Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2013, 19:49 uur
Bij de meeste wel bekend denk ik, maar ook leuk om eens te laten passeren:
Billy Bragg, in combinatie met Wilco vind ik hem fantastisch. Solo heb ik wat moeite gehad om het te kunnen waarderen en ben daar nooit echt in verder gegaan. Dit nummer lijkt wel op wat hij met eerder genoemde band te melden heeft. 7
Billy Bragg, in combinatie met Wilco vind ik hem fantastisch. Solo heb ik wat moeite gehad om het te kunnen waarderen en ben daar nooit echt in verder gegaan. Dit nummer lijkt wel op wat hij met eerder genoemde band te melden heeft. 7
0
Hendrik68
geplaatst: 16 mei 2013, 20:40 uur
Dexter plaatst een link naar de eerste Mermaid Avenue Ducoz, dus daar heb ik het over. Ik zie een heleboel stemmen bij die eerste en bij die 3e helemaal geen een, dat is typisch.
Iron & Wine: Iets in mij zegt dat deze artiest eerder is langsgekomen en dat ik toen veel positiever was. Dit nummer is op zich prima, maar dan moet hij het wel hardop zingen. Van dat gefluister krijg ik een Calexico gevoel. Dat kost hem een vol punt. Dus een 7,5 wordt een 6,5.
Iron & Wine: Iets in mij zegt dat deze artiest eerder is langsgekomen en dat ik toen veel positiever was. Dit nummer is op zich prima, maar dan moet hij het wel hardop zingen. Van dat gefluister krijg ik een Calexico gevoel. Dat kost hem een vol punt. Dus een 7,5 wordt een 6,5.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 21:27 uur
Ik vind Billy Bragg's nummer wel mooi. Wel een gare video, maar dat mag aan de beoordeling niet af doen. 7
Iron & Wine ben ik niet kapot van. Inslaapmuziek dit. 5
En wat is er mis met een Calexicogevoel? De beste man mag wat mij betreft de schoenveters van Burns & Convertino nog niet strikken.
Iron & Wine ben ik niet kapot van. Inslaapmuziek dit. 5
En wat is er mis met een Calexicogevoel? De beste man mag wat mij betreft de schoenveters van Burns & Convertino nog niet strikken.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 21:30 uur
HIj heeft een plaat opgenomen samen met Calexico, daarom misschien 
Calexico | Iron & Wine - In the Reins (2005)

Calexico | Iron & Wine - In the Reins (2005)
0
geplaatst: 16 mei 2013, 21:33 uur
Ja die moet ik nog steeds een keer proberen. Ondanks het hoge gemiddelde verwacht ik daar om eerder genoemde reden niet zo veel van...
0
Hendrik68
geplaatst: 16 mei 2013, 21:55 uur
O da's ook toevallig. Dat wist ik echt niet Ducoz.
Ha, ha ik weet dat jij Calexico goed vindt Spoelie. Het "Calexicogevoel" sloeg op de zang. Calexico kan met wat meer lef en een goede zanger zo veel beter zijn dan ze nu laten zien. Dat gevoel heb ik bij Iron & Wine ook.
Ha, ha ik weet dat jij Calexico goed vindt Spoelie. Het "Calexicogevoel" sloeg op de zang. Calexico kan met wat meer lef en een goede zanger zo veel beter zijn dan ze nu laten zien. Dat gevoel heb ik bij Iron & Wine ook.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 22:15 uur
De nieuwste van Billy Bragg is voor mij een must, zeker na het horen van LTB's inzending. (8)
Calexico and Iron Wine kende ik al en ik ben er niet ondersteboven van. Ik ben een groot liefhebber van het instrumentale oude werk van Calexico. (6)
Calexico and Iron Wine kende ik al en ik ben er niet ondersteboven van. Ik ben een groot liefhebber van het instrumentale oude werk van Calexico. (6)
0
geplaatst: 17 mei 2013, 01:26 uur
Billy Bragg kan ik wel waarderen maar inderdaad, zijn samenwerking met Wilco vind ik vele malen beter. 6
Iron & Wine vind ik een marteling van saaiheid, sorry daar kan ik helemaal niets mee. 3
Iron & Wine vind ik een marteling van saaiheid, sorry daar kan ik helemaal niets mee. 3
0
geplaatst: 17 mei 2013, 14:24 uur
Oh oh oh, wat een negativiteit voor Iron & Wine hier. Het doet mij oprecht pijn ("marteling van saaiheid"
). Ik vind het een geweldige artiest/band en ook dit nummer vind ik prachtig al heeft hij nog veel betere nummers. Een 8.
Billy Brag solo doet mij dan weer veel minder. Een zesje.
). Ik vind het een geweldige artiest/band en ook dit nummer vind ik prachtig al heeft hij nog veel betere nummers. Een 8. Billy Brag solo doet mij dan weer veel minder. Een zesje.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 16:19 uur
Nog zo één waar je volgens mij meerdere gelijkenissen met andere artiesten kunt verzinnen:
Fossil Collective - Let it Go, van hun net verschenen debuutalbum
Fossil Collective - Let it Go, van hun net verschenen debuutalbum
0
geplaatst: 18 mei 2013, 00:53 uur
Fossil Collective: niet echt slecht, ook al zou ik t zelf niet opzetten. 6.3
Beslissen jullie ondertussen hier maar even over. Kreeg high praise van niemand minder dan David Lynch en alles wat de man doet of zegt is altijd gelijk GROOT NIEUWS op internet, blijkbaar.
Zeggen jullie t maar, al eerder en beter gedaan (Emmylou harris? Mazzy Star?), of is dit wel degelijk wat? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Het album inmiddels "gevonden", die is voor morgenavond/nacht aan de beurt.
Beslissen jullie ondertussen hier maar even over. Kreeg high praise van niemand minder dan David Lynch en alles wat de man doet of zegt is altijd gelijk GROOT NIEUWS op internet, blijkbaar.
Zeggen jullie t maar, al eerder en beter gedaan (Emmylou harris? Mazzy Star?), of is dit wel degelijk wat? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Het album inmiddels "gevonden", die is voor morgenavond/nacht aan de beurt.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 01:17 uur
De Daniƫl schreef:
Oh oh oh, wat een negativiteit voor Iron & Wine hier. Het doet mij oprecht pijn ("marteling van saaiheid"
). .
). . Tja, meer kan ik er niet van maken, dat jij het mooi vind hoeft niet te betekenen dat ik het mooi moet vinden. Voor mij is er geen doorkomen aan, eentonig geneuzel vind ik het.
0
geplaatst: 18 mei 2013, 09:41 uur
Escondido - mooi muzikaal omlijst, toch een beetje saai. 6
Fossil Collective - 13 in een dozijn, wel goede samenzang. 7
Fossil Collective - 13 in een dozijn, wel goede samenzang. 7
0
geplaatst: 18 mei 2013, 16:39 uur
Loop er al weer 4 achter, dat ga ik even goed maken nu:
Billy Bragg: mooi, dit pakt me wel, ben z'n naam al vaak tegengekomen maar toch nog nooit iets van gehoord, zelfs die albums met Wilco niet. Ga ik binnenkort verandering in brengen. 7,5 voor dit nummer.
Iron & Wine: leerde dit album jaren geleden kennen en kan me herinneren dat vooral Bird Stealing Bread en Lion's Mane favorieten waren destijds. Dit nummer is me niet echt bijgebleven. Redelijk maar niet heel bijzonder voor mij: 6,5
Fossil Collective: pakkend liedje dit, maar weet mij niet genoeg te boeien voor een hoge beoordeling. Misschien iets te standaard inderdaad. 6,5
Escondido: eigenlijk hetzelfde verhaal. Vind ook dit een redelijk liedje met een dito refrein, maar spoort me niet aan om er meer van te gaan horen. Ook hier 6,5
Billy Bragg: mooi, dit pakt me wel, ben z'n naam al vaak tegengekomen maar toch nog nooit iets van gehoord, zelfs die albums met Wilco niet. Ga ik binnenkort verandering in brengen. 7,5 voor dit nummer.
Iron & Wine: leerde dit album jaren geleden kennen en kan me herinneren dat vooral Bird Stealing Bread en Lion's Mane favorieten waren destijds. Dit nummer is me niet echt bijgebleven. Redelijk maar niet heel bijzonder voor mij: 6,5
Fossil Collective: pakkend liedje dit, maar weet mij niet genoeg te boeien voor een hoge beoordeling. Misschien iets te standaard inderdaad. 6,5
Escondido: eigenlijk hetzelfde verhaal. Vind ook dit een redelijk liedje met een dito refrein, maar spoort me niet aan om er meer van te gaan horen. Ook hier 6,5
0
geplaatst: 18 mei 2013, 23:12 uur
Ik probeer al dagen een filmpje te plaatsen en wacht netjes op mijn beurt, maar kennelijk is een sorry en een knipoog voldoende om keer op keer de 24 uurs regel te overtreden.
Afschaffen dan maar?
Afschaffen dan maar?
0
geplaatst: 18 mei 2013, 23:46 uur
Ik ben 22 uur na de laatste die veel te vroeg was, ik zie het probleem niet zo. Maar van mij mag je ook een filmpje plaatsen, anders 2 filmpjes per 24h dan hebben meer mensen kans om te plaatsen? Goed plan?
0
geplaatst: 19 mei 2013, 00:31 uur
Ben meer fan van de Industrial kant van Current 93, maar dit is opzich mooi - 7.2.
2 per ronde kan wat mij betreft best.
2 per ronde kan wat mij betreft best.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 11:47 uur
Die van TEC is wat mij betreft niet geplaatst. Vanavond die van heicro?
0
geplaatst: 19 mei 2013, 11:49 uur
Plaatsje gereserveerd voor heicro, inderdaad. 
Verder heb je als iedereen zich gewoon aan de regel houdt, zonder het maken van eigen uitzonderingen, geen problemen, en loopt het topic verder ook prima. Niet echt een probleem, toch? Twee liedjes per 24h wordt een al snel een overkill, waarna iedereen afhaakt met stemmen, wat niet het streven is, lijkt me. Ik heb het stiekem al bij eentje per dag, maar dat zal wel aan mezelf liggen.

Verder heb je als iedereen zich gewoon aan de regel houdt, zonder het maken van eigen uitzonderingen, geen problemen, en loopt het topic verder ook prima. Niet echt een probleem, toch? Twee liedjes per 24h wordt een al snel een overkill, waarna iedereen afhaakt met stemmen, wat niet het streven is, lijkt me. Ik heb het stiekem al bij eentje per dag, maar dat zal wel aan mezelf liggen.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 18:47 uur
Rond de klok van 19.00 uur leek mij wel een geschikte tijd om de 24 uurs rouleringsregel te starten.
Ok, misschien is het beetje teveel Neil Young, maar dit bandje is het best bewaarde geheim van Nederland. Heel eenvoudig, gitaartje, mondharmonica en harmoniezang. Ze treden al jaren op in het kroegencircuit, maar breken niet door. Het repertoire is misschien ook iets teveel sixtees. Vorig jaar zag ik ze voor de tweede keer in de Passage Den Haag (gratis) en ik was wederom helemaal ondersteboven van hun optreden.
Ok, misschien is het beetje teveel Neil Young, maar dit bandje is het best bewaarde geheim van Nederland. Heel eenvoudig, gitaartje, mondharmonica en harmoniezang. Ze treden al jaren op in het kroegencircuit, maar breken niet door. Het repertoire is misschien ook iets teveel sixtees. Vorig jaar zag ik ze voor de tweede keer in de Passage Den Haag (gratis) en ik was wederom helemaal ondersteboven van hun optreden.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 19:09 uur
Alles riekt naar Neil Young inderdaad.
De naamgeving van de band, de klanken van de mondharmonica, de akoorden zijn typisch Neil Young en daarnaast probeerd de zanger zo dicht mogelijk bij Young te komen qua klank.
En het is een dikke rip off van 'Look Out For My Love'.
Look Out For My Love
En misschien een beetje van dit nummer, voornamelijk de intro met de mondharmonica(tonen):
From Hank to Hendrix
Refrein is heel erg CSN, kan alleen niet op 't nummer komen.
Wat mij betreft een 4. Onorigineel en een te hoog wanna be gehalte.
De naamgeving van de band, de klanken van de mondharmonica, de akoorden zijn typisch Neil Young en daarnaast probeerd de zanger zo dicht mogelijk bij Young te komen qua klank.
En het is een dikke rip off van 'Look Out For My Love'.
Look Out For My Love
En misschien een beetje van dit nummer, voornamelijk de intro met de mondharmonica(tonen):
From Hank to Hendrix
Refrein is heel erg CSN, kan alleen niet op 't nummer komen.
Wat mij betreft een 4. Onorigineel en een te hoog wanna be gehalte.
0
geplaatst: 20 mei 2013, 15:54 uur
Ik denk ik dat als ik dit live zou zien het nog best zou kunnen waarderen. Vind het ook geen slecht nummer, maar inderdaad wel een erg hoog Neil Young gehalte. Een 6 heb ik er nog wel voor over.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 mei 2013, 10:41 uur
Ik heb voor het laatst gereageerd op Iron & Wine. De filmpjes die daarna kwamen doen me nagenoeg niks en ik hang er ook geen cijfer aan. Ik moet zeggen dat ik zelf ook weinig nieuws ontdek de laatste tijd dat ik graag zou willen delen.
Het laatste filmpje van Remmelt, Muus & Femke vraagt om de reeds genoemde vergelijkingen met Young. Maar het belangrijkste is: is het misschien gewoon goede muziek. Nou ik vind van wel. Een beter filmpje heb ik sinds de Shinyribs niet voorbij zien komen in ieder geval. Een 7 voor dit gezelschap.
Het laatste filmpje van Remmelt, Muus & Femke vraagt om de reeds genoemde vergelijkingen met Young. Maar het belangrijkste is: is het misschien gewoon goede muziek. Nou ik vind van wel. Een beter filmpje heb ik sinds de Shinyribs niet voorbij zien komen in ieder geval. Een 7 voor dit gezelschap.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 12:45 uur
Vind van de laatste filmpjes Fossil Collective het beste. Ga dat album eens luisteren. Een 7 daarvoor.
Remmelt, Muus en Femke is best mooi hoor. Een beetje saai alleen. Erg Neil Young inderdaad, maar dat het daar op lijkt vind ik al een heel compliment. Een 6,5.
Ik heb de laatste tijd ook moeite met (nieuwe) dingen vinden die echt de moeite waard zijn om hier te delen...
Remmelt, Muus en Femke is best mooi hoor. Een beetje saai alleen. Erg Neil Young inderdaad, maar dat het daar op lijkt vind ik al een heel compliment. Een 6,5.
Ik heb de laatste tijd ook moeite met (nieuwe) dingen vinden die echt de moeite waard zijn om hier te delen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.