Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2013, 18:17 uur
Dan zitten we ineens met een plaatstijd van 18:00 oid en dan steeds 24hr, in plaats van 20:00 uur.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 18:31 uur
Je mag 'm gewoon nu plaatsen hoor, maar meer dat het niet handig is om om 10:00 oid te plaatsen omdat we dan een rare plaatstijd krijgen 

0
geplaatst: 27 mei 2013, 18:50 uur
Meer een herinnering, dan een tip, aangezien ik hoop dat een paar van jullie hier wel van gehoord hebben en goed vinden. De band die Michael Dean Damron als frontman heeft. Zijn solo werk vind ik leuker en intiemer (check Father's Day), maar de nieuwe I Can Lick Any Sonofabitch in the House, lijkt beter geproduceerd en consistenter dan ooit. Ter herinneringen even dit oudere nummer, aangezien Youtube nog geen nieuw materiaal heeft:
Lekkere bluesy country punk, of zoiets.
Lekkere bluesy country punk, of zoiets.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 22:41 uur
0
geplaatst: 28 mei 2013, 01:36 uur
Muziekaal vind ik dit wel een goed nummer maar die stem haalt het voor mij helemaal naar beneden. 5
0
Hendrik68
geplaatst: 28 mei 2013, 10:15 uur
Ik vind dit wel mooi. Een bak herrie op zijn tijd is helemaal niks mis mee, als het maar geen metal is en zolang het niet te serieus is. Nou ik heb niet het idee dat deze heren zichzelf al te serieus nemen, maar vooral lekker willen raggen en gaan. Dat lukt ze uitstekend wat mij betreft. Die harmonica maakt het helemaal te gek. Inderdaad een soort blues punk. Ik zal er niet snel iets van kopen, maar een nummertje op zijn tijd is prima. En als ze in Drenthe komen optreden sla ik ze zeker niet over. Net als L_T_B ook een 7,5 van mijn kant.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 10:19 uur
Met zo'n bandnaam sta je bij voorbaat 1-0 achter
Uiteindelijk valt het me best mee, al hoef ik die stem niet elke dag te horen. 6,5
Uiteindelijk valt het me best mee, al hoef ik die stem niet elke dag te horen. 6,5
0
geplaatst: 28 mei 2013, 10:39 uur
I Can Lick Any Sonofabitch in the House ; verre van origineel maar prima energiek band geluid; moet zelfs aan Livin' Blues denken..7,5
Het nummer van Paul is wat rootsier, maar net zo lekker.
Ik ga mee Hendrik.
Het nummer van Paul is wat rootsier, maar net zo lekker.
Ik ga mee Hendrik.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 16:41 uur
Toffe band. Ik kende ze nog niet, dus dank voor deze inzending ThirdEyedCitizen!
Gisteren meteen twee albums van ze geluisterd en hun nieuwe album staat hoog op mijn 'te beluisteren'-lijst.
8,5
Gisteren meteen twee albums van ze geluisterd en hun nieuwe album staat hoog op mijn 'te beluisteren'-lijst.
8,5
0
geplaatst: 28 mei 2013, 16:58 uur
Check dan ook gelijk MDD - Father's Day solo van de zanger, naar mijn mening nog beter. Mijn score is misschien wat hoog, maar dat is puur gevoelsmatig.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 21:11 uur
Uit de beschrijving van de video:
Song about the 1963 bombing of 16th St. Baptist church in Birmingham AL by members of the KKK resulting in the death of four young girls.
Dat wetende wordt het nummer nog een stukje mooier. 7,5
(Crop Comes In is ook goed, zo niet beter nog!)
Song about the 1963 bombing of 16th St. Baptist church in Birmingham AL by members of the KKK resulting in the death of four young girls.
Dat wetende wordt het nummer nog een stukje mooier. 7,5
(Crop Comes In is ook goed, zo niet beter nog!)
0
geplaatst: 28 mei 2013, 21:30 uur
Jaaa, dit lijkt er weer meer op! Prachtige pure country/roots à la Old Crow Medicine Show. Helemaal mijn smaak. Ik word er direct vrolijk van (ondanks het beladen onderwerp). Een 8,5 

0
geplaatst: 28 mei 2013, 21:42 uur
Chatam County Line; 9
Het nummer heeft alles wat je van goede roots muziek kan wensen, bedankt Ducoz.
Het nummer heeft alles wat je van goede roots muziek kan wensen, bedankt Ducoz.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 mei 2013, 23:31 uur
Ik ben aanmerkelijk minder enthousiast. Muzikaal is het wel in orde, maar het nummer zelf en de zang blijft niet hangen bij mij. Een 6.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 23:54 uur
De zang ligt me vooral niet zo, beetje te zeurderig en hoog ofzo. 6je.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 09:35 uur
Heb wat meer nummers van die Chatam County Line beluisterd.
Het nummer wat Ducoz hier plaatste steekt er wel boven uit.
Veel andere songs zijn flink wat 'gewoner' , if you catch my drift.
Jammer, dacht even er een nieuw favoriet bandje bij te hebben gevonden.
Het nummer wat Ducoz hier plaatste steekt er wel boven uit.
Veel andere songs zijn flink wat 'gewoner' , if you catch my drift.
Jammer, dacht even er een nieuw favoriet bandje bij te hebben gevonden.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 14:09 uur
Chatam County Line: goed nummer, goed gezongen, maar blijf wel steken op een 7.
5 voor I Can Lick Any Sonofabitch in the House, nummer is niet slecht maar het gaat mij te hard (heb eveneens moeite met de stem).
5 voor I Can Lick Any Sonofabitch in the House, nummer is niet slecht maar het gaat mij te hard (heb eveneens moeite met de stem).
0
geplaatst: 29 mei 2013, 22:09 uur
Louisiana gemixt met Nashville, en een flinke scheut Delta blues:
Kevin Gordon : Watching the Sun Go Down;
Kevin Gordon : Watching the Sun Go Down;
0
Hendrik68
geplaatst: 29 mei 2013, 23:02 uur
Heerlijk nummer. Perfecte mix van stijlen, perfect uitgevoerd. Prachtig. 8.5.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 23:46 uur
Music Fog
geweldig kanaal. Had deze video ook al gevonden ja. 8!
geweldig kanaal. Had deze video ook al gevonden ja. 8!
0
geplaatst: 30 mei 2013, 01:39 uur
Lekker bluesy nummer, doet me denken aan Dave Alvin al vind ik de stem van Alvin wel wat beter. 7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.