar weet dat hun studiomateriaal een beetje slapjes is allemaal.
Ik kreeg gisteren via een PM te horen dat Guy Clark met een nieuw album komt deze zomer. Hier alvast een voorproefje van het titelnummer. Prachtig verhaal.
Ik vond dat filmpje van Dead Fingers wel erg leuk, maar weet dat hun studiomateriaal een beetje slapjes is allemaal.
Ik kreeg gisteren via een PM te horen dat Guy Clark met een nieuw album komt deze zomer. Hier alvast een voorproefje van het titelnummer. Prachtig verhaal.
0
geplaatst: 25 april 2013, 14:47 uur
JBM: komt wat langzaam op gang, maar het einde is mooi met die mondharmonica. Meer! 7
Angus Stone: ik heb gister het hele album even beluisterd, relaxed maar wel een lange zit. Dit nummer en Only a Woman steken er wel bovenuit, volgens mij. 6,5
Ik kijk erg uit naar het nieuwe album van Guy Clark. Zijn vrouw is een jaar geleden overleden en dat vormt de belangrijkste inspiratiebron voor zijn nieuwe album, zoals blijkt uit dit filmpje. Mooi nummer, al wordt de stem er niet beter op. 7
Angus Stone: ik heb gister het hele album even beluisterd, relaxed maar wel een lange zit. Dit nummer en Only a Woman steken er wel bovenuit, volgens mij. 6,5
Ik kijk erg uit naar het nieuwe album van Guy Clark. Zijn vrouw is een jaar geleden overleden en dat vormt de belangrijkste inspiratiebron voor zijn nieuwe album, zoals blijkt uit dit filmpje. Mooi nummer, al wordt de stem er niet beter op. 7
0
geplaatst: 25 april 2013, 14:55 uur
Guy Clark's goede tijden liggen toch al wel ruimschoots achter ons. Als ik dit hoor, tja, het is het echt niet meer. Slecht gezongen, gitaarspel is matig en ik vind het nummer ook niet echt bijzonder.
0
geplaatst: 26 april 2013, 18:45 uur
Angus Stone klinkt zeer aardig, mooi ook voor deze tijd van het jaar. 7,5
Guy Clark: goed nummer, maar het verdient het wel om beter uitgevoerd te worden dan dit. Ik ben wel benieuwd hoe dit op de plaat is gezet. 7-
Guy Clark: goed nummer, maar het verdient het wel om beter uitgevoerd te worden dan dit. Ik ben wel benieuwd hoe dit op de plaat is gezet. 7-
0
geplaatst: 28 april 2013, 20:04 uur
Het probleem op Musicmeter is dat er te verspreidt gepost wordt. Zo post ik vaak in het Country topic, heb je ook nog het lang niet meer gebruikte Country Blues topic het Alles over.... topic en ik denk nog wel meer.
Als we nou met zn allen kiezen voor 1 duidelijk topic (wat mij betreft Country, maar dat mag ook deze wezen) kan de rest de prullenbak in?
"Nieuwe" ontdekking hier dan:
Als we nou met zn allen kiezen voor 1 duidelijk topic (wat mij betreft Country, maar dat mag ook deze wezen) kan de rest de prullenbak in?
"Nieuwe" ontdekking hier dan:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.