Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2013, 16:13 uur
Okkervil River is wel bekend bij mij maar dit nummer kon ik nog niet. Ik kan het wel waarderen. 7
0
geplaatst: 1 juni 2013, 00:16 uur
Wat je o.a. op 1.21-1.52 hoort, hadden ze eruit mogen laten. Dat verpest het echt wel. Wat is het eigenlijk?
5'je. Ik pak eens een ander album van ze.
5'je. Ik pak eens een ander album van ze.
0
geplaatst: 1 juni 2013, 05:39 uur
Wat je o.a. op 1.21-1.52 hoort, hadden ze eruit mogen laten. Dat verpest het echt wel. Wat is het eigenlijk?
Wel een beetje mee eens...die passage komt op mij een beetje freaky over; laten we and now for something completely different gaan doen....
Klinkt als een alt blokfluit samen met een mellotron.
Voegt in mijn optiek niets toe aan het nummer.
Voor het geheel een 5,5.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 01:19 uur
Top dat je de Sir Douglas Quintet even onder de aandacht brengt, van deze geweldige artiest heb ik een paar platen in huis waaronder deze. Nou moet ik zeggen dat er op het album betere nummers te vinden zijn maar deze is natuurlijk ook erg goed. 8
0
geplaatst: 3 juni 2013, 18:42 uur
Associeer dit nummer niet zo met het Quintet, waar is de Tex Mex of die andere southern invloeden?
Ik lees dat ze ook door de britse invasie zijn beinvloed, dan zal dit daar wel een voorbeeld van zijn.
Ik vind het niks in ieder geval; saai en weinig zeggend, en amper vallend binnen de toch wel ruime kaders van dit topic; 5
Ik lees dat ze ook door de britse invasie zijn beinvloed, dan zal dit daar wel een voorbeeld van zijn.
Ik vind het niks in ieder geval; saai en weinig zeggend, en amper vallend binnen de toch wel ruime kaders van dit topic; 5
0
geplaatst: 4 juni 2013, 01:11 uur
Sir Douglas Quintet - 5,5, niet slecht maar gewoon niet zo mijn smaak
Donna The Buffelo - 6,6, best leuk, niet super verder
Donna The Buffelo - 6,6, best leuk, niet super verder
0
Hendrik68
geplaatst: 4 juni 2013, 14:25 uur
Okkervil River is niet slecht maar de band heeft mijn aandacht nooit langer dan 1 nummer vast kunnen houden. 6je.
Sir Douglas Quintet. Voor dit nummer een 5. Ze hebben veel betere nummers, Al ben ik geen groot liefhebber van deze band.
Donna the Buffalo vind ik eigenlijk wel grappig voor een keertje 6,5.
Ik ben niet in staat om om 19.00 uur te posten vandaag, want dan werk ik. Ik wil graag even een plekje reserveren voor donderdagavond. Het wordt nl. hoog tijd dat een oude bekende eens wat meer aandacht krijgt, ook van mezelf. Wie dat is zeg ik lekker niet.
Sir Douglas Quintet. Voor dit nummer een 5. Ze hebben veel betere nummers, Al ben ik geen groot liefhebber van deze band.
Donna the Buffalo vind ik eigenlijk wel grappig voor een keertje 6,5.
Ik ben niet in staat om om 19.00 uur te posten vandaag, want dan werk ik. Ik wil graag even een plekje reserveren voor donderdagavond. Het wordt nl. hoog tijd dat een oude bekende eens wat meer aandacht krijgt, ook van mezelf. Wie dat is zeg ik lekker niet.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 14:59 uur
Seasick Steve heeft net een nieuw album uit....maar je zult wel iemand anders bedoelen 

0
Hendrik68
geplaatst: 5 juni 2013, 14:43 uur
Als ik het aantal stemmen bij de albums zie dan lijkt dit wel een behoorlijk bekende band. Vaak op radio 3 te horen of zo? Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval, maar leuk is het wel. 7.
0
geplaatst: 5 juni 2013, 15:06 uur
meh Bright Eyes, beroeps jankerd eersteklas. Dit nummer gaat nog wel, 5
0
geplaatst: 5 juni 2013, 15:11 uur
Het zijn inderdaad wel de momenten dat ik transformeer naar een vijftienjarig emo-meisje dat in haar eigen tranen zwemmen kan, maar ik vind ik het wel erg mooie muziek. Heel dat album. Poison Oak is nog mooier 

0
geplaatst: 5 juni 2013, 16:16 uur
oh begrijp me niet verkeerd, ik ben een emootje hoor, vooral jaren 90 spul als Sunny Day Real Estate, Mineral, Jawbreaker, of als we meer naar de roots kant trekken The Microphones, Jason Molina en Will Oldham bijvoorbeeld, maar vind Conor Oberst gewoon een aansteller en een zeur. Zijn Desaparecidos is de uitzondering op die regel, dat waardeer ik erg goed.
0
geplaatst: 5 juni 2013, 20:29 uur
Donna the Buffelo: doet me denken aan de old cook pot van een tijdje geleden. Ik vind het wel iets hebben, prettig stemgeluid ook: 7.
Bright eyes: goed liedje, maar de zang heb ik minder mee hier: 6,5.
Bright eyes: goed liedje, maar de zang heb ik minder mee hier: 6,5.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 juni 2013, 23:05 uur
Aangezien niemand een nieuw filmpje plaatst dan ben ik zo vrij een filmpje te plaatsen. Iemand die wel wat meer aandacht verdient. En daar is dit topic voor. Ik ben zijn albums even bij langs gelopen en ik zie zo op het eerste gezicht geen enkele stem van de users die dit topic bezoeken. Heel vreemd eigenlijk, want het gaat om een redelijk oudgediende alweer. Hij komt uit Canada, zijn voorouders emigreerden vanuit Friesland naar Canada. Hij is al vanaf begin jaren 80 in de weer en heeft al een hele rits albums op zijn naam staan. Zowel solo als met de Flying Squirrels. Live is het ook een geweldige artiest. Van de samenwerking met de Squirrels komt het volgende nummer. Voorlopig het mooiste nummer dat ik ben tegengekomen. Ik presenteer u Frederick John Elgersma. Oftewel Fred J. Eaglesmith.
0
geplaatst: 6 juni 2013, 01:42 uur
Ik kan niet alles van Fred Eaglesmith waarderen maar dit vind ik een erg mooi nummer. 7
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juni 2013, 20:40 uur
Iedereen zit blijkbaar op het terras, dus ben ik maar zo brutaal nog een filmpje te plaatsen. Het is immers allang 19.00 geweest. Daarna houd ik me weer een poosje koest.
Ghost Brothers of Darkland County heet de musical geschreven door Stephen King en John Mellencamp. Productie is in handen van T Bone Burnett. Deze week in premiere.
Ghost Brothers of Darkland County heet de musical geschreven door Stephen King en John Mellencamp. Productie is in handen van T Bone Burnett. Deze week in premiere.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 10:56 uur
Fred Eaglesmith: mooi nummer, staat ook al wel een tijdje op mijn denkbeeldige lijstje om is wat van te gaan beluisteren, ga ik binnenkort is doen. 7,5
Ghost Brothers... : interessant project lijkt me wel, een soort Americana musical. 7 voor dit nummer.
Ghost Brothers... : interessant project lijkt me wel, een soort Americana musical. 7 voor dit nummer.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 12:26 uur
Fred Eaglesmith: mooi. 7,5
Het tweede nummer dat je plaatst, heb ik minder mee. 6'je nog.
Het tweede nummer dat je plaatst, heb ik minder mee. 6'je nog.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 20:05 uur
Zo John Mellencamp klinkt anno nu echt als een wrak, opzich een mooi nummer maar zijn stem en 'toon' is totaal weg. 6,5
0
Hendrik68
geplaatst: 8 juni 2013, 20:48 uur
Mellencamp heeft inderdaad wel eens beter gezongen. Naarmate hij langer zingt tijdens optredens trekt het nog aardig bij overigens. Zijn stemgeluid past wat mij betreft wel bij zijn meer ingetogen albums van de laatste jaren. Dit filmpje bracht ik ook niet van "zo, kijk eens wat ik nu toch ontdekt heb". Het was meer een seintje dat mijn grote held uit de jaren 80 ook weer iets heeft gemaakt. Ik hoop dat hij hierna weer met een soloalbum komt. Is alweer 3 jaar geleden.
Wat vond je van Eaglesmith dan Ducoz?
Het wordt tijd dat ik eens een album van the Tallest Man on Earth ga proberen. Dit nummer vind ik muzikaal aardig, maar de manier van zingen stoort me een beetje. Ben wel benieuwd hoe de rest klinkt. Ik heb het album al gevonden op Spotify. Voor dit nummer een 6,5.
Wat vond je van Eaglesmith dan Ducoz?
Het wordt tijd dat ik eens een album van the Tallest Man on Earth ga proberen. Dit nummer vind ik muzikaal aardig, maar de manier van zingen stoort me een beetje. Ben wel benieuwd hoe de rest klinkt. Ik heb het album al gevonden op Spotify. Voor dit nummer een 6,5.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 21:18 uur
The Wild Hunt heeft zelfs een tijdje in m'n top 10 gestaan. Mooi nummer. 8,5.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.