MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Dan maar even uit een ander vaatje:
Shinyribs - Bolshevik Sugarcane

Hendrik68
Adrian Crowley: niet bijzonder. De muzikale inkleuring laat ook nogal te wensen over. Ik verdenk Crowley dat hij met synths in de weer is geweest. Daar hou ik helemaal niet van. Bovendien hou ik er nogal van wanneer een artiest Iers klinkt ik dit ook enigszins terughoor. Dat hoor ik hier niet. Een 5.

Shinyribs: Heerlijk plaatje, worden we vrolijk van. Zoals Oldfart al zegt: Uit een ander vaatje, mag ook wel eens. 7,5.

Sluit me aan bij Hendrik wat betreft Shinyribs. De energie die ze erin steken is zeer aanstekelijk, muzikaal ook zeer in orde: 7,5.

Ik ben iets positiever over Adrian Crowley. Ik heb sowieso een zwak voor donkere stemmen. Ik gok wel dat deze man (voor mij) mooiere liedjes heeft gemaakt dan deze. Redelijk maar niet meer dan dat: 6,5

Hendrik68
.........wanneer een artiest Iers klinkt ik dit ook enigszins terughoor.....

Hier bedoel ik uiteraard "wanneer een artiest Iers IS ik dit ook enigszins wil terughoren"

Shinyribs hebben dat lekkere southern Tony Joe White gevoel, pittig en toch laidback; loom en toch swingend: 7,5

Beoordeel je nou je eigen inzending

Shinyribs: dat orgeltje, of wat het ook is... Mij doet het verder denken aan the Band of Heathens. 7,5

Beoordeel je nou je eigen inzending
....jazeker, want die inzending is wellicht voor mij net zo onbekend als voor jou.

Shinyribs is toch het hobbybandje van Gourds zanger Kevin Russell? Leuke plaat, het hele album is wel de moeite waard al vond ik hun vorige iets beter.

Leuke mix tussen folk en Americana; of een heel album blijft boeien gaan we maar eens gauw ondervinden.
Hun uitvoering van Costello's Watching the Detectives is ook leuk.
Die oude kookpot krijgt een 8

Shinyribs: Gaaf, helpt me eraan herinneren dat ik nog steeds The Gourds moet checken. Dit clipje 7.3

The Henry Girls: Echt slecht kun je het moeilijk noemen, wel glad en meer jazzy dan americana, wat mij betreft. 6je dan!

Misschien is het wat te braaf voor menig bezoeker van het topic, maar ik wilde het toch een keer langs laten komen.

Milk Carton Kids - Memphis

Ik moet bij The Henry Girls heel erg aan Katzenjammer denken, alleen is dit wat soberder. Toch niet mijn smaak en gaat te veel langs me heen. Ik geef het een nauwe voldoende 5,5.

Shinyribs is inderdaad best lekker, maar doet mij niet echt rootsy meer aan; dat komt wellicht door het stomende orgeltje dat er overheen glijd Beetje funky rock. 7

Hendrik68
Braaf is het zeker, maar zeker niet verkeerd. Wat mij betreft een dikke 7.

Ook de Henry Girls klinken niet slecht al twijfel of ik meerdere nummers achtereen zou kunnen verdragen. 6,5.

Ik heb inmiddels beide albums van de Shinyribs gehoord en ben zeer enthouisiast. Ik ben het met Shangri-La eens dat de vorige iets beter lijkt. Maar ik heb de nieuwste nog maar 1 keer gehoord.

MCK: ik had al eens een ander nummer van dit album geplaatst, dat viel toen niet echt in de smaak. Dit is ook mooi. 7,5. Hun tweede album, net verschenen, vind ik wel te braaf/saai.

Dat oude album, wat onvindbaar is, heeft qua klank etc wat meer te bieden. Dat maakt t spannender inderdaad, het nieuwe album klinkt wat droog en daardoor wat mij betreft iets minder spannend.

Nieuwe album kocht ik overigens afgelopen week in New York voor 0,99$ dus ik klaag niet

Ducoz schreef:
Misschien is het wat te braaf voor menig bezoeker van het topic, maar ik wilde het toch een keer langs laten komen.

Shangri-la schreef:
Jammer, instrumentaal is dit zeer ok maar dan hoor ik weer twee van die zeikstemmen en dan haak ik af, zonde.

4

heicro schreef:
4
Het wordt tijd voor een echte ontdekking.

staralfur schreef:
Ik vind het niet veel aan. 4,5.

L_T_B schreef:
"Michigan" (van hetzelfde album) vind ik stukken beter. Dit is wel heel monotoon. 5,5.

Ponty Mython schreef:
Middelmatig. Begin is nogal zeurend, maar wordt tegen het eind wat beter. 5,5/10

Ponty Mython schreef:
Middelmatig. Begin is nogal zeurend, maar wordt tegen het eind wat beter. 5,5/10

Masimo schreef:
Begin en einde prima, maar in het midden maken ze soms ril-keuzes qua zang. Ook ik kan er een 5,5 aan kwijt, en daarmee een groots feit: we hebben een drie-op-een-rij. Hoera!

Kijk eens aan
Ik kon me het niet herinneren dat ik 'm al eens langs had zien komen.. maar ey! Sinds dien zijn er eenhoop mensen afgevallen en wat bij gekomen..

Sympathiek en toch zo van waar heb ik dat meer gehoord, die kinderen op die melkpakken ( zijn dat niet verdwenen kinderen?):7

Henry Girls: niet het soort muziek waar ik vaak naar luister maar juist daarom wel leuk om is voorbij te zien komen in een topic als dit. Het nummer is dik in orde (wel een cover zie ik), uitvoering kan me ook wel bekoren: 7.

Milk Carton Kids: het refrein vind ik heel mooi, toch komt het nummer voor mij wat tekort voor een echt hoge beoordeling. Eveneens 7.

Volgende: Lee Harvey Osmond met Big Chief. Van het dit jaar uitgekomen album The Folk Sinner (aanrader!)

Begin is nogal saai maar als de zangeres erbij komt wordt het iets beter. Ook vind ik de zanger niet zo geweldig. Een 6je.

Ik vind die stem(men) wel mooi. Misschien moet ik het iets vaker horen, want het liedje ben ik nog niet kapot van. Ik ga het album luisteren. 6,5

Ik ken het album en vind het een van de betere van 2013. Voor dit nummer een 8.

Hendrik68
Redelijk nummer, maar ook ik veer pas op als de zangeres zich er mee gaat bemoeien (wie is dat eigenlijk?). Ook ik ben niet zo onder de indruk van de zanger Osmond, beetje vlak. 6,5.

Ik zal er ook maar weer eens een plaatsen, een al wat ouder nummer van Neko Case.

Dit nummer had ik al heel lang niet meer gehoord en het is een hele beste. 8

Mis het echt eigene bij zowel Lee Harvey Osmond als Neko Case, echter het wordt nergens slecht of vervelend.
Muziek zoals er veel wordt gemaakt; en je af en toe toch graag hoort. Beiden een 6,75.

Hendrik68
Ik hoor Case niet vaak, maar als ik haar hoor klinkt het eigenlijk altijd wel goed. Zo ook dit nummer. Hele aparte combinatie van pop, country en bluegrass. Lekker kort en krachtig. 7.

Neko Case is overigens ook te horen bij de musical Ghost Brothers of the Darkland County. Geschreven door Stephen King. De muziek is geschreven door John Mellencamp, die voor de verandering niet zelf zingt. De productie is van T-Bone Burnett. Meer info op www.mellencamp.com.

Muziek zoals er veel wordt gemaakt; en je af en toe toch graag hoort.

Dit dus. 6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:38 uur

geplaatst: vandaag om 18:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.