Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2013, 17:28 uur
Neko Case: ook eens wat meer van opzoeken dan. 7.6
Toch een wat meer aandacht voor de country rock van deze band en dan vooral het album Tennesee.
3 stemmen op Musicmeter, waarom?
Toch een wat meer aandacht voor de country rock van deze band en dan vooral het album Tennesee.
3 stemmen op Musicmeter, waarom?
0
geplaatst: 14 mei 2013, 23:30 uur
Misschien vanwege die vreselijke stem? Nee, dit doet het niet voor mij. Een 4.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 01:33 uur
Inderdaad, die zanger mogen ze van mij ook vervangen en instrumentaal vind ik het ook helaas niet zo bijzonder. 4,5
0
geplaatst: 15 mei 2013, 09:30 uur
N.a.v. hun album Nobody's Darlings (2005) kwam ik ook al tot die conclusie en live is het nog slechter. 4.5
0
geplaatst: 15 mei 2013, 09:42 uur
3 stemmen waarom?
..ik zie een man of zeven op het podium relatief ondermaats presteren; veel attitude, vast ook veel tattoos, veel dope of booze ook? Maar die verbloemen geen gebrek aan muzikaliteit.Compositorisch vind ik het knap beroerd eigenlijk: 4.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 mei 2013, 09:49 uur
Ze leverden vorig jaar een aardig album af, maar niet zo geweldig dat ik ze verder ga volgen. Deze live bijdrage helpt daar helaas niet bij.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 12:29 uur
Enerzijds snap ik jullie wel. Vooral Oldfart maakt 1 rake opmerking, waarom moet dit met zoveel muzikanten uitgevoerd worden? waarschijnlijk omdat die er toch al stonden. Bij latere albums maken ze gebruik van meer instrumenten als banjo, blazers, orgel en weet ik het al niet meer. Laat ik later werk nou juist minder vinden hierdoor. Het minimalisme is hier erg fijn. Ik vraag me af of men hier hoger had beoordeelt als ik een studiotrack had geplaatst, want de houding op het podium is bij nader inzien knap beroerd inderdaad. Die stem, daar moet je van houden denk ik. Muzikaal had ik een spannender nummer kunnen uitkiezen, maar heb dat bewust niet gedaan.
Anderzijds, is dit echt zoveel slechter als bijvoorbeeld Slobberbone of Drive By Truckers? Dat komt vooral vocaal nogal overeen, dus dat jullie hier over de stem vallen verbaasd me eigenlijk een beetje.
Anderzijds, is dit echt zoveel slechter als bijvoorbeeld Slobberbone of Drive By Truckers? Dat komt vooral vocaal nogal overeen, dus dat jullie hier over de stem vallen verbaasd me eigenlijk een beetje.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 13:38 uur
Drive By Truckers is toch wel even heel wat maatjes beter dan Lucero in mijn ogen. Zowel vocaal als muzikaal.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:23 uur
't is mij wat te veelg geschreeuw, misschien dat een studio recording beter uit de verf komt.
Er staan weet ik veel hoeveel man op het podium en de enige instrumenten die naar voorkomen zijn de drums, gitaar en piano. Die slidegitarist zit er ook voor niets bij, hij doet wat maar je hoort het niet.
Muzikaal inderdaad ook niet al te interessant.
Ik heb sowieso weinig met de live recordings die men op dit forum plaatst, op een of andere manier komt het nooit echt lekker uit de verf. Vaak is het wel lastiger om een studioversie op youtube te kunnen vinden, dat geef ik toe.
Helaasch: 3 van mij.
Er staan weet ik veel hoeveel man op het podium en de enige instrumenten die naar voorkomen zijn de drums, gitaar en piano. Die slidegitarist zit er ook voor niets bij, hij doet wat maar je hoort het niet.
Muzikaal inderdaad ook niet al te interessant.
Ik heb sowieso weinig met de live recordings die men op dit forum plaatst, op een of andere manier komt het nooit echt lekker uit de verf. Vaak is het wel lastiger om een studioversie op youtube te kunnen vinden, dat geef ik toe.
Helaasch: 3 van mij.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:29 uur
Ik heb het na een minuutje maar weggeklikt. Dat scheelt, geen beoordeling.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:29 uur
Zullen we dan maar gewoon snel verder gaan? Ik kwam laatst terecht op dit sympathieke popfolkbandje. Ik vind het mooi.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:41 uur
Jep, ik ook. 7,5
(ik vind trouwens de afsluiter van hun album nog iets mooier)
(ik vind trouwens de afsluiter van hun album nog iets mooier)
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:43 uur
Jep, Treetop Flyers vind ik ook best een leuke band. Ze weten goed rock met roots en pop te vermengen zonder kitscherig of flauw te worden. Het resultaat is een constant album. Dit nummer is ook prima.
Ik moet alleen wel heeeel erg aan Israel Nash Gripka denken, hebben jullie dat ook? (Stem, muziek etc.)
7,5 van moi
Ik moet alleen wel heeeel erg aan Israel Nash Gripka denken, hebben jullie dat ook? (Stem, muziek etc.)
7,5 van moi
0
Hendrik68
geplaatst: 15 mei 2013, 14:50 uur
Jij noemt dit bandje een sympathiek pop folk bandje Daniel. Daarmee sla je de spijker op zijn kop. Prima om 1 keer langs te horen komen op de radio, maar dan houdt het ook gauw op. Verveelt ontzettend snel. Dan is een studio album van Lucero echt beter. Nog even daar op terugkomend: ik vind de vergelijking met Drive-By Truckers wel erg ambitieus. Daar komt Lucero bij lange na niet in de buurt.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:54 uur
Ducoz schreef:
Ik hoor vooral vergelijkingen met Fleet Foxes eigenlijk...
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:57 uur
Fleet Foxes hoor ik dan weer totaal niet 
Totaal anders geluid, structuren en geluid van de zanger en samenzang
Di-Rect ben ik (gelukkig) niet bekend mee.

Totaal anders geluid, structuren en geluid van de zanger en samenzang
Di-Rect ben ik (gelukkig) niet bekend mee.

0
geplaatst: 15 mei 2013, 15:16 uur
Die zanger komt wel eens op tv (DWDD). Ik moest er gelijk aan denken, maar kan niet zeggen dat het me stoort.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 17:37 uur
Neko Case: sfeer en opbouw bevallen me wel bij dit liedje: 7
Wat betreft Lucero sluit ik me aan bij de rest, heb ik niks mee: 4
Treetop Flyers: begint zeer aardig maar zakt voor mij wat in bij het refrein. Ook 7
Wat betreft Lucero sluit ik me aan bij de rest, heb ik niks mee: 4
Treetop Flyers: begint zeer aardig maar zakt voor mij wat in bij het refrein. Ook 7
0
geplaatst: 15 mei 2013, 17:55 uur
Toch een halfje erbij voor die Treetop Flyers, heeft wel iets verslavends dat nummer. 7,5
0
geplaatst: 16 mei 2013, 00:24 uur
Anderzijds, is dit echt zoveel slechter als bijvoorbeeld Slobberbone of Drive By Truckers?
..Ja..de roadies van de Truckers zijn nog beter dan Lucero...
0
geplaatst: 16 mei 2013, 01:26 uur
Treetop Flyers vind ik een heel aardig bandje, de zanger heeft een prettige stem en de harmonyzang is ook heel behoorlijk. Ik ga hier meer van luisteren. 7
0
Hendrik68
geplaatst: 16 mei 2013, 14:49 uur
N.a.v. de vele positieve reacties op de Treetop Flyers nog maar een keer geluisterd, ik begon al te twijfelen. Maar ook na de 2e luisterbeurt ben ik er al vrij snel klaar mee. Heel erg doorsnee en een album lang van dit soort nummers lijkt me een ware worsteling. 5.
Billy Bragg ken ik eigenlijk nauwelijks. Singer songwriters uit de VS vind ik nou eenmaal veel beter dan uit Engeland in het algemeen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar niet veel. Dit nummer vind ik eigenlijk best aardig, maar moet wel zeggen dat de muzikale begeleiding me meer doet dan de zang. Wel een artiest die het volgens mij verdient eens nader te beluisteren. Een 6,5 voor dit nummer.
Billy Bragg ken ik eigenlijk nauwelijks. Singer songwriters uit de VS vind ik nou eenmaal veel beter dan uit Engeland in het algemeen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar niet veel. Dit nummer vind ik eigenlijk best aardig, maar moet wel zeggen dat de muzikale begeleiding me meer doet dan de zang. Wel een artiest die het volgens mij verdient eens nader te beluisteren. Een 6,5 voor dit nummer.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 17:01 uur
Hendrik68 schreef:
Dan kan ik je van harte Mermaid Avenue aanraden. Billy Bragg & Wilco zullen hier toch wel al eens de revue zijn gepasseerd?
0
geplaatst: 16 mei 2013, 17:08 uur
Dat zijn ze inderdaad, fantastische platen! (Alle drie de Mermaid Avenue's)
0
Hendrik68
geplaatst: 16 mei 2013, 17:09 uur
Dank voor de tip. Hij staat op Spotify en de eerste 2 nummers klinken alvast uitstekend. Zal hem binnenkort eens in zijn geheel gaan beluisteren.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 17:25 uur
'Hij', er zijn drie Mermaid Avenue albums he? 
Deel 1, welke erg gaaf is is ook het beste
Deel 2, kwam later dan dat uit
Deel 3 kwam vorig jaar uit en was alleen verkrijgbaar in de 'boxset' + DVD

Deel 1, welke erg gaaf is is ook het beste
Deel 2, kwam later dan dat uit
Deel 3 kwam vorig jaar uit en was alleen verkrijgbaar in de 'boxset' + DVD
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.