MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Ik heb .b.v. muziekobsessie gevraagd of hij het niet leuk vind om zo nu en dan eens deel te nemen aan dit forum, maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord. Die heeft echt een schat aan kennis op het folk, roots en americana gebied.

Soms kijk ik bij wat hij stemt e.d. om nieuwe dingen te belusiteren.

Dit heeft de goedkeuring van Muziekobsessie. 't Is niet écht folk, americana of roots, maar ach, dat zien we vast wel even door de vingers.

Hendrik68
Je schrijft er niet bij wie dit is. Misschien voor de anderen overduidelijk, maar ik heb nooit van Tom Pintens gehoord in ieder geval. Hoe dan ook, ik vind het een mooi nummer en wederom een bewijs dat niemand zijn gevoelens beter kan uiten dan in zijn eigen taal. 7,5.

Zingt 'ie soms over Charleroi? Dit scoort bij mij geen voldoende. 3

John Fullbright heeft ook weer een nieuw nummer op youtube. Als dit een voorbode is voor een nieuw album, wordt dat alleen maar beter. Wat een nummer...

Tom Pintens: 7,5
John Fullbright: 8

Dit liedje van Tom Pintens kan ik wel waarderen, had het al is eerder gehoord maar moet is een album van hem gaan opzoeken: 7

En bij ieder filmpje wat ik van John Fullbright zie begin ik meer overtuigd te raken van zijn talent. Ik ben zeer benieuwd waar hij de komende jaren mee gaat komen. 8,5 voor dit nummer, hij doet me hier trouwens aan Mickey Newbury denken bij die uithalen, echt heel goed gedaan.

Hendrik68
Fullbright is uiteraard weer helemaal voor elkaar. Wat een klasbak is dat toch. En hij is nog hartstikke jong. Ik kan niet wachten op nieuw werk van deze man. In ieder geval komt hij in het najaar naar Nederland. Voor dit nummer een 9.

Hij was vorige maand nog in Paradiso hè!

Ik vind dit nummer van Fullbright wel oke, maar ben niet zo enthousiast als de meeste hier zijn. Ik vond de pianonummers op zijn album ook minder. Een beetje zeurderig wellicht. Ik hoor hem het liefste als in Moving; meer country/roots-achtig en uptempo. Een 7-.

Was je erbij?

John Fullbright vind ik prachtig, ik hoop dat de rest van zijn nieuwe album net zo mooi wordt. 8,5.

Ik heb toevallig gisteren zijn eerste album bij de Mediamarkt gekocht voor 13 euro, daarvoor laat ik hem niet liggen, en moet zeggen dat het prima bevalt tot zo ver.

Dit nummer:
Op de CD vind ik de pianogeoriënteerde nummers erg sterk, alsof hij daar meer emotie in kan leggen dan in de nummers waarin hij toch een soort van variant van bluesrock speelt(waar ik geen grote fan van ben, waarderen doe ik dat wel). Een nieuwe plaat zal ik dan ook in mijn armen sluiten.
Ook met dit nummer is hij weer een stapje gegroeid en ik vind het ook best een mooi nummer.
Van mij krijgt het een 8.

Op het studioalbum staan een paar hele sterke nummers. Dit nummer kende ik nog niet, maar nu ik het gehoord heb gaat het bijna tot zijn allersterkste nummers behoren. 7,5

Ceadmon

Meer psychedelische folk, maar mag ook wel eens langs komen?

Je band noemen naar Cædmon is al verdacht...en ja hoor Christen folk dus....tsja

Tja.. zolang de teksten niet volledig zijn doordrenkt met Jezus stoor ik me er niet zo aan..(of het moet een band als Saving Abel zijn....)

Ik kwam het toevallig tegen en dacht laat ik het eens delen, weer eens iets totaal anders.

Hendrik68
Ja dat is een ding dat zeker is. Na de eerste keer dacht ik, het gaat wel, mede dankzij de gitaar. De 2e keer werd ik al minder vrolijk en uiteindelijk moet ik concluderen dat ik dit niet voldoende vind, te slap en te gemaakt. Een 5, maar wel leuk eens iets anders te horen.

De vorige vond ik fantastische maar dit is helaas een stuk minder. Maar Ducoz heeft een goede smaak dus ik denk dat het wel goedkomt.

Ook ik wil nog even melden dat Current 93 (aantal posts terug) tof is. Go Ducoz! Over je laatste zwijg ik wijs.

Deze doet niet mee in de reeks van 24hr. Dat wil dus zeggen dat er vanmiddag/vanavond iemand gewoon lekker een nummertje plaatst.

Maar voor iedereen die had gehoopt iets leuks te horen met het vorige filmpje.
Wellicht dat dit beter in den smaak valt In iedergeval een van mijn favoriete bands
Okkervil River - Westfall

Caedmon een 5, Okkervil River moet ik nog steeds eens ontdekken. Dit biedt wel perspectief.

Ceadmon, een 5. Ik moet hiervoor iets gebruiken denk ik, voor ik het kan waarderen.

Joe Grass. Kwam een tijdje geleden een blogotheque tegen van deze Canadese artiest en was best wel onder de indruk van zijn mooie manier van spelen. De geest van Townes is in ieder geval duidelijk aanwezig. Maar oordeel vooral zelf.

Ook hier een 5 voor caedmon. Joe Grass klinkt zeer aardig. Zou ik wel 'ns een albumpje van willen proberen: 7,5 hiervoor.

Hendrik68
Ik zie geen albums op Spotify staan. Zie op zijn site wel 2 albums staan. Dit nummer is aardig en Daniel zegt het zelf al: de geest van Townes is duidelijk aanwezig. Zijn stem vind ik niet geweldig, dat is wel jammer, want ik zie zeker potentie. Ik zou voor nu een 7 willen geven.

Ik heb zojuist ook een ander nummer via You Tube beluisterd. I hope it rains heet dat. Daar waart de geest van Nick Drake dan weer nadrukkelijk rond. Ook daar is de stem niet heel best. Een heel album zou daarom wel eens een lastig verhaal kunnen worden, maar ik ga het zeker proberen als ik de kans heb.

Het lijkt ook heel erg op Townes van Zandt mixje van 3 nummers kan ik zo noemen. Dat laten we deze keer maar achterwegen. (Of zelfs The Tallest man on Earth Dryin' of the Lawns, vooruit dan..Klik)

Ik denk dat de stem op een eventuele studiorecording beter tot zijn recht zal komen. De stem is niet heel erg bijzonder, maar ik stoor me er niet aan. Van mij een 7.

Joe grass klinkt heel aardig alleen jammer dat zijn stem niet zo geweldig is, Townes Van Zandt hoor ik er ook wel een beetje in inderdaad. 6,5

Ducoz schreef:
Of zelfs The Tallest man on Earth Dryin' of the Lawns

Snap wat je bedoelt, met dat gitaartje.

7

Is Joe Grass ( what's in as name) van oorsprong ook daadwerkelijk straatmuzikant?
In dit genre lijkt iedereen wel op iemand, origineel is het zelden, maar in dit geval doet dat er niet toe; Prima dit: 8

Joe Grass, best fijn. 7. Jullie hebben gelijk trouwens, een te hoog tempo werkt niet zo goed in dit topic. Ik mis nu al de helft haha. Anyway, ik heb er ergens eind deze week ook nog wel eentje. Rauwe country rock, maar muzikaler dan Lucero vorige keer.

24 uur verstreken, dus je kan posten nu...

We blijven wel een verschuiving houden als er nu wordt gepost

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.