Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2013, 21:22 uur
spoelie90 schreef:
The Wild Hunt heeft zelfs een tijdje in m'n top 10 gestaan. Mooi nummer. 8,5.
The Wild Hunt heeft zelfs een tijdje in m'n top 10 gestaan. Mooi nummer. 8,5.
Zelfde verhaal hier

Eaglesmith had ik laatst ook eens gepost, ik vind 't wel gaaf maar lang niet alles. Dit nummer krijgt van mij een 7!
Vaak mist hij net dat ene waardoor het nummer blijft hangen, komt soms vocaal wat overtuiging te kort
0
Vento Vivimus
geplaatst: 9 juni 2013, 04:22 uur
Strolling down the internet ...
Als nieuweling op dit forum moeten jullie het mij niet kwalijk nemen als ik in al mijn onbenul een aantal huisregels aan mijn laars lap. Door mijn rustige nachtdienst had ik vanavond/vannacht tijd genoeg om op internet weer eens naar wat nieuws te zoeken.
Ik bleef steken bij het volgende live optreden & omdat er heel duidelijk 'roots' boven het podium stond, dacht ik natuurlijk meteen aan jullie topic. Heren met verstand van zaken.
Daarom hier mijn eerste bijdrage en wie weet ... als het eerste schaap verdronken is ...
Onder de video lees ik:
Lee Harvey Osmond performing "Break Your Body" at Music City Roots live from the Loveless Cafe on 2.13.2013.
Wat mij betreft een opvallend optreden van een zanger die mij vooral aan Tony Joe White laat denken, maar die heel origineel Lee Harvey Oswald & The Osmonds in zijn bandnaam met elkaar weet te verknopen. Ik ben benieuwd naar meer. Kent iemand van jullie deze Lee Harvey?
En .... misschien wil iemand mij de 'huisregels' nog eens duidelijk uitleggen.
Kristian Matsson is overigens mijn favoriete Noor (8) & Fredje Eaglesmith een van mijn favoriete Canadezen (7).
John 'Couger' Mellencamp verraste mij een jaar of wat geleden met zijn laatste cd 'No better than This', maar als op zijn nieuwe album meer van dit soort fillers (4) staat vraag ik me af of hij dat kunstje nog eens flikt.
Als nieuweling op dit forum moeten jullie het mij niet kwalijk nemen als ik in al mijn onbenul een aantal huisregels aan mijn laars lap. Door mijn rustige nachtdienst had ik vanavond/vannacht tijd genoeg om op internet weer eens naar wat nieuws te zoeken.
Ik bleef steken bij het volgende live optreden & omdat er heel duidelijk 'roots' boven het podium stond, dacht ik natuurlijk meteen aan jullie topic. Heren met verstand van zaken.
Daarom hier mijn eerste bijdrage en wie weet ... als het eerste schaap verdronken is ...
Onder de video lees ik:
Lee Harvey Osmond performing "Break Your Body" at Music City Roots live from the Loveless Cafe on 2.13.2013.
Wat mij betreft een opvallend optreden van een zanger die mij vooral aan Tony Joe White laat denken, maar die heel origineel Lee Harvey Oswald & The Osmonds in zijn bandnaam met elkaar weet te verknopen. Ik ben benieuwd naar meer. Kent iemand van jullie deze Lee Harvey?
En .... misschien wil iemand mij de 'huisregels' nog eens duidelijk uitleggen.
Kristian Matsson is overigens mijn favoriete Noor (8) & Fredje Eaglesmith een van mijn favoriete Canadezen (7).
John 'Couger' Mellencamp verraste mij een jaar of wat geleden met zijn laatste cd 'No better than This', maar als op zijn nieuwe album meer van dit soort fillers (4) staat vraag ik me af of hij dat kunstje nog eens flikt.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 13:52 uur
Servaas herrezen? 
Osmond is even terug ook langs gekomen
"
Hendrik
Ook ik ben niet zo onder de indruk van de zanger Osmond, beetje vlak. 6,5.
Oldfart
Mis het echt eigene bij zowel Lee Harvey Osmond als[andere geplaatste artiest], echter het wordt nergens slecht of vervelend.
Muziek zoals er veel wordt gemaakt; en je af en toe toch graag hoort. Beiden een 6,75."

Osmond is even terug ook langs gekomen
"
Hendrik
Ook ik ben niet zo onder de indruk van de zanger Osmond, beetje vlak. 6,5.
Oldfart
Mis het echt eigene bij zowel Lee Harvey Osmond als[andere geplaatste artiest], echter het wordt nergens slecht of vervelend.
Muziek zoals er veel wordt gemaakt; en je af en toe toch graag hoort. Beiden een 6,75."
0
geplaatst: 9 juni 2013, 14:19 uur
Ik vind dat desolate en rauwe randje wel lekker. Lee Harvey Osmond - 7.7
0
geplaatst: 9 juni 2013, 17:28 uur
Ja vorige keer dat 'ie gepost is, zei ik dat het album nog zou luisteren. Dat moet nog steeds 
Eigenlijk maar 1 regel hier: eens in de 24 uur een nieuw filmpje. Mooi dat er weer eens een nieuweling komt hier.
Dus welkom.

Eigenlijk maar 1 regel hier: eens in de 24 uur een nieuw filmpje. Mooi dat er weer eens een nieuweling komt hier.
Dus welkom.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:16 uur
Inderdaad, ik ging daar wat kort door de bocht. Welkom! Ik kan niet wachten op nieuwe input 

0
geplaatst: 9 juni 2013, 19:43 uur
Welkom Vento Vivimus! Ik had inderdaad een maandje geleden wat van Lee Harvey Osmond geplaatst. Ik ben zeer enthousiast over het album dat hij dit jaar heeft uitgebracht. Break Your Body is voor mij ook één van de betere nummers, maar vind deze uitvoering dan weer wat minder. Dat ruige randje staat mij hier juist een beetje tegen, vind dat hij wat overdrijft. Dan toch liever het origineel.
Tallest Man of Earth: goed nummer, maar kom toch niet verder dan een 7. Muzikaal is er weinig op aan te merken, begrijp ook wel dat anderen er meer in zien. Maar ik heb net als Hendrik wat moeite met z'n stem en ook het feit dat hij als Zweed in het Engels schrijft en zingt.
Tallest Man of Earth: goed nummer, maar kom toch niet verder dan een 7. Muzikaal is er weinig op aan te merken, begrijp ook wel dat anderen er meer in zien. Maar ik heb net als Hendrik wat moeite met z'n stem en ook het feit dat hij als Zweed in het Engels schrijft en zingt.
0
Hendrik68
geplaatst: 9 juni 2013, 22:24 uur
Lee Harvey Osmond vind ik niet veel aan. 5.
Even terugkomend op de Tallest Man. Ik heb vandaag het hele album The Wild Hunt beluisterd. Als ik alles moet opschrijven wat er in mijn hoofd opkomt als ik dat hoor, dan wordt het een heel vervelend stukje. Laat ik het maar houden op "niet helemaal mijn smaak."
Even terugkomend op de Tallest Man. Ik heb vandaag het hele album The Wild Hunt beluisterd. Als ik alles moet opschrijven wat er in mijn hoofd opkomt als ik dat hoor, dan wordt het een heel vervelend stukje. Laat ik het maar houden op "niet helemaal mijn smaak."
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:35 uur
Aardig, maar dit soort rootsrock onderscheidt zich wat mij betreft nergens. Ik word er niet nieuwsgierig van in ieder geval. 6je
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:40 uur
Dat gevoel had ik dus ook, het is wel aardig maar ook er 13 in een dozijn. Dat komt met name door de stem en de matte productie. Nergens nodigt het me uit.
5,5
5,5
0
Hendrik68
geplaatst: 11 juni 2013, 10:55 uur
Ik zat gisteren op mijn werk en zag dat er nog geen filmpje geplaatst was. Soms lopen we te zeiken dat er niet voor 19.00 uur geplaatst mag worden en vervolgens blijft het bijna 2 dagen stil. Ik dacht, daar moet wat aan gedaan worden. Ik ben redelijk enthousiast over het album waar dit nummer vanaf komt dat ik snel een filmpje heb opgezocht. Dit is zeker niet het beste nummer, maar ik had niet veel tijd vanwege mijn werkzaamheden. In die zin kan ik jullie wel begrijpen. Fans van Gram Parsons zullen het album leuk vinden, van mensen die dat ook al niet geweldig vonden zou ik dit album links laten liggen. Ik vind dit nummer zelf een 7 waard.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 12:05 uur
Ik had wat geplaatst maar dat voelde meer als 'plaatsen om het plaatsen' en niet als een echt goede inzending, dus ik verwijderde die.
In het bericht dat hier op volgt zal ik een live versie van het nummer dat ik wilde plaatsen(wat niet te vinden is als studio nummer) posten, album versie is 10.000x mooier, een van mijn favoriete platen.
In het bericht dat hier op volgt zal ik een live versie van het nummer dat ik wilde plaatsen(wat niet te vinden is als studio nummer) posten, album versie is 10.000x mooier, een van mijn favoriete platen.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 12:43 uur
waarom "stopt" ie steeds met tokkelen als ie zingt? Beetje irritant. Verder ook niet zo bijzonder. 4.8
0
geplaatst: 11 juni 2013, 13:05 uur
Deadstring Brothers; altijd lekker zo'n dobro en pedal steel; maar origineel kun je het niet noemen.
Prima om op de radio te horen tijdens een lange autorit, maar niet om zelf aan te schaffen; 6,25
Over Danny Schmidt en dat glas in lood raam:
Bestaat er zoiets als motorische dyslexie? Vijfje voor dat nummer.
Prima om op de radio te horen tijdens een lange autorit, maar niet om zelf aan te schaffen; 6,25
Over Danny Schmidt en dat glas in lood raam:
waarom "stopt" ie steeds met tokkelen als ie zingt? Beetje irritant.
Bestaat er zoiets als motorische dyslexie? Vijfje voor dat nummer.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 14:23 uur
Uiteraard een grapje, maar dat bestaat wel degelijk ja. Heb zelf een tijdje gedrumd en kon naast het drummen niets anders, als iemand begon te praten was ik al de draad kwijt. Een instrument spelen en zingen tegelijk moet je leren, hij is er duidelijk niet goed in.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 14:29 uur
Het maakt mij wel nieuwsgierig. Hier ga ik eens een album van luisteren. 7
Ik snap alleen niet waarom je niet even hebt gewacht tot vanavond met posten. De helft van de vaste garde hier 'moet' nog reageren op de vorige post.
Ik snap alleen niet waarom je niet even hebt gewacht tot vanavond met posten. De helft van de vaste garde hier 'moet' nog reageren op de vorige post.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 juni 2013, 14:49 uur
Afgelopen zondag nog Parables & Primes waar dit nummer vanaf komt gedraaid. Dat is een prachtig album, echt een aanrader. Dat zou je op basis van dit filmpje niet verwachten. Ik dacht nog dat dit nou echt zo'n artiest was die je live moet zien. Nou dat valt even vies tegen. Een 4 voor dit filmpje. Maar hij kan veel beter, iets wat Ducoz zelf al zegt.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 15:04 uur
Zappa kon dat ook niet, gitaar spelen en zingen tegelijk. 
Wellicht hij ook niet. Ook ik vind het zonde. Vraag is: hoe zit dat op de plaat?

Wellicht hij ook niet. Ook ik vind het zonde. Vraag is: hoe zit dat op de plaat?
0
geplaatst: 11 juni 2013, 19:32 uur
Masimo schreef:

Parables and Primes is een van de mooiste platen ooit gemaakt, al valt Happy All The Time een beetje buiten de boot..
0
geplaatst: 11 juni 2013, 19:42 uur
Kennen jullie dit album trouwens 
Bearded Ladies (2007)
Lang niet alles is interessant dat er op staat, maar best een leuk folk albumpje.

Bearded Ladies (2007)
Lang niet alles is interessant dat er op staat, maar best een leuk folk albumpje.
0
geplaatst: 12 juni 2013, 08:59 uur
Deadstring Brothers: 6,5: aardig maar niet echt iets wat lang bijblijft ben ik bang.
Danny Schmidt: heb dezelfde bezwaren als anderen hier. Het eerdere nummer dat geplaatst werd vond ik zeker de moeite waard, maar hier kom ik niet verder dan 4,5.
Danny Schmidt: heb dezelfde bezwaren als anderen hier. Het eerdere nummer dat geplaatst werd vond ik zeker de moeite waard, maar hier kom ik niet verder dan 4,5.
0
geplaatst: 12 juni 2013, 09:49 uur
Ducoz schreef:
Parables and Primes is een van de mooiste platen ooit gemaakt
Toe maar! Zo speciaal klonk het hier nog niet, maar moge het album me het tegendeel bewijzen! Parables and Primes is een van de mooiste platen ooit gemaakt

edit - a, ja, bij het beluisteren hoor ik de opener 'This Shall Not Pass', die herinner ik me van een eerdere plaatsing hier. Mooi lied.
0
geplaatst: 12 juni 2013, 14:16 uur
Ik heb net het album voor het eerst geluisterd. Beter dan de clip hier geplaatst inderdaad. Zijn stem doet me trouwens wel wat denken aan Joe Purdy.
0
geplaatst: 12 juni 2013, 21:56 uur
Snap wel wat je bedoelt, beetje eng dat ik dit best leuk vind. Goed, 7je, maar you didn't hear it from me, ssshhht.
0
Hendrik68
geplaatst: 12 juni 2013, 22:44 uur
Waarom zou je dit stilhouden ThirdEyedCitizen? Is toch gewoon een lekker nummer? Lekker voor onderweg. Een heel album zal waarschijnlijk te gortig worden, maar voor een keer is dit gewoon een lekker niks-aan-de-hand-nummer. Het hoeft niet altijd zo ingewikkeld. Ook van mij een 7.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.